endriuu 2 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Dostaje sporo privów, że kiedys tam sie wypowiadałem o wymienie termostatu w ADR, a nikt wątku znaleźć nie może. Robie wklejkę mojego postu z wątku ogólnego o termostatch: "wymiana termostatu w ADR: Jeśli zamierzasz wykorzystać płyn, musisz spuścić go najpierw z rury dochodzącej do chłodnicy z termostatu (dolna rura znajdująca sie z prawej strony patrząc od przodu auta). zdejmujesz tuz przy chłodnicy. najlepiej zaraz po zgaszeniu silnika. wtedy zleci z bloku i chłodnicy ponieważ termostat nie zdąży sie zamknąć. opatulasz oczywiście rękę jakimś starym paltem . Możesz go tez spuścić z króćca przy bloku ale wtedy spływając, zabrudzi sie o blok i miskę, a dodatkowo nie złapiesz go w całości. jeśli nie zamierzasz wykorzystywać płynu, odkręcasz wąż bezpośrednio przy termostacie (czyli tam gdzie dolny waz wchodzi do bloku silnika). w ADeRze jest wspornik do odkręcenia jeszcze (przeszkadza on w odkręceniu węza). używasz do tego imbusa. odkręcasz tylko jeden koniec, a nastepnie odchylasz i masz dostęp. odkręcasz waz, klucz 10 albo 12 (czekasz az zleci płyn), wyjmujesz stary termostat. nastepnie czyścisz gniazdo z syfu (najlepiej benzyna ekstr.), czyścisz tez gniazdo w wężu. wkładasz nowy termostat, wkładasz nową uszczelkę. ja posmarowałem uszczelkę dodatkowo silikonem. przykręcasz rurę, przykręcasz wspornik, przykręcasz osłonę silnika, zalewasz, odpowietrzasz i cieszysz sie stalą temp." 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syphoon 0 Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 Witam wiem że być może to głupie a być może nikomu nie potrzebne ale ja jestem laikiem jeżeli chodzi o samochody i mnie by to pomogło gdyby było na forum a nie ma więc jako dorabiający fotograf postanowiłem zrobić Foto Tutorial wymiany termostatu. Najpierw fotografia pokazująca gdzie znaleźć TERMOSTAT Termostat jest umieszczony na końcu rurki oznaczonej kolorem ZIELONYM - jest to po prawej stronie silnika patrząc od spodu. Można sobie ułatwić dostęp do tego miejsca odkręcając i odchylając wspornik poduszki silnika u mnie już odkręcony zaznaczony kolorem CZERWONYM. Poniżej prawidłowy sposób montażu TERMOSTATU P.S. Jeżeli takie foto tutoriale będą zbędne proszę o informację nie będę tworzył kolejnych zaśmiecając forum, jeżeli zaś są przydatne to jako fotograf i mechanik amator będę je robił przy okazji pracy przy mojej A4 - opinie mile widziane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBERT 7 Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 pracuj ... pracuj ... ale mało zdjęć zrobiłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syphoon 0 Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 Mało zdjęć ponieważ nie uważałem żeby więcej było konieczne sam mam lewe ręce do mechaniki i takie foto oddaje dokładnie gdzie jest termostat jeżeli temat będzie obszerniejszy to na pewno nie zabraknie też zdjęć odpowiednio dokumentujących całe przedsięwzięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBERT 7 Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 ale .... na 1 zdjęciu wiele nie pokazałeś (dla laików :gwizdanie: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz96 2 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Witam a mógł byś napisac jak odpowietrzyles uklad i jak wygladaja u Ciebie przewody od chlodnicy pod czas nagrzewania sie samochodu.Chodzi mi o temperaturę ich gornego i dolnego przed osiagnieciem 90c i po. Dzięki-pozd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz96 2 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Witam.A jak odpowietrzyc uklad i po czym poznac że to Jest dobrz zrobione. . . bo mam taki problem po wymianie że do puki się termostat nie otworzy to górny przewód Jest zimny i twardy.I po jakim dystansie powinien sie otworzyc termostat jak jest 5c na dworzu. Proszę o rade pozd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 14 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Termostat zaczyna sie otwierac jak temp osiagnie 87 st. Odpowietrzasz w ten sposob, ze trzymasz silnik na wolnych obrotach przez dluzszy czas az termostat sie nie otworzy calkwicie (gorny waz musi byc goracy). odkrecasz wczesniej korek od zbiornika. mozesz troche pouciskac gorny wąż. Mozna tez lekko zsunac wąż od nagrzewnicy az oczom Twoim ukaze sie mala dziurka na króćcu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz96 2 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Jutro będę działał jeszcze raz.Dzięki za wskazówki dam znac co i jak pozd.D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek26 2 Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Ja dodam jedynie że u mnie był problem z odkręceniem 1 śrubki obudowy termostatu bo przeszkadzała pompa wspomagania, ale wydziwiony patent klucz nasadowych pomógł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz96 2 Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Powiecie mi koledzy jak powinien isc Termostat w ADEERZE. Czy sprężyna w stronę bloku czy przewodu? [br]Dopisany: 29 Październik 2011, 18:41_________________________________________________Powiecie mi koledzy jak powinien isc Termostat w ADEERZE. Czy sprężyna w stronę bloku czy przewodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 29 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Kolego - jesli dobrze pamietam to w stronę bloku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz96 2 Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Dzięki za Odpowiedz.Wiesz pytam bo Bylem u mechanika zmienić i nie Patrzylem jak go zakłada założył dojechalem do domu a tu samochod mi sie gotuje dziwne to Jest że na liczniku tego nie widzialem widzialem tylko 90stopni dlaczego?mialem opla kiedyś tam mi sie gotowal to mialem 110stopni.Dziwne to Jest.Odrazu Pojechalem do kolegi żeby zobaczec jak go założył rozkręcam a tu sprężyna w stronę przewodu. Telefon Odrazu do niego a on mi mówi że tak musi być bo jak Jest sprężyna do bloku to za szybko się otwiera.Moja prosba proszę sprawdźcie mi jak naprawdę powinien isc on na 100procent.może jakieś foto. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 30 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 jak dla mnie mechanior jest nic nie wart. zacytuje Ciebie: "Dziwne to jest", że poprawia fabrykę. Załozyl od d*py strony i dziwisz się że silnik sie gotuje - termostat jest odwrotnie zalożony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz96 2 Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Odrazu Pojechalem do kolegi i zmienilem ta sprężyna w stronę bloku i teraz Jest dobrze tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 30 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 na 95% powinno byc w strone bloku sprężyną. zmieniałem juz czas temu tazke te 5% rezerwy sobie zostawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz96 2 Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 OK DZIEKI ZA ODPOWIEDZ POZDRAWIAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się