Skocz do zawartości

franz1987

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O franz1987

Informacje

  • Imię
    Bartek
  • Miasto
    Zielona Góra

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2009
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CAGC
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia franz1987

0

Reputacja

  1. Witam wszystkich. Zwracam się z prośbą o pomoc forumowiczów w następującej sprawie. Na początku opisze co było naprawiane/wymieniane. Silnik jaki posiadam to 2.0 tdi 120 km oznaczenie CAGC. Parę miesięcy temu w moim aucie wystąpił problem wpadania w tryb awaryjny podczas wyprzedzania(brak mocy). Po zgaszeniu auta oraz ponownym odpaleniu problem ustawał aż do momentu ponownego wpadnięcia w tryb awaryjny z tego samego powodu. Oddałem auto do mechanika który przeczyścił turbinę,dpf, układ paliwowy oraz stwierdził że nie ma problemu z opiłkami w układzie dolotowym. Auto po tym zabiegu odzyskało moc lecz nadal wpadało w tryb awaryjny z powodu wyprzedzania na drodze oraz odcinania mocy. Wróciłem do tego samego mechanika, który stwierdził że wtryski są do wymiany. Postanowiłem wymienić je na regenerowane wykonane w renomowanej firmie specjalizującej się w regeneracji tych podzespołów. Dodatkowo otrzymałem wydruk testów wtrysków i było wszystko ok. Po odbiorze auta odpalał normalnie. Niepokoił mnie tylko metaliczny, cykliczny stukot z okolic wtrysków na biegu jałowym. Auto miało słabszą moc jednak nie wpadał już w tryb awaryjny przy wyprzedzaniu. Mechanik wymienił również nowe podkładki oraz uszczelki wtrysków(wszystko oryginalne) i kapy wtryskiwaczy bo przepuszczały olej. Przed wymianą wtrysków stuków nie było, dlatego postanowiłem wrócić i zareklamować wtryski. Dodam że na komputerze nie było żadnych błędów. Auto odpalało normalnie. Żadnych płynów nie ubywa ani auto nie kopci. Następnie firma uznała moją reklamację i wymieniła mi wtryski na ponownie regenerowane. Od tego momentu zaczeły się moje problemy z silnikiem. Po 2 wymianie wtryskiwaczy auto ma moc jak by prosto z fabryki wyjechało, jak nowe auto, nigdy chyba tak nie jechało. Podczas szybszej jazdy i wyprzedzaniu nie wpada w żaden tryb awaryjny. Nie boję się nim jechać. Nie ma żadnych błędów na komputerze oraz nie występuje już metaliczne stukanie które po 1 wymianie wtryskiwaczy występowało. Problem mam natomiast następujący. Po nocy jak odpalam auto przez ok. 1 minutę trzęsie silnikiem oraz całym autem jakby pracował na nie wszystkich cylindrach. Mimo to auto odpala od strzała, nie muszę długo nim kręcic. Gdy ową minutę auto pochodzi na biegu jałowym to już nie trzęsie. Dodatkowo gdy auto następnie zgasze i odpale ponownie to jest normalnie. Póżniej po rozgrzaniu silnika i paru kilometrach jazdy czuć minimalne(jedrazowe drganie silnika co 30 sekund). Auto cały czas ma moc, nie mogę na to narzekać. W związku z tym pojechałem ponownie do mechanika zgłosić problem. Auto postało kilka dniu u niego i go odebrałem. Powiedział że problem trzęsienia ustał. Powiedział mi że wtryski pod jakimś innym kątem je dokręcił czy z inną siłą i jest ok. Myślałem że problem ustał ale na drugi dzień przy poranku problem wystąpił znowu.Gdy auto postoi pare godzin to adpala normalnie tylko póżniej po jeżdzie na biegu jałowym występują wibracje o których wcześniej wspomniałem. Dodam że wszystkie poduszki skrzyni /silnika wymieniłem na nowe. Jeszcze przed zabawą z wtryskiwaczami i wtedy tego problemu nie było. Posiadam również nowy akumulator. EGR nie jest zaślepiony.Pracuje normalnie. Z tym trzęsieniem silnika nie ma różnicy czy odpalam przy -5 czy przy +10. Efekt ten sam. W związku z powyższym zwracam się do was o pomoc co jeszcze można sprawdzić i ewentualnie jak. Dodam że mam VCDSa i ewentualnie co w nim sprawdzić, jakie parametry czy ewentualnie jaki czujniki posprawdzać. Obecnie nie ma żadnych błędów. Jeszcze raz proszę o możliwe rozwiązania ponieważ rozkładam już ręce. Dziękuje i pozdrawiam.
  2. Ktoś ma może jakiś pomysł co może być przyczyną mojego problemu?
  3. Witam wszystkich. Zwracam się o pomoc w następującej kwestii. Mianowicie mam problem z pedałem gazu. Przy delikatnym ruszaniu na 1 biegu czuje na pedale gazu lekkie (nie wiem jak to opisać) metaliczne smyranie/chrobotanie. Występuje ono tylko i wyłącznie na 1 biegu. Później objaw ten nie występuje. Nie ma różnicy czy silnik jest zimny czy ciepły. Niedawno wymieniłem kompletną dwumasę ze sprzęgłem oraz łożyskiem bo już nadszedł na nią czas:) Myślałem że to może być wina dwumasy ze sprzęgłem, jednak problem występował przed wymianą jak i po wymianie. Nie ukrywam że owe smyranie mnie trochę drażni... Czy ktoś ma może pomysł co to może być? Gdzie ewentualnie zajrzeć? Dodam że niedawno wymieniłem oba łożyska kół z przodu (wyższa półka) oraz przeguby zewnętrzne. Przy wymianie dwumasy mechanik powiedział że półośki są w stanie bardzo dobrym. Przeguby wewnętrzne nie wykazują luzów. Bardzo proszę o pomoc w tej kwestii. Pozdrawiam
  4. Witam. Czy możecie polecic jakis warsztat/serwis poza Aso w Łodzi który fachowo i dokładnie sprawdzi komputerowo stan Dpfu i wtrysków w Audi A4 b8 2.0 tdi cr? Dziękuje i pozdrawiam
  5. A czy moje auto posiada koło dwumasowe? nr vin:WAUZZZ8DZTA125808
  6. Witam! Niedawno kupiłem Audi A4 1.8 ADR + gaz 1996 rocznik sedan. Mam mianowicie następujące problemy. Wymienie je w punktach i bardzo proszę o poradę co robić, co wymienić, co sprawdzić i jaki jest poglądowy koszt naprawy. Dodam, że posiadam jakąś instalacje brc 3 generacji coś w połączeniu monowtrysku z sekwencją, lecz zamierzam ją wymienić na sekwencje 4 generacji brc. Autko jeżdzi tylko na benzynie, wogóle nie przełączam go na gaz. Bardzo proszę o poradę bo w niektórych rzeczach jestem nowicjuszem i zrobiłem(wymieniłem) tylko te rzeczy, które wydawały mi się oczywiste. Niedawno wymieniane : zbiorniczek wyrównawczy, płyn chłodniczy, termostat, czujnik temperatury, olej silnikowy z filtrem, filtr powietrza, czyszczona przepustnica i przepływka dodatkowo adaptacja, świece zapłonowe do gazu, odpowietrzanie nagrzewnicy, sonda lambda. Przechodzę do rzeczy: 1. Podczas skrętu w lewo równomierne pukanie - stukanie z prawej strony. Co to może być i jaki koszt wymiany 2. Podczas ruszania z pierwszego biegu przy rozgrzanym silniku lekko dodając gazu i puszczając sprzęgło strasznie trzęsie budą jakby zaraz miało coś się rozpaść. Gdy dodaje więcej gazu na 1 biegu i puszczam sprzęgło problem nie występuje. Raz mi się zdarzyło, że przy 4 biegu, w dłuższej trasie, gdy dodawałem gazu wystąpiło coś w rodzaju lekkiego telepania budą. Bardzo proszę o analizę co to może być za przyczyna. 3. Autko ciężko odpala. Z rana gdy kręce muszę raz/dwa dodać gazu, żeby odpalił. Gdy odpali to obroty ładnie łapią najpierw 1.200/1300, a pózniej spada do 800/ 900 obrotów, czyli wszystko wydaję mi się w normie. Natomiast gdy silnik się rozgrzeje po dłuższej jeżdzie i zostawie go na pół godziny bądz godzine to muszę już bardzo dużo razy dodawać gazu, żeby odpalił. Co mogę z tym fantem zrobić i jaki może być koszt. Błędy silnika: 18010 - power supply terminal 30 : voltage to low p1602 - 35 -10 - - Jak to wyeliminować oraz co może być przyczyną tego błędu? 16518 - Oxygen (lambda) sensor b1 s1: no activity p0134- 35-10 - - - intermittent jak wyżej 00561 - Mixture Adaptation 15-10 - adaptation limit ( add ) not reached - intermittent jak wyżej 4. Auto ciężko się zbiera. Mianowicie, gdy go rozpędzam i wrzucam na każdym biegu to do przedziału 2,500/3000 tysięcy obrotów, zbiera się tak jak by miał z tyłu przyczepioną przyczepę z ładunkiem. Przy większych obrotach trochę lepiej to wygląda. Co robić, co wymieniać? 5. Problem z wlewem paliwa. Cały czas muszę mieć odkręcony korek od baku, bo jak mam zakręcony to robi się ciśnienie, kontrolka paliwa opada mimo że jest dużo paliwa i silnik się dławi. Bardzo proszę o radę co mam z tym zrobić. 6. Problem z licznikiem prędkośći i wskażnikiem paliwa. Mianowicie, prędkościomierz się zawiesza czasami oraz zakłamuje o te 10 kilometrów. Gdy, np. jest wyłączony samochód to licznik pokazuje mi, że jedzie 20 km/h. Również w czasie jazdy mi się zawiesza, wartości nie wskakują równomiernie oraz opadają nierównomiernie. Natomiast ze wskażnikiem paliwa mam tak, że gdy zaleję go do pełna to pokazuje tylko ciut powyżej połowy, gdy jednak spali już pół baku, wtedy wskzówka normalnie pokazuje.Jeżeli chodzi o spalanie paliwa to mieści się w normie, pali tyle ile powienien. Co zrobić z tym bakiem i wskazówkami bo to chyba nie jest normalne. 7. Problem z nagrzewnicą i panelem klimotronika. Problem polega na tym, że, gdy odpowietrzałem układ leciało powietrze letnie tylko na szybę a na inne nawiewy zimne. Przy załączonej cyrkulacji troszke cieplejsze. Niedawno natomiast dmuchawa przestała pracować i nic się nie dzieje.Wogóle nic nie dmucha. Nastawy podstawowe robiłem już ze 3 razy i nic się nie zmieniło w kwestii nawiewu. Wszystkie przewody pod maską są gorące, co by wykluczało zapchanie lub nieszczelność, uszczelka pod głowicą jest w porządku i nigdzie płyn nie ucieka. Sam panel klimatronica czasami mruga i liczby podswietlone są do połowy i cięzko te wartosci odczytac. Moje pytanie jest następujące. Co naprawiać bądz wymieniać? Czy panel klimatronika, który moze blokować, bo jak go rozkręcałem to było widac, że ktoś już coś w nim grzebał, luty i jakieś podzespoły, cz wymieniać silniczki, czy kompletną nagrzewnicę pod deską. W programie diagnostycznym występują te błędy. Program VCDS-lite 1.2 01272 - positioning motor for central flap (V70) 41-10 - blocked or no voltage - intermittent 01273 - fresh air blower (v2) 17-10 - control difference - intermittent Dodam, iż innych błędów nie pokazuje. Bardzo proszę o poświęcenie chwili czasu i pomoc w ustaleniu usterek. Dziękuje i pozdrawiam
  7. Witam! Mianowicie mam takie objawy. Autko 1.8 125 km Adr + gaz.Pzeglądałem już tysiące forum, ale nie znalazłem odpowedzi na moje problemy.Auto jeżdzi cały czas na benzynie. Co do spalania to bierze tyle paliwa ile powinien brać. Na gaz wogóle nie przełączam bo są z nim problemy (szarpanie, gasnięcie) - instalacja brc 3 generacji, jakas lipna instalacja, którą firma wypusciła na pare miesięcy coś w rodzaju połączenia monowtrysku z sekwencją. Planuje ją zmienic na sekwenceje 4 generacji. Ale nie o to chodzi. Autko ciężko odpala na zimnym i gorącym silniku, muszę dodawać gazu, żeby odpalił ( wymieniane były czujnik temperatury, nowa sonda uniwersalna, zbiorniczek wyrównawczy, czyszczona przepustnica oraz przepływomierz - była robiona adaptacja, filtr powietrza, wymieniony termostat oraz płyn chłodzący wraz z odpowietrzeniem - wszystkie przewody są bardzo gorące, niedawno wymieniany olej silnika wraz z filtrem- przed wymianą jak i po sytuacja ta sama. Ostatnio zauważyłem jednak dym spod maski w okolicach zbiornika wyrównawczego, a blokiem silnika, gdzieś przy przepustnicy. Co to może być za dym bo nie mam zielonego pojęcia. Mam również problem ze zbiornikiem paliwa, ponieważ jak zakręce korek do wlewu to wywala mi takie cisnienie, że samochód się dławi i spada poziom paliwa na liczniku, a jak odkręce korek to wylatuje powietrze pod dużym cisnieniem i wszystko jest w porządku. Bardzo proszę o analizę tych danych i co może być przyczyną tych problemów oraz jak naprawić te błędy które niżej podałem. Silnik: 00561 - Mixture Adaptation 15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent 16514 - obwód czujnika O2 - usterka (bank1 czujnik1) P0130 - 35-10 - intermittent 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent Dodatkowo mam problemy z ogrzewanie wnętrza, a mianowicie jego brak. Auto kupiłem dwa miesiące temu i były następujące objawy. Po wymianie termostatu,filtru kabinowego, czujnika temperatury, zbiorniczka wyrównawczego oraz płynu wraz z odpowietrzeniem, oraz czyszczeniem nagrzewnicy przy przewodach różnymi środkami pod ciśnieniem, w kabinie leciało letnie powietrze przy grzaniu na szybę oraz cyrkulacji powietrza.Przy cyrkulacji powietrza szyby strasznie parowały. Niedawno jednak zaczęły się dziać dziwne objawy. Mianowicie dmuchawa zaczeła wydawać dziwne dzwięki, aż w koncu przestała dmuchać. Silniczki pod schowkiem dziwnie pracują niby się kręcą, ale ostanie ich ruch są tak jakby się zacinały. Teraz mam mianowicie pytanie, czy wymieniać całą nagrzewnice pod deską czy może to być wina klimatronika. Panel wykonuje polecenia takie jakie chce, tylko niektóre podświetlenia na panelu nie działają i ciężko odczytać liczby bądź błędy( wyświetlają się niepełne lliczby i wartości). Bardzo bym prosił również o analizę błędów klimatyzacji. Podpowiedzenie co jest do wymiany, czy silniczki, czy lepiej całą nagrzewnice. Dodam, że udało mi się odczytać na panelu klimatronika sporo błędów. Bardzo proszę o poświęcenie chwili i doradzeniu co mam robić. Czy problemy z silnikiem mogą być powodowane przez problemy z nagrzewnicą. Klimatyzacja (climatronic) 01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70) 41-10 - Blocked or No Voltage - intermittent 01273 - Fresh Air Blower (V2) 17-10 - Control Difference - intermittent
  8. Audi A4 B5 1.8 ADR + GAZ 125 km
×
×
  • Dodaj nową pozycję...