Skocz do zawartości

TOOL

Pasjonat
  • Postów

    63
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O TOOL

Osiągnięcia TOOL

0

Reputacja

  1. Jak może wpłynąc zła praca zaworu albo jego brak na spalanie paliwa? Jeśli zawór źle chodzi zazwyczaj odkręca się korek wlewu paliwa. Z drugiej strony jest otwierany i zamykany zawór EGR który jak otworzymy to będzie zasysał poweitrze "z poza auta". Jak wiemy zawór ten jest podłączony do przepustnicy. Stąd moje pytanie. Czy można takie powietrze spoza auta traktowac jako "lewe powietrze" i silnik traci na mocy a więcej spala? Czy może by tak ze obroty rosną szybciej niż prędkośc (na 2 biegu 40km/h i 3000 obrotów)?
  2. Możecie sprawdzić u siebie ile macie na obrotomierzu na 1 biegu przy prędkości 20km/h Moje auto na 1 biegu dochodzi do 20km/h przy 2300 obrotach. Mam wrażenie że trochę za dużo bo silnik jest trochę jakby głośny w takiej sytuacji. Jaki jest maksymalny moment obrotowy dla silników ADR?[br]Dopisany: 23 Kwiecień 2009, 13:52_________________________________________________może jeszcze dodam że mam drugie auto corse B z silnikiem 1.0 Ecotec i jakbym mógł to bym wsadził ten silniczek do audi taka jest różnica w pracy silnika wiem że autka są gabatowo/masowo i silnikowo różne ale biorę pod uwagę ich dopasowanie do auta i moc slnika do całego auta wychodzi na to że gdyby postawić je na ćwierć mili oba byłyby na mecie w tym samym momencie
  3. możesz wrzócic jakies story jak to zrobiłeś? myślę że wielu osobom moze to pomóc
  4. Wymieniłem pompę na MTM kupioną na Allegro. Dłużej muszę kręcić. może dlatego że jak dam zapłon to pompka coś nie kręci dopiero po uruchomieniu silnika. Nie wiem czy takie coś może spowodować większy problem w aucie ale jak na razie nie musi wystarczyć, bo w końcu pompa działa ale trzeba się liczyć że za 160 zł nie będziemy mieć orgunału a podrzędny zamiennik.
  5. witam, zeby najlepiej nakreślić sytuację zacznę od początku. miesiąc temu wymieniłem pompę paliwa na MTM. Przy montowaniu tej pompy wyszło na jaw że pompa przy zapłonie nie pompuje, ale po uruchomieniu silnika. Efekt jest taki, że od tego momentu muszę jakby dłużej go 'hęhęhę' odpalać (może z sekundę dłużej, ale jest różnica). Po nocy czy po dłuższym postoju (generalnie na zimnym) wchodzi od razu na 2000 obrotów i spada do 1200. Jak silnik się rozgrzeje spada do 850-900 obrotów. Dzisiaj rano po odpaleniu znowu wskoczył na 2000, a z rury usłyszałem jeden 'pryk'/strzał jakby był zatkany i w tej samej sekundzie obroty spadły do 1200. Tak szybko obroty jeszcze nie spadały jak przy tym 'wystrzale'. Jak myślicie w czym rzecz? pozdrawiam PS. nadmienię, że instalacji gazowej nie mam, nikt nie grzebał przy silniku itd. itp.
  6. ja miałem po przekręceniu kluczykiem (wersja przed liftingiem) plaskikowe "trzymadło" przykleiłem podobną taśmą jaką wcześniej było lusterko sklejone. do dostania choćby w Auchan
  7. właśnie zamontowałem na razie trzyma się BDB. o zgrozo, ale miałem udrękę z tym klejem, który trzeba było wcześniej usunąc z lusterka. Masakra. Próbowałem gorącą wodę i nic, rozpuszczlanik i nic, suszarka i nic. Pozostałości kleju ładnie zeskrobałem nożykiem monterskim, a ślady po kleju przemyłem spirytusem. Potem woda z płynem do naczyń żeby odtłuścic no i klejenie mat. Ale szybko się nagrzewają i działają - to najważnieszcze. :>
  8. a jak trzyma klej z tych mat GB-10S i GB-08S Mam maty przed sobą i spróbowałem przykleic kawałek maty do czegokolwiek i trzyma się mocno, ale jak będzie się sprawowac na lusterku ? Może to co jest na macie całkowicie wystarczy?
  9. tak, czytałem ale kwestia jest nie taka ile ten typ w ogóle pali ("ten typ tak ma") tylko problem jest dlaczego wzrosło po wymianie oleju. nie wiem jak to zrobiłeś, że zszedłeś poniżej 7L, takie same silniki w końcu i zakładając oszczędną jazdę.
  10. Witam, niedawno wymieniłem u siebie termostat, który poprawił mi grzanie silnika i ogrzewanie w kabinie. Wymieniłem też olej i filtr oleju. Po wyjechaniu z warsztatu auto nabrało jakby mocy i zrobiło się bardziej dynamiczniejsze, lżejsze. Fajnie. Przed tymi zabiegami autko spalało mi po mieście 10L/100km Teraz spala mi 12L/100km. Jazdę mam taką samą, nie szaleję, nie mam ciężkej nogi. Czy po takim zabiegu naprawczym ukazał się nowy problem? Inna rzecz to taka: Autko w lecie 2008 spalało mi w mieście 12L/100km W zimie 10L/100km na trasie do 8L/100km Wydaje mi się że nie jest to normalne. Czyżby paliwo gdzieś uciekało? Pod autem sucho, ale rano jak się wejdzie do auta to jakby czuć trochę benzyną.
  11. TOOL

    [B5 AEB] Syczenie w baku

    kowal 161 ma ten sam problem, mogę zatankować powiedzmy 40 litrów ale potem wybija i wybija... litra nie dotankuję co to jest ten zaworek, zaworek od czego?
  12. kojarzysz jakie prędkości masz przy tych obrotach? przy jakich prędkosciach zmieniasz biegi w mieście? co do niektórych wypowiedzi kolegów włos mi się jeży i gałki wychodzą wpadając w osłupienie powiem tak, u mnie jest następująco 1 tylko ruszanie do 10km/h na 2 biegu do 40 km/h bo silnik zaczyna się już pocic na 3 biegu spokojnie można kręcic do 70 ale w mieście nie da rady (wiec taka jazda chyba odpada) więc od 30 do 50 4 bieg od 45 km do 100 5 od 60 do ... "ile fabryka dała" przy autach z turbo będzie trochę inaczej, wiadomo "TURBO" więc porównanie ich do tych bez T jest niewłaściwe
  13. ale masz diesla w tych silnikach zmieniasz biegi przy niższych obrotach
  14. Witam, co nieco znalazłem na forum, ale nie ma jasno powiedziane co i jak, dlatego zdecydowałem się na otwarcie tego wątka. Pytanie, jak w temacie, kieruję do znawców tego auta choc może wydaje się to banalne nigdzie nie mogę znaleźc tych informacji. Wiadomo, że ADRy są głośniejsze więc nie trzeba byc wyczulonym specjalnie by wyczuc silnik i moment zmiany biegów. Ale co jeśli mamy wrażenie że obroty są za wysokie w stosunku do prędkości ? Może początki ślizgającego się sprzęgła? A co jeśli zmieniamy bieg nie w tym momencie co trzeba i zarzynamy silnik jak świnię? Czy jest gdzieś tabela / zestawienie, jak zwał tak zwał, przy jakich obrotach zmianiac biegi w ADRze? Jak te obroty przekładają się na prędkośc auta? Czy ktoś pokusi się na uzupełnienie tabelkę? Zmiana biegu Obroty Prędkośc na 2 przy obrotach ... co daje prędkośc ok .... na 3 przy obrotach ... co daje prędkośc ok .... na 4 przy obrotach ... co daje prędkośc ok .... na 5 przy obrotach ... co daje prędkośc ok .... TYLKO NIE PISZCIE, ŻE TO ZALEŻY OD STYLU JAZDY ALBO, ŻE TRZEBA IŚC ZNOWU NA KURS JAZDY.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...