Skocz do zawartości

fikus04

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O fikus04

Informacje

  • Imię
    Grzesiek
  • Miasto
    Namysłów

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1986
  • Silnik
    2.4 V6
  • Kod silnika
    BDV
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia fikus04

0

Reputacja

  1. Troche cieplej na dworze sie zrobiło i wszytko wrociło do normy. Takze mróz i wilgoć była sprawcą awarii. Temat do zamkniecia. Pozdrawiam
  2. Bez używania wątpie zeby go sam mróz zabił. Obawiam sie ze zegary szlak trafił. Chodz licze ze moze to samo przejdzie bądź ktoś poda powód (blachostke)
  3. Witam. Problem polega na zadko gasnacej informacji o serwisie. Przed wczoraj po ostrym mrozie wsiadlem do auto a tu informacja o serwisie. Ktora nie gasnie a czasami na pol sekundy wyswietli spalanie i temperature. Zresetowalem serwis vagiem. Nic nie dalo. Odlaczylem aku na 4h rowniez nic nie pomoglo. Czasami tylko mrygnie mi normalny stan wyswietlacza. Spotkal sie ktos z takim gnojem?
  4. fikus04

    Opinie na temat 2.4 V6

    2.4 bdv w b6 nie jest idealny. Ale nie mam problemow takich by stanal na trasie mimo 5 lat uzytkowania i przebiegu blisko 300k. Chodz w naprawach jest czasochlonny. Bardzo niekomfortowo umiejcowiony termostat to jedna z najwiekszych wad. Co do czujnika temperatury jest podobnie. No i wycieki... Z pod pokryw zaworow to pikus. Ale sa zaslepki z tylu glowic co tez lubia puszczac olej oraz nastawniki rozrzadu. Przy lewej glowicy nie ma problemu z wymianu uszczelnien ale w prawej sa z tylu co wiaze sie z wyjeciem silnika. No i ponad polowa napraw przy silniku odbywa sie bez pasa przedniego bo dostepu jest dosc malo do osprzetu umiejscowionego z przodu. Dzis wychodze z zalozenie ze jak 6 cylindrow to tylko w rzedzie. Pozdrawiam i polecam silnik chociazby patrzac na v6 w oplu ?
  5. fikus04

    Nie zalaczajacy sie wiatrak

    Ja mam tylko 1. Na 4 piny za silnikiem.
  6. fikus04

    Nie zalaczajacy sie wiatrak

    Na laptopie pokazuje normalna temperature. Tylko na zegarach 90. To juz 2 czujnik na poprzednim byla identyczna sytuacja
  7. fikus04

    Nie zalaczajacy sie wiatrak

    Elektryczny. Ze jakims sterownikiem przy pasie przednim. Bezpiecznik jest tylko jeden i jest dobry. Jak robie output test to dziala.
  8. fikus04

    Nie zalaczajacy sie wiatrak

    Witam. Mam problem z nie wlaczajacym sie wiatrakiem. Na Vag-u 107 stopni weze nabite cisnieniem i nie chula. Na zegarze 90 stopni. Po wlaczeniu klimy wiatrak dziala. Ale samoczynnie sie nie zalcza. Czujnik byl wymieniany. Na poprzednim bylo to samo. Dodam ze to wersja z jednym wiatrakiem. Silnik bdv. Prosze o pomoc i pozdrawiam serdecznie.
  9. Witam. Zauważylem że coś syczy pod maską. Zaglądam a tu nie ma wężyka i z trójnika widocznego na zdjęciu leci powietrze. Nie znalazłem również luźnego by go wpiać. Wiec pytanie czy ktoś wie z czym to połączyć. Dziekuje za wszystkie rady i wskazówki.?
  10. Dzieki wielkie mega instruktaż! A co sądzisz o wymianie tego gdy tak jak np. Teraz mam ściagniete koło zębate z lewej głowicy? Czy lepiej założyć rozrząd? Teraz wiecej miejsca miałbym.
  11. Witam po roku bezproblemowej eksploatacji ? nadszedl czas na nowości czyli dość spory wyciek oleju z przodu glowicy od strony kierowcy?. Po rozebraniu połowy samochodu znalazlem przyczyne wycieku. Jest to czarny czujnik? Chyba czujnik. Sam nie wiem co to jest. I istenie mozliwosc jego wykrecenia by wymienic zapewne o-ring. Teraz pytanie czy moge normalnie to odkrecic i nie wystrzeli milon sprezynek sróbek itp. Dziekuje za wszelkie informacje i pozdrawiam uzytkownikow audi i tego forum ?
  12. Marzenia sa by je spełniać ? powodzenia ? i napisz co ujrzałeś w podłużnicach oraz jeśli mozesz to zobacz czy masz czujnik przy wężu idącym do termostatu(chodzi o króciec przy chłodnicy) bo to dla mnie jak i innego uzytkownika tego forum duza zagadka ? I dzieki za filmik. Bardzo przydatny będzie ?
  13. czasami zawór olejowy zwrotny zawodzi to i zaworki zagrają przez 2 sek ale napinacze chyba okej. Ja ich nie wymieniałem i nie ukrywam że nie chciałbym ich wymieniać duże koszty i dużo pracy . Auto importowałem ze Szwajcarji i być może ktoś tam to robił bo nalatane mam 250k z czego przez 3 lata sam prawie 60 zrobiłem. Pojeżdżę do końca roku i sprzedam bo na CLS350 poluje
  14. Odpalałem auto w takiej konfiguracji jak na zdjęciu tylko, że połaczyłem weżem króciec od termostatu z tym z drugiej strony silnika i zalałem płynem. Auto odpaliło, stetoskopem przesłuchałem rolki i jest cisza. Podejrzewam owe dźwięki wydobywały się z rolki napinacza którą dokręciłem dość mocno i z tego co wyczytałem to znacznie za mocno bo instrukcja pisze że 23Nm. Poprawiłem to i po kilku minutowej pracy silnika jest cisza. Rozrząd jest na swoim miejscu ale w sobotę będę zmieniał pasek dla świętego spokoju. Co do spalania gazu to w mieście do 16L a w trasie koło 10-12 L zależy od stylu jazdy. Mam garaż bo ja też samouk jestem i wszystkie naprawy tam wykonuje. Dzięki za filmik
  15. Witam. Podjąłem się wymiany uszkodzonego termostatu w swoim aucie. Walczyłem z nim bez ściągania paska rozrządu a zaledwie go zsuwając z kół przy wcześniejszym popuszczeniu rolki napinacza. Auto poskładałem do połowy zalałem świeżym płynem i odpaliłem w celu odpowietrzenia układu. Po kilku minutach pracy z przodu silnika zaczął wydobywać się niepokojący dźwięk (podobny do zużytej rolki) więc zgasiłem auto i zdjąłem pasek wieloklinowy gdyż przy napinaczu dopatrywałem się owego odgłosu. Jak się okazało dźwięk nie ustał. Wiec dziś zrzuciłem cały przód i dobrałem się który wymieniany był 3 lata i 40k kilometrów temu. \ Zamówiłem stetoskop by nasłuchać dokładnie skąd głos dochodzi. Mam kilka pytań, może ktoś pomoże : 1) czy po poluzowaniu napinacza mogłem coś zepsuć? naciągłem go na 15nm i zwolniłem wcześniej zablokowany tłumik drgań. 2) Jaką siłą powinienem dokręcić rolkę napinacza i to kowadełko co łączy tłumik drgań z rolka? 3) czy mogę odpalić samochód w takim stanie jak na zdjęciu na powiedzmy 1-2 min w celu diagnozy stetoskopem? Podczas rozbierania natknąłem się na inne ciekawostki mojego auta 1) brak kabli przy czujniku teperatury cieczy w króćcu na dole chłodnicy. Nie wiem czy króciec od innego modelu czy jakiś magik tam maczał ręce. Proszę mnie oświecić. Dodam że wskaźnik temp działa i na VAG-u też pokazuje temp. z komputera. 2) Zajrzałem w głąb podłużnic i zobaczyłem jak i w jednym tak i drugim coś podobnego do pianki budowlanej, to jest normalne w b6?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...