Skocz do zawartości

Krzychold

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Krzychold

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Krzychold

0

Reputacja

  1. Wszystko jedno z jakiego silnika, najważniejszy jest typ licznika.
  2. Poszukaj najpierw licznika z dobrym wyświetlaczem. Jeśli nie wiesz jak się przegrywa eeprom to szukaj kogoś kto umie to zrobić lub daj znać. Sam nic nie próbuj robić bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że oba liczniki uszkodzisz.
  3. Najtańszym i chyba najprostszym rozwiązaniem jest kupno takiego licznika z działającym wyświetlaczem (wszystkie linie ok) i przegrać zawartość eepromu. Jeśli kupisz "anglika" to przełożysz jeszcze tarczę od prędkościomierza.
  4. Witam Niestety, takiego uszkodzenia nie umiem naprawić i z tego co wiem nikt nie potrafi. Uszkodzeniu ulega konstrukcja wewnętrzna matrycy LCD, rozszczelnieniu ulegają cele w których znajdują się ciekłe kryształy i po prostu wylewają się po za nie, tworząc takie plamy różnej wielkości i kształtów, najczęściej poprzez mechaniczny nacisk lub w czasie mrozów lub zaraz po nich. W twoim przypadku pozostanie, prawdopodobnie, tylko wymiana całego licznika, ponieważ jest to najstarszy model z FIS-em gdzie matryca LCD jest "bezpośrednio przyklejona" do płyty licznika i z powodu małej ilości tych liczników na rynku brak jest do nich części zamiennych, naprawa może okazać się nieopłacalna (i tak trzeba kupić drugi licznik z dobrą matrycą LCD). Pocieszające może być natomiast, że nie będziesz miał problemu z immo bo jest w osobnej "puszce". Pozdrawiam
  5. Oto moje spostrzeżenia dotyczące naprawy wyświetlaczy FIS w licznikach AUDI Wyświetlacz FIS można "naprawić" na 5 różnych sposobów i tylko dwa są niezawodne. Trzy pierwsze choć są skuteczne na początku (też nie zawsze), "nie wytrzymują" dłużej jak pół roku (rzadko kiedy). I tak: (pisząc taśma foliowa LCD mam na myśli folię z napylonymi ścieżkami przewodzącymi, która łączy driver LCD z samym wyświetlaczem LCD i oryginalnie jest przyklejona klejem przewodzącym do tych podzespołów) 1. Nakłuwanie połączenia driver-taśma foliowa LCD igłą - nie udało mi się tak naprawić wyświetlacza FIS (dwa zniszczone), choć podobno inne dają się tak naprawić, nie sprawdzałem. 2a. Dociśnięcie mechaniczne miejsca połączenia driver-taśma foliowa LCD - nie udało mi sie tak naprawić żadnego wyświetlacza, zawsze jakaś ścieżka przerywa, od razu albo po krótkim czasie, (podobno skuteczna przy naprawie innych wyświetlaczy, nie sprawdzałem). 2b. Dociśnięcie mechaniczne miejsca połączenia po uprzednim usunięciu starego kleju przewodzącego - jeśli uda się usunąć stary klej bez uszkodzenia napylonych ścieżek na folii to po odpowiednim dociśnięciu (długi czas eksperymentowania) tego połączenia wyświetlacz działa "na stole", po zamontowaniu licznika w samochodzie zawsze któraś linia nie "świeci" (czasem 1 lub 2 lub 4 itd.) na ten stan rzeczy ma również wpływ temperatura i drgania. 3. Dogrzanie połączenia driver-taśma foliowa LCD - wyświetlacz naprawiony na miesiąc, dwa, trzy w "polotach" 4. Niestety metoda ta ma ukrytą wadę, która nie pozwala naprawić wyświetlacza metodą 4, mianowicie w trakcie podgrzewania bardzo często deformuje się folia z napylonymi ścieżkami (zbyt wysoka temperatura, lub niechcący jej podgrzania) i klej przewodzący zastosowany w tym połączeniu twardnieje uniemożliwiając jego późniejsze usunięcie. Zmywa się razem z napylonymi ścieżkami (jednokrotna naprawa), później wyświetlacz do "kosza" (chyba, że ktoś ma starą folie z napylonymi ścieżkami i będzie umiał ją wymienić). Metodę tą można porównać do nalepki, która sama się odkleja lub odklejoną drugi raz przyklejamy, nie będzie trzymać się tak jak przyklejona nowa. 4. Wymiana kleju przewodzącego driver-taśma foliowa LCD - skuteczność 100 % pod warunkiem wcześniejszego nie stosowania w/w metod. Jeśli jednak na wyświetlaczu po jakimś czasie pojawiają się "martwe" linie to jest to wynikiem "nie łączenia" na styku taśma foliowa LCD a samym wyświetlaczem (około 1-2 na dziesięć wyświetlaczy). Metodę wymiany kleju przewodzącego stosuję od sierpnia 2009 roku i na razie sprawdza się. "Życie" zweryfikuje czy jest to naprawa "na zawsze" czy tylko na określony czas. 5. Kupno nowego wyświetlacza - jedyny mankament jego cena i nieznana jeszcze trwałość (dobrze działają od ponad roku). Pozdrawiam[br]Dopisany: 13 Marzec 2010, 13:08_________________________________________________Dodam jeszcze moje spostrzeżenia dotyczące wpływu temperatury na wyświetlacze LCD w FIS-ie Audi i pochodnych. Sytuacja wygląda następująco, wyświetlacze LCD ulegają bardzo wolnej degradacji (działają ponad 10 lat w samochodach), ale nie są "odporne" na wysoką temperaturę, dużo lepiej znoszą niską. Jeśli zadbać o nie, to będą "świecić" i "świecić". Ja przestrzegam (staram się, choć nie zawsze jest to możliwe) zasady nie zostawiać na postoju samochodu na bezpośrednie działanie słońca, bo wtedy temperatura przy wyświetlaczu może dojść do 80 stopni (sprawdziłem), co jest zabójcze dla wyświetlacza i dodatkowo mam wycięty otworek w kanale wentylacyjnym, taki wiertłem 10, bezpośrednio nad licznikiem na wysokości wyświetlacza, skutecznie obniża temperaturę w okolicach licznika jak i w nim samym. I to działa, i jeśli nie likwiduje procesu degradacji ciekłych kryształów w wyświetlaczu to na pewno skutecznie ją ogranicza. Jedyna wada tego rozwiązana jest taka, że może nam wdmuchiwać "syf" do licznika, ale ja stosuje to rozwiązanie od ponad roku i nic niepokojącego nie zauważyłem. Tak więc długość działania wyświetlacza zależy w dużej mierze od nas samych. Możemy go "wykończyć" w miesiąc, a może nam służyć do końca dni samochodu.
  6. Nie chcę, żeby to wyglądało jak reklama albo ogłoszenie i nie wiem czy tutaj możemy ustalać takie rzeczy, ale tak, chyba, że ktoś zdąrzył troszkę "popracować" samodzielnie i niekoniecznie będzie to wyglądało "ładnie", wtedy ustalimy indywidualnie po obejrzeniu.
  7. Tak, to moja aukcja. Wydaje mi się, że już nic więcej w tym temacie nie osiągnę. A i inwestować więcej nie chce bo to nie ma sensu. Wniosek jest taki, że na blaknięcie wyświetlacza jedyna metoda to wymiana szkła, pozostałe rzeczy można naprawiać, ale i tak wymaga to sporo sprzętu, doświadczenia i materiałów.
  8. Jest to jak najbardziej skuteczna metoda zdejmowania wskazówek. Tylko trzeba to robić delikatnie i z głową. W ten sposób zdjąłem kilkadziesiąt wskazówek i nigdy nie udalo mi się czegokolwiek uszkodzić.
  9. Witam Na słabo widoczny Fis po długiej jeździe jest jeden patent, niezbyt elegancki, ale u mnie działa. Zrobiłem pomiary temperatury w liczniku i okazało się, że potrafi tam panować (jazda w zimie) temperatura ponad 40 stopni. Za licznikiem (lub nad nim) biegnie kanał wentylacyjny, wyciąłem w nim otworek i w obudowie licznika tak żeby był jeden nad drugim i działa. Jeśli autko zostawicie na słońcu to trzeba poczekać około 15 min za nim znowu zacznie ładnie świecić, musi się ochlodzić. Pozdrawiam
  10. Mam na imię Krzysiek i mieszkam w Gdańsku. Samochodzik mam od stycznia zeszłego roku. Pozdrawiam wszystkich i życze braku problemów ze swoimi autkami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...