Skocz do zawartości

k4mi1

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O k4mi1

Informacje

  • Imię
    Kamil
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    A6 C6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2006
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    BPJ
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    PB+LPG
  1. Jak powinny pracować te zaworki bo ostatnio musiałem podmienić postawę filtra bo się pociła i przy demontażu ukruszył się kawałek kołnierza... Kupiłem używaną z 2.0tfsi z a3 i zauważyłem że jak są 3 zawory to prawy chodził lekko, środkowy ciężej, a lewy dość twardy pod palcem. Czy to jest ok, a może wszystkie powinny pracować tak samo bo po przeczytaniu tego wątku już zgłupiałem ;P i nie wiem czy kombinować z nową podstawą.
  2. k4mi1

    Oil catch tank zamiast pcv

    Dzisiaj zajrzałem pod maskę i przeanalizowałem montaż PCV delete kit. Wnioski są takie że zaślepiając miejsce zaworu PCV i dojście do dolotu mamy odcięte dojście gorących par oleju bezpośrednio do kolektora dolotowego (przyczyna nagaru na zaworach i w kolektorze). Drugie ujście par oleju i ciśnienia znajduje po się stronie kolektora wydechowego pomiędzy przepływomierzem a wirnikiem turbiny (teraz już wiem skąd tam miałem parę kropel oleju jak to rozbierałem). W tej sytuacji gorące pary są przepuszczane przez turbo a następnie intercooler gdzie są chłodzone i pewnie będą się skraplać. Hmm pytanie teraz brzmi jak to się ma do dłuższego dystansu - czy nie ma wpływu na turbo (zwiększonego bo normalnie idą tam jakieś pary oleju). Czy jedyną konsekwencją jest nagromadzenie się skroplin oleju w okolicy intercoolera. Edit: Przeanalizowałem ten temat chyba lepiej zastosować zewnętrzny separator oleju ze zbiornikiem aby nie syfić w dolocie od samego turbo. Znalazłem fajny filmik jak goście montują taki z PCV delete kit (dostosowany po wierceniu i gwintowaniu - zaślepki z 3 króćcami są trudniej dostępne i dużo droższe...) : Doszedłem do wniosku że chyba kupię zaślepkę na aliexpress za ok. 70pln i ją dostosuję , oil catch tank też ok.70zł. Gotowe takie zestawy kosztują ok. 300$ więc myślę że warto się pobawić. Pytanie tylko jaki oil catch tank byłby najlepszy (pojemnościowo i wygodny użytkowo). Edit 2: Udało mi się znaleźć ciekawy gotowy zestaw z polski w cenie 389zł po wpisaniu w google "Oil Catch Tank 2.0 TFSI" no i nie powiem wydaje się to być ciekawa opcja ze względu na gotowość zestawu do montażu i braku oczekiwania na paczkę z ali...
  3. k4mi1

    Oil catch tank zamiast pcv

    Nie zauważyłeś żadnych wycieków, zwiększenia spalania oleju, czy jest różnica w pracy silnika (podczas jazdy lub na biegu jałowym - jak się zachowuje silnik po otwarciu korka wlewu oleju na biegu jałowym?). Czyli nadmiar ciśnienia idzie do turbo?
  4. k4mi1

    Oil catch tank zamiast pcv

    Przymierzam się do czyszczenia kolektora dolotowego i zaworów w swoim A6 C6 2.0tfsi i po przeczytaniu tego wątku zastanawiam się na wywaleniem zaworu PCV... Zastanawia mnie jednak jedna rzecz, której nie byłem wstanie jednoznacznie znaleźć w forach lub filmach, a mianowicie samo zaślepienie dla dolotu (same plusy - brak par oleju czyli syfu...). Ale skoro PCV naturalnie ma oddawać nadmiar ciśnienia do dolotu to gdzie się ono potem podziewa i z jakim skutkiem? Ktoś pisał o jakim innym zaworze... - prosiłbym o opisanie tego dokładniej. No i pytanie jakie mogą być konsekwencje po usunięciu ujścia ciśnienia do dolotu? Z tego co sprawdziłem w necie taki zestaw do zaślepienia kosztuje tyle co nowy zawór..., więc warto się nad tym zastanowić szczególnie jak jest do wymiany.
  5. k4mi1

    Jaka instalacja do 2.0 TFSI

    Od 1.5 roku posiadam założoną instalację IV generacji dostosowaną do silnika z wtryskiem bezpośrednim (ciągły dotrysk benzyny na poziomie 10-20% zależnie od obciążenia i obr. silnika - sterownik ROMANO). Działa bardzo dobrze, jeżeli chodzi o spalanie to jest na poziomie od 8,5 (delikatna jazda w trasie) do 12 l LPG (jazda po wawie bez oszczędzania lub dynamiczna jazda w trasie) + 1-2 l PB. Nigdy nie spalił mi więcej niż 12l LPG , jak coś to rosło spalanie PB od dynamicznej jazdy (wysokie obroty), myślę że duża zasługa takich wyników to płynna jazda i skrzynia multitronic (super komfort ;P)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...