Skocz do zawartości

Xavierous

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Xavierous

Informacje

  • Imię
    Xavierous
  • Miasto
    KBC

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1997
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

266 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Xavierous

0

Reputacja

  1. Niestety jej brakuje tylko porządnego serducha no i q by się przydało, polerkę robił mi znajomy blacharz, tanio i dość fajnie mu to wyszło
  2. Nie, licznik jest najprostszy z najprostszych i więcej mi nie potrzeba co tam pokazuję a te plastikowe "chromy" to z allegro bodajże komplet za 50zeta.
  3. Witam, Zbierałem się długo do opisania mojej dziuni aż w końcu jest. Nie robi takiego wrażenia jak inne koksy z forum ale jest moja i się nią ciesze Kupiłem ją w sierpniu 2014 i do tej pory zrobiłem nią ponad 44k. Nie miałem z nią większych problemów prócz jednej poważniejszej awarii. Trochę przez moje zaniedbanie a trochę było w tym pecha. Mianowicie byłem na dniach wymiany sprzęgła, ale myślę "jeszcze trochę pojeżdżę", no i tak jest jak się myśli, sprzęgło się rozleciało i coś tam wydupiło dziurę w skrzyni, satelita czy "coś". Koszt u znajomego mechanika 1500 z laweta. Jest to zwykłe 1.9tdi 90km z 97r, oznaczenie AHU. Był to kompletny golas, jedyny wypas to szyberdach bo klimy nie ma . Staram się go trzymać w oryginale bo nie rajcują mnie jakieś udziwnione tuningi. Co przy niej zrobiłem: - Zespolone lampy z polifta + regulacja poziomu świecenia, - Grill z polifta, - Usunięte emblematy 'audi' z błotników + wymiana bocznych kierunków na podłużne, - Kubełki materiałowe z elektrycznymi lędźwiami + tylna kanapa z 3 zagłówkami (kombi) - Tunel środkowy z podłokietnikiem materiałowym + ręczny w skórze + randomowy mieszek lewarka biegów z allegro, - Kierownica z eski, - Ramki "chrom" na zegarach, - Podświetlane nawiewy, - Świecenie w nogach przód + tył, - Fela 17" z Audi A4 B6 - Dystanse przód 15mm + tył 20mm, - 4 głośniki na tylnej półce + sub w bagażniku, - Manualny tempomat wycieraczek (przekaźnik z golfa czy innego VW). W planach mam jeszcze wymianę przedniego zderzaka na polifta z halogenami ewentualnie jakiś delikatny c*p, no i z zawiasem muszę coś zrobić bo springi nie mam pojęcia jakie tam są, na pewno siedzi niżej jak seria ale jest za miękko, na pewno amory są do wymiany zarówno przód jak i tył. Na razie to wszystko, jak sobie coś przypomnę to dopiszę. I na koniec parę fotek. Po kupnie: Teraz wygląda tak: Edit: Nowe fele
  4. Zapewne są różne sposoby, ja podałem swój konkretny z opisem co i jak i z foto PS: U mnie nie ma żadnych zaślepek z góry, sama blacha więc musiałem tak to wymienić.
  5. Zawleczki nie miałem u siebie żadnej ;-) wahacze górne odkrecalem do latwiejszego demontażu
  6. Witam, ostatnio wymieniałem amory ze sprężynami w swojej bestii i przy okazji cyknąłem parę fotek może komuś się przyda. Dodam że nie jestem mechanikiem i robiłem to sam w domowych warunkach, foto z wymiany lewej strony. Co będzie potrzebne: 2 x 18 2 x 16 2 x 19 13 śrubokręt gwiazdkowy i płaski Wszędzie praktycznie dojdziemy przynajmniej jedną średnią/dużą grzechotką, więc warto na pewno mieć jakiś komplet + przedłużki. W pierwszej kolejności oczywiście podnosimy cały przód i odkręcamy koła. Ja mam u siebie niewielki kanał ale bez też myślę że bez problemu da się to zrobić. Odkręcamy dolny wahacz od strony silnika (klucz 18) Następnie odkręcamy górną śrubę łącznika stabilizatora, dolną wystarczy tylko popuścić, i skręcamy go w dół żeby nam nie przeszkadzał (klucz 16) Możemy już odkręcić widełki od wahacza i uwolnić amor (19). Przechodzimy wyżej i odkręcamy prawy górny wahacz do którego dojdziemy spokojnie płaskim i grzechotką (16). Lewy nam możemy na razie zostawić wkręcony w obudowę nie będzie nam w niczym przeszkadzał. Podnosimy maskę i dla wygody odkręcamy zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego gwiazdką (3 śruby). Nie musimy odpinać węży itd wystarczy go uwolnić jak do wymiany filtra oleju. I odkręcamy grzechotką na przedłużce 3 śruby 16. Mamy już wolny zestaw wystarczy go tylko wyciągnąć z tej ciasnoty. Gdy mamy go już na zewnątrz wystarczy tylko odkręcić ostatni wahacz od obudowy (16) Odkręcamy z góry obudowę (2 nakrętki na 13) I dalej to już według uznania czy wymieniamy komplet czy same sprężyny/amortyzator w gre wchodzą ściągacze itd. Ja wymieniałem komplet więc nie mam więcej fotek. Starą obudowę po prostu przykręciłem tak samo do nowego zestawu. Montujemy w odwrotnej kolejności. Analogicznie jest z prawej strony z tym że od komory silnika, dla wygody, odkręcamy tylko plastikowe podszybie (płaski śrubokręt) Foto własne cykane fonem.
  7. Xavierous

    Felgi z a3 do a4 b5

    Są pomalowane na czarno a moja jest czerwona ;-) nie jeździłem na 235 ale tak, zdaje sobie sprawę ze straci na przyspieszeniu, licznik będzie przeklamywal itd. Zwłaszcza przy Takim małym silniku. Chodzi mi tylko o to czy z dystansami zda to egzamin czy nie. Nie ważne ze nie pasuja, są brzydkie itd ale skoro się trafiło to po co przepłacać :-P jeśli już ktoś próbował takiej kombinacji i dało radę to okej, jeśli nie to pójdą do sprzedania i tyle ;-) Edit: Już wszystko wiem. Przy takim układzie dystans 10mm spokojnie nam wystarczy. W moim przypadku muszę wymienić sprężyny które są w opłakanym stanie (tylnią belkę bez większych problemów można podnieść jedną ręką) i przy skręcie po wjeździe w jakąś nierówność przód trze o nadkole. Watro też wiedzieć że przy zakupie standardowych dystansów (allegrowych) należy przerobić 2 sztuki na tył u tokarza ponieważ są tam takie nietypowe stożki przez które dystans nie dojdzie nam do bębna. Pozdrawiam. Do zamknięcia.
  8. Xavierous

    Felgi z a3 do a4 b5

    Witam. Zakupiłem ostatnio w okazyjnej cenie (bardzo okazyjnej, śmieszne pieniądze jak za taki zestaw) koła od a3 o nr. 8P0601025C na prawdę zadbane 17-tki z świetnym kapciem. Jak wiadomo ET56, guma 235/45. Po przymiarkach wyliczylem mniej-więcej że musiałbym wsadzić dystanse 20mm żeby nie obcieralo o zawieszenie z przodu, wtedy koło od zewnętrznej strony będzie na równo z nadkolem. I tu pojawia się moje pytanie czy ktoś już probowal kiedyś takiego zestawienia i czy jest w ogóle sens w coś takiego się bawic? Dodam jeszcze ze ciężko mi powiedzieć jaki tam mam zawias bo jest trochę niżej niż w serii a "miękkość" taka sama (sprężyny koloru białego). PS. Tak wiem po wszystkim trzeba będzie zglebic żeby nie było kozy itd itp. Pozdrawiam
  9. ESowe są podobne ale nie takie same, pionowe kreski mają bardziej widoczne, wysunięte do przodu na równi z poziomymi + oczywiście znaczek S. Na forum, alledrogo czy na googlach jest sporo fotek więc można sobie porównać.
  10. Witam, To mój pierwszy mini temat na forum (nie znalazłem podobnego) pokazujący różnice pomiędzy grillem przed i polifcie. Mam nadzieje że komuś się przyda, komuś kto będzie się zastanawiał czy jest sens wymieniać czy nie Tutaj mamy foto na sucho (poliftowna wydaje się większa ale to tylko złudzenie) Widok z przodu: Przedlift Polift Widok z boku: Przedlift Polift I jeszcze ogólny podgląd: Przedlift Polift Jak widać różnice są na prawdę niewielkie wręcz kosmetyczne. Zdjęcia własne (jakość słaba ponieważ zdjęcia robiona na szybko fonem)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...