Jump to content
IGNORED

Wymiana przednich amortyzatorów (fotostory)


Xavierous

Recommended Posts

Witam, ostatnio wymieniałem amory ze sprężynami w swojej bestii i przy okazji cyknąłem parę fotek może komuś się przyda.

Dodam że nie jestem mechanikiem i robiłem to sam w domowych warunkach, foto z wymiany lewej strony.

Co będzie potrzebne:

2 x 18

2 x 16

2 x 19

13

śrubokręt gwiazdkowy i płaski

Wszędzie praktycznie dojdziemy przynajmniej jedną średnią/dużą grzechotką, więc warto na pewno mieć jakiś komplet + przedłużki.

W pierwszej kolejności oczywiście podnosimy cały przód i odkręcamy koła. Ja mam u siebie niewielki kanał ale bez też myślę że bez problemu da się to zrobić.

Odkręcamy dolny wahacz od strony silnika (klucz 18)

c9914a0ae720.jpg

Następnie odkręcamy górną śrubę łącznika stabilizatora, dolną wystarczy tylko popuścić, i skręcamy go w dół żeby nam nie przeszkadzał (klucz 16)

Możemy już odkręcić widełki od wahacza i uwolnić amor (19).

49bfe4b3a297.jpg

Przechodzimy wyżej i odkręcamy prawy górny wahacz do którego dojdziemy spokojnie płaskim i grzechotką (16). Lewy nam możemy na razie zostawić wkręcony w obudowę nie będzie nam w niczym przeszkadzał.

e8560d0ad10f.jpg

Podnosimy maskę i dla wygody odkręcamy zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego gwiazdką (3 śruby). Nie musimy odpinać węży itd wystarczy go uwolnić jak do wymiany filtra oleju. I odkręcamy grzechotką na przedłużce 3 śruby 16.

e6046b735ccf.jpg

Mamy już wolny zestaw wystarczy go tylko wyciągnąć z tej ciasnoty. Gdy mamy go już na zewnątrz wystarczy tylko odkręcić ostatni wahacz od obudowy (16)

Odkręcamy z góry obudowę (2 nakrętki na 13)

1897d7885b1d.jpg

I dalej to już według uznania czy wymieniamy komplet czy same sprężyny/amortyzator w gre wchodzą ściągacze itd. Ja wymieniałem komplet więc nie mam więcej fotek. Starą obudowę po prostu przykręciłem tak samo do nowego zestawu.

Montujemy w odwrotnej kolejności. Analogicznie jest z prawej strony z tym że od komory silnika, dla wygody, odkręcamy tylko plastikowe podszybie (płaski śrubokręt)

Foto własne cykane fonem.

Link to comment
Share on other sites

Wsio fainie ale:

Jest jeszcze zawleczka o której nie pisałeś.

Wahaczy ja bym nie ruszał tj tych górnych bo po co???

Nalezy uwazac na to jak wkrecamy górne śruby te od strony komory bo lubia sie ukrecac :wink:

Link to comment
Share on other sites

Zawleczki nie miałem u siebie żadnej ;-) wahacze górne odkrecalem do latwiejszego demontażu

Link to comment
Share on other sites

Ja bym je zostawił dla uzyskania prawidłowego ułożenia.

Nawet warto tej zawleczki nie montować bo nie ma sensu :wink:

Link to comment
Share on other sites

Wymieniałem dwa razy w B5 i raz w C5 - nigdy nie ruszyłem śrub dolnego wahacza od sanek , jak kolega nie chciał ruszyć tej długiej śruby od sworzni to zamiast kombinować z odkręcaniem górnych wahaczy to w komorze silnika są dwie zaślepki i dostęp do śrub które trzymają kolumnę do tej płyty z wachaczami ( tu są zanaczone http://www.audiworld.com/tech/wheel49.shtml )

Link to comment
Share on other sites

Zapewne są różne sposoby, ja podałem swój konkretny z opisem co i jak i z foto ;)

PS: U mnie nie ma żadnych zaślepek z góry, sama blacha więc musiałem tak to wymienić.

Edited by Xavierous
Link to comment
Share on other sites

A co z ustawieniem kątów?

Poprostu wymiana amora i spreżyny???

Przecież trzeba ustawić spręzynę tak żeby mocowania górne i dolne sie zgadzały (nie na każdych amorach i tych tależach pod nimi są znaki)...


Edited by omzig
Link to comment
Share on other sites

Zaznaczasz sobie wszystko i skladasz tak samo - robiłem to dwa razy bez problemu

Edited by Banan
Link to comment
Share on other sites

a np jak żle ustawie talerz to co trzeba zbieżność ustawiać???

Edited by rafal9119
Link to comment
Share on other sites

Wystarczy później ścisnąć sprężynę na tyle, żeby dało radę obrócić dół amorka i można ustawić idealnie pasując ucho do wahacza.

Link to comment
Share on other sites

znajomy mechanik mi zakładał sprężyne i jest od wszystko pasuje .

a moim sciagaczem nie dałem rady sprężyny scisnąć.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...