Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana przednich amortyzatorów (fotostory)


Xavierous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio wymieniałem amory ze sprężynami w swojej bestii i przy okazji cyknąłem parę fotek może komuś się przyda.

Dodam że nie jestem mechanikiem i robiłem to sam w domowych warunkach, foto z wymiany lewej strony.

Co będzie potrzebne:

2 x 18

2 x 16

2 x 19

13

śrubokręt gwiazdkowy i płaski

Wszędzie praktycznie dojdziemy przynajmniej jedną średnią/dużą grzechotką, więc warto na pewno mieć jakiś komplet + przedłużki.

W pierwszej kolejności oczywiście podnosimy cały przód i odkręcamy koła. Ja mam u siebie niewielki kanał ale bez też myślę że bez problemu da się to zrobić.

Odkręcamy dolny wahacz od strony silnika (klucz 18)

c9914a0ae720.jpg

Następnie odkręcamy górną śrubę łącznika stabilizatora, dolną wystarczy tylko popuścić, i skręcamy go w dół żeby nam nie przeszkadzał (klucz 16)

Możemy już odkręcić widełki od wahacza i uwolnić amor (19).

49bfe4b3a297.jpg

Przechodzimy wyżej i odkręcamy prawy górny wahacz do którego dojdziemy spokojnie płaskim i grzechotką (16). Lewy nam możemy na razie zostawić wkręcony w obudowę nie będzie nam w niczym przeszkadzał.

e8560d0ad10f.jpg

Podnosimy maskę i dla wygody odkręcamy zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego gwiazdką (3 śruby). Nie musimy odpinać węży itd wystarczy go uwolnić jak do wymiany filtra oleju. I odkręcamy grzechotką na przedłużce 3 śruby 16.

e6046b735ccf.jpg

Mamy już wolny zestaw wystarczy go tylko wyciągnąć z tej ciasnoty. Gdy mamy go już na zewnątrz wystarczy tylko odkręcić ostatni wahacz od obudowy (16)

Odkręcamy z góry obudowę (2 nakrętki na 13)

1897d7885b1d.jpg

I dalej to już według uznania czy wymieniamy komplet czy same sprężyny/amortyzator w gre wchodzą ściągacze itd. Ja wymieniałem komplet więc nie mam więcej fotek. Starą obudowę po prostu przykręciłem tak samo do nowego zestawu.