Xavierous Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 Witam, ostatnio wymieniałem amory ze sprężynami w swojej bestii i przy okazji cyknąłem parę fotek może komuś się przyda. Dodam że nie jestem mechanikiem i robiłem to sam w domowych warunkach, foto z wymiany lewej strony. Co będzie potrzebne: 2 x 18 2 x 16 2 x 19 13 śrubokręt gwiazdkowy i płaski Wszędzie praktycznie dojdziemy przynajmniej jedną średnią/dużą grzechotką, więc warto na pewno mieć jakiś komplet + przedłużki. W pierwszej kolejności oczywiście podnosimy cały przód i odkręcamy koła. Ja mam u siebie niewielki kanał ale bez też myślę że bez problemu da się to zrobić. Odkręcamy dolny wahacz od strony silnika (klucz 18) Następnie odkręcamy górną śrubę łącznika stabilizatora, dolną wystarczy tylko popuścić, i skręcamy go w dół żeby nam nie przeszkadzał (klucz 16) Możemy już odkręcić widełki od wahacza i uwolnić amor (19). Przechodzimy wyżej i odkręcamy prawy górny wahacz do którego dojdziemy spokojnie płaskim i grzechotką (16). Lewy nam możemy na razie zostawić wkręcony w obudowę nie będzie nam w niczym przeszkadzał. Podnosimy maskę i dla wygody odkręcamy zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego gwiazdką (3 śruby). Nie musimy odpinać węży itd wystarczy go uwolnić jak do wymiany filtra oleju. I odkręcamy grzechotką na przedłużce 3 śruby 16. Mamy już wolny zestaw wystarczy go tylko wyciągnąć z tej ciasnoty. Gdy mamy go już na zewnątrz wystarczy tylko odkręcić ostatni wahacz od obudowy (16) Odkręcamy z góry obudowę (2 nakrętki na 13) I dalej to już według uznania czy wymieniamy komplet czy same sprężyny/amortyzator w gre wchodzą ściągacze itd. Ja wymieniałem komplet więc nie mam więcej fotek. Starą obudowę po prostu przykręciłem tak samo do nowego zestawu. Montujemy w odwrotnej kolejności. Analogicznie jest z prawej strony z tym że od komory silnika, dla wygody, odkręcamy tylko plastikowe podszybie (płaski śrubokręt) Foto własne cykane fonem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wesz82 Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 Wsio fainie ale: Jest jeszcze zawleczka o której nie pisałeś. Wahaczy ja bym nie ruszał tj tych górnych bo po co??? Nalezy uwazac na to jak wkrecamy górne śruby te od strony komory bo lubia sie ukrecac Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xavierous Posted April 18, 2015 Author Share Posted April 18, 2015 Zawleczki nie miałem u siebie żadnej ;-) wahacze górne odkrecalem do latwiejszego demontażu Link to comment Share on other sites More sharing options...
wesz82 Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 Ja bym je zostawił dla uzyskania prawidłowego ułożenia. Nawet warto tej zawleczki nie montować bo nie ma sensu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banan Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 Wymieniałem dwa razy w B5 i raz w C5 - nigdy nie ruszyłem śrub dolnego wahacza od sanek , jak kolega nie chciał ruszyć tej długiej śruby od sworzni to zamiast kombinować z odkręcaniem górnych wahaczy to w komorze silnika są dwie zaślepki i dostęp do śrub które trzymają kolumnę do tej płyty z wachaczami ( tu są zanaczone http://www.audiworld.com/tech/wheel49.shtml ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xavierous Posted April 18, 2015 Author Share Posted April 18, 2015 (edited) Zapewne są różne sposoby, ja podałem swój konkretny z opisem co i jak i z foto PS: U mnie nie ma żadnych zaślepek z góry, sama blacha więc musiałem tak to wymienić. Edited April 19, 2015 by Xavierous Link to comment Share on other sites More sharing options...
omzig Posted September 29, 2015 Share Posted September 29, 2015 (edited) A co z ustawieniem kątów? Poprostu wymiana amora i spreżyny??? Przecież trzeba ustawić spręzynę tak żeby mocowania górne i dolne sie zgadzały (nie na każdych amorach i tych tależach pod nimi są znaki)... Edited September 28, 2015 by omzig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banan Posted September 29, 2015 Share Posted September 29, 2015 (edited) Zaznaczasz sobie wszystko i skladasz tak samo - robiłem to dwa razy bez problemu Edited September 29, 2015 by Banan Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafal9119 Posted February 9, 2016 Share Posted February 9, 2016 (edited) a np jak żle ustawie talerz to co trzeba zbieżność ustawiać??? Edited February 9, 2016 by rafal9119 Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiekml Posted February 9, 2016 Share Posted February 9, 2016 widełki amorka na dolny wahacz nie trafią Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaro1768 Posted February 9, 2016 Share Posted February 9, 2016 Wystarczy później ścisnąć sprężynę na tyle, żeby dało radę obrócić dół amorka i można ustawić idealnie pasując ucho do wahacza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafal9119 Posted February 10, 2016 Share Posted February 10, 2016 znajomy mechanik mi zakładał sprężyne i jest od wszystko pasuje . a moim sciagaczem nie dałem rady sprężyny scisnąć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matejus_93 Posted April 4, 2016 Share Posted April 4, 2016 Witam, można prosić o odświeżenie zdjęć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xavierous Posted April 28, 2016 Author Share Posted April 28, 2016 Niestety gdzieś mi się zapodziały :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banan Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 Jest dużo filmików na youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now