Skocz do zawartości

Elvis907

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Elvis907

Informacje

  • Imię
    Krystian
  • Miasto
    Lublin

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Kombi
  • Rok produkcji
    2005
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    BFB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

283 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Elvis907

0

Reputacja

  1. Podłączyłem u znajomego pod VCDS - faktycznie czujnik STOP dawał te błędy. Koniec końców kupiłem zamiennik Vika o nr 99450052401, bo jest wiele złych opinii nawet o oryginałach (być może podróbki na allegro). Kosztował ~25 zł, ale jest innej konstrukcji niż oryginalny (ma grubszy ten mały ruchomy trzpień, wewnątrz również inaczej skonstruowane są sprężynki i blaszki - wg mnie nie wróży to długiego użytkowania, bo musiałem te blaszki poprzeginać, żeby zaczął w ogóle łączyć). No i zupełnie inaczej trzeba go regulować niż fabryczny, ponieważ świecił mi się cały czas STOP. W praktyce ja go już nie demontowałem z gniazda, żeby nie urwać nic wewnątrz tak jak w fabrycznym zrobiłem, tylko wysuwałem ten mały trzpień po kilka "ząbków" (uwaga, ciężko idzie), później po jednym ząbku, aż uzyskałem punkt w którym światła STOP na włączonym zapłonie łapią na początku naciskania pedału hamulca. Na wyłączonym zapłonie czujnik łapie później. Na razie błędów nie ma, ale mało jeżdżę tym autem. Dla pewności kupiłem na zapas drugi czujnik Vika o nr 99450052601 za 17 zł, który jest identyczny z wyglądu jak seryjny (czyli cienki trzpień i cała obudowa czarna). Dzięki za podpowiedzi. Na zdjęciu mój oryginalny i bliźniacza Vika. Druga Vika zamontowana na aucie, ale po numerze można sobie znaleźć jak wygląda ten drugi typ.
  2. Nigdy nie będzie pewności. Oryginał tego czujnika się kupuje czy jakiś markowy zamiennik? Masz może zapisane jego numery?
  3. Ten czujnik odpowiada również za zapalanie tylnego światła STOP? jeśli tak to on działa poprawnie. Dev, faktycznie ja sprawdzałem tylko ASR.
  4. Zgadza się, mam zwykłego KKL'a od Viakena. Posiadam również dwa ELM327, jeden na kablu, drugi bluetooth - nie łączą się wcale z autem. Ale może mam nieodpowiednie programy.
  5. Przyłączam się do tematu. Mam A4 B7 1.8T. Tydzień temu podczas jazdy, kilka minut od zapalenia auta, pojawiła się kontrolka ESP. Mam vag coma, ale nie mogłem się połączyć z modułem ABS. Na silniku brak błędów. Samochód posiadam od kilku tygodni i nie wiem czy wcześniej była komunikacja ze sterownikiem ABS. W każdym razie na drugi dzień zrobiłem testy drogowe i system ABS działa poprawnie jak również system ESP (sprawdzałem tylko czy łapie poślizg podczas mocnego przyspieszania, no i silnik jest mocno dławiony oraz miga kontrolka pracującego ESP). Po kilku minutach znowu zapaliła się kontrolka ESP i świeciła do zgaszenia auta. Czyli wygląda jakby systemy działały poprawnie, niestety żaden program nie łączy mi się z modułem ABS. Może to być sterownik ABS? Czy szukać gdzieś przerwy w obwodach? Czy gdybym podłączył drugą pompę luzem na aucie, ale bez kodowania, to wystarczy żeby się połączyć z modułem?
  6. Zmieniłem przepływomierz i zawór DV. Jest moc. Czy coś jeszcze jest podejrzane? Logi dynamiczne ponownie: Grupy 002, 031 Grupy 003, 020 Grupy 115, 118 Grupy 002, 033
  7. Witam. Kupiłem A4 B6 ze sporym ubytkiem mocy (świadoma decyzja). Do tej pory siedziałem głównie w 1.9TDI i wolnossakach, więc jeszcze nie znam silników 1.8T, stąd prośba o pomoc w znalezieniu usterek. Logi statyczne: Grupy 001, 003 Grupy 002, 033 Grupy 090, 093 Logi dynamiczne: Grupy 002, 031 Grupy 002, 033 Grupy 003, 020 Grupy 115, 118 Po zakupie sprawdziłem błędy (świecił się check) - był błąd 17536 (długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga). Skasowałem go i to spowodowało dużo dłuższe kręcenie rozrusznikiem na zimno oraz bardzo nierówną pracę silnika przez pierwsze kilkadziesiąt sekund. Później zrobiłem około 10-15 km w tym powyższe logi, korekty w grupie 032 osiągnęły kolejno wartości: -1,1% oraz +10,2%, czyli korekta długoterminowa wskazuje na mocno ubogie dawki paliwa. Podejrzewam, że dojdzie do granicy +25% i wyskoczy znowu check. Co sam wywnioskowałem (proszę o potwierdzenie, ponieważ dopiero uczę się tego silnika): Przepływomierz wskazuje mega małe wartości. Czy dla próby można go odpiąć? Jak po logach rozpoznać nieszczelność w układzie dolotowym lub odmy (nic nie syczy)? Czy zawór DV może mieć wpływ na wskazania MAFa? Jest taki efekt, że przy zmianie biegów silnik lekko podbija obroty (o 200-300 rmp). Czy to jest związane z zatkanym zaworem DV czy ten silnik tak ma? Mieszanka przy WOT jest okrutnie uboga :/ Podejrzewam, że wynika to z niskich wskazań przepływomierza. W grupie 033 widać, że dolewa +25%, a czasy wtrysku nadal są krótkie. Wydaje mi się, że pompa paliwa gdyby padła lub wtryskiwacze, to czasy wtrysku były długie, dobrze kombinuję? Przepustnica nie otwiera się na 100% - czy to normalne? A może jest zasyfiona? Jestem pewien, że pedał gazu był w podłodze, tego już nauczyłem się dawno temu. Sterownik mocno cofa zapłony - skąd to może wynikać? Zapchany katalizator / wysoka temperatura spalin spowodowana ubogą mieszanką / przestawiony rozrząd lub niesprawny system faz / układ zapłonowy / po prostu całokształt usterek? N75 pracuje w zakresie 45-55% - czy to nie za mało trochę? Jakie jest optymalne ustawienie sztangi w tych turbinach? Samo turbo wydaje się spoko, jest suche, robiłem logi jeszcze drugi raz i ciśnienie uzyskane ładnie pokrywa się z zadanym, niestety wprowadziłem zmiany w plik i nie mogę go tutaj dodać. W każdym razie od ~2400 rpm ciśnienie osiąga 0,5 bara, mimo wysokiej temperatury na dworze. Gorąca prośba o analizę. Czy jeszcze jakieś logi warto wykonać lub któreś powtórzyć?
  8. Witam, Mam nietypową sprawę. Moderatora proszę o ewentualne przeniesienie tematu, jeżeli znajdzie się lepszy do tego dział. Piszę pracę dyplomową na temat sterowania dawką paliwa w silnikach spalinowych i mam za zadanie wykonać statystykę najczęściej psujących się elektrycznych/elektronicznych elementów tego obwodu (czujniki temperatury/ ciśnienia/ położenia, sondy lambda, przewody i cewki zapłonowe, wtryskiwacze, pompy paliwa, zaworki sterujące, sterowniki, silniki krokowe, przepustnice itd.). Odwiedziłem kilka stacji naprawczych i serwisów ASO, ale nikt nie prowadzi zapisów takich usterek. Tak więc mam ogromną prośbę do użytkowników forum o wypełnienie krótkiej ankiety, w której można wymienić usterki swojego auta (lub innego samochodu, który się zna). Oczywiście nie muszą to być auta tylko marki Audi. Im więcej wpisów tym lepsza statystyka. Gdyby ktoś był ciekawy, to później mogę udostępnić podsumowane wyniki. Ankietę można wypełniać wielokrotnie wchodząc na podany niżej link. Zapraszam serdecznie: http://goo.gl/forms/e0XCwaUZqj Dziękuję i pozdrawiam, Elvis907
  9. Witam, pochodzę z okolic miejscowości Ryki, ale głównie jestem w Lublinie, ponieważ jeszcze tu studiuję. Zastanawiam się nad zakupem A4 B6, więc potrzebuję poszerzyć swoją wiedzę o tym modelu, w czym na pewno pomoże mi to forum
×
×
  • Dodaj nową pozycję...