Skocz do zawartości

ThonaR

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O ThonaR

Informacje

  • Imię
    Krzysztof
  • Miasto
    Ruda Śląska

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    2.0
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

236 wyświetleń profilu

Osiągnięcia ThonaR

0

Reputacja

  1. ThonaR

    Dźwięk silnika do oceny

    Napinacz o numerze 06B109217B - 873,67 brutto + łańcuch swag - 199,08 brutto.
  2. ThonaR

    Dźwięk silnika do oceny

    Witam Panowie. Otóż piszę, aby się Was zapytać czy dźwięk mojego alt-ka jest prawidłowy. Nagrałem dwa filmiki z pracy silnika. Na filmach silnik jest rozgrzany do temperatury roboczej po dystansie 15 km. Zalany jest olejem Liqui Moly 10W-40 Super Leichtlauf + filtr Knechta. Ale dlaczego napisałem ten temat. Otóż 1.5 miesiąca temu autko było w warsztacie na wymianie rozrządu, wszystkich filtrów, uszczelniaczy oraz oleju. Co do rozrządu to został zmieniony cały przód tzn. pasek, napinacz, rolka, pompa wody oraz pasek wielorowkowy. Przy okazji tej wymiany postanowiłem wymienić także "tył" tzn. łańcuch który łączy wałki oraz napinacz hydrauliczny tego łańcucha. Autko oczywiście jeździ super, odpala od strzała nawet w mrozy, jest dynamiczne i ogólnie jestem zadowolony. I tutaj przychodzi "ale", ponieważ naoglądałem się kiedyś filmów na yt gdzie jest pokazane "klekotanie" napinacza w tym silniku i teraz wydaje mi się, że u mnie też tak klepie ten napinacz jak silnik się rozgrzeje. Oczywiście biorę pod uwagę to, że olej robi się rzadszy gdy się nagrzeje i może trochę głośniej pracować napinacz ale wydaje mi się, że za głośno to u mnie chodzi. Dlatego nagrałem te filmiki i proszę Was żebyście ocenili czy rzeczywiście mam rację, czy to tylko moje przewrażliwienie Oto linki : Film 1 - https://youtu.be/WzwoyEj0N7o Film 2- https://youtu.be/4SufTIxIrk4
  3. To normalne, w zakresie od 85 do 110°C wskazówka temperatury stoi nu środku , bez wahań.
  4. Witam Panowie. Jeśli zły dział to z góry przepraszam. Otóż dziś pojawił się u mnie problem z piskiem dochodzącym z okolic lewego przedniego koła :kwasny:Autko do dziś jeździło bez zarzutów do czasu, aż jechałem zawieźć narzeczoną do pracy. Zatrzymałem się pod pracą narzeczonej, Ona poszła i po ruszeniu za około 30 sekund usłyszałem pierwszy raz to piszczenie z lewego przedniego koła. Jechałem powoli jakieś 15 km/h gdyż droga tam jest w remoncie i dość wyboista a dźwięk był bardzo głośny. Przypomina tarcie blachy o blachę z piskiem w tle. I tutaj moja pierwsza myśl to łożysko. Ale raz, że łożysko to raczej huczy a nie piszczy a dwa łożysko huczy cały czas a u mnie ten dźwięk trwa powiedzmy 20 sekund po czym cichnie tak, że ledwo go słychać i znów się nasila. Hamowanie nic tutaj nie zmienia, bo dźwięk jest taki sam czy używam hamulca czy nie. Jak jechałem do domu, to większość drogi ten dźwięk był okropnie głośny a były momenty że go nie było przez 15 czy 20 sekund i znów to samo Myślę, że to nie wina tarczy czy klocków no bo dźwięk nie zmienia się w trakcje hamowania a klocki i tarcze były zmieniane 9 tys km temu. Dźwięk nie zmienia się także z prędkością. W necie piszą, że może to być jakaś osłona która osłania tarcze hamulcową czy coś w tym stylu i ona zaczęła trzeć i piszczy, Co o tym myślicie ?
  5. ThonaR

    Rzeczy z "zapasu"

    Dzięki Panowie za wyjaśnienie
  6. ThonaR

    Rzeczy z "zapasu"

    Witam. Dziś robiąc porządek w samochodzie, spojrzałem jak się ma koło zapasowe tzn. czy trzyma powietrze i rzuciły mi się w oczy 3 rzeczy które były w tej styropianowej wytłoczce obok koła. Czy ktoś mógłby mi napisać do czego służą te trzy rzeczy ? Oto one :
  7. ThonaR

    Wymiana rozrzadu 2.0 ALT

    Dzięki za odpowiedź. Czyli zmienię też łańcuch i napinacz dla świętego spokoju
  8. ThonaR

    Wymiana rozrzadu 2.0 ALT

    Witajcie Panowie. Podepnę się pod temat, gdyż szykuję się do wymiany oleju, na rozrząd też już czas a chce to zrobić za jednym razem u mechanika. Także olej planuję wlać Liqui Moly 10W40 taki : http://liquimoly.sklep.pl/userdata/gfx/d89093f1c9d1cd97d95dac02931a3369.jpg do tego filtr Knechta. Natomiast chciałem się Was zapytać co wymienić/sprawdzić podczas wymiany rozrządu ? Gdy to wszystko będzie rozebrane jakieś uszczelnienia czy coś takiego ? Pompę wody wymieniać też ? Powiedzcie mi jeszcze czy, żeby w późniejszym terminie wymienić łańcuch ten który spina wałki trzeba ściągać rozrząd czy da się wymienić sam łańcuch bez zdejmowania paska ? Dzięki za pomoc
  9. Zdjęcia poprawiłem, mam nadzieje, że teraz działają. zgadza się. ile ogólnie wydałeś za wszystko ? Za sprawdzenie na stacji diagnostycznej - 50 zł, natomiast badanie miernikiem było gratis bo miernik dobrego kolegi Co do ceny autka to 16.500 zł
  10. Witam wszystkich serdecznie. Pisząc kilka miesięcy temu swojego pierwszego posta na tym forum, napisałem, że mam nadzieje kupić kiedyś Audi. No i marzenie się spełniło Po dwumiesięcznych poszukiwaniach udało mi się znaleźć egzemplarz warty uwagi. Pod uwagę brałem tylko benzynkę a mianowicie 1.8T ewentualnie 2.0. Po oględzinach dwóch egzemplarzy z silnikiem 1.8T ( które nie spełniały moich wymagań ) trafiłem na takie oto autko, które po dokładnym sprawdzeniu - kupiłem. Audi A4 B6 Rok : 2002 Pojemność : 2.0 ALT Kolor lakieru : LY7W Skrzynia : FJP Przebieg podczas zakupu : 165633 Autko posiada następujące wyposażenie : * Klimatronik * Immobilizer * Tempomat * Podłokietnik * 2 x elektryczne szyby * Elektryczne lusterka * ABS * ESP * ASR * Czujniki parkowania * 6 poduszek powietrznych Autko sprowadzone z Holandii, z książką serwisową i dokumentami. Ostatni wpis w książce jest z grudnia 2015 roku przy przebiegu 155590km. Audi serwisowane tylko w ASO (mam całą teczkę papierów). Autko zostało dokładnie sprawdzone na stacji diagnostycznej gdzie pracuje znajomy diagnosta. Pod osłonami silnika i skrzyni susza tzn. żadnych wycieków. Wszystko suchutkie i takie jak być powinno. Zawieszenie jak i układ hamulcowy sprawny. Badanie miernikiem lakieru oraz komputerem także wypadły pozytywnie. Co do planów : Nie mam raczej w planach robienia różnego rodzaju "tuningów" ani rzeczy temu podobnych. Na pierwszym miejscu chciałbym utrzymywać samochód w pełnej sprawności technicznej tzn. silnik, zawieszenie, hamulce itp. aby samochód był bezpieczny dla mnie jak i dla pozostałych uczestników ruchu drogowego. Na drugim miejscu - Na wiosnę przyszłego roku chciałbym oddać autko do odświeżenia tzn. pranie i czyszczenie wnętrza, odświeżenie plastików, felg oraz lakieru. Autko ma już 14 lat, więc jakieś ryski i leciutkie obdarcia są widoczne. Na prawym nadkolu ( dokładnie na rancie ) widocznie jest leciutkie wgniecenie ale to też ogarnę na wiosnę przy polerce lakieru. Teraz troszkę o pierwszych wrażeniach Porównując autko do mojego poprzedniego ( opel astra F 1992r ) to niebo a ziemia. W środku cichutko, żadnych stuków, miejsca mnóstwo - także jestem pod bardzo dużym wrażeniem. Jeszcze kilka słów o silniku, dlaczego akurat 2.0 ? Pod uwagę brałem tylko benzynę. 1.6 odpadło bo wydaje mi się za słabe na tak duże auto. Szukałem 1.8T ale jak pisałem wcześniej oglądałem 2 egzemplarze i nie odpowiadały mi. Później się trafił ten 2.0 i już został. Znam opinie o tym silniku, które krążą w internecie, ale mimo to postanowiłem go kupić, bo myślę, że przy dobrym serwisowaniu długi mi posłuży. Silniczek chodzi bardzo cicho, równo, przyspiesza od samego dołu bardzo fajnie. Przejechałem na dzisiejszy dzień 1190 km i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Ubytku oleju nie zauważyłem (może jest ciut mniej na bagnecie ale "ciut" ). Kilka zdjęć autka : Mały filmik na szybko https://youtu.be/2lbC0CqQ0_U
  11. Witam. Poproszę jedną smycz. Przelew został wysłany.
  12. Witam. Co prawda na razie nie posiadam samochodu marki Audi, ale w niedalekiej przyszłości zamierzam taki sobie sprawić. Przymierzam się do A4 B6 1.8T. Aktualnie jeżdżę Oplem Astrą F 1.6 92r ( tak wiem że stary, ale zapewniam Was że jary ). Planowane Audi będzie moim drugim samochodem. Mam nadzieję, że dużo się nauczę dzięki społeczności na tym forum. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...