-
Postów
167 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Witam, Mam problem podmieniłem pompki w samochodzie i się zaczęło. Samochód ładnie przyspiesza nie kopci. Ale jest problem z dawkowaniem paliwa na biegu jałowym. Przy zimnym silniku wszystko wygląda znośnie ale jak się zagrzeje to dramat. Bardzo skacze dawka paliwa, po włącznie klimy czyli podaniu obciążenia robi się stabilna. Sprawdzałem ciśnienie na tandem pompie i jest na wolnych obrotach ok 3 bar stabilne. Ktoetki filmik z pracy silnika z klima i bez na rozgrzanym:
-
Remont kapitalny zużyte pierścienie/nowe tloki. Czy to możliwe?
oneskypemen odpowiedział(a) na oneskypemen temat w 1.9TDI
Właśnie blok był od 1.9TDI 130 KM AWX. Na tym bloku był zrobiony szlif i kupiłem tłoki kompletne z pierścieniami. Czyli możliwe, że pierścienie z tymi tłokami od 2.0 TDI które kupiłem nie miały tej powłoki i po prostu się starły? -
Remont kapitalny zużyte pierścienie/nowe tloki. Czy to możliwe?
oneskypemen odpowiedział(a) na oneskypemen temat w 1.9TDI
2.0 TDI BPW był a motor zrobiony z 1.9 AWX NA 2.0TDI -
Remont kapitalny zużyte pierścienie/nowe tloki. Czy to możliwe?
oneskypemen opublikował(a) temat w 1.9TDI
Witam panowie, około 90 tys km temu robiłem kapitalke w 1.9 tdi. Mianowicie był robiony szlif nowe panewki, nowe tloki z pierścieniami. I jest problem, samochód niby śmiga ale coś jest nie nientak. Mianowicie zrobiłem pomiar ciśnienia sprężania i wyszło to kiepsko. Max 29bar na jednym z czterech cylindrów. Pozostałe w okolicach 25-27 bar. Zrobiłem próbę olejowa zalałem do jednego z słabszych cylindrów trochę oleju i zrobiłem pomiar. Ciśnienie dochodziło do 40bar. Czyli ewidentnie wina pierścieni. Kiedyś słyszałem, że pierścienie które są oryginalnie z nowi tłokami w tym przypadku to były tłoki mahle są z plasteliny. Więc pytanie do was, czy ktoś zna taki przypadek i czy może to być przyczyną? Zacząłem drążyć temat ponieważ zaczęło mi ubywać oleju. Olej zalewam do stanu, pesejachalem ok 6tys km patrzę na miarkę a tam minimum. Pozdrawiam -
Po czym stwierdziłeś, że problemy są z rozrządem? Jak był wymieniany i przejechane jest ok 40tys km od nowości. W czwartej rubryce synchronizacja wałka rozrządu u na rozgrzanym jest 0.0
-
Witam, Mam pytanie odnośnie temperatury silnika i jego wskazania. Mianowicie, podpinam się po dłuższej i agresywnej jeździe samochodem i zauważam dziwna anomalie. Mianowicie, czujnik temperatury w okienku VCDS pokazuje 100 stopni a na zegarze fizycznym jest 90. Czy to normalne ? Czy czujnik temperatury do wymiany. Namiętnie również, że gdy samochód uzyska temperaturę roboczą 90 widniejącą na liczniku to samochód delikatnie szarpie na wolnych obrotach. (tylko przy agresywnej jeździe) Dodatkowo naciskając pedał gazu na postoju płynnie i bardzo powoli, dochodząc do wyższych obrotów około 1200 strasznie buja samochodem. Nie ma tego płynnego przejścia w zakresie obrotów. Może ktoś jest wstanie udzielić jakiś wskazówek czy też miała podobny problem ? Pozdrawiam
-
Korekcje wtrysków w A4 B7 2.0TDI, a lekkie wibracje na kierownicy oraz fotelu
oneskypemen odpowiedział(a) na oneskypemen temat w 2.0TDI
Właśnie dwumas wraz ze sprzęgłem wymieniłem w marcu bieżącego roku firmy Sachs 🤔 Mimo iż samochód ma wywalony oraz wyprogramowany DPF i EGR według mnie dość dużo pali. Dlatego doszukuje się tutaj problemów w pompkach. Na zbiorniku do rezerwy jestem w stanie zrobić ok 750km -
Korekcje wtrysków w A4 B7 2.0TDI, a lekkie wibracje na kierownicy oraz fotelu
oneskypemen opublikował(a) temat w 2.0TDI
Witam, Mam pytanie odnośnie korekcji wtrysków oraz bipow. Mianowicie silnik pracuje poprawnie, ale wyczuwalne są drgania na biegu jałowym oraz przy dodawaniu gazu w przedziale ok 1200 do 2000 obr/min. Przy przy obrotach 3000 i wyżej objawy wibracji na kierownicy oraz fotelach znikają. Poniżej przesyłam zdjęcie parametrów pompek. -
Witam panowie, Chcę w końcu rozwiązać problem z czujnikiem oleju. Mianowicie w swo samochodzie mam jednostkę z kodem silnika awx. Swap w mojej audi był z jednostki BPW na AWX. Wszystko działa poprawnie z jednym elementem. Mianowicie mam problem z czujnikiem oleju. Niestety czujnik oleju od 1.9 awx z edc15 nie będzie działał pod edc16 bo wyrzuca niezrozumiały sygnał. A czujnik różnią się długością. I tutaj jest problem l, ponieważ czujnik nie pokazuje minimum oleju. Przypuszczam, że to przez parametry które ma ustawione. Patrząc w okienkach VCDS ma ustawiona ilość oleju po jakim wyświetla się komunikat. Z uwagi, że w bpw misa była zupełnie inna i płytsza. A w awx bardziej wypukła i głębsza z uwagi na pompę olejową być może to jest przyczyną iż komunikat przy minimum oleju nie jest wyświetlany. Ma może ktoś pomysł, jak rozwiązać ten problem ?
-
Witam, Postanowiłem w swoim samochodzie wymienić pompki na te z końcówką AL które były montowane w silnikach ARL. Auto było już wcześniej po programie, samochód czuć że jest zdecydowanie żwawszy. Ale jest jeden zasadniczy problem, mianowicie bip"y pompek szaleją ponieważ są w górnej wartości -128 . Silnik na wolnych obrotach nie pracuje zbyt równo. Z tego co się dowiedziałem to te pompki mają inną cewkę i trzeba wprowadzać korektę w mapach. Czy może ktoś coś więcej wie na ten temat? Tutaj foto:
-
[B6 AWX] Wymiana wtryskiwaczy - inne symbole
oneskypemen odpowiedział(a) na oneskypemen temat w 1.9TDI
Odświeżam panowie temat mianowicie zmieniłem wtryski na te z końcówka AL ale są problemy. Mianowicie samochód ma dużo większą moc ale rozjechały się bipy są w górnej granicy czyli - 128 i dodatkowo nie równo pracuje na wolnych obrotach. Co może być przyczyną? -
Witam, Może ktoś miał podobny problem. Mianowicie przy obciążeniu w zakresie 1700 do 2000 obrotów powstają wibracje które przenoszą się na całą karoserie i daje nieźle po uszach. Czy może to być winą wtryskiwacza na pierwszym cylindrze który ma ujemną korektę? Wczoraj zrobiłem kilka logów dynamicznych, proszę o interpretację VCDS Logs Viewer - VAGLOGS VAGLOGS.COM VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS /...
-
Dos sprawdzenia synchronizacja wałka rozrządu. Plus sprawdził bym korekcje pompowtryskow. Czy gniazda pompek były regenerowane?
-
Zastosowanie grubszej uszczelki nic Ci nie da. Tak jak mówię przy planowaniu głowicy nie zmienia się również stopień sprężania jeśli uszczelka zostaje taka jaka była wcześniej założona. Chyba, że planujesz blok to wtedy z automatu stopień sprężania się zmienia ponieważ tloki będą wystawać więcej o płaszczyznę która została zebrana z bloku. Przyjmując, że planujesz głowice i nie planujesz bloku, to gdy założysz wyższa uszczelkę czyli grubszą zwiększa się powieszchnia pomiędzy głowica a tłokiem. Tym samym zmienieszasz stopień sprężania. Ponieważ, silnik diesla posiada komorę spalania wewnątrz tłoka. A nie tak jak w przypadku silnika benzynowego, gdzie komora spalania jest w głowicy.
-
Jak planujesz głowice to robisz też przylgnie zaworową. Czyli podczas frezowania gniazd, zawór wchodzi głębiej przez co zawory nie wystają. To samo tyczy się zaworów, ponieważ gdy zawór wchodzi głębiej w gniazdo to trzonek zaworu idzie bardziej w górę. Więc zawory się również skraca. Ale tym zajmuje się już osoba która robi kompleksowo głowice. PS. Nie obrażaj się bo nie ma o co, ale po prostu jeśli nie masz dość wiedzy w tym temacie to doczytaj i udziel komuś konkretnej i solidnej pomocy.