Skocz do zawartości

mareckiel

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mareckiel

Informacje

  • Imię
    Marek
  • Miasto
    Elbląg

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1998
  • Silnik
    1.6
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia mareckiel

0

Reputacja

  1. mareckiel

    Wymiana paska rozrządu

    Czy mógłby ktoś z szanownych kolegów napisać - podesłać fotki, jak krok po kroku, szybko i sprawnie "odjechać" z przodem, aby dostać się do rozrządu? Chodzi mi aby niepotrzebnie odkręcać niektóre śruby itd. bo jedni piszą że lampy zdejmują itd, ale to chyba nie jest konieczne. Szukałem na forum, ale z mizernym efektem. Wielkie dzięki.
  2. Witam Przeczytałem cały temat, ale nie znalazłem odpowiedzi. Mam Audi B5 - 12.97, licznik pełen fis, oryginalny, VDO, z immobilaizerem (kostki - niebieska, zielona - po 32 piny, plus czerwona) Niestety, pewnego dnia zaczęła mi się palić instalacja elektryczna za konsolą pod szybą,(efekt podłączenia wadliwej ładowarki telefonu pod oświetlenie schowka ) w tym samym momencie zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju na FIS-ie. Kable zostały naprawione, wszystko, ok, zwarcia nie ma, wszystko działa, poza właśnie tym błędem ciśnienia oleju. Po odpaleniu samochodu, takiego błędu nie ma, dopiero jak przekroczę 2 tys. obrotów. Czy ktoś może mi pomóc? Błędów na vag brak. Na próbę odłączyłem PIN10 kostka niebieska (ciśnienie oleju-wysokie), oraz PIN15 kostka zielona (poziom oleju, temp oleju) i niestety dalej ten błąd się pojawia. Pytanie czy dobre piny odłączałem. Co ciekawe, jak reszta kabli jest wpięta to na kablu od pinu 10tego jest masa, po wyjęciu niebieskiej wtyczki - masy nie ma. na pinie 15 kostki niebieskiej masa także jest. Tylko dziwne, bo po odłączeniu pinu 15tego z niebieskiej wtyczki temperaturę oleju dalej mi pokazywało. czy mam nieaktualną rozpiskę pinów? Obstawiam, awarię licznika (może jakieś zwarcie dostał?) Pytanie gdzie szukać błędu na liczniku itd.a może jednak gdzieś te kable się połączyły itd? Jak szukać licznika to o takim samym nr?
  3. Witam Mam pytanie do osób obcykanych w elektryce audi Miałem awarię w postaci zjarania się częściowo instalacji elektrycznej, poprzez podłączenie ładowarki do telefonu pod kabelek od oświetlenia schowka. Ładowarka zwarcia nie zrobiła, tylko był zbyt duży pobór prądu i zaczęła palić główne kable. Po rozebraniu przodu udało mi się na szczęście wszystkie kable naprawić. Stopiła się izolacja i zaczęło łączyć niektóre kable ze sobą. Jednak przy podłączaniu kabli klimatronika w konsoli środkowej, zauważyłem iż z tej wiązki idą 4 wtyczki (takie większe), wiadomo są one od panelu klimatyzacji, oraz jeden kabel dwużyłowy z malutką wtyczką. I w żaden sposób nie wiem do czego mam go podpiąć. tam jest jeszcze takie urządzenie z tyłu przymocowane przy panelu klimatyzacji z wiatraczkiem, (nie wiem jak to się nazywa), ale to podłączyłem, oraz jeden czujnik wciskany w kanały dmuchawy - to tez podłączyłem,. A od czego jest ten jeden kabelek dwużyłowy? Niby klimatyzacja wszystko działa, chociaż nie wiem czy przy temperaturze ok 24 stopni za mocno mi nie chłodziło. Czy przy skopaniu instalacji, mogło uszkodzić czujnik ciśnienia oleju? bo teraz po tym incydencie, po przegazowaniu zapala mi się kontrolka na fisie ciśnienia oleju.. Silnik na pewno jest ok, bo stało się to po spieczeniu kabli. Więc obstawiam, że to czujnik. Czy może on po uszkodzeniu faktycznie zakłamywać i wyświetla informacje na fisie?, czy może idzie on przez jakiś przekaźnik. W którym miejscu jest ten czujnik? Silnik 1,6 ahl B5 98r Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
  4. A masz może nr BERU lub Bosch, no i które wybrać jedno czy trzy elektrodowe?
  5. Witam Bardzo proszę o dobór świec zapłonowych (firma, nr części) do mojej A4, B5 1,6 ahl Jak auto sprowadziłem, miało oryginalne świece Bosch. Następnie założyłem Beru. Wszystkie były 3-elektrodowe. I teraz pytanie, jakie producent zaleca dokładnie świece - 1 czy 3 - elektrodowe? i jakiej firmy. Będę wdzięczny za dokładny nr części. Bo jak pytam w sklepie np Inter Cars to do mojego silnika jest niby kilka numerów i niby wszystkie są dobre.. A zależy mi na tym jakie Audi zaleca.
  6. Witam serdecznie. Posiadam A4 98 r 1,6 z tempomatem pneumatycznym. Od ostatniej zimy zaczął mi on szwankować. (tempomat oryginalny nie dokładany) Objawem było to, iż od pewnego momentu tempomat działał dopiero po ok godzinnej jeździe. Za każdym razem jak włączałem tempomat, tzn ustawiałem go na danej prędkości lub wyłączałem słychać było takie przsztyknięcia w sterowniku tempomatu umiejscowionego nad schowkiem pod poduszką powietrzną pasażera. Jednak ostatnio tempomat wogóle nie chce działać. Vag nie wykrywa tempomatu pneumatycznego. Zacząłem szukać przyczyny. Ściągnąłem schemat elektryczny układu tempomatu. Manetka jest sprawna, ponieważ włączając tempomat (zatrzymanie prędkości, zwiększenie) dochodzi prąd do wtyczki 12 pinowej od sterownika i patrząc próbnikiem na poszczególnych pinach pojawiało się napięcie. Więc manetka jest na pewno sprawna. Drogą dedukcji stwierdziłem, iż może być walnięty sterownik. Rozebrałem go, ale nie widać w nim nic niepokojącego. Tranzystory, rezystory oporniki mierząc je miernikiem podają wartości ohm. Cewka o której mówiłem, że słychać załączanie, nie ma raczej oznak spalenia. Ale nie jestem pewny czy sterownik na pewno jest sprawny. Wyczytałem iż czujniki nad pedałem sprzęgła i hamulca mogą być uszkodzone. Sprawdziłem czujniki do których podpięte są wtyczki, oraz przewody ciśnienia. Wtyczki podczas wyciśniętego sprzęgła i hamulca przewodzą prąd. po ich naciśnięciu czujniki zostają wyciśnięte i odłącza obwód. Dodatkowo wyczytałem iż przez te czujniki powinno przepływać 12V, ale nie wiem czy dopiero podczas przekroczenia prędkości 40 km/h czy cały czas podczas uruchomionego silnika. Tego właśnie nie wiem. Czy tutaj nie powinno być napięcia, a może się pojawia po przekroczeniu opisanej prędkości. Tego nie miałem jak sprawdzić akurat. Układ wężyków ciśnienia powietrza jest sprawny. gruszka przy przepustnicy która odpowiada za dodawanie gazu również jest sprawna. Zacząłem się jeszcze zastanawiać na pompą powietrza tempomatu. Jest ona przy błotniku po lewej stronie, przy samym nadkole. Niestety nie doszedlem jeszcze do niej. Może to ona jest walnięta? tam dochodzi mnóstwo brudu z zewnątrz gdyż jest przy samej osłonie nadkola. Jednak zastanawiąjące jest to, że gdyby pompa była uszkodzona to sterownik mimo wszystko powinien wysyłać sygnał do pompy i slychac by było psztyknięcia tego przekażnika w sterowniku, z tymże pompa nie dawała by podciśnienia. a tego przekaźnika nie slychać. Chyba że jeśli by pompa nie działała to sterownika wtedy też by nie było slychać? Ale sterownik musi włączać ją więc w obwodzie elektrycznym po włączeniu manetki pierw działa sterownik a potem on wysyła napięcie do pompy tempomatu. Jeśli się myle to proszę mnie poprawić. W związku z tym bardzo proszę o opinie sugestie porady osób które spotkały sie z czymś takim. oraz opisanie zasady działania całego układu, jeśli się pomylilem w tym co opisalem. Czy może być tak, że jeśli pompa byłaby uszkodzona to sterownik też by sie nie odzywał? Czy prąd z czujnika sprzęgła i hamulca musi być cały czas nawet jak stoi samochód? Jeśli tak to gdzie szukać przyczyny? nie uśmiecha mi się rozplatywanie z oryginalnych osłoń wiązek kabli. A może przyczyna leży gdzies po stronie wskaźnika prędkości, tylko jak go znaleźć i jak to działa. Z góry dziekuję za wszelka pomoc. Pozdrawiam.
  7. Tak Ronin - nastąpiło przejęzyczenie z Twojej strony - chodzi mi o P R Z E P Ł Y W O M I E R Z. Widocznie miałeś pecha co do instalacji LPG albo samochód już sam źle chodził na benzynie. Pisałem już, że przepustnica jest sprawna, nie jest to sprawdzane przeze mnie, tylko przez serwis. I także serwis stwierdził, że na pewno jest to przepływomierz. Co do reszty twoich wywodów proponuję założyć nowy temat Na sekwencji jakoś nie odczuwam spadku mocy w porównaniu do benzyny. Ale cóż, bajki gazowników słyszałem już przeróżne i jeśli tak montują jak mówią to nic dziwnego, że wielu użytkowników lpg narzeka. :>
  8. Dzisiaj rano sprawdziłem jak jest na zimnym silniku. Na zimnym silniku jest ok, ale to tylko dlatego, że włącza się ssanie automatycznie, więc paliwa też więcej dostaje. Po nagrzaniu niestety dalej to samo. Jeśli chodzi o różnice na PB i LPG to różnice są minimalne. na PB minimalnie mniej się dławi. przy ostrym wdepnięciu w gaz. Wydaje mi się, że jest to przepływomierz, gdyż tak jak pisałem, na tym moim starym ciężko wchodził w obroty w całym swoim zakresie aż do 4 tys., Natomiast teraz co ten kupiłem to dławi się w zakresie między 1 tys a 2 tys. obrótów potem idzie już dobrze. Teraz i tak jest minimalnie lepiej, bo przynajmniej przy normalnej jeździe jak mam powyżej 2 tys obrotów to wchodzi dobrze w obroty. Domjenick: termostat wymieniony, jest sprawny, układ doprowadzania powietrza jest, ok, filtry wymienione, puszka nie przegrzewa się. Jeśli chodzi o LPG to mam sekwencję i zrobiłem nawet mu nową adaptację i mapę wtrysku gazu. Ronin: ja piszę o przepływomierzu, a ty piszesz o przepustnicy, to przecież co innego. Przepustnicę mam na bank sprawną, brak falowań obrotów itd. Popieram tutaj fend18: miałem już trochę samochodów na gaz i jakoś nigdy nie zauważyłem szybszego zużywania się silnika, czy jego podzespołów. Miałem instalację począwszy od zwyklych gaźnikowych do sekwencji i naprawdę nie narzekam. Nigdy nie miałem problemów z instalacjami, czy silnikami pracującymi na gazie. Jeśli montujesz u zdzisia kowalskiego w firme garaz&garaz to faktycznie można mieć kłopoty z instalacjami. Ja jakoś montowałem instalacje w renomowanych stacjach z referencjami i jakoś żadnych usterek nie miałem. Mity o zmianie oleju do silników z gazem, czy świeczki do gazu pozostawię bez komentarza. A wymiana taka jak filtry, świeczki itd to chyba normalna rzecz tak jak w silnikach benzynowych czy lpg. A delikatne strzały nie są wynikiem tego że mam lpg gdyż na pb jest to samo. Więc podejrzewam,że musi to być na pewno przepływka. Ale ok, ile użytkowników tyle opinii. Wracając do mojego tematu, jak możecie mi jeszcze napisać które wskazania dotyczą przepływomierza. Chyba na bloku 2 w vag-com mam coś takiego jak mass air...cos tam cos tam czy to jest to? i jakie wskazania powinno mi pokazywać i czy sprawdzić to na postoju czy w czasie jazdy? Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Wcześniej wyczytałem, że jeśli odłączy się przepływkę to komputer pracuje w trybie awaryjnym i dobiera jednakową ilosć powietrza i że niby wtedy przestawia się lekko mapa wtrysku. A teraz jak podłączyłem drugą przepływkę to czy przypadkiem nie muszę trochę pojeździć aby mapa się dostosowała do nowych wskazań przepływomierza? A może jest ktoś z okolic Elbląga co ma przepływkę Hitachi AFH60-10B aby móc sprawdzić Jeszcze raz dzięki za sugestie.
  9. Witam wszystkich i proszę o radę, czy ktoś miał podobnie. Otóż od jakiegoś czasu w mojej A4 1,6 zacząłem odczuwać delikatny brak mocy. W pewnym momencie po dłuższej jeździe było coraz gorzej. Więc czytając wszystkie fora o przepływomierzach stwierdziłem, że pewnie to jest to. Na Vagu zero błędów, jak odepnę przepływomierz to oczywiście pokazuje błąd. W momencie kiedy odpinam przepływkę słychać delikatną różnicę w pracy silnika. Tzn tak jakby delikatnie zwiększał obroty. Wyczyściłem przepływomierz, a silnik zaczął chodzić jeszcze gorzej. Tzn jak był zimny to w miarę ok, jak już pojeździłem po mieście trochę dłużej, silnik zaczynał coraz gorzej wchodzić na obroty. A nawet zaczał delikatnie strzelać przy dodawaniu gazu. Moc tak tracił, że aby ruszyć musiałem pierw wejsc na obroty powyżej 3 tysięcy, potem jakoś już jechał. Jak odebpnę przepływomierz, różnicy żadnej nie ma. Kupiłem na allegro przepływomierz oryginalny ale używany z tego samego rocznika. Gość zapewniał mnie, że jest sprawny itd..... przejechał na nim 2 tys km i było ok, (sprowadza auta z anglii na części). Dzisiaj dostałem tą przepływkę identyczną jaką miałem zamontowaną i niestety dalej brak mocy. tzn Objawy teraz są troszkę inne. Brak mocy odczuwam przy ruszaniu w zakresie obrotow od 1000 do 2000 obrotów, potem idzie już dobrze. W tamtej wchodził dobrze w obroty powyżej 4 tys. I teraz pytanie, czy to na pewno przepływomierz. Wydaje mi się że tak, gdyż teraz są troszkę inne objawy. Jeśli tak to czy miałem pecha i kupiłem felerną przepływkę i szukać innej? Jutro będę na giełdzie więc może coś znajdę, ale nie wiem czy znów nie trafi mi sie jakiś lipny. Nowy trochę drogi. A sam ten czujnik ciężko kupić, bo tak na dobrą sprawę wystarczyłoby kupić sam ten sensor a nie z calą rurą. Proszę o rady, sugestie.
  10. Czy możecie mi powiedzieć w którym dokładnie miejscu jest to Jasnobrazowe zlacze nr 1 PIN 7 przewod brazowo-bialy w Audi ? Bo szukam gdzie najłatwiej podpiąć do alarmu podłączenie czujnika otwarcia drzwi. i wiem ze jest to kabel faktycznie brązowo biały, tylko gdzie go najłatwiej znaleźć. Wolałbym dostać się do przekaźnika niż rozcinać kable. Alarm ma sterowanie minusem. i czy będzi mi działać też otwarcie bagażnika? jeśli nie to gdzie jest od bagażnika wiązka? A druga sprawa, to z domykaniem szyb. Czy muszę mieć jakiś dodatkowy sterownik? Oryginalnie mam sterowanie centralnym na pilota, potwierdza to sie kierunkami, natomiast domknięcie szyb działa na kluczyk. W alarmie który zakładam nie ma nic takiego jak domykanie szyb, ale ma wyjście na sterowanie centralnym, którego nie podłączam do nowego alarmu. Pytanie czy mogę jakoś podłączyć domykanie szyb pod nowy alarm? i wtedy gdzie znajduje sie Zlacze nr 1: PIN 3 przewod czerwono-brazowy
  11. Witam wszystkich. Nazywam się Marek Posiadam Audi A4 od czerwca tego roku. I chyba nigdy już nie zamienię marki tego pojazdu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...