Skocz do zawartości

dronsej

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O dronsej

Informacje

  • Imię
    Andrzej
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    80 B3
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2010
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

475 wyświetleń profilu

Osiągnięcia dronsej

1

Reputacja

  1. dronsej

    Zielone menu MMI3G+

    Z jakiego pojazdu to nie wiem. Ale problem rozwiązałem następująco. W green menu odznaczyłem air codition w devicelist, busassigment i menuoperation. W rezultacie zakładka klimatyzacji całkowicie znikła. W RMC też nie miałem takiej zakładki. A więc uznałem że tak ma być. Wszystko działa, błędów nie ma.
  2. dronsej

    Zielone menu MMI3G+

    Zastanawiam sie czym w ogóle mógłbym sterować Tylna część kabiny ma nawiew ale bez sterowania ogrzewanej przedniej szyby nie mam Dachu słonecznego nie mam Nagrzewnicy nie mam Zostaje automatyczna wentylacja, temperatura przestrzeni na nogi i strumień powietrza. Może lepiej to wszystko wyłączyć ? Ale jak ?
  3. dronsej

    Zielone menu MMI3G+

    Może z większym silnikiem 2.0 Mój ma 1.4.
  4. dronsej

    Zielone menu MMI3G+

    Trochę zgłębiłem temat i według mnie wygląda to tak: Mój samochód ma silnik benzynowy 1.4 TFSI , Pierwotnie miał radio RMC i z tego co pamiętam (a nie mogę już sprawdzić bo zmieniłem na MMI) w w menu systemy samochodu w RMC w ogóle nie miał klimatyzacji. Jak sprawdziłem w necie na filmach YOUTUBE benzyna nie ma w menu klimatyzacji. W autach z TDI jest w menu klimatyzacja i ma ona jedną zakładkę: NAGRZEWNICĘ czyli Zuheizer. Jest to nagrzewnica elektryczna i jest ona montowana tylko w autach z silnikiem wysokoprężnym TDI W autach z silnikiem benzynowym takiej nagrzewnicy nie ma więc może dlatego nie ma menu klimatyzacja z zakładką nagrzewnica. Ja wymieniając RMC na MMI najprawdopodobniej kupiłem MMI z auta z silnikiem TDI i dlatego mam w menu Klimatyzację z wszystkimi bajerami. Moje pytanie do Muskel1: czy myślisz że z poziomu Green Menu da się wyłączyć całkowicie menu Klimatyzacja? Czy może jest to zdefiniowane w plikach parametryzujących i to moje MMI jest sparametryzowane dla aut z silnikiem TDI? Ostatecznie pozycja klimatyzacja z nieczynnymi zakładkami mi nie przeszkadza ale .....
  5. dronsej

    Zielone menu MMI3G+

    Oczywiście. Reboot był.
  6. dronsej

    Zielone menu MMI3G+

    No niestety ustawiłem Air Condition na [Komfort] i 7 i nic to nie zmieniło dalej widnieją wszystkie pozycje i żadna z nich nie jest aktywna. :(((( Ale błędów tez nie ma. Puki co. Wygląda jakby MMI miało zakodowaną bardzo zaawansowaną klimatyzację. Być może trzeba coś zmienić w Adaptacjach. Jakby Muskel1 miał jakiś pomysł to proszę dać znać Pozdrawiam Andrzej
  7. dronsej

    Zielone menu MMI3G+

    Obecnie mam taki: Adres 19: CAN Gateway (J533) Plik etykiet: 8X0-907-468.clb Oznaczenie elementu SW: 8U0 907 468 AQ HW: 8U0 907 468 G Komponent: GAT 4CAN 1L M H13 0090 Weryfikacja: 1P140041 Numer seryjny: 4141P15C210352 Kodowanie: FBCF1A5A000108610253 Kod serwisu: WSC 09148 003 1048576 VCID: 117FB559616A845310D-8044 Zakupiłem MODUŁ STEROWNIK GATEWAY 8U0907468AA ale wgrałem mu na stole ostatni soft BA Kodowanie przepisałem dokładnie to samo ze starego i przyjął dopiero po zmianie softu AA nie chciał zaakceptować w jednym miejscu i dlatego wgrałem BA Mam teraz taki: Adres 19: CAN Gateway (J533) Plik etykiet: 8X0-907-468.clb Oznaczenie elementu SW: 8U0 907 468 BA HW: 8U0 907 468 L Komponent: GAT 5CAN 2L M H13 0090 Weryfikacja: 1U170037 Numer seryjny: 3741U134098032 Kodowanie: FBCF1A5A000108610253 Kod serwisu: WSC 00046 000 00000 VCID: 025D8A15340CEFCB997-8056 Zanim go założę to chciałem wszystko po porządkować co do tej pory zrobiłem. Takie to "buty"
  8. dronsej

    Zielone menu MMI3G+

    Tak myślałem o tym żeby ustawić na 9 Jak przeglądałem różne ustawienia to część było na 9 a część na 5 Jutro przestawię tak jak napisałeś i dam znać czy się udało Dziękuje za pomoc i poradę. Mam jeszcze przed sobą wymianę Gateway aby uruchomić ASA który niestety potrzebuje Extended CAN Wszystko już zamontowane tylko trzeba wymienić Gateway zdjąć CP i wszystko zakodować. Jutro spróbuje z tą klimą i napiszę co wyszło Dziękuję jeszcze raz. :)))
  9. dronsej

    Zielone menu MMI3G+

    No i jeszcze muszę się przyznać do tego Auto to Audi Q3 z 2016 roku ale MMI 3GP jest takie samo a Green Menu to też <EM 1.0t>
  10. dronsej

    Zielone menu MMI3G+

    To zdjęcia z Green Menu. Jest na nich AirCondition zaznaczone w cardevicelist a w carbusassigmetn jest [Daschboard] próbowałem tez [Komfort] MMI kupiłem przez Allegro, z CP nie było problemu i wszystko hula jak trzeba, nie ma błędów ani w 5F ani w innych modułach Tylko w zakładce klimy mam te wszystkie pozycje wyświetlone na szaro :(((
  11. dronsej

    Zielone menu MMI3G+

    Dzień dobry Mam pytanie do Muskel1 dotyczące Zielonego Menu W moim aucie wymieniłem jednostkę główną na MMI 3GP. Usunąłem ochronę komponentu wszystko zakodowałem poustawiałem, błędów nie mam. Jednak w systemach samochodu w zakładce Klimatyzacja mam wiele nieaktywnych pozycji widać je na zdjęciu. Nie mam na wyposażeniu ani 3 strefowej klimatyzacji ani dachu słonecznego ani ogrzewanej szyby przedniej itd Jak przeglądałem większość samochodów ma w tej zakładce tylko nagrzewnice tak jak na drugim zdjęciu Chciałbym je w większości wykasować i próbowałem wiele ustawień w Green Menu. Nawet w cardevicelist w ogóle odznaczyłem Air condition Bardzo proszę o poradę jak mam ustawić Air condition w cardevicelist, w carbusassignment i w carmenuoperation aby znikły niepotrzebne pozycje. Może coś trzeba zmienić w innych miejscach? Dodam że w carextdevicelist nie mam oznaczonego sliding roof. Pozdrawiam i bardzo proszę o pomoc. Andrzej
  12. dronsej

    Zielone menu MMI3G+

    Dzień dobry Mam pytanie do Muskel1 dotyczące Zielonego Menu W moim aucie wymieniłem jednostkę główną na MMI 3GP. Usunąłem ochronę komponentu wszystko zakodowałem poustawiałem, błędów nie mam. Jednak w systemach samochodu w zakładce Klimatyzacja mam wiele nieaktywnych pozycji widać je na zdjęciu. Nie mam na wyposażeniu ani 3 strefowej klimatyzacji ani dachu słonecznego ani ogrzewanej szyby przedniej itd Jak przeglądałem większość samochodów ma w tej zakładce tylko nagrzewnice tak jak na drugim zdjęciu Chciałbym je w większości wykasować i próbowałem wiele ustawień w Green Menu. Nawet w cardevicelist w ogóle odznaczyłem Air condition Bardzo proszę o poradę jak mam ustawić Air condition w cardevicelist, w carbusassignment i w carmenuoperation aby znikły niepotrzebne pozycje. Może coś trzeba zmienić w innych miejscach? Dodam że w carextdevicelist nie mam oznaczonego sliding roof. Pozdrawiam Andrzej
  13. I jeszcze parę uwag z ostatnich doświadczeń. Po przeprowadzonych naprawach całkowicie zniknął objaw związany ze zwiększającym się zużyciem paliwa na postoju i drganiami skrzyni, obecnie jest maksymalnie 1,4l/h czasem nawet mniej 1,2-1,3l/h Natomiast pojawiły się z czasem momenty kiedy czuć jest nieduże szarpnięcie przy zatrzymaniu i przejściu z D2 na D1 lub na przykład z M2 na M1 albo S2 na S1. Co ciekawe szarpnięcia te zaczynają się pojawiać dopiero wtedy gdy wykonam pełną jazdę adaptacyjną i oba sprzęgła przejdą kalibracje (4 punkty kalibracji) Zanim wykonam jazdę taestową - adaptacyjną dla sprzęgieł K1 i K2 (jazda adaptacyjna wykonywana w trybie S-Tronic na 4 lub 6 biegu ze stałą prędkością a potem na 5 lub 7 również ze stałą predkością) wszystko chodzi perfekcyjnie. Próbowałem na różnych softach i zawsze jest to samo. Po wykonaniu nastaw podstawowych (robię to w ODIS nie w VCDS: Kalibracja czujników przesuwu G487 G490, Adaptacja punktów ślizgania się sprzęgła i Cofanie punktu włączenia nastawnika biegów) wszystko chodzi bardzo dobrze. Nie ma żadnych szarpnięć nic się nie dzieje. Jak tylko zrobię jazdę adaptacyjną zaczynam odczuwać szarpnięcia. Zatem po ostatnim wykonaniu nastaw podstawowych tak jak opisałem wyżej nie zrobiłem jazdy adaptacyjnej i wszystko jak na razie chodzi OK. Skrzynie biegi przełącza płynnie bez szarpnięć. W ODIS w nastawach podstawowych gdy wykonuje się Kalibrację czujników przesuwu G487 G490, Adaptację punktów ślizgania się sprzęgła i Cofanie punktu włączenia nastawnika biegów jest Zakładka OPIS DZIAŁANIA. Można tam przeczytać kiedy wykonać jakie czynności. Nie jest tam napisane aby była bezwzględna konieczność wykonania jazdy adaptacyjnej po Adaptacji punktów ślizgania się sprzęgła. Niemcy są dokładni i myślę że gdyby była taka bezwzględna konieczność to by o tym napisali. Podobnie w ODIS przy wykonywaniu jazdy adaptacyjnej jest podane kiedy taką jazdę należy wykonać. Jest tam napisane w 1 punkcie że wtedy kiedy skrzynia źle przełącza biegi, twardo z szarpnięciami. W następnych punktach jest napisane że po wymianie sprzęgła lub modułu mechatroniki. Nie jest napisane aby taką jazdę wykonywać po każdej adaptacji punktów ślizgania sprzęgła wykonaną w nastawach podstawowych. Może jak wszystko dobrze chodzi nie trzeba jej robić. I tak włąśnie zrobiłem. I wszystko jak na razie chodzi dobrze. Zobaczę jak długo, czy coś się nie zmieni. Pozdrawiam wszystkich.
  14. Dzień dobry Choć nie jestem właścicielem Audi A4 pomyślałem że warto podzielić się swoimi doświadczeniami dotyczącymi dokładnie takiej sytuacji jak na filmie zamieszczonym na samym początku. Sprawa dotyczy Audi Q5 MY 2010 ze skrzynią biegów S-Tronic 0B5 DL501 o symbolu MNQ. Silnik CAHB 2.0 TDI. Przebieg 210 000 km. Objawy były własnie takie jak na filmie. Na biegu jałowym w położeniu D lub R spalanie rosło nawet do 2-3l/h równocześnie pojawiały się drgania skrzyni. Co ciekawe przy zimnym silniku objawy te nie występowały i pojawiały się dopiero p przejechaniu kilku kilometrów. Dodatkowo po zatrzymaniu przejście od D2 do D1 następowało z dużym szarpnięciem tak jakby sprzęgło nie było do kończ wyprzężonego. W takiej sytuacji ratowałem się przełączaniem dźwigni biegów do położenia N przed pełnym zatrzymaniem. Oczywiście nie likwidowało to problemu a jedynie zalotniejszy szarpnięcia. Naprawy zacząłem od wymiany oleju w skrzyni biegów. Nie przyniosło to żadnej poprawy. Zrobiłem adaptację sprzęgieł z jazdę adaptacyjną. dalej brak poprawy. Po wielu lekturach postanowiłem zastosować duży zestaw naprawczy zakupiony w serwisie AUDI 1800 zł. Dwie płytki trzy solenoidy. Dodatkowo wymieniłem filtr wewnętrzny i rurki ciśnieniowe. Oczywiście adaptacja i jazda adaptacyjna. Po takiej naprawie nic się nie zmieniło. Dalej przy zatrzymaniu wyraźne szarpnięcie przy przejściu D2 na D1, w położeniu D lub R spalanie 2 a nawet czasem 3l/h dodatkowo drgania skrzyni biegów wyraźnie wyczuwalne i wtedy zazwyczaj zwiększało się zużycie paliwa. Dodatkowo zdarzyło się dwa razy że nie załapał wstecznego biegu, musiałem wyłączyć silnik i wtedy przy ponownym włączeniu załapał. Postanowiłem wymienić soft w skrzyni biegów przy pomocy ODIS Enginering 8.1.3 (głowica chińczyk). Zmiana z softu 0003 na 0008 czyli najnowszy. Znów adaptacja. Efekt był ale nie do końca objawy pozostały ale o mniejszym nasileniu spalanie w położeniu D i R w granicach 1,7 1,8, 1,9l/h szarpnięcia mniejsze ale nie stałe czasem bez szarpnięć. Już się zastanawiałem czy robić coś jeszcze więcej. Zdecydowałem się na wymianę paru rzeczy w skrzyni biegów. Skrzynie wyciągnął mi mój przyjaciel. To bardzo duże przedsięwzięcie więc przygotowałem się do wymiany kilku rzeczy które uznałem za kluczowe aby drugi raz nie wyciągać skrzyni. Kupiłem używane koło dwu masowe ale w dobrym stanie okazja to tak trochę na zapas ale się przydało (150 zł zakres obrotu pod oporem ok 3,3 cm nowe ma 2,8-3 cm), Pompę oleju z 2014 roku 280 zł, wyrzutnik do pompy 2011 rok 70 zł, tarcze sprzęgła K1 i K2 oryginalne ja sprowadziłem ze stanów z przesyłką wyszło 100$ (380zł w Polsce można kopić za 450zł) oraz uszczelniacz na pokrywie sprzęgła bo podczas wyjmowania zawsze ulega zniszczeniu. Wszystkie te elementy wymieniłem, prace jak już ma się wyciągniętą skrzynię są proste. Warto zaopatrzyć się w jakiś uchwyt którym można złapać wielowpust sprzęgła aby je wyciągnąć. Dodatkowo trzeba było wzmocnić gniazdo łożyska półosi w obudowie skrzyni bo był luz. Efekt po naprawie brak jakichkolwiek drgań, zużycie w pozycji D i R na poziomie 1,4l/h a nawet w D 1,2-1,3l/h, brak jakichkolwiek szarpnięć przy przejściu D2-D1. Wykonana adaptacja ale jedno sprzęgło nie zaadoptowało się do końca. Postanowiłem powrócić do pierwotnego softu 0003. Soft 0008 najnowszy jest inny niż pierwotny, w trybie S chodzi dobrze ale w trybie AUTO i COMFORT często zbyt szybko redukuje biegi myślę że nie jest on odpowiedni do tej skrzyni i dlatego wróciłem do 0003. Zobaczę czy to poprawi jej prace i czy uda się adaptacja do końca na obydwu sprzęgłach. Trudno powiedzieć co w naprawie było najważniejsze w tych naprawach, myślę że kluczowe były tarcze sprzęgła, ale nie mogę wykluczyć że pompa odegrała też jakąś rolę, Stare tarcze nie były bardzo zjechane ale były ciemne, przegrzane??? trudno powiedzieć. Pozdrawiam wszystkich.
  15. Błąd 01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time JAK WYKASOWAĆ. Błąd ten powstaje bardzo często przy odłączeniu akumulatora. U mnie do powstania tego błędu doszło po odłączeniu akumulatora przy wymianie kierownicy. Klimatyzacja mimo błędu działa poprawnie. Tak tez było u mnie. W VCDS nie mogłem go wykasować. Po wykasowani momentalnie powracał. Rozwiązanie jest bardzo proste. Trzeba ten błąd wykasować w VCDS ale przy włączonym silniku (nie sam zapłon ale włączony silnik) W czasie pracy silnika wykasować błąd i pozostawić chodzący silnik jeszcze przez jakiś czas. U mnie błąd został skasowany i już nie powrócił. Powodzenia :-)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...