Skocz do zawartości

Liam179

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Liam179

Informacje

  • Imię
    Tomasz
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2009
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Liam179

2

Reputacja

  1. Według tego jak oglądałem inne sztuki a4/a5 s-tronic to źle (choć sprawdzałem tylko 2.0TFSI). Z drugiej strony jak nic się nie dzieje i nie czuć napięcia/drgań to chyba na razie nie ma co się stresować u mnie na VCDSie nic nie było i nie ma, tylko któryś z nieudokumentowanych parametrów numer ponad tysiąc pokazywał przepływ skaczący w takt wahań parametrów obciążenia / spalania, choć to chyba zależy od softu w skrzyni, na starym tego nie widziałem, lub przeoczyłem. Edit: Odkopałem stare logi (wspomniany parametr), ktoś się orientuje co to za cudo ? Group 1040 - Field 0 Z066_Kku_Qkuehl_Kup-Data l/min
  2. Dzięki. Czy jest możliwość potwierdzenia tego z poziomu VCDS (pewnie nie wprost, ale może pośrednio?) czy tylko wyjęcie pakietu?
  3. Możesz rozwinąć? Z tego co się orientuję to sprzęgła są sterowane hydraulicznie i nie ma tam dodatkowych regulacji poza adaptacją. Dodatkowo w TPI 2039534/10 które miałem zrobione nie ma nic ponad 'naprawa modułu mechatronicznego'
  4. Dla odmiany, u mnie kicha. ASO zastosowało zestaw + wymiana oleju + pierdoły + adaptacja. Biegi zmienia teraz dużo płynniej, prawie nie czuć, ale efekt (jak na filmie) dalej jest. Początkowo dość delikatnie, po kilku dniach prawie jak przed wymianą zaworów. Jest lepiej bo nie zawsze, pomimo wzrostu spalania, dochodzi do wibracji. Kojarzy może ktoś jak z VCDSem zczytać stan kalibracji?. Coś mi świta że któraś wartość na bitach miała zakodowane statusy ale nie potrafię sobie przypomnieć gdzie to widziałem...
  5. Wielkie dzięki! Bujam się z tym prawie rok. ASO rozkładało ręce a tu proszę, mój przypadek wcale nie taki unikatowy i na dokładkę mają na to dedykowany zestaw naprawczy... szkoda gadać/pisać...
  6. Dzięki za linka! Mam swoje podejrzenia (dość dużo czytałem i chyba już mogę pisać rozpracowania z s-tronic...) zbieżne z tym co napisałeś+link. Mam też kilka obserwacji z VCDSa. Musze jakoś to przedstawić importerowi/ASO więc zbieram materiał. Stąd min. pytanie o weryfikację stanu adaptacji skrzyni używając VCDSa. Był z tym problem, po kilku tyś km skrzynia dalej nie była zaadaptowana do końca. Przy następnej wizycie po następnych 1kkm już było OK (wg ASO).
  7. Witam W moim A4 po zatrzymaniu występuję w/w lekkie zasprzęglanie, podskakuje wtedy zużycie paliwa (czasami nawet o 1.5l/h) oraz da się odczuć drżenie auta (jak przy popuszczaniu sprzęgła w manualu przy ruszaniu bez gazu), tak to wygląda: http://www.spalacz.pl/o-dwusprzeglowej-skrzyni-biegow-s-tronic-w-audi w opisie filmu jest też link do sprawnego S-tronica kolegi. Wcześniej zasprzęglanie nie było cykliczne tylko stałe - po kilku, kilkunastu sekundach drżało cały czas, spalanie nie opadało. Panowie z ASO wykonali adaptację (twierdzą że adaptacja wykonała się prawidłowo, jak na 100% zweryfikować to VCDSem?) Po adaptacji i podniesieniu softu do najnowszej wersji skrzynia pracuje dużo płynniej i teraz 'pulsuje' na D na postoju tak jak na filmie. Dodatkowo jest trochę 'ospała' w D w stosunku do tego co było wcześniej, w S jest chyba OK, możliwe że to zmiana softu. Pytanie za 100pkt. czy ktoś się z tym spotkał ? Nie wywala żadnych błędów, generalnie auto oprócz większego spalania w korkach (w stosunku do jazdy z wrzucaniem N po zatrzymaniu) i wspomnianych wibracji które są mega wkurzające, jeździ OK. Pozdrawiam!
  8. Dzięki! Orientujesz się czy ta inność objawia się elektrycznie? (impedancja/moc). Nigdzie nie mogę znaleźć mocy wyjściowej 056/61. Jeżeli ktoś ma dostęp do danych bardzo proszę o info. Edit: Odpowiem sobie sam 8R0035415 - 4 ohm 8R0035415A - 2 ohm i na 100% obniżona jest po to żeby pociągnąć większą moc z tego samego napięcia
  9. Podbijam pytanie kolegi o propo DAB+. Interesuje mnie upgrade do ASS ale mam wątpliwości - co z głośnikami? Aktualnie mam 8RX (wzmak 035) i na wyjściu wzmacniacza mam 4x20W. Jak wygląda rozkład mocy na wyjścia przy 056 i/lub 061? suma to ponoć 180W. Czy zestaw 8RX ma te same głośniki co 9VD? (pomijając oczywiście środkowy i woofer z ASS) Pozdrawiam!
  10. No to tak: temp: 82oC spalanie: 0.39l/h korekcje: max .19 (ale zdarza się max .02 nie wiem skąd taka różnica) alternator: 34% (!!!) O dziwo po włączeniu klimy nie zmienia się spalanie (pamiętam wcześniej że różnice miałem sporą coś >= 0.1, teraz jest ta górna wartość, kojarzę że coś lekko ponad szklankę ropy/h było) pomiar przy 5.5oC na termometrze, skok obrotów jest więc chyba zaskakuje (+0.02mg dawki paliwa). Co do logów to mam duże przeładowanie - 2.5bar przy 99% boost, wszystko przez awarie łącznika ciśnieniowego przy dolocie ostatnio, zafajdała się turbinka sadzą i hgw co jeszcze. Kąt wtrysku w normie, przepływka jeszcze OK. Dziwi mnie obciążenie alternatora, nie wiem czy dobrze pamiętam ale kilka procent chyba było wcześniej, akumulator mam naładowany na 12.4V (14.2V jak zapalony), jak jest u Was ? (światła mijania dają mi +2% load) Mam też pytanie o pasek od klimy, nie pamiętam czy zawsze się ma kręcić (sprzęgiełko jest na kole pasowym od sprężarki czy od silnika ?) Pozdrawiam
  11. Witam Koledzy może macie gdzieś spisane spalanie na luzie swoich AFN-ów? Najlepiej obciążanie, spalanie, temperatura, dawki korekcyjne i obciążenie alternatora (bez klimy) Ostatnio moja A4 coś szybko wytraca obroty i prędkość w trakcie jazdy (na biegu) Przypuszczam albo sprzęgło alternatora lub któraś pompa. Może ktoś mądry ma pomysł jak te podzespoły przetestować bez rozbierania przodu? (dane potrzebne mi są do porównania=zorientowania się w skali problemu) Pozdrawiam Edit: dzięki za odp, ale może gdzieś na hdd macie zlogowane bloki zawierające te dane ? Edit2: co do klimy to działać działa, dmucha zimnem, generalni spalanie jakie mam teraz to mniejwięcej takie jak wcześniej z włączoną klimą. Coś mi obciąża silink dodatkowo, chyba że jestem przeczulony i po naprawie węża szok powrotu mocy rozkalibrował mi normę
  12. Witam Zgubiłem jedną łopatkę wentylatora chłodnicy (ten duży na wisko). Jak przebiega wymiana samego śmigła ? Da radę bez zrzucania przodu ? Pozdrawiam ! Edit: Koledzy pomóżcie ;( Już ponad 20 osób zerknęło w temat i nikt się z tym nie spotkał widocznie...
  13. hmmm, ja znowu gdzieś zaczytałem ze paliwko bezsiarkowe jest bardziej suche i nie za dobrze służy na dłuższą metę silnikowi. Wiecie koledzy jak to jest faktycznie przy zwykłych wtryskach (AFN itp) ?
  14. witam ja bym również zaproponował podpiąć pod VAG, w którymś bloku silnika było orientacyjnie w litrach - wykluczysz deske>wskazówka i wtedy pływak zostanie i wszystko po drodze. powodzenia
  15. dzięki spanky! Tak właśnie mi to wyglądało. Wczoraj kolega Murzyn (dzięki) zwrócił mi uwagę na niedoładowanie w przedziele 3-3.1krpm. Mi to wyglądało na lag spowodowany peakiem i małym przeładowaniem później (albo inaczej, lag wystąpił z bezwładności turbiny jak sterownik chciał ściągnąć w dół za duże ciśnienie doładowania), jak to widzisz? Sztanga na moje czucie była OK, na VAGu reaguje ładnie (w BS przełączana), jedyne co to cewke jeszcze mogę sprawdzić (+ponownie sztangę). Ale i tak najpierw termostat, no i kąt... I pytanie o Boost Value, u mnie dość wysoko otwiera zawór (duży % jak zerknąłem kiedyś na logi innych), zaprzątać sobie tym głowe? Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...