Skocz do zawartości

Stevenbt

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Stevenbt

Informacje

  • Imię
    Sławek
  • Miasto
    Wisła

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

259 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Stevenbt

0

Reputacja

  1. Witam serdecznie, jak pisałem mój problem z multitronikiem polegał na tym że na zagrzanej skrzyni przy ~1500 obr/min były odczuwalne drgania podczas przyśpieszania, raz mocniej raz wcale ale z czasem się nasilało. Oto co zrobiłem, umówiłem się na diagnostykę skrzyni w ponoć najlepszym w Polsce serwisem od multitronica "Sserwis" Jan Sopa, przyjechałem na miejsce i specjalista Pan Janusz wziął moje auto pod lupe, tzn pod komputer, mnie zaprosił do poczekalni, po jakimś czasie przyszedł i oznajmił że skrzynia nadaje się do remontu ponieważ traci ciśnienie i coś więcej może powiedzieć jak ją rozbierze, ale w najlepszym przypadku kosz naprawy to 3500zł (zamurowało mnie) a w najgorszym... 7000zł... Dał mi czas na zastanowienie się co robić, jednakże i tak na razie nie mam takiej gotówki a samochód i tak chce sprzedać postanowiłem tego nie robić i jego radą było aby jeżdzić na tipie i zmieniać biegi powyżej 2 tys obrotów, tak wróciłem do domu. Zacząłem grzebać w necie za innym sposobem uleczenia skrzyni chociaż chwilowo, natrafiłem na specyfik do automatycznych skrzyń biegów (również multi) firmy Xado, po przeczytaniu raczej pozytywnych opini na temat tego dodatku i rozmowie telefonicznej ze sprzedawcą który po zapoznaniu się z moją sprawą stwierdził, że "2 strzykawki powinny załatwić sprawę" zdecydowałem się na zakup, dziś zabrałem się za wlanie tego do skrzyni, postępowałem zgodnie z instrukcją serwisową, rozgrzałem trochę skrzynię (ok. 27C) i odkeciłem śrubę kontrolną z której nie powinno za dużo wypłynąć a tu zaskoczenie, zaczęło się lać dość sporo, ulałem z pół litra i bałem się wylewać dalej, myślałem że coś zle robie, no ale nic, lałem dalej i wylałem około 2l płynu!! odpaliłem auto i czekałem aż ze wzrostem temp zacznię się wylewać, dość długo się nie lało chyba dlatego że zgasiłem silnik i troche za dużo wyciekło, powinno się to robić na odpalonym, ale gdzieś przy 40C zaczeło się wylewać czyli stan dobry, dolałem też specyfik Xado i tyle. Pojechałem na jazdę próbną i szok, skrzynia o wiele lepiej pracuje, może jej nie rozgrzałem do 70C ale czuć znaczną poprawę póki co nie było żadnych drgań, napisze coś więcej jak pojade w trasę. Ogólnie Sserwis myślę że powinien sprawdzić poziom oleju a nie samym komputerem, no ale cóż, trzeba uważać u kogo się wymienia olej bo to nie jest takie łatwe. Pozdrawiam
  2. Jaki olej wlałeś? Do multi musi być specjalny olej najlepiej z aso, numer takiego oleju jest też w encyklopedii, wymienia się też filtr, ale jak wymiana oleju nic nie pomogła to najprawdopodobniej skrzynia na stół niestety... Chociaż ja znawca nie jestem, najlepiej jakby się Bart-s wypowiedział ale jakoś ostatnio nie jest aktywny
  3. Kiedy był zmieniany olej w skrzyni i przez kogo? Jaki przebieg?
  4. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/60242-all-b6-b7-multitronic-encyklopedia/ <---tutaj masz opisaną procedurę adaptacji w spoilerze, czyli zachowuje się tak jakby falowały obroty przy około 70km/h?
  5. Dużo jest na necie o multitronicu, albo masz stary olej, albo skrzynia juz jest zużyta, najlepszy serwis masz na Śląsku sservis albo u kolegi Bart-s. Koszt całkowitego remontu może wyjść około 10k ale to jak Ci się skrzynia rozleci, jak na razie zaczyna lekko szarpać to może w 1500zl się zmiescisz lub sama wymiana oleju pomoże.
  6. Moim zdaniem koszt takiego zabiegu nie powinien przekroczyć 70zl, każdy z odpowiednim kablem powinien Ci to zrobić, ja robiłem sam ale mam b6 a kabla do b7 nie mam bo tam już trzeba inny. Ze Śląska to najlepszy jest Sservis aczkolwiek sama adaptacje zrobi Ci byle kto bo to filozofii nie ma. Bart-s mógłbyś odpisać coś na temat mojej skrzyni? Bo niestety mam odczucie ze się szarpanie powiększa, nie ma falowania itp ale wczoraj na mocno rozgrzanej skrzyni podczas zjezdzania ze skrzyżowania juz tak mocnej zadrgał...
  7. Witam, posiadam Audi a4 b6 1.9tdi 130km z 11/2003 r z multitronikiem, ostatnio jak sie zagrzała skrzynia to niekiedy lekko szarpie podczas ruszania lub podczas przyśpieszania z niskich obrotów jak się lekko naciśnie gaz, nie występuje to zawsze ale jednak, zrobiłem adaptacje bo rzeczywiście była wysypana i problem w się zmniejszył, ale ideału ciągle nie ma, nie wiem niestety kiedy był robiony jakikolwiek serwis tej skrzyni, obecnie ma przejechane (niby) prawie 190k. VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8E2 910 155 B - z numeru wynika że jest to 7 lamelkowa skrzynia Component and/or Version: V30 01J 1.9l PD RdW 3271 Software Coding: 0000001 Work Shop Code: WSC 04940 Logi: Grupa 6) P / 0.470A / 0.255A / 0.005A 10) 0.270A / ADP. OK / 78C / 15.0Nm 11) 0.250A / ADP. OK / 78C / 15.0Nm 12) 0.715A / 0.555A / 0.270A / 14) 0.270A / 0.555A / 0.250A / 0.725A 15) 0.125A / 0.890A / 1.7bar / 1.6bar 16) 12.27 / 1.99 / 106.0 / 11.91 18) 3.3bar / 15.0Nm / 1.7bar / 0.250A 21) 4.0Nm / 4.0Nm / 396.0 Nm / 100.0 25)7.0 bar/ 45% / 0.460A / 0.025A 26) / 13.80V / 3.3bar / 1.8bar 45) 1.80bar / 4.60bar / 1.99 / 12.27 65) 0.0 / 0.0 Logi robiłem na rozgrzanej skrzyni w pozycji P, jeśli są potrzebne jeszcze jakieś inne do analizy to podeśle, jednak czy na podstawie tych zapisów można stwierdzić że jest wszystko ok? Warto zmienić olej i oba filtry czy tylko ten zewnętrzny? Dzwoniłem do pobliskiego serwisu skrzyń automatycznych i opisałem objawy, jeden Pan stwierdził że już skrzynia jest na wykończeniu i wymiany oleju itp nic nie dają i żeby zbierać na remont a w drugim serwisie gość sobie kazuje 300zł za sprawdzenie skrzyni
×
×
  • Dodaj nową pozycję...