Skocz do zawartości

Marcuz

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Marcuz

Informacje

  • Imię
    Kuba
  • Miasto
    KBC

Auto

  • Model
    RS4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    2.7 V6 BiTurbo
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia Marcuz

0

Reputacja

  1. Marcuz

    Auto Szwajcar

    Jeśli Szwajcaria, to tylko i wyłącznie z ubezpieczalni. Można kupić auto z minimalnymi uszkodzeniami za śmieszne pieniądze czasami. Przebieg i uszkodzenia w 100% prawdziwe.
  2. Przez ostatni rok Bełtowski dużo stracił w moich oczach, a od czasu przekręcenia się Kulczyka to już jest totalna tragedia. Szczytem było zamówienie podstawy wiska do S4, chociaż podałem nr z oryginału (3 tygodnie auto stało). Nikt nic nie wie, niczego "nie ma w Poznaniu", zwrotów przyjmować nie chcą. Jedyne co mnie u nich trzyma to fakt, że mam "po drodze". Jednakże i tak coraz więcej szpejów biorę z AutoSpeciala. Przynajmniej zazwyczaj mają na miejscu i do 22 można odebrać
  3. Aktualnie prezentuję się tak. Nowe Valeo czekają na malowanie auta No i szukam takich oto zacisków Lub kompletu zaciski + tarcze ALE KOMPLET TYLKO I WYŁĄCZNIE RS4 B7. Myślę też nad jakąś alternatywą na tył, bo tarcze się powoli kończą. Byle nie RS4 B7.
  4. Jakieś 10 lat temu malowali i robili T4 (cały przód, wpadło w nią koło od ciężarówki). Zrobione na lalkę. Teraz czeka mnie całościówka i zastanawiam się nad ponownym skorzystaniem z ich usług, ale niepokoją mnie komentarze typu "nie polecam", gdzie nie ma podanych żadnych szczegółów. Mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź?
  5. Wydaje mi się, że czarne bardziej pasują. Tym bardziej, że ktoś je przemalował na moje oko.
  6. Odgrzeje. Z tego co się orientowałem ostatnio (2tyg. temu) rozrząd do BBK (łańcuchy, ślizgi, napinacze) to koszt. ok 2.8-2.9k zł (ASO) dla normalnego klienta bez zniżek itp - byłem w delikatnym szoku. 3 razy dopytywałem się gościa czy aby czegoś na pewno nie pominął. Myślę, że rozrząd jest do wyrwania za 2-2.2k jeżeli ktoś współpracuje z danym ASO. Wiadomo, że trzeba do tego doliczyć uszczelki, itd. Może to ktoś potwierdzić? Ewentualnie podać cenę zamienników? Edit. To jest nic. Hitem jest rozrząd do starego 6.0 W12 (420hp - Audi D2). Jakieś 2,3tyś dla zwykłego Kowalskiego (ASO)
  7. U mnie padła pompa. Nie było reguły z działaniem ABS/ESP i prędkościomierza. Najtaniej zacząć od czujników i przewodów. Sprawdź sobie wartości rzeczywiste.
  8. Marcuz

    Jaki płyn hamulcowy

    Jest dokładnie tak jak piszesz Ale zdarza się jeszcze naprawiać 3 kanałowe układy. Dla nas to oczywiste, ale dla laika nie. Przeczyta, nie sprawdzi i się będzie zastanawiał dlaczego nie może odpowietrzyć układu (koniec końców odpowietrzy...ale to potrwa). Po prostu zawsze byłem zdania, że lepiej coś dokładnie wyjaśnić. Zapobiega to akcjom, gdzie przychodzi gość do mechanika z tekstem: "A u mnie na forum to mówili tak i tak" (gość czegoś nie zrozumiał/doczytał). Stereotypy o mechanikach z for nie są najlepsze, więc trzeba je zmieniać
  9. Marcuz

    Jaki płyn hamulcowy

    Kolejność odpowietrzania zależy od konstrukcji układu. Nie można uogólnić kolejności, chyba że mówimy o danym samochodzie lub o danych układzie.
  10. Dziękuje @michał, samochód zostaje do śmierci (nie planuje się nim rozbijać ), więc się nie dogadamy . Samochód do dostania w normalnych pieniądzach, ale frank szwajcarski musiałby spaść do ok. 3zł. Przy kursie franka (może kojarzycie) ok. 1,7-2zł takiego RSa można było mieć za bezcen. Przegapiłem sprawę, rok - półtorej temu mogłem mieć takiego z przebiegiem 23 000 km za 20 000 CHF. Myślę, że w 70 000 by się zmieścił. Za NOWE auto. Co najwyżej do malowania, bo stało niedaleko palącego się auta i delikatnie je okopciło. Teraz frank niestety drogi i sumy wychodzą chore
  11. Marcuz

    Jaki płyn hamulcowy

    Nie istnieje taka kolejność. Jest to przyjęte potocznie. 1. Odpowietrzanie od najdalszego koła od pompy hamulcowej (układ bez ABSu). Zazwyczaj jest to prawy tył, ale nie zawsze. Są samochody, w których nie ma znaczenia czy zaczniesz od lewego/prawego tyłu, a skończysz na lewym/prawym przodzie. Najbardziej popularna kolejność: PT, LT, PP, LP (pompa zazwyczaj jest z przodu po lewej stronie) 2. Odpowietrzanie od najbliższego koła (z układem ABS). Jak najlepiej odpowietrzyć układ z ABSem? Maszyną, którą podpinasz pod zbiorniczek płynu i sama pcha płyn (do tego zazwyczaj odpalasz z testera odpowietrzanie układu). Przy odpowietrzaniu testerem nie ma określonej kolejności, tester sam Cię pokieruje. U mnie np. PT, LT, PT, LT, PP, LP. Oczywiście możesz to zrobić bez osprzętu. Edit, aby było bardziej czytelne. 1. Pompujesz na wyłączonym zapłonie pedałem. 2. Trzymasz wciśnięty pedał, włączasz zapłon. 3. Odkręcasz odpowietrznik, odpowietrzasz, zakręcasz, wyłączasz zapłon, puszczasz pedał. 4. Powtarzać 5. Po odpowietrzeniu wszystkich kół, włączyć zapłon, czekać aż pompa się wyłączy 6. Uzupełnić płyn i przejechać się (tylko ostrożnie). Sprawdzić hamulce.
  12. RS4 B5 ASJ Rok: 2001 Model: RS4 B5 Silnik: ASJ Przebieg: 240 000 km Moc/Moment: Kto to może wiedzieć? Brak kagańca Koła: - dystans przód: 17mm zima / 25mm lato - dystans tył: 25 / 38mm - OEM RS4 8.5x18 ET20 + 225/40R18 (zimówki) - Pompei RS6 8.5x19 ET33 + 235/35ZR19 Zawias: Bilstein B16 PSS9 + Lemforder Hamulce: - przód 380x32 + 4tłok (Jurid) - tył OEM (Textar/Jurid) - przewody w oplocie Wydech: Cat-back OCT Tuning 2x60mm Środek: - Recaro, pełna skóra i elektryka - RNS-D + zmieniarka - szyberdach - przemalowane na czarne klamki i listwy - 10 poduch - BOSE Zrobiono: - rozrząd Contitecha - regeneracja K04 - polerka dolotu - cewki Beru, świece NGK - filtry Knecht/Bosch + Motul 20w60 - odświeżenie skóry - przegląd, czyszczenie i regulacja zawiasu - nowe sprzęgło - modulatory zapłonowe - wymienione wszystkie podciśnienia na silikonowe Plany: - całościówka na ładną, czarną perłę - DP 3 lub 3,5" nierdzewka z flanszami pod K04 RS4/RS6 - RNS-E - hamulce przód RS4 B7 (365+8tłok) - robi się - hamulce tył 330x32+4tłok - snują się jakieś koncepcje - FMIC (im dłużej patrzę na modzenie SAVO, tym bardziej mi się odechciewa, wole zachować oryginalny wygląd) lub Wagner Historia w pigułce: Takie ładne K04: Z nudów wypolerowana przepustnica: Składanie: Pierwsze testy: Środek wyszedł całkiem ładnie: Wyciągamy amorki z tyłu Prawy wyszedł, lewy niestety nie. Musiałem rozwiercać śrubę mocującą amor do wahacza, bo się zapiekła na amen. Lato 2015: - brak dystansów z przodu, auto za niskie, koła wpadają w nadkola (62,5cm do nadkola) Zima 2015/2016 - dystanse przód, auto podniesione o 11mm przód i 14tył (na amorze) Wiosna 2016 (felga 8,5x19, Et-03 tył, Et10 przód) : Zapraszam do komentowania i hejtowania
×
×
  • Dodaj nową pozycję...