
michawar
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
19 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O michawar

Informacje
-
Imię
Andrzej
-
Miasto
Kielce
Auto
-
Model
Volkswagen
-
Nadwozie
Limuzyna
-
Rok produkcji
2009
-
Silnik
1.8 TFSI
-
Kod silnika
CDAA
-
Napęd
AWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB
Ostatnie wizyty
356 wyświetleń profilu
-
Mój silnik poddał się po 103 tyś km. Zużycie oleju było na poziomie 4l/1000 km. W 2019r. został przeprowadzony remont silnika który ostatecznie załatwił temat poboru oleju. Przejechałem po remoncie 60 tyś km i wszystko jest ok. Pomiędzy wymianami nie ma potrzeby dolewać oleju. Nie trzeba było wymieniać żadnych katalizatorów czy turbin. Prawidłowo wykonany remont załatwia problem.
-
Nie ma znaczenia jaki olej ważne żeby spełniał wymagania producenta i najważniejsze żeby wymienić go raz na rok lub max po 15 tyś km przebiegu w zależności co pierwsze nadejdzie.
-
Cześć, Czy podczas remontu silnika wymieniana była odma ? Jeśli nie tam może tkwić przyczyną.
-
A może kupić TFSI z silnikiem do remontu (olej) dołożyć te 10-15 tyś zrobić na tip - top wszystkie bolączki i cieszyć się z jazdy.
-
Mój mechanik który robił remont silnika zalewa go olejem Total 5W30 wymiana co roku, nie wiem jaki filtr oleju zakłada.
-
Cześć, Wszystko zależy jak remont został wykonany jeśli poprawnie to nie będzie brał oleju pomiędzy wymianami.
-
wg mnie praca silnika jest prawidłowa.
-
Może sterownik świruje bo dostaje za niskie napięcie, po odpaleniu dostaje go więcej i zaczyna poprawnie działać.
-
U mnie nie było takiego zjawiska.
-
A może trzeba podładować akumulator.
-
Cześć, Właśnie jestem świeżo po usunięciu problemu olejowego w silniku 1.8 tsi (160 kM silnik CDAA) w vw passacie. Mój silnik poddał się po 103 tyś km. Zużycie oleju było na poziomie 4l/1000 km. W silniku zostały założone najnowsze tłoki firmy kolbenschmidt, zregenerowana i oczyszczona z nagarów głowica silnika, wymienione wszystkie uszczelniacze, uszczelki i paski. Oprócz tego wymieniony został separator oleju (odma) oraz sprzęgło. Nie robiłem rozrządu gdyż był wymieniany w zeszłym roku, mechanik tylko zweryfikował jego stan. Obecnie silnik jest na dotarciu i po przejechaniu 400 km poziom oleju nie spada. Koszt całej operacji wyniósł 8 tyś zł. Czas wykonywania naprawy 2,5 tygodnia. Jeśli macie jakieś pytania to chętnie odpowiem. Zrobiłem już 7 tyś km po wykonaniu remontu i wszystko jest ok. Jak na razie oleju nie pobiera. Po 5 tyś km od naprawy wymieniłem olej i przez ten dystans poziom oleju na bagnecie nie zmienił się. Jestem bardzo zadowolony. Pozdrawiam.
-
Cześć, Jestem już po naprawie usterki okazało się (brawo kixi 4 Twoja diagnoza była trafna w 100%) że uszkodzony był zaworek zwrotny oleju który znajduje się pod sitkiem. Mechanik wymienił cały uchwyt wałków rozrządu (potocznie zwany okulary). Stwierdził że tego zaworka nie da się wymienić pojedynczo i trzeba wymienić cały uchwyt. Czy to prawda a czy wyciągnął ode mnie kasę ? Za naprawę zapłaciłem 1000 zł (w tej cenie wyregulował jeszcze ramię wycieraczki od strony kierowcy które dochodziło do słupka i stukało).
-
W poniedziałek mechanik ma się tym zająć mam nadzieję że będzie wiedział jak sprawdzić ten zaworek.
-
Wstępna diagnoza mechanika to najprawdopodobniej uszkodzony wariator. Czy można kupić sam wariator czy występuje tylko w komplecie z wałkiem ssącym ? Jest to chyba duży koszt. Jak sensownie usunąć tę usterkę żeby nie pójść z torbami: używana część, regenerowana czy tylko nowa ?
-
W takim razie jeśli to nie czujnik to co dalej robić, wstawić do mechanika czy ołać problem i jeździć dalej bo silnik działa normalnie ?