Skocz do zawartości

michawar

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O michawar

Informacje

  • Imię
    Andrzej
  • Miasto
    Kielce

Auto

  • Model
    Volkswagen
  • Nadwozie
    Limuzyna
  • Rok produkcji
    2009
  • Silnik
    1.8 TFSI
  • Kod silnika
    CDAA
  • Napęd
    AWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

317 wyświetleń profilu

Osiągnięcia michawar

0

Reputacja

  1. Mój silnik poddał się po 103 tyś km. Zużycie oleju było na poziomie 4l/1000 km. W 2019r. został przeprowadzony remont silnika który ostatecznie załatwił temat poboru oleju. Przejechałem po remoncie 60 tyś km i wszystko jest ok. Pomiędzy wymianami nie ma potrzeby dolewać oleju. Nie trzeba było wymieniać żadnych katalizatorów czy turbin. Prawidłowo wykonany remont załatwia problem.
  2. michawar

    jaki olej do 1.8 TFSI

    Nie ma znaczenia jaki olej ważne żeby spełniał wymagania producenta i najważniejsze żeby wymienić go raz na rok lub max po 15 tyś km przebiegu w zależności co pierwsze nadejdzie.
  3. michawar

    Problem olejowy?

    Cześć, Czy podczas remontu silnika wymieniana była odma ? Jeśli nie tam może tkwić przyczyną.
  4. michawar

    Jaki silnik kupić?

    A może kupić TFSI z silnikiem do remontu (olej) dołożyć te 10-15 tyś zrobić na tip - top wszystkie bolączki i cieszyć się z jazdy.
  5. michawar

    Oleje i filtry

    Mój mechanik który robił remont silnika zalewa go olejem Total 5W30 wymiana co roku, nie wiem jaki filtr oleju zakłada.
  6. Cześć, Wszystko zależy jak remont został wykonany jeśli poprawnie to nie będzie brał oleju pomiędzy wymianami.
  7. michawar

    Praca 1.8 tfsi

    wg mnie praca silnika jest prawidłowa.
  8. Może sterownik świruje bo dostaje za niskie napięcie, po odpaleniu dostaje go więcej i zaczyna poprawnie działać.
  9. U mnie nie było takiego zjawiska.
  10. A może trzeba podładować akumulator.
  11. Cześć, Właśnie jestem świeżo po usunięciu problemu olejowego w silniku 1.8 tsi (160 kM silnik CDAA) w vw passacie. Mój silnik poddał się po 103 tyś km. Zużycie oleju było na poziomie 4l/1000 km. W silniku zostały założone najnowsze tłoki firmy kolbenschmidt, zregenerowana i oczyszczona z nagarów głowica silnika, wymienione wszystkie uszczelniacze, uszczelki i paski. Oprócz tego wymieniony został separator oleju (odma) oraz sprzęgło. Nie robiłem rozrządu gdyż był wymieniany w zeszłym roku, mechanik tylko zweryfikował jego stan. Obecnie silnik jest na dotarciu i po przejechaniu 400 km poziom oleju nie spada. Koszt całej operacji wyniósł 8 tyś zł. Czas wykonywania naprawy 2,5 tygodnia. Jeśli macie jakieś pytania to chętnie odpowiem. Zrobiłem już 7 tyś km po wykonaniu remontu i wszystko jest ok. Jak na razie oleju nie pobiera. Po 5 tyś km od naprawy wymieniłem olej i przez ten dystans poziom oleju na bagnecie nie zmienił się. Jestem bardzo zadowolony. Pozdrawiam.
  12. Cześć, Jestem już po naprawie usterki okazało się (brawo kixi 4 Twoja diagnoza była trafna w 100%) że uszkodzony był zaworek zwrotny oleju który znajduje się pod sitkiem. Mechanik wymienił cały uchwyt wałków rozrządu (potocznie zwany okulary). Stwierdził że tego zaworka nie da się wymienić pojedynczo i trzeba wymienić cały uchwyt. Czy to prawda a czy wyciągnął ode mnie kasę ? Za naprawę zapłaciłem 1000 zł (w tej cenie wyregulował jeszcze ramię wycieraczki od strony kierowcy które dochodziło do słupka i stukało).
  13. W poniedziałek mechanik ma się tym zająć mam nadzieję że będzie wiedział jak sprawdzić ten zaworek.
  14. Wstępna diagnoza mechanika to najprawdopodobniej uszkodzony wariator. Czy można kupić sam wariator czy występuje tylko w komplecie z wałkiem ssącym ? Jest to chyba duży koszt. Jak sensownie usunąć tę usterkę żeby nie pójść z torbami: używana część, regenerowana czy tylko nowa ?
  15. W takim razie jeśli to nie czujnik to co dalej robić, wstawić do mechanika czy ołać problem i jeździć dalej bo silnik działa normalnie ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...