Jump to content

michawar

Pasjonat
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

About michawar

Informacje

  • First name
    Andrzej
  • Location
    Kielce

Car

  • Car model
    Volkswagen
  • Car body
    Limuzyna
  • Year of production
    2009
  • Engine
    1.8 TFSI
  • Engine code
    CDAA
  • Drive
    AWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

227 profile views
  1. Cześć, Czy podczas remontu silnika wymieniana była odma ? Jeśli nie tam może tkwić przyczyną.
  2. A może kupić TFSI z silnikiem do remontu (olej) dołożyć te 10-15 tyś zrobić na tip - top wszystkie bolączki i cieszyć się z jazdy.
  3. Mój mechanik który robił remont silnika zalewa go olejem Total 5W30 wymiana co roku, nie wiem jaki filtr oleju zakłada.
  4. Cześć, Wszystko zależy jak remont został wykonany jeśli poprawnie to nie będzie brał oleju pomiędzy wymianami.
  5. wg mnie praca silnika jest prawidłowa.
  6. Może sterownik świruje bo dostaje za niskie napięcie, po odpaleniu dostaje go więcej i zaczyna poprawnie działać.
  7. U mnie nie było takiego zjawiska.
  8. A może trzeba podładować akumulator.
  9. Cześć, Właśnie jestem świeżo po usunięciu problemu olejowego w silniku 1.8 tsi (160 kM silnik CDAA) w vw passacie. Mój silnik poddał się po 103 tyś km. Zużycie oleju było na poziomie 4l/1000 km. W silniku zostały założone najnowsze tłoki firmy kolbenschmidt, zregenerowana i oczyszczona z nagarów głowica silnika, wymienione wszystkie uszczelniacze, uszczelki i paski. Oprócz tego wymieniony został separator oleju (odma) oraz sprzęgło. Nie robiłem rozrządu gdyż był wymieniany w zeszłym roku, mechanik tylko zweryfikował jego stan. Obecnie silnik jest na dotarciu i po przejechaniu 400 km po
  10. Cześć, Jestem już po naprawie usterki okazało się (brawo kixi 4 Twoja diagnoza była trafna w 100%) że uszkodzony był zaworek zwrotny oleju który znajduje się pod sitkiem. Mechanik wymienił cały uchwyt wałków rozrządu (potocznie zwany okulary). Stwierdził że tego zaworka nie da się wymienić pojedynczo i trzeba wymienić cały uchwyt. Czy to prawda a czy wyciągnął ode mnie kasę ? Za naprawę zapłaciłem 1000 zł (w tej cenie wyregulował jeszcze ramię wycieraczki od strony kierowcy które dochodziło do słupka i stukało).
  11. W poniedziałek mechanik ma się tym zająć mam nadzieję że będzie wiedział jak sprawdzić ten zaworek.
  12. Wstępna diagnoza mechanika to najprawdopodobniej uszkodzony wariator. Czy można kupić sam wariator czy występuje tylko w komplecie z wałkiem ssącym ? Jest to chyba duży koszt. Jak sensownie usunąć tę usterkę żeby nie pójść z torbami: używana część, regenerowana czy tylko nowa ?
  13. W takim razie jeśli to nie czujnik to co dalej robić, wstawić do mechanika czy ołać problem i jeździć dalej bo silnik działa normalnie ?
  14. Cześć, Podczas jazdy wyświetlił się na FIS-ie komunikat Engine fault workshop. Po podpięcie vcds-a odczytany został błąd P0341 (000833). Po wykasowaniu błędu podczas jazdy błąd powrócił. Czy szukać dalej czy od razu kupić czujnik g40 i go wymienić ? Gdzie w silniku 1.8 tsi znajduje się ten czujnik, czy łatwy jest dostęp do niego i jakiej firmy czujnik kupić ? Jaki jest koszt dobrego czujnika ? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  15. Mam kilka pytan mianowicie 1.co dokladnie jest do wymiany - najważniejsze są tłoki muszą być najnowszej generacji (np. kolbernschmidt ), resztę weryfikuje mechanik, 2. Jaki koszt jest tego zabiegu - bez rozrządu to ok. 6-8 tyś zł. 3. Czy moze byc turbina tez do wymiany - bardzo rzadko silniki tfsi maja żywotne turbiny chłodzone cieczą. 4. Lepiej kolektor ssacy wypalic i wyczyscic czy kupic nowy - powinno się go dać wyczyścić. 5. Na jaki mniej wiecej okres czasu zmniejszylo sie spalanie oleju - na całą żywotność silnika (najważniejszy jest prawidłowy styk nowego tłoka z
×
×
  • Create New...