Skocz do zawartości

czuwi

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O czuwi

Informacje

  • Imię
    Wojtek
  • Miasto
    Nowy Targ

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1998
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    AJL
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

457 wyświetleń profilu

Osiągnięcia czuwi

0

Reputacja

  1. Cześć, mam problem z moim a4 b5. Silnik zgasł i nie odpala. Rozrusznik kręci, prawie pół zbiornika paliwa, żadnych "dodatkowych" kontrolek na desce rozdzielczej. W ostatnich kilku dniach zdarzyło się kilka razy, że auto szarpało albo nagle zachowywało się tak jakbym zaciągnął ręczny - przez kilka sekund zamuła, potem normalnie jechało. Przez ostatnie 2-3 dni miałem wrażenie jakby po włączeniu zapłony było słychać głośno pompę paliwa - buczenie w okolicach tylnej kanapy. W związku z tym mam dwa pytania - czy są to objawy padniętej pompy paliwowej i czy mogę jakoś się upewnić, że padła właśnie ona a nie coś innego? Edit: pacjent taki jak w opisie czyli A4 B5 1.8T AJL 180KM 1998r
  2. Sprawdzone - brak błędów (poza centralnym zamkiem, ale to inna bajka). Nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny, wspomniane objawy pojawiają w różnym czasie i z różną intensywnością.
  3. Nie sprawdzałem, na dniach podepnę kabel i zobaczę.
  4. Witam, mam mały problem z moim audi (1.8T AJL) - od jakiegoś czasu podczas postoju, na "luzie" zdarza się, że spadają obroty - jest to chwilowe - spadek do około 500 obr/min i od razu powrót do normalnej pracy. Drugi objaw to szarpnięcie podczas spokojniej, jednostajnej jazdy - tak jakby na sekundę odcięło paliwo. Nie zauważyłem żeby miało znaczenie czy silnik jest zimy czy ciepły. Po za tym normalnie odpala i działa - przyśpiesza, pracuje równo. Co może być przyczyną takich objawów i co warto sprawdzić? Z góry dzięki za pomoc.
  5. Zamówione oleje Motula i filtry do dwóch aut, poza tym kilka części. Wszystko w konkurencyjnych cenach i krótkim czasie Zresztą tak samo jak rok temu - wróciłem drugi raz i się nie zawiodłem Jednym słowem - POLECAM zakupy u dzika!
  6. Chciałbym zapytać czy orientuje się ktoś jakie parametry (średnice, ilości zębów) powinien mieć przegub do mojego wozidła - A4 B5 1.8T AJL quattro? Lewy przód hałasuje i ma upaćkaną w smarze osłone, więc chciałem wymienić, ale widzę, ze są dostępne rożne i nie wiem jaki kupić.
  7. czuwi

    Silnik nie odpala

    Dzięki za odpowiedzi. Poradziłem sobie z problemem. Olej wybrałem w podobny sposób jak zaproponował @Joziek79 tylko zamiast szmaty użyłem papieru, a zamiast śrubokręta - drutu. Ogólnie tylko jedna świeca sucha, reszta zababrana olejem - bez szans na dobrą iskrę. Po wyczyszczeniu wszystkiego silnik odpalił. Wymienione uszczelki pokrywy zaworów, wymienione świece na nowe i auto odpala bez problemu. Pokrywę można ściągnąć bez odkręcania świec.
  8. czuwi

    Silnik nie odpala

    Dzięki za odpowiedź, zajrzałem właśnie do świec i w ich gniazdach jest pełno oleju, a więc na pewno uszczelkę pokrywy zaworów mam do wymiany, podejrzewam, że ten olej może być właśnie problemem. Pytanie, do kogoś, kto wymieniał uszczelkę pokrywy - czy do zdjęcia pokrywy trzeba wykręcić świece? Na razie ich nie wykręcałem, bo nie chcę żeby olej wpłynął pod świece, a jest go tam na prawdę dużo. Chyba, że ma ktoś jakiś sposób żeby wybrać jakoś ten olej przed odkręceniem świec?
  9. czuwi

    Silnik nie odpala

    Panowie proszę o pomoc - moje srebrne zło wcielone odmówiło współpracy i nie odpala. Dwa dni temu palił bez problemu, dzisiaj nie rusza. Akumulator prawie nowy(3 m-ce), nadal ponad 12V mimo kilkukrotnego kręcenia, pół zbiornika paliwa. Rozrusznik kręci jak głupi, silnik nie odpala(odpalił raz, ale telepało go jakby nie palił na któryś cylinder i po kilku sekundach zgasł). Przy którejś próbie odpalenia zapaliła się czerwona kontrolka oleju - "lampa alladyna". Kontrolka od immo gaśnie. VCDS Lite 1.2 wypluł tyle: (błędy przy centralnym zamku były odkąd mam auto i ich nie kasowałem) Jakieś sugestie co sprawdzić / zrobić?
  10. Koledzy mam pytanie - ponieważ tarcze i klocki z tyłu zaczynają się mocno domagać wymiany chciałbym kupić komplet gratów do takiej operacji. Pytanie jakie tarcze i klocki kupić? Pacjent: A4 B5 98r, 1.8T AJL Quattro. Znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/bosch-tarcze-tyl-audi-a4-b5-quattro-vw-passat-b5-i5727623856.html i do tego klocki: http://allegro.pl/ate-klocki-hamulcowe-tyl-audi-80-a4-b5-a6-c4-a8-d-i5923238449.html lub opcja druga: http://allegro.pl/ate-tarcze-tyl-audi-a4-b5-vw-passat-b5-quattro-4x4-i5670612973.html plus klocki: http://allegro.pl/ate-klocki-tyl-audi-a1-a3-a4-b5-b6-b7-a6-c5-a8-tt-i5246584285.html Pytanie czy to co jest w tych linkach będzie pasowało do mojego wehikułu, a jak tak to co z tych dwóch opcji wybrać? Czy po za tarczami i klockami potrzebuje do wymiany jeszcze czegoś? Z góry dzięki za odpowiedzi
  11. Króciec kupiony. Patrzyłem i nie zauważyłem pęknięć, ale nie mogę zlokalizować skąd dokładnie cieknie. Zauważyłem tylko, że woda pojawia się na tym dekielku, który widać na wrzuconym przeze mnie w pierwszym poście zdjęciu po prawej stronie od czujnika, po za tym mokro robi się w okolicach rurki odchodzącej w dół od króćca, więc możliwe, że tam od spodu jest jakieś pęknięcie/nieszczelność. Czy przy wymianie tego króćca zwrócić na coś szczególnie uwagę(po za śrubami wspomnianymi przez @wesz82), jakieś możliwe trudności po za kiepskawym dostępem? I jeszcze pytanie co do odpowietrzenia układu po wymianie płynu - z tego co się doczytałem w "Sam naprawiam" odpowietrzamy lewym przewodem(stojąc przed maską) wchodzącym w ścianę grodziową pomiędzy akumulatorem, a serwem hamulcowym?
  12. Dzięki Panowie za odpowiedzi Jutro obejrzę dokładnie gdzie się leje. Jeżeli tylko oring, to jest to taki jak z poniższego linku? http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3022203121350-FE18766-O11348-oring-tulei-cylindrowej.html
  13. Cześć, mam problem z ubytkiem płynu chłodzącego. Ubytek nie jest bardzo duży(około 100-150ml na 500-600km), ale jest, a w sobotę chce wymienić płyn, bo dolewałem wodę i poprzedni właściciel prawdopodobnie(sądząc po tym co widziałem w zbiorniczku po zakupie auta) też płynu tam nie wlewał. Przez dłuższy czas nie mogłem zlokalizować wycieku, bo wszędzie było sucho, ale wczoraj zauważyłem, że mam mokrą plamę na skrzyni biegów i mokry jest element nad tym miejscem z tyłu silnika obok czujnika(o ile się nie mylę czujnika temperatury). Wrzucam zdjęcie z widocznym mokrym elementem(na prawo od niebieskiej wtyczki): Z tego co "wymacałem" rurka pod spodem też jest mokra. Chciałbym zapytać czy ktoś wie jak to uszczelnić? Czy muszę wymienić króciec, w którym siedzi czujnik? Jeżeli tak, to czy jest to ten element: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3016302019190-HP108_196-O11348-krociec-ukladu-chlodzenia.html Z góry dzięki za pomoc
  14. Możliwe, że się ubiły, tak jak pisałem przed wymianą też miałem trochę niżej. Myślę, że też trochę siądą z czasem, ale faktycznie - w tej chwili jest trochę koza Czy ktoś jest w stanie powiedzieć coś na temat tych amorów: http://allegro.pl/amort-tyl-audi-a4-b5-kombi-quattro-monroe-sport-i5504157358.html Zastanawiam się nad kupieniem takich.
  15. Obiecane foto: Przód jest po wymianie i przejechaniu około 120km, tył tak jak pisałem na razie nie ruszany. Od ziemi do nadkola jest około 66cm przy kole 205/55/16.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...