Skocz do zawartości

obserVator

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O obserVator

Informacje

  • Imię
    Rafał
  • Miasto
    Zawiercie

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Kombi
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    2.5 TDI V6
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia obserVator

0

Reputacja

  1. Witam ponownie. Czujnik G62 wymieniłem i wcześniej opisywany problem znikł, dodam że udało mi się złapać ów czujnik na nieprawidłowym wskazaniu że tak to ujmę na "gorąco" tzn w momencie wzrostu obrotów silnika pokazywał wartości poniżej 0'C a gdy wskazywał dobrze obroty wracały do normy. Dziekuje za pomoc i pozdrawiam.
  2. Dziś zrobiłem trzy odcinki i ani razu nie było objawów podnoszenia obrotów. Vag-com wyrzucił błąd czujnika G62. Na forum są informacje że może wpływać na zimny rozruch czy falujące obroty dlatego wymienię go i zobaczymy czy problem ustąpił.
  3. Witam wszystkich. Od ok dwóch miesięcy obserwuje takie zdarzenie, mianowicie pod odpaleniu silnika ( czy to zimny czy ciepły) na kilka minut od rozruchu, w trakcie jazdy czy postoju obroty samoczynnie podnoszą się do 1tyś a po kilkunastu sekundach spadają do tych ~800 na jałowym. Małżonka która też użytkuje audi nie zauważa problemu (nie dziwi mnie to wcale) ale ja mam tak za każdym razem. Dziś podczas tego "incydentu" zapaliła mi się dodatkowo kontrolka od grzania świec żarowych, a na voltomierzu było widać spadek napięcia, czyli identycznie jak w przypadku rozruchu na zimnym silniku. Oczywiście po kilkunastu sek wszystko się uspokoiło. Nie mam żadnych innych uwag, dopala bez problemu nie kopci, spala tyle co zwykle. Ostatnio byłem nim na wakacjach, na przegoniłem go kilka razy zdrowo i nic. Mam Vag-Com'a i ku mojemu zdziwieniu brak błędów. Może ktoś otarł się o podobny problem, podpowie gdzie szukać ukierunkuje mnie bo mnie ten temat zaczyna mocno martwić. Dziękuję za wszelką pomoc.
  4. Witam ponownie, postanowiłem działać na zasadzie eliminacji i zacząłem od wywalenia katalizatora bo nie podobały mi się logi z egr i zasugerowałem się zatkanym układem wydechowym a dokładnie katem. Jak się okazuje po katalizatorze została tylko puszka. Dokonałem wymiany przepływomierza na nowy. Poniżej prezentuje logi ze starym (pierwsze w kolejności) oraz nowym lmm. Z mojej obserwacji widać, że podczas pomiaru dynamicznego dla turbiny grupa 011 na starym lmm ciśnienie oczekiwane blisko wzorcowego było dopiero w ok 4000rpm, na nowym jest już lepiej bo w okolicy 2800rpm. Nie odczuwam tego jakoś szczególnie lecz zawierzam temu co pokazują logi (dwukrotnie). Dół nadal wygląda słabo. W najbliższych dniach zabieram się za wyczyszczenie egr'a z uwagi na jego znamienny wpływ na pracę całego układu sterowania (czekałem z tym ponieważ nie miałem nowych uszczelek). http://vaglogi.pl/log-011_1JvomDd.html zrobiłem również: http://vaglogi.pl/log-003_6905O.html - tutaj widać że przy egr on, czyli mieszanka spalin i powietrza tego drugiego mamy więcej niż na starej przepływce http://vaglogi.pl/log-000_zX44Yh.html - tutaj wg tego źródła jest ok ( https://www.dieselschrauber.org/Solldaten_6_Zylinder_VE.html ) Zakres do 2800rpm - czym to może być spowodowane?
  5. Panowie dziś zrobiłem jeszcze logi statyczne dla EGR'a i już zgłupiałem wartości chyba rozmijają się z oczekiwanymi, tzn w trybie off winno być więcej niż 400 a jest maks 345, w trybie on do 180 a sięga 165 ale ta wartość nijak się ma do wartości 2 i 3 bloku z wcześniejszego pomiaru na wolnych obrotach (logi statyczne wykonane wcześniej), mianowicie blok 2 i 3 powinny mieć zbliżone wartości czyli ok 200 a mają blisko 500 i 350. Czy ktoś potrafi to zinterpretować? Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_4x313z6.html
  6. Panowie jest ktoś chętny by rzucić okiem i wyrazić swoją opinię?
  7. Witam, Panowie podczas jazdy czuć brak mocy, słabą dynamikę. Wcześniej wrzucone logi zaprezentowałem niepoprawnie dlatego też poprawiłem sposób ich prezentacji i dlatego ponownie proszę o pomoc w rozczytaniu logów. Powiedzmy że intuicja podpowiada mi że sprawcą jest przepływomierz ( aktualnie mam wkładkę f. Pierburg - jak długo w samochodzie nie wiem ja posiadam auto 4 rok). Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_qU55cy.html Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_RN4xgNR.html Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_99lAMwh.html Grupy 003, 010: http://vaglogi.pl/log-010_003_rhQCb.html Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_Y8i6j.html Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_FUPZ9S.html Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
  8. Witam, Panowie jakiego rozmiaru dokładnie potrzebuje tarcze i klocki na przód do mojego AKN 99 rok w wersji AVANT? Jeśli możecie to podpowiedzcie mi również co powinno być na tylnej osi - przyda mi się na przyszłość. Obstawiam firmę TRW sugerując się także opiniami z tego forum. Z góry dziękuję za pomoc.
  9. Panowie a czy w każdej sprężarce jest olej i istnieje konieczność jego uzupełnienia/wymiany? Ja mam Denso 7SBU16C i na etykiecie pisz "NO OIL".
  10. Dzięki za odzew. Na wymianę rozrządu umówiony jestem na poniedziałek, płyny i filtry zrobię w tym samym czasie. Z klimą problem, test szczelności pozytywny niestety nie załącza się sprężarka - będziemy badać temat przy okazji rozrządu. Hamulce nie dawno zmieniane przez poprzedniego właściciela - czuć i widać gołym okiem. Muszę zasięgnąć wiedzy na forum ale pokrótce zrozumiałem tyle że zatkana powoduje nadmierne ciśnienie oleju w silniku i kupę problemów z tym związanych więc z pewnością wymienie. Jednak czy tylko oryginalna wchodzi w grę? Do poniedziałku raczej nie ogarnę oryginalnego. Pod komputer będzie podłączony w najbliższy poniedziałek. Gumki w takim razie wymienie. W kwestii spalania nie wchodzę w żadne spory, każdy wie ile jego motor spala i niech tak zostanie. Dzieki za pomoc. Jeśli jeszcze coś komuś się ciśnie na myśl proszę o podpowiedzi.
  11. Witam, tydzień temu kupiłem autko z silnikiem AKN, ponieważ wcześniej nie miałem styczności z tym silnikiem (pomijam złe opinie) to też dlatego proszę o porady wskazówki na co od razu zwrócić uwagę by zapobiec niepotrzebnym uszkodzeniom, chcę zareagować natychmiast by bezproblemowo cieszyć się nim dłuższy czas (uparty jestem więc szybko rozstawać się z tym autem nie mam zamiaru). Na chwilę obecną mam do wymiany olej(poprzednik lał 10w40 castrola) i wszystkie filtry. Umówiony jestem na rozrząd bo pewności żadnej nie mam - dalszy znajomy od którego kupiłem ten samochód zapewnia że jeszcze wiele km przede mną ale ponieważ nie potrafić podać żadnego szczegółu za wymianę się biorę. Silnik ma zrobioną pompę i turbo (w niemieckim warsztacie - rachunków nie mam jedynie słowa) dlatego tam gdyż samochód pokonywał od siedmiu lat takie trasy. Obecnie na liczniku 369818km. Silnik pracuje równo, płynnie i nie kopci, b.dynamiczny, żadnych dziwnych dzwięków - jedynie melodia klekotu miły dla ucha świst turbiny. Spalanie nie wiem jakie winno być ale mi na mieście wychodzi 7.4 L/100km. Co zauważyłem na wstępie jedynie lekko przypocone wtryski. Planuje nim wyjechać za miesiąc nad morze i chcę się odpowiednio do tego przygotować. Proszę o wszelkie uwagi i porady (te drugie szczególnie ). Z góry dziękuję za pomoc.
  12. Witam wszystkich, kolejne a4 b5 zasila Wasze szeregi. Jestem z Zawiercia, samochód mam od tygodnia, mam wiele pytań i jestem chłonny jak gąbka szczególnie w temacie motoryzacji dlatego cieszę się że jestem tutaj. Pod maską znajduje się 2.5 tdi AKN. Pozdrawiam i mam nadzieję do zobaczenia na spocie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...