
oponylux
Pasjonat-
Postów
48 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O oponylux

Informacje
-
Imię
Przemek
-
Miasto
Bydgoszcz
Auto
-
Model
Inna
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
1986
-
Silnik
1.2 TFSI
-
Kod silnika
1B
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
187 wyświetleń profilu
-
Za wyjątkiem Kormorana wszystkie opony, które wymieniłeś to daleki wschód.
-
Kormorany szału nie robią. Jeszcze na lato to ok, ale zima... poza tym ta dożywotnia gwarancja to nie do końca prawda, 10 lat lub do zużycia bieżnika.
-
To teraz tak: Matadory - jest dosyć dużo reklamacji w sytuacji, gdy ktoś nie pilnuje ciśnienia, robią się balony Winterhawk 3 - moim zdaniem z zimowych Firestone'ów Winterhawk 2 był dobrym bieżnikiem, trójka producentowi nie wyszła Barum - ok, jeżeli chcemy przyoszczędzić, ale to nie są dobre opony na trudniejszą zimę. Dunlop/Goodyear kontra Nokian - dwa pierwsze bardziej na zimę zachodnio-europejską, Nokian typowo na śnieg. Jeśli jeździsz tylko po dużym mieście bierz Dunlop/Goodyear w innym wypadku Nokian jest fajną opcją. Sam jeżdżę na Nokianach. Co do tego gdzie kupić opony zimowe to oczywiście, że w internecie. Wulkanizatorzy na miejscu mają wyższe ceny, rzadko kiedy pilnują dobrego przechowywania opon i najczęściej próbują wcisnąć to, co im zalega. Jedyny plus jest taki, że można je obejrzeć i są "od ręki".
-
To jedna z najlepszych opon letnich w mniejszych rozmiarach więc nic dziwnego
-
Jedna nie chciała się wyważyć, druga mocno chodziła na boki. Performance są nieco twardsze niż zwykłe UG, zależy jak jeździsz.
-
3 różne opony. Conti to opona najbardziej miękka i najbardziej komfortowa, jednocześnie najszybciej się ściera jeżeli ktoś ma ciężką nogę. Pirelli - najbardziej twarda, ale i dosyć głośna. Dunlop - bardziej cichy i nieco mniej twardy niż Pirelli.
-
To nie teoria tylko fakt. Tak jak napisałem gdzieś wcześniej w Finlandii jest tylko produkcji INTERWENCYJNA. Jeżeli fabryka rosyjska się nie wyrabia to wtedy dorabiają coś w Finlandii. Ponieważ D4 rewelacyjnie się sprzedaje zapewne musieli produkcję otworzyć. A co do jakości to powiem tak. Sprzedaję rocznie kilkanaście tysięcy Nokianów. Miałem 2 reklamacje, z czego 1 rosyjska i 1 fińska. Naprawdę nie da się rozróżnić gdzie są produkowane.
-
Ja mam już zmienione. Jakby się zrobiło +20 to ci się opony zetrą wcześniej, tak jak jest teraz w zasadzie nie zauważysz różnicy. Plus wymiany teraz miałem taki, że zrobiłem to ze względnym spokojem, bez kilometrowych kolejek. W przyszłym tygodniu z okazji 1 listopada należy spodziewać się sajgonu w warsztatach.
-
Po zakupie pytasz o opinię?
-
Nie, w tym kontekście mniej bujają na zakrętach - boki są bardziej sztywne.
-
Lubisz przygrzać i masz dobre drogi - bierz Pirelli (ale licz się, że są głośniejsze) Dunlopy - bardziej ciche ale też bardziej miękkie.
-
Tak, Dębica na śniegu radzi sobie nieźle. Na allegro znajdziesz też moją aukcję http://allegro.pl/4x-opony-zimowe-debica-frigo-2-195-65r15-91t-2015-i5712418604.html, parę złotych zaoszczędzisz. Pytanie jak taka Dębica będzie zachowywać się po 2-3 sezonach... przykładowo letnie opony Dębicy po 3 sezonach na mokrym są śliskie jak łyżwy na lodzie. Dębica ogólnie nie jest szałową oponą, ale ze śniegiem sobie radzi.
-
Tak, Dębica na śniegu radzi sobie nieźle. Na allegro znajdziesz też moją aukcję http://allegro.pl/4x-opony-zimowe-debica-frigo-2-195-65r15-91t-2015-i5712418604.html, parę złotych zaoszczędzisz.
-
Z tych trzech najciekawsza jest Sava, ale Dębica Hp wiele gorsza nie jest. Barumy są najmniej ciekawą oponą, są dosłownie nijakie, ani to do szybszej jazdy ani do śniegu.
-
Jeszcze nieco inna mieszanka, większość producentów też tutaj wprowadza zmiany, zwłaszcza w wypadku podniesienia indeksu prędkości.