Skocz do zawartości

Kappuchu

Pasjonat
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Kappuchu

Informacje

  • Imię
    Kamil
  • Miasto
    Sanok

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1995
  • Silnik
    1.6
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

491 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Kappuchu

0

Reputacja

  1. Czyli rozumiem że lampy z tej aukcji : http://allegro.pl/depo-reflektory-lampy-przod-audi-a4-b5-95-99-2-s-i6975914312.html#thumb/3 będą ok? W sensie silniczki ze starych lamp będa pasować bez żadnych przeróbek, aby tylko włożyć. Lampy mam chyba Valeo w samochodzie.
  2. Witam, odbłyski w mojej B5 z 95 r. są już w tragicznym stanie i z racji, że dopiero zauważyłem że jedna lampa po ostatnim właścicielu była ukruszona w rogu i jakoś dziwnie zaklejona zdecyduję się na wymianę całych lamp, doczytałem że lampy Depo są ok i z ceną też tragicznie nie ma. Tylko posiadam lampy z silnikiem regulacji świateł, na allegro są lampy bez silnika, jeśli dobrze rozumuje są to totalnie gołe lampy, czyli wszystkie kabelki itd. musze przełożyć ze starej lampy tak? Nie wiem jak bardzo jest to pracochłonne i i jak wysoki jest poziom trudności nigdy nie bawiłem się z elektryką i nie wiem czy sobie poradzę, a jeśli wymiana polega na jakimś wypięciu silnika tylko i podpięciu do nowej lampy to jeszcze pół biedy. Nigdzie jakoś nie mogłem znaleźć ani tematu ani filmiku instruktażowego jak to zrobić. Dodam że wersja przedliftowa, lampa z migaczem jest dzielona.
  3. Bardziej chodzi mi o firmy, wiem, że dobrać sam nie dobiorę ale wiadomo że mamy zamienniki od chińskich gniotów po super nowoczesne egzemplarze rodem z NASA
  4. Będę chyba zmuszony do wymiany zestawu amortyzatory + sprężyny, ostatnim czasem strasznie czuć nierówności (tak jakby zawieszenie zesztywniało), dodatkowo przy najechaniu na nierówność tylne koła jakby nie tłumią tej nierówności tylko drżą/podskakują zaraz po niej, efektem czego jeśli przy mocniejszym zakręcie najadę na nierówność to czuć że lekko d*pa ucieka, ale mnie to nie dziwi, patrząc od spodu na amortyzatory widać że swoje lata mają, dodatkowo sprężyny strasznie pordzewiałe i przy nierównościach tak jakby skrzypią, chyba że dociążę tył dwoma osobami wtedy jest git Ale jeśli się mylę i to nie są amorki czy sprężyny to mnie poprawcie żebym bez sensu nie wydawał pieniędzy, no i słuchać lekkie stukanie na nierównościach, cały komplet wahaczy wymieniany ubiegłej jesieni więc raczej je wykluczam. Tak więc jeśli chodzi o sprężyny i amortyzatory to jakiej firmy polecacie zakupić, nie chcę super najlepszych części, nie szaleje autem służy mi tylko do przemieszczania się więc powiedzmy że średnia półka, gdzieś kiedyś widziałem że poleca się amorki sachsa'a, ale chciałbym się upewnić, natomiast kompletnie nie mam pojęcia nic na temat sprężyn, auta nie muszę obniżać dla mnie jest jak najbardziej w porządku tak jak jest obecnie (chyba że jest to wskazane), czyli ustawienie podobne do fabrycznego.
  5. Pytanie odnośnie zimówek, muszę zmienić swoje stare (jeszcze po poprzednim właścicielu, strasznie stare bo już guma twarda i widać małe pęknięcia na oponach, niby przejeździłem na nich 2 zimy, ale jak spadł śnieg to auta nawet nie ruszałem dla własnego bezpieczeństwa i innych), ale w tym roku postanowiłem zmienić. Dużo osób na forum poleca Nokiany WR D4 i pewnie się na nie zdecyduje, bo i opinie mają dobre i cena też zadowalająca, tylko pytanie jak z ich ścieralnością? Tak, wiem że opona zimowa to inna guma i szybciej się ściera, jednak z powodów takich, a nie innych koła zimowe/letnie (zależnie od pory roku) trzymam w domu rodzinnym i zmianę na opony zimowe zawsze robię jak odwiedzam rodzinne miasto na wszystkich świętych, gdzie temperatury powoli zbliżają się do zera stopni (żeby zima mnie nie zaskoczyła jak większość drogowców). Tak więc, czy bardzo dostaną po d*pie Nokiany jeżdżąc w tym okresie do "konkretnej" zimy, a może na takie "praktyki" lepsza byłaby inna opona? Dodam, że mieszkam w Polsce wschodniej, także bardzo często zdarzają się tu duże śniegi i oblodzone nawierzchnie, więc przydałoby się żeby i opona była dobra.
  6. Witam, pacjent A4 B5 1.6 ADP 95r., problem z drganiami samochodu podczas ruszania na zimnym silniku, podczas ruszania trzęsie się dosłownie cała buda, dzieje się tak odkąd go kupiłem, czyli jakieś 2 lata, ale zbytnio się tym nie przejmowałem (no i była masa innych rzeczy do zrobienia), ale w końcu planuje się za to zabrać i szukam przyczyny. Moje pierwsze skojarzenie z objawami to już stare poduszki pod silnikiem, tylko nie wiem czy mogą dawać takie objawy, dodam że dzieje się tak tylko wyłącznie na zimnym silniku (np. po nocy), wraz z nagrzewaniem się silnika drgania słabną, jak już ma te 90 stopni to w ogóle nie występują, więc czy dobrze obstawiam że to mogą być poduszki? Na żadnym innym biegu nie szarpie, jedynie przy ruszaniu.
  7. Dopiero zauważyłem posta, o dziwo, jak poprzednio centralny sam się naprawił, po prostu pewnego razu zadziałał jak ma działać i działa cały czas. Szczerze powiem na pomysł z akumulatorem bym nie wpadł, osobiście nie myślałem że za takie wariowanie może być odpowiedzialny słaby akumulator, a dzisiaj rano mimo mojego zdziwienia akumulator zdechł, rozładował się tak, że nawet kontrolki nie świeciły, a dwa dni temu auto odpalałem, fakt krótki odcinek bo jakieś 3 km tylko przejechał ale klima była włączona, więc możliwe że już był bardzo słaby (po zimie nie był doładowany, a od września ani razu nie widział prostownika), także naładuje akumulator i zobaczymy
  8. A więc, po roku spokoju centralny znowu zaczął wariować tym razem ma dziwne objawy, mianowicie po przekręceniu kluczyka auto się otwiera całe - czyli normalnie, odpalam silnik ruszam wszystkie zamki się zamykają, zatrzymuje się chwytam za klamkę od kierowcy - wszystkie drzwi się otwierają, no w sumie w porządku nie przeszkadzałoby mi to jakoś bardzo nawet, gdyby nie fakt, że drzwi kierowcy po prostu czasem nie chcą się otworzyć, ciągnę za klamkę skobel od drzwi idzie do góry i nic, drzwi dalej nie chcą się otworzyć pomimo ciągnięcia za klamkę, dopiero znowu muszę wcisnąć skobel żeby drzwi się zamknęły i ponownie chwycić za klamkę wtedy się otworzą (boje się że kiedyś nastanie taki dzień, że samochód mnie nie wypuści ze środka). Kolejna dziwna sytuacja otwieram drzwi od zewnątrz - tak jak wcześniej otwierają się wszystkie, otwieram bagażnik (zamki są cały czas otwarte), następnie zamykam bagażnik i wszystkie zamki się zamykają. Ogólnie nie wiem jak sobie z tym poradzić, teoretycznie kompresorek pompki powinien być w porządku - w końcu i zamyka i otwiera drzwi więc jest ok, bardziej zastanawiałbym się czy sterownik pompki po proprostu nie nawalił i nie trzeba będzie całej wymienić, do VAGA będę miał możliwość go podpiąć dopiero w poniedziałek może coś mi powie, ale wątpię. Dodam że stało mi się to jakoś 2 dni temu na trasie, drzwi się po prostu zamknęły, następnie jak mocniej zahamowałem to się otwierały, jak przyspieszyłem to znowu się zamknęły i tak cały czas przez godzinę czasu, aż w końcu stanęło na etapie taki jaki jest teraz. Teraz pytanie czy już szukać nowej pompki używanej (jeśli tak to prosiłbym podlinkować albo coś) czy spróbować wpierw podpiąć pod VAGA jak nic nie powie, to nie wiem np. popsikać kontaktem na styki w pompce albo coś?
  9. Witam, wlasnie wyskoczyl problem z centralka mianowicie po przekreceniu kluczyka w drzwiach w celu otworzenia samochodu rygiel sie podnosi i od razu zamyka, tak jakby centralka zamykala drzwi czuc mocny opor zamka po przekreceniu tzn. Jak juz samo samoczynnie sie zamykaja to zamek az ciagnie kluczyk, dzieje sie tak w jednych jak i drugich drzwiach, jesli dluzej przytrzymam kluczyk to te drzwi zostana otwarte ale reszta drzwi jest zamknieta, dodatkowo jesli jedne drzwi sa zamkniete i sprobuje otworzyc z drugich drzwi to tamte wczesniejsze sir zamykaja, dodatkowk odpalenie samochodu powoduje zamkniecie wszystkich drzwi. Kiedys juz mialem podobny problem jednak odlaczenie jednej klemy i podlaczenie ponownie pomoglo i wszysyko dzialalo, tym razem probowalem ale caly czas to samo.
  10. Jeśli faktycznie przepustnica to od razu się zapytam jakiej firmy? Bo wiadomo trochę tego na rynku jest i żeby się nie nadziać
  11. Na chwilę obecna nie mam dostępu do vaga więc ciężko mi cokolwiek powiedzieć, wstępnie się zastanawiałem czy to silnik krokowy może być już na wykończeniu
  12. Wita, z falującymi obrotami walczę już jakiś czas. Rok temu wymieniłem sondę lambda, ostatnio wymieniony czujnik temperatry cieczy i termostat, a także wyczyszczona przepustnica. Przed tymi czynnościami obroty falowały zaraz po zatrzymaniu samochodu i sie ustatkowywały, problem ten zniknął jednak ostatnio coraz częściej dzieje się tak, że po zatrzymaniu obroty spadają do 900 i od razu wbijają na 2500 obr, potem spadają znowu do 900 i tak zostają. Dodam, że nie dzieje się to cały czas, raz jest tak że auto chodzi dobrze i nic się nie dzieje, a raz dzieje się tak jak opisałem. Przeważnie zaraz po odpaleniu obroty jeśli wskoczą na 2000 obr i spadną do 1200 (czyli normalne obroty na zimnym silniku) to podczas jazdy i zatrzymywania dzieje się tak jak opisałem, a jesli po odpaleniu obroty wskakują normalnie to silnik pracuje dobrze, nie wiem za bardo gdzie szukać przyczyny
  13. Kappuchu

    Amory + sprężyny

    Jak w temacie, szykuję się do wymiany sprężyn i przy okazji amortyzatorów przód i tył, bo stare jeszcze po poprzednim właścicielu i załadowane auto siada jak żaba + trochę nim buja (no ogólnie jest miękko). Dlatego stwierdziłem się na wymianę całego zestawu tylko nie wiem jakie firmy wybrać, nie szukam zawieszenia super sportowego bo silnik 1.6 ADP więc prędkości zawrotnych nie osiąga dodatkowo obniżać też jakoś nie widzę potrzeby (chyba, że warto) z drugiej strony też nie szukam szitu z najniższej półki, powiedzmy że celuję bardziej w średnią półkę, auto czasami jeździ 4 osoby + bagażnik załadowany, więc dobrze by było jakby samochód aż tak bardzo nie siadał przy takim załadowaniu.
  14. Zamki działają mi jedynie na kluczyk nie posiadam pilota, ostatnio pojawił się problem z zamykaniem drzwi, jeśli zamykam samochód poprzez przekręcenie kluczyka w drzwiach kierowcy to nic się nie dzieje, zadziała tylko wtedy jeśli bardzo mocno przekręcę kluczyk (tak że już nawet o milimetr nie dam rady go nawet przekręcić), dodam że z otwieraniem nie ma problemu, działa tak jak powinno, siedząc w samochodzie i naciskając skobel (nie wiem czy tak to się nazywa) drzwi się nie zamykają dopiero jak go mocno docisnę to wtedy zadziała, stąd moje pytanie czy problem może leżec w samym układzie zamka tych drzwi czy w pompce centralnego? pompkę wymieniałem minionej zimy, dodam że otwierając czy zamykając samochód poprzez drzwi pasażera wszystko działa tak jak powinno
  15. Odświeżę trochę temat bo dzisiaj/jutro zamierzam zamówić opony, trochę poczytałem i wybrałem 4 rodzaje opon, we wszystkich cena podobna, nie wiem które będą lepsze wszystkie w rozmiarze 195/65: Hankook Ventus Prime 3 K125/ Goodyear Efficientgrip Performance/ Dunlop SP Sport Bluresponse/ Bridgestone Turanza T001. Druga sprawa to gdzie zamawiać oponki? Na początku myślałem o alledrogo, ale z drugiej strony chyba lepiej zamówić na oponeo?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...