Jump to content

Wymiana lamp na Depo


Kappuchu
 Share

Recommended Posts

Witam,

odbłyski w mojej B5 z 95 r. są już w tragicznym stanie i z racji, że dopiero zauważyłem że jedna lampa po ostatnim właścicielu była ukruszona w rogu i jakoś dziwnie zaklejona zdecyduję się na wymianę całych lamp, doczytałem że lampy Depo są ok i z ceną też tragicznie nie ma. Tylko posiadam lampy z silnikiem regulacji świateł, na allegro są lampy bez silnika, jeśli dobrze rozumuje są to totalnie gołe lampy, czyli wszystkie kabelki itd. musze przełożyć ze starej lampy tak?
Nie wiem jak bardzo jest to pracochłonne i i jak wysoki jest poziom trudności nigdy nie bawiłem się z elektryką i nie wiem czy sobie poradzę, a jeśli wymiana polega na jakimś wypięciu silnika tylko i podpięciu do nowej lampy to jeszcze pół biedy. Nigdzie jakoś nie mogłem znaleźć ani tematu ani filmiku instruktażowego jak to zrobić. Dodam że wersja przedliftowa, lampa z migaczem jest dzielona.

Link to comment
Share on other sites

Ze starej lampy przerzucasz tylko silniczki. Cała reszta jest. Tylko przerzucasz slniczki, podpinasz do nich wtyczkę, wkładasz żarówki,  montujesz lampy i podpinasz zasilanie.

Link to comment
Share on other sites

Czyli rozumiem że lampy z tej aukcji :    http://allegro.pl/depo-reflektory-lampy-przod-audi-a4-b5-95-99-2-s-i6975914312.html#thumb/3 

będą ok?  W sensie silniczki ze starych lamp będa pasować bez żadnych przeróbek, aby tylko włożyć. Lampy mam chyba Valeo w samochodzie.

Link to comment
Share on other sites

Tak te lampy bd ok. Silniczki bd pasować wystarczy zdemontować ze starych lamp i wsadzić do nowych oraz podpiąć do nich kabelki od regulacji wysokosci- taka mała kostka. Jak bd miał starą i nową  lampe przed sobą na pewno zrozumiesz co i jak. Po montażu polecam przejechać się na stację diagnostyczną w celu ustawienia reflektorów.

Edited by musiek
Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

jak wygląda jakość reflektorów?

Słyszałem, że bywają gorzej spasowane i nie zawsze widać granicę pomiędzy światłem i cieniem.

 

Link to comment
Share on other sites

Witam, posiadam lampy poliftowe Depo drugi rok i nie narzekam. Granica  odcięcia światła widoczna bardzo dobrze, lampy nie parują. Wiadomo są to zamienniki nie oryginały Valeo, ale myślę że są dobrą alternatywą

Link to comment
Share on other sites

Panowie, w aukcji cena 600 zł nie jest zbyt przesadzona? Mam na myśli, że soczewkowe dzielone Depo wzór S4 wychodzą chyba taniej...?

http://allegro.pl/audi-a4-s4-95-reflektor-soczewka-lewy-nowy-h7-h7-i6924322540.html

Link to comment
Share on other sites

Ale przecież to nie były soczewki tylko tradycyjne.

Kolega Kappuchu podał link do lamp za 600 zł: http://allegro.pl/depo-reflektory-lampy-przod-audi-a4-b5-95-99-2-s-i6975914312.html#thumb/3

Ja znalazłem 3 razy taniej : http://allegro.pl/audi-a4-95-98-h4-lampa-lewa-lub-prawa-nowa-i6969707864.html

Czy czymś one się różnią?

Link to comment
Share on other sites

Tym się różni, że po kodzie producenta z aukcji wychodzi, że jest to Abakus a nie Depo. Ja miałem dzielone Valeo i bardzo słabo świeciły. Wymieniłem je na soczewkowe Depo dzielone, świecą bardzo dobrze. Polecam.

Link to comment
Share on other sites

ceną!:decayed:faktycznie cena 600zł za zwykłe lampy na h4  to jakiś kosmos.podejrzewam że chodziło o takie

http://allegro.pl/lampy-audi-a4-b5-11-84-1-99-xenon-d2s-h7-chrom-i5176253207.html

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, pepi napisał:

Ja miałem dzielone Valeo i bardzo słabo świeciły

a ja miałem dzielone boscha i świeciły super.wszystko zależy od stanu lampy/odbłyśnika

Link to comment
Share on other sites

Panowie, czy mógłby ktoś udzielić mi konkretnej odpowiedzi, jakie przeróbki są potrzebne przy zmianie przedliftowych Valeo na dzielone soczewki Depo? Spotkałem się parę razy z informacją, że jak włącza się światła długie to gasną krótkie i że trzeba jakieś piny przekładać. Przecież w starej lampie jest tylko jedna dwuwłóknowa żarówka H4, a w nowych dwie H7 i czy to nie stwarza problemu?

Link to comment
Share on other sites

Niedawno wymieniałem u siebie stare lampy Valeo na nowe zamienniki Depo, więc pomyślałem sobie, że podzielę się paroma odczuciami. Lampy pasują bez problemu p&p łącznie z silniczkami. Jedyna różnica była w żarówkach świateł pozycyjnych, które tutaj były na płaski wtyk, a nie okrągły (W5W zamiast T4W jeżeli się nie pomyliłem). Co istotne jednak, to różnica w świeceniu, która nie spodziewałem się, że będzie aż tak duża w porównaniu do starych lamp. Poniżej foto dla porównania: 

Przed:
IMG_4255.jpeg

 

 

 

 

 

 

Po:
IMG_4262.jpeg

Edited by Remilo7
Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, Remilo7 napisał:

Niedawno wymieniałem u siebie stare lampy Valeo na nowe zamienniki Depo, więc pomyślałem sobie, że podzielę się paroma odczuciami. Lampy pasują bez problemu p&p łącznie z silniczkami. Jedyna różnica była w żarówkach świateł pozycyjnych, które tutaj były na płaski wtyk, a nie okrągły (W5W zamiast T4W jeżeli się nie pomyliłem). Co istotne jednak, to różnica w świeceniu, która nie spodziewałem się, że będzie aż tak duża w porównaniu do starych lamp. Poniżej foto dla porównania: 

IMG_4255.jpg

IMG_4262.jpg

Dzięki za podzielenie się efektem, bo sam zastanawiam się nad wymianą. Rozumiem, że wstawiłeś dzielone soczewki czy zespolone? Rzeczywiście, różnica ogromna. Na nowych krótkich depo to tak jak na długich starych :D Możesz powiedzieć czy zamiana pinów w manetce to był duży problem? i jak sobie poradziłeś z tym, że w Depo jest W5W a w aucie T4W?

Link to comment
Share on other sites

Zmiana pinów to z 15 min roboty. A co do postojowek to kupujesz oprawki w5w i przelutowujesz

Link to comment
Share on other sites

Arek8888 miałem na myśli zamienniki o wzorze ori z przedlifta, takie jak tu Link ;)
Szedłem po najtańszej linii oporu. 
Co do żarówek, to po prostu musiałem kupić inne, wszystko pasuje bez zmian od strony wtyczki i przewodów. Natomiast gdybyś chciał coś ciekawszego o jakimś fajniejszym wzorze niż ori, to wtedy właśnie trzeba kombinować, bo zamiast jednej H4 będą dwie H7 z tego co wiem. Podobnie ze zmianą na ori polifta, do czego właściwie byłem bardziej skłonny niż do kupna zamienników o innym wzorze, bo cenowo wtedy podobnie.

Link to comment
Share on other sites

Aha, w takim razie rozumiem, że wszystko pasuje p&p :) muszę przyznać, że świecą całkiem dobrze. No i pozostaje ori wygląd :) ze spasowaniem też nie było problemu? możesz pokazać jak wyglądają na aucie?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 2.01.2018 o 20:43, Arek8888 napisał:

Aha, w takim razie rozumiem, że wszystko pasuje p&p :) muszę przyznać, że świecą całkiem dobrze. No i pozostaje ori wygląd :) ze spasowaniem też nie było problemu? możesz pokazać jak wyglądają na aucie?

Spasowanie bezproblemowe. Wszystkie mocowania w tych samych miejscach co ori, nic też się nie klinowało, czy przycierało. Na aucie wyglądają tak:

IMG_4335.jpeg

19019183-4_EC5-441_F-8_D0_F-8_D835674_F0

Edited by Remilo7
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za foty :) Tylko czy na zdjęciu masz jeszcze jedną lampę starą, czy mi się wydaje, że jest jakaś jakby zamglona?

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czemu tak zdjęcie wyszło, ale generalnie to obie wyglądają tak jak ta bardziej przezroczysta ;)

Zauważyłem już to jak rano zdjęcie robiłem, ale że się spieszyłem to nie kombinowałem, żeby to lepiej uchwycić.

Link to comment
Share on other sites

W każdym razie efekt bardzo na plus :)

Link to comment
Share on other sites

Witam, podczepię się do tematu, mam w swojej A4 lampy Valeo tego typu właśnie, przedlifty. Powoli chciałbym je wymienić bo już nie świecą tak jak powinny, duży czytałem na forum, a że przerobić na polift, a że xenon a że bixenon i takie tam, kwestia ceny, ja osobiście rozmyślam nad nowym kompletem lamp tylko jakie wybrać ? Mam do wyboru depo jak wyżej, i zostawić auto w oryginale jak jest ? Czy może kupić Depo dzielone p&p z ringami ciemne lub jasne ? Myślałem nad poliftem depo, ale to inna bajka, nie chce mi się bawić w nowe kostki, cięcie błotnika itp. Koledzy doradzicie które by pasowały pod moją a4 ? 

 

5e863c0f4f3391e36ae48c38305c.jpg

0851f3184f5599f8bb55580f3732.jpg

IMG_20171228_144823.jpg

Link to comment
Share on other sites

Te lampy, które pokazujesz to ringi. Moim skromnym zdaniem zupełnie nie pasują do B5. Ja bym wybrał depo dzielone na żarówki H4 (czyli takie jak orginalnie) lub ewentualnie depo dzielone soczewkowe.

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, Arek8888 napisał:

Te lampy, które pokazujesz to ringi. Moim skromnym zdaniem zupełnie nie pasują do B5. Ja bym wybrał depo dzielone na żarówki H4 (czyli takie jak orginalnie) lub ewentualnie depo dzielone soczewkowe.

Okej, dzięki za szybką odpowiedź, dobrze by było żeby ktoś jeszcze wypowiedział się na temat tych ringów. Jak są słabej jakość to nawet nie będę się nastawiał na kupno, po co mi lampy z dobrym wyglądem jak jazda w nocy będzie ciężka.. 

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że czytałem już o nich kiedyś przynajmniej jeden temat. O jakości świecenia użytkownicy wypowiadali się na plus, ale mówili, że po 1-2 latach zaczynały drgać soczewki albo parować klosze i trzeba było rozklejać lampy i poprawiać. Nie wiem czy w kwestii parowania ze zwykłym ori wzorem nie będzie podobnie, ale jednak różnica w cenie to jakieś 300zł, dlatego i tak się na nie zdecydowałem. A gdyby wybierać te, które tu wrzuciłeś, to tak jak już pisałem wcześniej, za podobną cenę masz ori poliftowe. Zabawa z wtyczkami jest w obydwu przypadkach. Jedyne co trzeba więcej zrobić, to właśnie cięcie błotnika, ale jakość i wygląd myślę, że na pewno tam lepsza.

Edited by Remilo7
Link to comment
Share on other sites

Kto mi odpiszę jakie silniczki wchodzą do lampy poliftowej Depo. Proszę o numer.

Teraz mam lampy przedlifowe i obawiam się że moje silniczki do tych lamp nie wejdą.

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie zamienników ori lamp przedliftowych DEPO, które tutaj wcześniej wrzucałem, muszę niestety powiedzieć, że chociaż mam je dosyć krótko, to dzisiaj przy myciu auta zauważyłem, że już parują :/ 

Pewnie mógłbym bawić się w odsyłanie na gwarancji albo próbowanie naprawienia tego samemu, ale używam auta cały czas, więc tak już zostanie. Jednak za tę cenę nie ma co się cudów spodziewać ;)
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...