
morbidelli
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
12 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O morbidelli

Informacje
-
Imię
Hubert
-
Miasto
Biłgoraj
Auto
-
Model
A4 B5
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
1995
-
Silnik
1.6
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB+LPG
Ostatnie wizyty
393 wyświetleń profilu
-
Witam wszystkich . Przymierzam się do malowania mojej audiczki, i mam parę pytań do bardziej doświadczonych. W planie mam pomalować całe auto. I pytanie ile potrzeba lakieru na taki zabieg? Druga sprawa kolor mam chyba ly3h , ale jak by ktoś mógłby mi sprawdzić po vinie to byłbym wdzięczny, dodam że naklejki brak. VIN: wauzzz8dzsa149340 Trzecia sprawa to ten lakier występuję chyba w wersji baza+klar, i pojedynczy akryl . Który byście bardziej polecali? I czy np elementy które nie wymagają żadnych napraw też podkładować czy od razu kłaść lakier? Dziękuję za pomoc
-
[1.6 ADP] - poprawne ustawienie i paramtery zapłonu.
morbidelli odpowiedział(a) na morbidelli temat w 1.6
Już Ci wszystko piszę , zrobiłem tyle doświadczeń że już wiem o co chodzi z tym zapłonem. W tym silniku nie można zmienić kąta zapłonu , kąt zapłonu na zimnym silniku jest dynamiczny , a po osiągnięciu temp kąt wynosi 12st na wolnych obrotach , przy ok 2500rpm kąt wynosi 37st. Komputer wie kiedy tłok nr 1 jest na górze z czujnika położenia wału. W chwili gdy kręcimy aparatem zapłonowym nie zmieniamy kąta zapłonu tylko ustawiamy kopułkę tak aby w chwili przeskoku iskry palec był idealnie skierowany na te styki w kopułce. Czujnik halla w aparacie jest tylko po to żeby to idealnie ustawić, w polu nr 3 grupy 17 nie jest kąt zapłonu tylko pozycja kopułki , u Cb jest 9 wiec musisz delikatnie przekręcić aby uzyskać zero . To że ten czujnik jest niepotrzebny do pracy można sprawdzić odłączając go - po odłączeniu auto i tak będzie chodziło tak samo. W czwartym polu w grupie 17 masz rzeczywisty kąt zapłonu . Drugie pole to czas wtrysku. Podstawą w tym silniku jest prawidłowo ustawiony rozrząd . Jak byś miał jakieś pytania to pisz Aha jak by co to sprawdzałem 4 auta z tym silnikiem i w każdym zapłon zachowuje się tak samo . Dzięki temu wyciągnąłem takie wnioski. Polki Vag z tym 16.6 to ściemę pokazuje , nie ma co temu wierzyć. -
Witam, mam mega prośbę do posiadaczy silnika 1.6 ADP , czy ktoś kto ma ten silnik i lampę stroboskopową z regulacją mógłby mi sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu przy obrotach 1000rpm i 2500rpm. albo jak ktoś kto ma VAGA zrobiłby mi zdjęcie grupy 017 przy 1000 rpm i 2500 rpm ? Potrzebowałbym paru aut do porównania parametrów z góry wszystkim dziękuję
-
Problem z utrzymaniem obrotów na ciepłym ADP
morbidelli odpowiedział(a) na Konrad Zawadzki temat w 1.6
Kolejność przewodów zapłonowych dobra ? Ma być 1 3 4 2 , pierwszy cylinder jest od strony rozrządu. Miałem taki ból jak pomieszałem przewody. -
Dobra walczylem z tym parę miechów masz zwykly gaz czy sekwencję? Obstawiam że zwykły, i gazownicy wystawili emulator sondy na przekaznikach , albo wgl nie wstawili, Zresetuj komputer klemy na 15 min zdjęte, potem 5 min wlaczony sam zaplon @ potem odpal go i 5 min niech chodzi na wolnych obrotach, później możesz vago sprawdzić sondę kanał 7 chyba . Napięcie powinno skakać od 0.1V do 0.9 V . Jeśli będzie dzialac i na benzynie będzie Ci ładnie chodzić to potrzebujesz emulatora sondy lambda. Który będzie oszukiwal komputer że mieszanka jest idealna bez tego rozjadą się paramettry i auto znów na benzynie Nie będzie chodzić. Polecam emulator firmy protec digital pd10 . Jak to zamontujesz auto zacznie się normalnie zachowywać a jeśli masz sekwencje to mógl ktoś w sterowniki LPG wybrać złą emulację sondy .
-
[1.6 ADP] - poprawne ustawienie i paramtery zapłonu.
morbidelli odpowiedział(a) na morbidelli temat w 1.6
Witam jeszcze raz, widzę ze nie tylko ja mam problem z tym. Ustawiłem auto według procedury użytkownika baraka, auto jeździ ale wg mnie nie jest to prawidlowo ustawione gdyż zapłon następuje w chwili gdy tłok jest na samej górze (GMP) a chyba w żadnym silniku nie ma tak zapłonu. Sprawdziłem to lampą strobo, w momencie iskry na 1 cyl znaki na kole wałka rozrządu i górnej oslonie się pokrywają a przecież te znaki to GMP . Nie wiem ile w końcu stopni przed GMP ma być zaplon różnie podają 3 / 10 / 12 , ale w najbliższym czasie będę próbowal wszystkie kombinacje i napewno wnioski opisze ma forum. -
[1.6 ADP] - poprawne ustawienie i paramtery zapłonu.
morbidelli odpowiedział(a) na morbidelli temat w 1.6
Kurde ja to ustawialem na blokach pomiarowych... możesz mi dokladniej opisać w jak od poczatku użyć tego vaga? Chodzi mi co po kolei wlaczyc -
[B5 AEB] jak sprawdzić sondę lambda, przepływomierz i turbo.
morbidelli odpowiedział(a) na Horton temat w Audi A4 B5
Ja sondę sprawdzam tak że najpierw ją wykręcę z auta i dwa białe przewody pod zasilacz na 12v jak czuję że grzałka działa to wkładam do auta odpalam silnik , miernik na zakres 10V i wpinam się w czarny i szary przewód . Wskazania na mierniku powinny oscylować pomiędzy 0.1 V - 1 V . Jak na mierniku masz coś koło 0.45 V i się nie zmienia to sonda uwalona i sterownik podstawił swoją wartość. -
[1.6 ADP] - poprawne ustawienie i paramtery zapłonu.
morbidelli odpowiedział(a) na morbidelli temat w 1.6
Dzięki , dzisiaj niby ustawiłem ten zapłon ale nie mogłem ustawić równo 0 , teraz mam na wolnych obrotach -3 a na wyższych 0 +/-3 . ale kurcze dalej niby jest coś nie tak . pojechałem na ustawianie gazu i na analizie spalin wyszło że wodorotlenki mam 3 razy większe niż powinny być . Czyli dalej coś z jakością spalania nie jest tak . Wymienione świece ,lambda, palec . Jak myślicie cewka może już być wysłużona czy szukać gdzieś indziej ? ;< -
[1.6 ADP] - poprawne ustawienie i paramtery zapłonu.
morbidelli odpowiedział(a) na morbidelli temat w 1.6
Dziękuje za odpowiedzi. Zero na kole zamachowym jest ale kreski to ja tam żadnej w okolicy nie widzę. Mogłbys dokladniej powiedzieć na jakiej kresce ma być to zero? I druga sprawa nie uzyskam tego parametru na 0 bo brakuje regulacjii ma aparacie . Minimalnie mogę ustawić aparat na 9 . Musialbym przestawić czop pompy i inaczej wstawić aparat ale czy tak można? Przepraszam za bledy piszę z telefonu. -
Podłączenie kabli zapłonowych w audi a4 adp 1.6 8 V
morbidelli odpowiedział(a) na DW DW temat w Audi
1 : 3 : 4 : 2 licząc od strony rozrządu -
Witam . Panowie potrzebuje konkretnej odpowiedzi jak ustawić zapłon w silniku 1.6 ADP. Robiłem remont silniczka. Rozrząd ustawiony tak że znak na kole rozrządu głowicy zgrywa się ze znakiem na obudowie przykręcanej do pokrywy zaworów. Znak koła pasowego wału korbowego zgrywa się ze znakiem na dolnej obudowie , a do tego "kropka" na kole pośrednim schodzi się ze znakiem na tym samym kole pasowym . Przy tym ustawieniu według wszystkich schematów palec rozdzielacza powinien wskazywać pierwszy cylinder, więc ustawiłem czop pompy olejowej równolegle do osi silnika . I wsadziłem rozdzielacz palec wskazywał nacięcie na na korpusie rozdzielacza. Poskładałem, próba i auto się nie zbiera strzela w wydech słychać że coś z zapłonem nie tak . Gdzieś w sieci znalazłem że w Vagcomie w grupie 018 w polu 3 mam uzyskać 0. Podłączyłem kompa i u mnie tam jest -9 przy maksymalnych skręceniu aparatu w lewo. Brakuje mi tak jakby jakiś 1 cm żeby uzyskać to głupie 0 . W prawo mogę kręcić do +54 . Może ktoś wie w jakim położeniu w końcu powinien być zamontowany ten rozdzielacz? Wydaje mi się że czop pompy musi być jakoś inaczej ustawiony . Jaki powinienem być kąt wyprzedzenia zapłonu w tym silniku? Niby autodata twierdzi że 3 stopnie , ale może ktoś ma pewne informacje . Nie wiem w końcu czy ten zapłon ustawia się lampą czy vagiem . Proszę każdego kto ma jakieś doświadczenie z ustawianiem zapłonu w tym silniku o wypowiedź . Każda informacja jest cenna , a ja walczę z tym silnikiem już parę miesięcy... Wszystkim z góry dziękuję . Pozdrawiam .