Witam,
Posiadam a4 b7 1.8t BFB Quattro Avant + LPG.
Krótka historia: kilka miesięcy temu zrobiłem remont silnika ( Pierścienie, głowica, rozrząd...) z powodu słabej mocy, coraz częstszych problemów z odpaleniem (kompresja była w granicach (9,2-9,0:1 jak dobrze pamiętam) przy okazji chciałem przygotować pod podniesienie mocy. Remont się powiódł, przy okazji niego wpadł centralny FMIC. Docieranie na benzynce ok. 3 tys. km i pojawiły się problemy z odpalaniem (po dłuższym postoju długo trzeba kręcić aby załapał), błędów brak. Niecierpliwy, chciałem szybko podnieść moc, więc założyłem wtryski Bosch 0 280 156 063 i na hamownię po program. Udało się uzyskać "bezpiecznie" 214 KM i 336 Nm. Samochód ożył - problem ciężkiego odpalenia pozostał, a nawet mniej czasu potrzeba było aby się nasilił (krótszy czas postoju i był problem z odpaleniem). Wykluczyłem gaz jako przyczynę, wymieniłem czujnik położenia wału, czujnik temp, filtr paliwa na nowy Mahle KL 570 - brak efektów. Zdiagnozowałem spadające ciśnienie paliwa na listwie ( ok 1 bar na 20 min.), więc wymieniłem pompę paliwa na zamiennik Continental - problem bez zmian. Zmieniłem filtr paliwa na orginał 4F0 201 511D - bez zmian (nawet bym powiedział, że ciszej pompa pracowała na filtrze Mahle). W końcu zajrzałem do wtrysków i okazało się, że 2 z nich ciekną... Zamówiłem kolejne 2, to samo, następne 2 i to samo... (nawet nie odpalałem, jedynie odpowietrzenie i obserwacja na "stole") Wtryskiwacze nowe, jak i pozostałem części.
Moje pytania:
1 .Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem wadliwych wtryskiwaczy?
2. Czy ktoś próbował je reklamować?
3. Co wsadzić zamiast tych wtryskiwaczy aby uzyskać moc do 270 KM ( w późniejszym czasie planuję zmienić turbo - hybryda?/K03S) ?
4. Wtryskiwacze są od silnika z S3 8L quattro BAM - tam jest listwa 3 bar, u mnie 4 bar - może to być powodem niszczenia wtryskiwaczy?
To mój pierwszy post, proszę o wyrozumiałość.
Z góry dziękuję za wszelkie informacje i pomoc.
Pozdrawiam.