Skocz do zawartości

leklerk3

Pasjonat
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O leklerk3

Informacje

  • Imię
    Piotr
  • Miasto
    Gdańsk

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Kod silnika
    AVF
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

455 wyświetleń profilu

Osiągnięcia leklerk3

1

Reputacja

  1. Chcecie usłyszeć (przeczytać) coś zabawnego? 2 lata temu pisałem ten wątek a niedawno idealnie po końcu gwarancji mechanika, kolejny kompresor padł. Nowiutki, oryginalny kompresor, wszystkie inne podzespoły również były wymieniane na nowe, żeby mi tu zaraz jakiś osioł nie pisał że próbowałem oszczędzić. Wymień wszystko na nowe - mówili....zrobisz raz i będziesz jeździł - mówili... chytry traci 2 razy - mówili..... Bardzo lubie to moje auto, no ale najchetniej to rozku.iłbym komuś łeb w tym momencie. czyt. mechanikowi. Kolejne 2 tysiące do wyłożenia mnie czekają. Zasadniczo naprawa tej klimy była jedną z dosłownie kilku napraw w życiu jakie zdecydowałem się przeprowadzić u mechanika. Wszystko inne robię sam. No i jakby to teraz powiedzieć w skrócie. No warto było, warto..... Domyślam się co było przyczyną. Otóż co było do wymiany wszystko nowe. Węże ponoć były płukane specjalnym czynnikiem. Wszystko k...a zgodnie z pieśniami starych majstrów wszystkowiedzących i twierdzących że tylko tak się to da dobrze zrobić. No, ale mam nieodparte wrażenie że ten głąb zostawił na jeden dzień osuszacz otwarty bo czekał aż mu dowiozą prawidłowy parownik. Jeszcze go pytałem czy osuszacz jest zabezpieczony na ten czas. Oczywiście twierdził że tak. Na moje to osuszacz nabrał wilgoci która sobie przez te 2 lata pływała tam w układzie i żarło kompresor. Tak czy inaczej teraz kminie jak to zrobić sam, bo poprostu pier...le, nie będę płacił tym baranom, tym bardziej że kolejny krzyknął mi 1000zl za robotę opierającą się na wymianie części i podpięciu maszyny w celu wypłukania a potem procedura nabicia. Czy stosował ktoś zestawy do płukania klimy (butle z czynnikiem) i te urządzenia do samodzielnego nabijania? (pompa próżniowa z manometrami itp) ?
  2. Ten alternator to zdecydowanie bym olał Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
  3. Zwroc uwage na budowe zewnetrzna sprezarki, jezeli bedzie taka sama jak twoja to mozesz pakowac. Tylko przyjrzyj sie dokladnie i posprawdzaj rozmieszczenie mocowan, srednice wezy itp Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
  4. Olej oczywiscie w zaleznosci od typu sprezarki (wykaz powinienes znalezc na stronie producenta) ale najpopularniejszy PAG46 masz tu: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6873991838 Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
  5. czy skraplacz wymieniac to również się wahałem, natomiast jak przyjrzysz się mu z bliska i zobaczysz jak jest zbudowany i jakie wąskie ma kanaliki, to sam stwierdzisz ze raczej trudno będzie go wypłukac. Wszyscy mechanicy na ogół mówią to samo. Poza tym jak zmieniałbym na używkę kompresor to może i bym jeszcze zaryzykował z tym skraplaczem ale jak już wszystko szło nowe, to zdecydowałem też wymienić. Z tym skraplaczem ogolnie tez była jazda bo dopiero 5 skraplacz podpasował - są w różne średnice węży, do mojego AVF 2004 dopasowali dopiero skraplacz Denso Jesli chodzi o tą wydajność sprężarki to te różnice są znikome i wiem, ze różnica nie będzie zauważalna - napisałem to tylko w celach informacyjnych A alternator według ciebie co ma do klimy? bo nie zabardzo rozumiem
  6. Z obawy przed zatarciem robilem wszystko u mechanika, robocizna 300zl. Mialem fabrycznie nowa sprezarke wiec byla zalana olejem Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
  7. za 550 możesz ogarnąć regenerowaną na allegro, więc nie ma sensu. Stary jeżeli masz spreżarke na tym samym pasku osprzętu, bez sprzęgła elektromagnetycznego to nie radziłbym tego robić w domu, bo zanim dojedziesz na nabicie klimy, sprężarka podobno nie będzie miała smarowania bez ciśnienia - piszę z tego co czytałem, sam nie przerabiałem, więc może się zatrzeć. tak jak obiecałem - pierwszy wątek na forum!
  8. Witam, Postanowiłem napisać wątek, żeby pomóc potomnym przy doborze kompresora do klimy na przykład po zatarciu lub innym wspaniałym zdarzeniu. Przez ostatni miesiąc przeczytałem pół internetu i nigdzie nie znalazłem jasnej odpowiedzi na to czy do np. 1.9tdi AVF (taki mam silnik) można zapakować inną sprężarkę niż mieliśmy fabrycznie zamontowaną. Większość ludzi pisze, że sprężarka musi sie zgadzać całym długim numerem np. 8E0260805BJ i ewentualnie może mieć w oznaczeniu różnicę w ostatnich literach, inaczej nie będzie pasować. Jest to NIEPRAWDA. Ja w ostatnim czasie po zatarciu się regenerowanej sprężarki dokładnie 1 miesiąc i 3 dni po upływie rocznej gwarancji, miałem zamontowane w sumie 3 różne kompresory i wszystkie działały. - Denso 6SEU14C 8E0260805BJ ze sprzęgłem zrywalnym którą miałem zamontowaną oryginalnie - koło pasowe 110mm - Denso 6SEU12C również ze sprzęgłem zrywalnym - koło pasowe 115mm - Denso 7SEU17C również ze sprzęgłem zrywalnym (dużo większa i wydajniejsza) - koło pasowe 115mm - zamontowany ostatecznie do teraz. Ostatecznie, udało mi się kupić nowy kompresor w promocyjnej cenie od VW Tourana DENSO 7seu17c czyli zupełnie inny model niż miałem, stosowany w 6 i 8 cylindrówkach a także w BMW i MERCEDESACH. Oprócz tego do wymiany chłodnica (skraplacz), osuszacz i dławik. Do tego płukanie całego układu i koniec końców 1370zł (za kompresor zapłaciłem tylko 550zł) nielicząc wymiany i ceny tej dobitej używki. W skrócie! Jeżeli sprężarka: - ma taki sam typ sprzęgła (były zrywalne - obojętnie jaki model i elektromagnetyczne - elektromagnetyczne to takie które mają dodatkową wtyczkę wychodzącą jakby z przodu sprężarki) - ma taki same mocowanie do łapy silnika (odległość od siebie i układ szpilek) - ma tą samą odległość między ostatnią przednią szpilką, a końcem koła pasowego - ważne! bo można się pomylić jak się nie przyjrzymy! - ma mniej więcej podobną wydajność - taka samą wtyczkę elektromagnesu - wielkość koła nie musi być taka sama, napinacz wybierze różnicę długości paska (różnica między wielkościami koła to 5mm) To można śmiało pakować ją do auta i wszystko będzie śmigać. Oznaczenia są nie tak ważne, sprężarka musi się zgadzać cechami wymienionymi powyżej. Wszystko co opisałem powyżej wiem z własnych doświadczeń, przerobiłem na swoim przypadku, więc proszę nie pisać że nie będzie działać. Pozdrawiam serdecznie, zapraszam do dyskusji. W załączniku moja kolekcja
  9. 7seu17c która mam teraz zamontowana, byla montowana w 3.0 tdi, z tego co widze masz taki silnik
  10. No to tak koledzy. Jestem po odebraniu auta od majstra. Sprawa wygląda tak, że pierwotnie miałem zamontowana sprężarkę 6seu14C. Udało mi się kupić za 550zł nówkę sztukę 7seu17c, która jest wizualnie o wiele większa ale szpilki i wszelkie mocowania ma takie same jak moja poprzednia sprężarka. Jedyna różnica to większe koło pasowe, ale różnica wynosi zaledwie 5 mm srednicy i napinacz bez problemu był w stanie to wybrać. Dodatkowo w między czasie mialem zamontowac 6seu12c i tez działała bez problemu (to że była w złym stanie i sie zatarla po paru dniach to inny temat, ale byłem w sytuacji podbramkowej i musialem zamontowac jakikolwiek kompresor). Postaram się w najbliższym czasie troche szerzej opisać swoje perypetie związane z tym tematem, ale tak czy siak klimatyzacja działa prawidłowo, chłodzi jak trzeba, sprężarka pasuje, działa i nie ma najmniejszego problemu z podmianą modelu. Zatem, wszelkie gadanie o tym, że sprężarka musi miec dokladnie ten sam numer (forumowicze piszą najczesciej ze sprezarka musi miec ten sam "długi" numer, a niektorzy piszą ze nawet musi zgadzac się ostatnia litera na oznaczeniu) można wsadzić między bajki. Jeżeli macie jakieś pytania to piszcie, chetnie odpowiem bo przez ostatni miesiac je..łem się z tą klimą i wiem ile trzeba się nasiedziec, zeby wyczytac coś konkretnego w internecie na ten temat.
  11. Jutro jestem umowiony na montaz nowej sprezarki. Zupelnie inny model 7seu17c. Kupilem nowke sztuke w okazyjnej cenie. Laser-sinex twierdzi ze jezeli mocowania i kolo pasowe podejdzie to bedzie dzialac. Tez mi sie tak wydaje bo sprezarka jest wizualnie troche wieksza ale mocowania i skrajne wymiary takie same. Dam znac czy wszystko zadziala jak trzeba. A oto moja kolekcja [emoji14] oczywiscie plus jedna zalozona Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
  12. koledzy a montował ktos taka gumowa dokladke dostepna na allegro? http://allegro.pl/gumowa-dokladka-zderzaka-spoilera-przedniego-250cm-i6617707408.html
  13. Wydaje mi sie ze to moze byc turbo, bo to bardzo popularne w audi. Brak mocy na niskich obrotach to z kolei moze byc ustawienie kata wtrysku, ostatnio po zmianie rozrzadu i ustawieniu na 0.0 zamiast np. na -0,6 moje auto tez jest slabsze w dolnym zakresie obrotow
  14. Turbo zmieniales kompletne z gruszka? Troche znieksztalcony ten dzwiek sie wydaje przez to ze stoisz w garazu. Wyjedz i nagraj jeszcze raz. Mam bardzo podobnie i najprawdopodobniej to typowy dla 1.9 w audi dzwiek uchodzacych gazow z turbo powodowany przez zmienna geometrie turbo Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
  15. Z tego co udalo mi sie wyczytac w moim przypadku powinna podejsc rowniez sprezarka od golfa V - 1K0820859. I faktycznie bede takiej szukal bo jest ich duzo wiecej na rynku. Natomiast jesli chodzi o te sprezarki od bmw to tak samo jak w przypadku audi b6 tam bylo kilka rodzaji danego modelu sprezarki. Jedne podejda, drugie nie. Wejdzcie sobie na allegro i wyszukajcie dajmy na to denso 6seu14c i zobaczcie ile jest roznych wariantow. Jak chcecie trafic 100% to trzeba szukac po tym dluzszym numerze. Temat tych sprezarek jest na tyle niejasny i kazdy pisze co innego ze jak wkoncu uporam sie z tym problemem to napisze o tym jakis podsumowujacy temat w ktorym postaram sie strescic jakie sprezarki pasuja do avf-a. Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Dodaj nową pozycję...