Witam. Od pewnego czasu mam probelm z ubywającym płynem w zbiorniczku wyrównawczym. Silnik ALT 2.0 Benzyna + LPG
Przesledziłem cały układ, żadnych nieszczelności nie widać. Wymieniłem korek od zbiorniczka, test na zawartość CO2 w układzie nic nie wykrywa. Układ odpowietrzony, pompa wody wymieniona przy wymianie rozrządu ok 10tys km temu.
Czujniki temperatury na zimnym silniku pokazują tą samą temperaturę.
Przy zabawie z VCDS-em zaobserwowałem, że temperatura na wyjściu z chłodnicy czasem rośnie do ponad 90 stopni. W tym momencie poziom płynu zaczyna się podnosić i wylewać przelewem (Sprawdzane na postoju - 2-3tys obrotów). Termostat przez cały ten czas wg VCDS-a był zamknięty. Więc czym spowodowany był wzrost temperatury na dużym obiegu?
Przy robieniu logów temperatura też zaczeła gwałtownie rosnąć, ale przy ok 70 stopniach odpuściłem gaz i temperatura zaczeła spadać - poziom płynu nie podniósł się.
Przy następnych próbach temperatura rosła do ok 45 stopni i utrzymywała się ( 2-3tys obrotów).
Nie wiem już sam gdzie mam szukać przyczyn ubywania płynu.
Wykres temperatury na wyjściu z chłodnicy podczas jazdy oraz na postoju z gazowaniem ( wg mnie prawidłowy)
images hosting
Kolejny wykres - widać jak temperatura drastycznie wzrasta aż do 70 stopni, po odpuszczeniu gazu temperatura spada:
image upload free
Wykres z % otwarcia termostatu. Widać, że w czasie drastycznego wzrostu temperatury termostat był zamknięty?
image upload
Czy to znaczy, że termostat jest do wymiany? Temperatura na silniku nie przekracza 104 stopni...
image upload no ads
Płyn wywala przelewem. Jezeli była by to wina UPG to płyn wywalało by cały czas podczas jazdy. U mnie dzieje się to rzadko, można zrobić 200 km i nic nie wyrzuci a czasem na trasie 20km potrafi trochę wywalić.
Olej jest czysty, płyn również, nie kopci. Auto nie straciło mocy, wszystko jest jak należy poza tym, że czasem wyrzuci trochę płynu.