-
Postów
6 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O xonik5
Informacje
-
Imię
Kuba
-
Miasto
Niemcy
Auto
-
Model
A4 B6
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2002
-
Silnik
1.9 TDI
-
Kod silnika
AVF
-
Napęd
AWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
448 wyświetleń profilu
Osiągnięcia xonik5
0
Reputacja
-
xonik5 obserwuje zawartość SWAP na QUATTRO manual
-
Czesc. Odkopujac temat chcialbym wstawic quattro do oski ale w a6 dlatego mam pytanie czy i jak mozna sie skontaktowac z wrclaguna bo wydaje mi sie ze jest to jedyna osoba ktora ma wiedze aby udzielic mi odpowiedzi. Dzieki za pomoc
-
Dołączam się do dołączenia. Ktoś wie jak się to wszystko je? Bo przydała by się dłuższa skrzynia w 1.9 avf Q
-
Ponawiam pytanie ktoś ma namiary na magików którzy robią taka robote? Jakis nr., mail czy cos.
-
Ktos ma kontakt do tego magika?
-
[Tuning] Kompresor + turbo Audi A4 B6 Quattro 1.9 TDI AVF
xonik5 odpowiedział(a) na xonik5 temat w Audi A4 B6/B7
Przesyłam schemat ułożenia paska klinowego. Oryginał to nr. 1 taki jest schemat w 1.9 tdi, następne rysunki to moje pomysły na umieszczenie kompresora Rys. 2 Wywalenie pompy klimy w miejsce wentylatora chłodnicy, a zamontować elektryczny wentylator na chłodnicy. Daje to miejsce na kompresor w miejsce pompy klimy. Rys.3 Przeniesienie pompy klimy gdzieś w miejsce obok alternatora, pompy wspomagania i wentylatora. Kompresor nadal w miejsce pompy klimy Rys.4 Kompresor w miejsce pompy klimy, klima w miejsce pompy wspomagania przy tym zmiana układu kierowniczego z hydraulicznego na elektryczny. LEGENDA: ACC-klima; ALT-alternator; PS-wspomaganie; FAN-wentylator; TENS-napinacz KOMPR-kompresor CRANSHT-kolo pasowe -
xonik5 zmienił(a) swoje zdjęcie profilowe
-
[Tuning] Kompresor + turbo Audi A4 B6 Quattro 1.9 TDI AVF
xonik5 opublikował(a) temat w Audi A4 B6/B7
Cześć. Auto: Audi A4 B6 2002r Avant Silnik: AVF 1.9 TDI 131 km Interesuje mnie od dłuższego czasu modyfikacja mojego "złomka". Zastanawiałem się nad kombinacją kompresora i turbo. W teorii wszystko wydaje się być proste, ale nie wygrzebałem nigdzie konkretów na ten temat. Największym problemem wg. mnie jest znalezienie miejsca na kompresor w AVF w A4 B6. Budowa, działanie i wystrojenie nie powinny sprawiać dużych problemów. Widzę to tak: zbieram graty, montuje kompresor, podpinam paskiem pod wał, buduje układ dolotowy, daje nowe ECU (albo jeśli się da to modyfikuje stare); Wg. mnie powinno to działać tak: kompresor działa od 1100-1200 rpm do 2000-2200 rpm później odłącza się przy pomocy elektro-sprzęgła przy czym rozkręcona turbina zaczyna swoją pracę od 2000-2200 rpm do 4500-5000 rpm. Budując to można pomyśleć nad 2-3 programami, które np odłączały by kompresor przy 1500-1800 rpm albo zmniejszać dawkowanie paliwa itd itp kwestia poboczna. Pytanie 1: czy przy budowie układu dolotowego warto zbudować to tak aby kompresor i turbo nie było w jednym układnie, a były przełączane przy pomocy jakiegoś elektro-zaworu. Pytanie 2: ktoś też ma/miał takie pomysły budowy takiego cuda... Pytanie 3: gdzie umieścić taki kompresor? //myślałem nad wywaleniem kompresora klimy i wstawienie w jego miejsce tego o którym myślę, a klime wstawić gdzieś indziej. Pytanie 4: do kogo kumatego można się zgłosić żeby przedyskutować ten temat Kwoty rzędu 10-20-30 tyś na takie zabawy nie są straszne biorąc pod uwagę, że chciałbym w tych kwotach zmieścić się również z tuningiem/remontem całego silnika z przeniesieniem napędu. KTOŚ COŚ? POZDRAWIAM