xonik5

Pasjonat
  • Zawartość

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Komentarze sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Reputacja

0

O xonik5

    Informacje

    • Imię
      Kuba
    • Lokalizacja
      Niemcy

    Auto

    • Model
      A4 B6
    • Nadwozie
      Avant
    • Rocznik
      2002
    • Silnik
      1.9 TDI
    • Kod silnika
      AVF
    • Napęd
      AWD
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      ON

    Ostatnie wizyty

    67 wyświetleń profilu
    1. xonik5

      Ktos ma kontakt do tego magika?
    2. Przesyłam schemat ułożenia paska klinowego. Oryginał to nr. 1 taki jest schemat w 1.9 tdi, następne rysunki to moje pomysły na umieszczenie kompresora Rys. 2 Wywalenie pompy klimy w miejsce wentylatora chłodnicy, a zamontować elektryczny wentylator na chłodnicy. Daje to miejsce na kompresor w miejsce pompy klimy. Rys.3 Przeniesienie pompy klimy gdzieś w miejsce obok alternatora, pompy wspomagania i wentylatora. Kompresor nadal w miejsce pompy klimy Rys.4 Kompresor w miejsce pompy klimy, klima w miejsce pompy wspomagania przy tym zmiana układu kierowniczego z hydraulicznego na elektryczny. LEGENDA: ACC-klima; ALT-alternator; PS-wspomaganie; FAN-wentylator; TENS-napinacz KOMPR-kompresor CRANSHT-kolo pasowe
    3. Cześć. Auto: Audi A4 B6 2002r Avant Silnik: AVF 1.9 TDI 131 km Interesuje mnie od dłuższego czasu modyfikacja mojego "złomka". Zastanawiałem się nad kombinacją kompresora i turbo. W teorii wszystko wydaje się być proste, ale nie wygrzebałem nigdzie konkretów na ten temat. Największym problemem wg. mnie jest znalezienie miejsca na kompresor w AVF w A4 B6. Budowa, działanie i wystrojenie nie powinny sprawiać dużych problemów. Widzę to tak: zbieram graty, montuje kompresor, podpinam paskiem pod wał, buduje układ dolotowy, daje nowe ECU (albo jeśli się da to modyfikuje stare); Wg. mnie powinno to działać tak: kompresor działa od 1100-1200 rpm do 2000-2200 rpm później odłącza się przy pomocy elektro-sprzęgła przy czym rozkręcona turbina zaczyna swoją pracę od 2000-2200 rpm do 4500-5000 rpm. Budując to można pomyśleć nad 2-3 programami, które np odłączały by kompresor przy 1500-1800 rpm albo zmniejszać dawkowanie paliwa itd itp kwestia poboczna. Pytanie 1: czy przy budowie układu dolotowego warto zbudować to tak aby kompresor i turbo nie było w jednym układnie, a były przełączane przy pomocy jakiegoś elektro-zaworu. Pytanie 2: ktoś też ma/miał takie pomysły budowy takiego cuda... Pytanie 3: gdzie umieścić taki kompresor? //myślałem nad wywaleniem kompresora klimy i wstawienie w jego miejsce tego o którym myślę, a klime wstawić gdzieś indziej. Pytanie 4: do kogo kumatego można się zgłosić żeby przedyskutować ten temat Kwoty rzędu 10-20-30 tyś na takie zabawy nie są straszne biorąc pod uwagę, że chciałbym w tych kwotach zmieścić się również z tuningiem/remontem całego silnika z przeniesieniem napędu. KTOŚ COŚ? POZDRAWIAM