Skocz do zawartości

volvo132

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O volvo132

Informacje

  • Imię
    Wojtek
  • Miasto
    Bydgoszcz

Auto

  • Model
    A6 C5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2000
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    AWT
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia volvo132

0

Reputacja

  1. Cześć, Pytanie, padł mi wężyk (L) idący z kolektora do eżektora (miejsce pęknięcia zaznaczone na czerwono. Miejsca zaznaczone na żółto są mokre od oleju(to na dole po lewej - to mokre są rurki umiejscowione pod kolektorem). Podczas pracy silnika wężyk się zasysa w okolicach zagięcia przy wejściu do eżektora. Czy to oznacza, że eżektor jest nie sprawny? kolanka i śruba odpowietrzająca z trójnikiem były wymieniane rok temu na oryginał. edit: Dla potomnych. Wymieniłem eżektor i wężyk. Auto odzyskało moc i zmniejszył się znacznie pobór oleju. Uwaga: Eżektor i wężyk tylko w ASO - koszt łączny 180zł. Zamienniki to Topran, o ktorym nawet nie warto wpsominać.
  2. Witam, Kupiłem na lato fele 17 ET37. Teraz szukam fajnych opon w rozsądnej cenie 225/47/17. Zastnawiam się nad Fulda SportControl 2, dobre opinie oponeo i testy adac 2017. Bardziej budżetowe rozwiązanie to Barum Bravurius. Wczesniej miałem Uniroyal RainExpert 3 205/55/16, ale szybko zeszły i były mega miękkie w zakrętach. Może jeszcze jakieś inne warto rozważyć w podobnej cenie? Oczekuje pewnego prowadzenia w zakrętach i wiekszej wytrzymałosci niz uniroyal. Hałas dla mnie jest na ostatnim miejscu. Buda to a6 c5 avant, 1.8t ~200km/300Nm.
  3. Probowałem dopasować IC z 2.5tdi do a6 c5 1.8t i niestety poleglem, nawet przy wyrzuceniu SAI nie ma miejsca - osuszacz za mocno wystaje. Takze mam na zbyciu komplet gratów do przerobki w B6/B7. Wiecej info na PW.
  4. Wyle, Dokladnie to mialem na myśli, po prostu napisałem w mega skrócie, a efekty uboncze na tyle mało zauważalne, ze w zasadzie można je pominąć. Czyli co do zmian wartosci CF w kanale 93 mialem racje, ze to przez brak solenoida, ktory wymuszal przestawianie wałka co w efekcie daje nam checka na blacie.
  5. Dodam od siebie 3 grosze na temat napinacza bez wtyczki. Ostatnio ja zamontowalem takowy, kupiony duzo wczesniej, ale po zbednych kombinacjach zrobilem go dopiero teraz. Efekt: brak porannego grzechotu, na mocno rozgrzanym brak jakiegolowiek stukania. Efekty uboczne: brak, poza kontrolka "check', ktora bedzie wylaczona w najblizszej przyszlosci, tak jak i SAI. Jedyne co zaobserwowalem to w zaleznosci od obrotow wartosc CF od rozrzadu w kanale 90 lub nastepnym lekko sie zmienia. Mozliwe, ze to ma związek z odpieta wtyczka. koszty: napinacz FEBI promocja od kolegi z forum ~320 łancuszek SWAG -110 robocizna - 150 (w tym jeszcze wymiana DVki) total=580.
  6. Pytanie, Drugi IC czy to z tdi czy z BEXa miesci sie bez problemu jesli są spryski od ksenonów? Potwierdzenie czy to są wszystkie graty potrzebne do montażu 2giego IC. LEWY IC od 2.5tdi B5 + czujnik do zaslepienia otworu +uchwyt tego IC Kierownica powietrza prawa od B6? 2x kolano 90 stopni, jaka srednica kolana? rura między pasem przednim a IC 51mm (ta rura łączy 2 ic tak? jaka dlugosc tej rury?) rura między IC a turbo (pasuje od BEXa? czy można dosztukować jakoś za pomoca kolanek?) Przewód do DV? (jaka średnica tego przewodu i jaka długość?) opaski mocujące Pamiętacie jaka jest średnica przewodów od podciśnien? Od razu za jednym zamachem wymienie, żeby jakiejś nieszczelności nie było.
  7. Wtrące swoje 3 grosze. Mianowicie tak jak wspomniałem wczesniej, dolalem LM Cera Tec do oleju. Przejechalem ponad 400KM od dolania, 50% miasto i 50% trasa. Poki co in plus. Cisnienie na mocno rozgrzanym tj. 95+ stopni oleju wzrosło z 1.4 do 1.6bar a napinacz cisza. Także wg, mnie coś tam pomogło. Ponoć ten specyfik zaczyna działać w pełni w okolicach 1k km od zastosowania. Silnik oczywiście też delikatnie ciśzej pracuje.
  8. @Wylye Poranny terkot mam gdzies. Pytanie co rozumiesz u siebie przez gorący silnik? jaka temp oleju? Czepiam sie terkotu na rozgrzanym, aczkolwiek chyba oleje ten temat, gdzyż wcześniej zrobilem 25k km z takim stanem i nic sie nie stało. Smok był czyszczony 2 lata temu. Pompa została wymieniona w 2012 u Niemca. Ewentualnie podniose obroty biegu jałowego z 760 na ciut wyższa wartośc:D
  9. Sprawdzilem cisnienia oleju na wolnych i przedstawia sie ono nastepujaca: zimny motor: 4,5 bar na wolnych goracy motor temp oleju 80 stopni: 1,6 bar wolne - brak terkotu goracy motor temp oleju 95+ 1,4 bar na wolnych - zaczyna terkotać Mozliwe, ze jednak ten napinacz niedomaga... Aczkolwiek wczesniej na Valvo 5w40 Maxlife nie terkotal a temp oleju przekraczala 90 stopni. Teraz na Millersie 5w40 wczesniej i bardziej slychac zmiane fazy niz przedtem. Z drugiej strony konsumpca oleju sie zmniejszyla, mozliwe, ze przez wymiane kolanka odmy i zaworka nr5. Zalalem teaz na probe LM Cera Tec i zobaczymy po dluzszym czasie jak bedzie wygladac praca mocno rozgrzanego silnika.
  10. Witam, Zeszłej jesieni wyminiłem łańcuch + gorny tlok z slizgiem w napinaczu. Napinacz zostawilem stary, bo optycznie wygladal na sprawny. łanuch byl rozciagniety o 5-10mm. Objawy byly takie jak u wszystkich. Terkot z rana, przy kazym odpaleniu cieplego/zimnego silnika i na wolnych przy temp oleju 80+. Po wymianie łańcucha terkot na rozgrzanym ustal, ale poranny i przy kazdym odpaleniu nadal sie pojawiał. W blokach 90-93 same 0, czasem wskoczylo na 1., wczesniej bylo 2/3. Kilka dni temu wymienilem olej na Millers 5w40, wczesniej byl Valvo 5w40 maxlife, Do tego czyszczenie odmy i wymiana zaworka w trojniku. Od tego momentu terkot na wolnych znowu sie pojawil ale przy temp oleju 90+ stopni. Bloki 90-93 dalej same 0, czasem na 1 wskoczy. Przed wymiana zastosowalem plukanke. Miska i smok byly czyszczone w 2015 na jesien. Wiem, ze powinienem wymienc od razu caly napinacz, ale kazdy jest kowalem swojego losu i probowalem najpierw innej metody. Cisnienie oleju nie bylo sprawdzane i moze tu tkwi przyczyna tego terkotu. Moze pompa oleju juz nie domaga i cisnienie oleju na wolnych jest zbyt niskie.... Zapewne sam sobie odpowiedzialem, gdzie moze lezec przyczyna, ale mile widziane uwagi.
  11. Hej, Mam na imie Wojtek. Wczesniej juz zagladalem na forum z konta kuzyna, ale niestety zagubil login/haslo, wiec postanowilem zalozyc nowe konto.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...