-
Postów
24 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O Donpion

Informacje
-
Imię
Piotrek
-
Miasto
Wrocław
Auto
-
Model
A4 B5
-
Nadwozie
Sedan
-
Rok produkcji
1999
-
Silnik
2.4 V6
-
Kod silnika
ARJ
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB+LPG
-
Dziwny problem z nawiewem klimatyzacji/nagrzewnicy w A4 B5
Donpion odpowiedział(a) na Donpion temat w Audi A4 B5
Robiłem na czuja. Wymieniłem rezystor dmuchawy i śmiga elegancko. Temat do zamknięcia. -
Dziwny problem z nawiewem klimatyzacji/nagrzewnicy w A4 B5
Donpion odpowiedział(a) na Donpion temat w Audi A4 B5
Ok sprawdzę w przyszłym tygodniu, jak będę ogarniał kompresor i klimę. -
Dziwny problem z nawiewem klimatyzacji/nagrzewnicy w A4 B5
Donpion odpowiedział(a) na Donpion temat w Audi A4 B5
W tym momencie żałuje, że pozbyłem się ori dmuchawy. Mogłem ją doprowadzić do użytku i dalej by śmigała. Tamta przynajmniej padła ze starości po jakichś 21 latach "Nowa" padła z tandety i to po dwóch latach... Jeżeli to jest przyczyna to dzięki wielkie 👍 -
Dziwny problem z nawiewem klimatyzacji/nagrzewnicy w A4 B5
Donpion odpowiedział(a) na Donpion temat w Audi A4 B5
Na kanale 1 mam 18.3. -
Dziwny problem z nawiewem klimatyzacji/nagrzewnicy w A4 B5
Donpion odpowiedział(a) na Donpion temat w Audi A4 B5
Ok. Sprawdzę. Dziś zauważyłem, że dmuchawka działa jak jej się tam zachce. Raz chodzi potem się wyłącza. Walenie pod schowkiem nic nie daje co w sumie nie dziwi bo sam mechanizm jest ok tylko problem leży gdzieś w elektryce. W przyszłym tygodniu będę robił full serwis klimy z wymianą kompresora, ale postaram się jakoś zlokalizować błędy i dać znać. -
Dziwny problem z nawiewem klimatyzacji/nagrzewnicy w A4 B5
Donpion opublikował(a) temat w Audi A4 B5
Witam, Ok 2 lata temu wymieniałem całą nagrzewnicę, ponieważ stara dokonała żywota. Objawy były klasyczne. Dziwne dzwięki, spadek wydajności czasem trzeba było potraktować ją "z buta" . Po wymianie przez 2 lata wszstko było ok natomiast dziś miejsce miała miejsce dziwna sytuacja. Zawiozłem dzieciaki do przedszkola, po powrocie i ponownym uruchomieniu silnika - cisza. Ustawiłem nawiew na max wyświetlacz wskazał wartość maksymalną natomiast z nawiewu nadal cisza. Po chwili takiej ciszy wyświetlacz zaczął schodzić i pokazywać wartość zerową. Mam świadomość, że kończy mi się kompresor i pewnie brakuje czynnika mimo to po przełączeniu na dmuchawę problem wygląda tak samo jak na klimie. Dmuchawa nie daje żadnych dziwnych dźwięków, słychać syczenie z układu klimy ale to raczej normalne. Poza tym dziwi mnie trochę wyświetlanie intensywności nawiewu, które odczytuje jakby aktualny stan, a nie utrzymuje, że nawiew jest ustawiony na max a mimo to dmuchawa nie działa. Być może miał ktoś podobny problem, wdzięczny będę za poradę. -
Wnioskuję, że na podstawie wykonania pomiaru czystości spalin po przełaczeniu na LPG. Chłop wyglądał na kogoś wiedzącego co mówi. Co prawda na Pb wywaliło pomiar poza skalę ale to była wina wydechu.
-
Witam, pytanko co jest przyczyną nierównej pracy silnika na LPG? Jak w tytule na benzynie silnik pracuje wzorowo, po przełączeniu na LPG daje się odrazu odczuć spadek kultury pracy silnika. W trasie nie przeszkadza to aż tak bardzo bo silnik pracuje równostajnie, natomiast w mieście przełączam na Pb bo ta czkawka strasznie irytuje. Z początku myślałem, że przyczyną może być brak jednego z katalizatorów, natomiast po wymianie wydechu zauważyłem tylko nieznaczną poprawę. Na stacji diagnostycznej powiedziano mi, że gaz jest dobrze wyregulowany. Instalacja ma 6 lat, montowana z mojej inicjatywy, wcześniej auto jej nie miało. Auto w zasadzie od montażu instalacji nie działało na niej tak jak na benzynie. Zakładałem, że jak ogarnę trochę silnik to się zmieni. Tak więc silnik jakieś 2-3 lata temu przeszedł lekką kuracją odmłądzającą na zasadzie wymiany odmy, czyszczenia przepustnicy, uszczelnienia, wymiany przewodów zapłonowych oraz świec. Jednakże efekt był widoczny głównie na benzynie. Instalacja - BRC Jednostka sterująca - CEN SEQUENT 32 Wtryski WTRY BRC Zespół dawkujący - Listwa RAIL Samochód nie robi obecnie wielkich tras. Służy raczej jako wozidło dzieci do przedszkola, ale nigdy nie wiadomo co przyniesie los a skoro już ta instalacja jest do było by dobrze gdyby działała bez zarzutu. Być może gdy skończy się homologacja na butlę a auto doprowadzę do stanu zamierzonego pomyślę o rezygnacji z instalacji, puki co jednak jest jak jest. Auto na LPG zrobiło lekko ponad 30 000km.
-
Tak wiem, znalazłem foto jakiegoś wypasa z telefonem i miałem pewność, że moge wywalić to badziewie. Swoją droga gratuluję ex wypasa
-
Okazało się to inwencją twórczą byłego właściciela. Odkleiłem to i jest cacy.
-
A nie będzie zbyt wielkiej różnicy między przodem a tyłem? To jest ośka więc tam z tyłem nie specjalnie coś się zrobi, a 2.4 to nie jest pocisk żeby musiał stawać w miejscu. Bardziej zależy mi by tarcza i zacisk nie wyglądały za felgą jak od Opla Corsy C. Druga sprawa, że mam sporo ograniczeń i niewiele miejsca na zabawę w "tunera" . Widziałem gotowca pod 320mm za 2500PLN. Zwrotnice, tarcze, zaciski i chyba osłony jeszcze. Pozatym pod 16' 320mm nie zmieszczę pewnie.
-
312mm w zupełności wystarczy. W takim razie dzięki raz jeszcze
-
A co z zaciskami i klockami, czy nie powinny być również większe?
-
Ok dziękóweczka.
-
WItam, czy możliwy jest swap hamulców p&p na 312mm dla B5 z silnikiem 2.4. Z tego co się zorientowałem 2.4 ma większe półosie i przeguby od tych w 1.6, 1.8/1.8T więc w teorii powinno być mniej problemów,