-
Postów
126 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
5O turborzeznik

Informacje
-
Imię
Sebastian
-
Miasto
Turborzeznik
Auto
-
Model
A4 B8
-
Nadwozie
Sedan
-
Rok produkcji
2011
-
Silnik
3.2 FSI V6
-
Kod silnika
CALA
-
Napęd
quattro
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB
Ostatnie wizyty
1376 wyświetleń profilu
-
Szarpanie i nierówna praca silnika 3.2FSI w A4 B8
turborzeznik odpowiedział(a) na turborzeznik temat w 3.2FSI
Właśnie dlatego pytam na forum jak to zrobić, bo chyba taka jest idea forów żeby się z nich dowiedzieć. -
Szarpanie i nierówna praca silnika 3.2FSI w A4 B8
turborzeznik odpowiedział(a) na turborzeznik temat w 3.2FSI
Tak wiem, ale nie będę wydawał pieniędzy na nie swoje urządzenia już wolałbym wtedy zlecić wykonanie tego mechanikowi. Może ale to moooze uda mi się zorganizować innego łapka. Jak wtedy prawidlowo wykonać te logi? Gdzie szukać takich opcji w vcds i jak je prawidowo ustawić żeby zrobić to raz a dobrze? -
Szarpanie i nierówna praca silnika 3.2FSI w A4 B8
turborzeznik odpowiedział(a) na turborzeznik temat w 3.2FSI
no z tym filtrem paliwa to tak srednio, bardzo chetnie bym to zrobil ale sam tego nie dam rady, musialbym kanape z tylu wyciagac i dostac sie do baku, filtr paliwa jest w pompie paliwa ktora jest w baku. O ile wiem (jak cos to mnie poprawcie) w bezposrednim wtrysku, wtryskiwacze juz nie sa tak bardzo bezawaryjne i po pewnym przebiegu po prostu sie psuja przez warunki pracy. Z dynamicznymi logami tez bedzie problem bo laptop jest bez baterii i musi byc na kablu podlaczony, innego nie mam do dyspozycji... ehh pewnie skonczy sie tak ze auto wyladuje w warsztacie... chociaz wolalbym sam dojsc do tego co jest z tym nie tak. statyczne logi nic nie pomoga? przebieg: 258 tys. -
Szarpanie i nierówna praca silnika 3.2FSI w A4 B8
turborzeznik odpowiedział(a) na turborzeznik temat w 3.2FSI
ktos wie moze co zaczac diagnozowac i w jaki sposob? -
Szarpanie i nierówna praca silnika 3.2FSI w A4 B8
turborzeznik odpowiedział(a) na turborzeznik temat w 3.2FSI
w dieslu wiem ze mozna mierzyc dawkowanie ropy, a w benzynie chyba nie da sie tego w VCDS, moze czas otwarcia wtryskiwacza ale nie wiem gdzie i jak to znalezc. Dalej zostaje pytanie, dlaczego po wymianie wszystkich wtryskiwaczy bylo ok, pozniej po wymianie uszczelki i ponownym wsadzeniu tych samych nowych wtryskiwaczy juz nie. Co musialo sie zmienic, czy upadek o ktorym wspomnialem mogl je jakos uszkodzic? z VCDS'a skorzystam jak juz bede mial gotowy plan, niestety nie posiadam prywatnie, ten do ktorego mam dostep to tez nie jest oryginal. -
jak w tytule, mam problem z nieprawidlowa praca silnika. Do tego czasu probowalem roznych rzeczy by to naprawic: wymiana swiec, raz NGK raz Denso, wymiana cewek, wymiana MAP-sensora, czyszczenie z nagaru itd. byla tez sprawdzana kompresja na cylindrach - wszystko w jaknajlepszym porzadku. Przyszedl czas ze zaczely psuc sie wtryskiwacze, najpierw padl jeden i go wymienilem. W tamtym momencie silnik chodzil jak traktor. Po wymianie tego jednego dalo sie jezdzic prawie normalnie tzn. dalej mialem problemy z szarpaniem silnika przy rozruchu, szarpaniem przy zmianie biegow itd. niedawno padly kolejne wtryskiwacze, wiec wymienilem pozostale 5. Po wymianie, wszystko bylo prawidlowo, zniknal problem z szarpaniem silnika przy rozruchu (opisalem to w innym watku), generalnie silnik pracowal jak nigdy dotad. bardzo szybko, po kilu dniach zaczelo bardzo smierdziec benzyna po odpaleniu silnika, okazalo sie ze uszkodzilem uszczelke na wtryskiwaczu przy montazu i zaczelo lac benzyna po silniku. No to rozebralem wszystko znowu, na szczescie mialem taka uszczelke ze starego wtryskiwacza, wiec ja zalozylem. Podczas wymiany tej jednej uszczelki, zostaly wyciagniete wtryskiwacze z drugiej strony w celu kontroli, podczas ktorej dwa zostaly upuszczone na podloge z wysokosci ok.15-20cm (czy mogly przez to zostac uszkodzone?). jak w innym watku napisalem, benzyna juz nie rozlewa sie po silniku i nie czuc jej. Silnik tez jest suchy. Wrocily natomiast problemy z szarpaniem silnika, nie dzieje sie to tak mocno jak wczesniej, szarpniecia sa slabsze ale to dokladnie to samo co przed wymiana. Jak dalej to diagnozowac? bledow na komputerze nie ma. W tej chwili przychodzi mi na mysl jedno - reklamowanie wtryskiwaczy. Mozliwe jest by przy demontazu ktoras z wtyczek (sciagalem kolektor i wszystko odpinalem) byla zle, dopieta? uszkodzone kable? styki zabrudzone? cos co zaburza sygnal? najdziwniejsze jest to, ze na zimnym silniku odpala normalnie, startuje na bogatej mieszance i powoli schodzi na obroty jalowe, tak jak to powinno byc, bez szarpania czy duszenia sie silnika. Silnik normalnie odpala tak samo gdy jest rozgrzany (wiadomo bez "rozgrzewania sie" i schodzenia na jalowe obroty), Problem zaczyna sie gdy samochod postoi np. 4h po jezdzie i silnik nie jest ani "goracy" ani "zimny", wtedy przy odpalaniu zaczyna od chwilowego spalania 8l/h (gdzie przy normalnym starcie jest to ok 4.5L/h) zaczna szarpac, dusic sie znowu szarpac, falowania obrotow itd. caly czas je obnizajac, do momentu w ktorym szarpnie najmocniej i dalej juz gladko spada do obrotow jalowych. Jak w tytule, jest to moja ostatnia proba naprawy tego auta, nie mam juz sily ani nerwow na to, ze ciagle cos nie dziala i nie da sie tego doprowadzic do ladu. Nie mam pojecia gdzie szukac, moze to przepustnica? te durne wtyczki? wtryskiwacze sie uszkodzily? ktos cos podpowie, co i jak diagnozowac? Pozdrawiam.
-
Mam dość tego osranego auta... wymieniłem wtryskiwacze, wszystko pięknie fajnie, zniknęły problemy z szarpaniem przy zmianie biegów i nierówną pracą silnika po odpaleniu, które miałem odkąd pamiętam, po tygodniu zaczęło śmierdzieć benzyna przy odpalaniu - pękła uszczelka na wtryskiwaczu, ten niebieski o-ring, silnik zalany benzyna. Wymieniłem tą uszczelkę, już nie cieknie, nie śmierdzi benzyna silnik suchy, za to znowu zaczęło telepać silnikiem przy odpaleniu, jalowe obroty są stabilne ale gdy chce utrzymać 1000rpm albo 1200rpm obojętnie albo 2000 to obroty falują. Błędów brak. Syf z tym fsi i tyle. Niepolecam
-
I to jest info na 100% prawidłowe? Poprostu zdziwiło mnie ze powymianie wtryskiwaczy ogólnie jest trochę wyższe zuzycie benzyny. Teraz przy tankowaniu policzę z przejechanych kilometrów i wlanych litrów paliwa. Różnica wynosi około 2L/100km czy wynika to z tego że stare wtryski nie były w stanie osiągnąć takiej wydajności? Dlatego zuzycie było mniejsze...
-
ok, w takim razie pewnie niedlugo bede musial wymienic tez sondy, bo po ponad tygodniu od wymiany, na rozgrzanym silniku podczas postoju zuzywa 1.3L/h benzyny, gdzie powinno to byc w okolicach 0.8-0.7L/h chyba ze gdzies indziej nalezy szukac przyczyny?
-
Pare lat temu zrobilem inaczej. Sprawdzilem czy silnik z mojej b8 byl montowany w a6... no byl, a w a6 byl dodawany bagnet. Poszedlem wiec do audi i za niecale 10 euro kupilem bagnet do tego silnika. Zobacz czy Twoj silnik byl montowany w a6, byc moze dostaniesz do niego normalny orginalny bagnet.
-
Dwa lata temu wymienilem jeden wtryskiwacz, niedlugo bede wymienial pozostale 5 wtryskiwaczy (nie bede sie bawil w szukanie ktory to tym razem), czy w benzyniaku trzeba je jakos kodowac? jakies adaptacje robic? czy tylko wymiana i sterownik sam sobie wszystko ustawi po kilkunastu kilometrach?
-
Nie wiem czy to odpowiedni dział ale... mam problem z ogrzewaniem. Wygląda to tak że gdy rano wsiadam do auta, temperaturę nadmuchu mam ustawiona na Lo. Po jakiejś chwili gdy wskazówka pokazuje temperaturę wody 90 stopni i ustawie ogrzewanie na Hi lub powiedzmy 26 stopni to na chwilę wskazówka temperatury spadnie o jakieś 10 stopni, po czym wraca na swoje miejsce. Dzieje się tak przez to że w nagrzewnicy była woda która była "zimna" z racji tego że obieg był zamknięty przez ustawienie temperatury na Lo? Druga sprawa, jak ustawie ogrzewanie na 22 stopnie to coś tam ciepło dmucha ale gdy ustawie na więcej, 25 stopni np. albo na Hi to ogrzewanie działa tylko gdy jadę, gdy się zatrzymam leci chłodne powietrze. To samo się dzieje gdy stojąc na luzie dodam gazu, powiedzmy do 1500-2000 obr/min wtedy znowu nawiew jest ciepły-gorącygdzie szukać problemu? Próbowałem już odpowietrzać układ przez odkręcenie zbiorniczka wyrównawczego na zimnym silniku, odpalenie silnika i ustawienie temperatury na Hi aż do momentu osiągnięcia 90 stopni płynu chłodniczego. Jak robię coś źle to niech mnie ktoś poprawi. Gdzie i jak szukać przyczyny?
-
Zawieszenie 1BA vs 1BE vs 1BV w Audi A4 B8
turborzeznik odpowiedział(a) na jedrekx temat w Audi A4 B8
Ok, pytałem bo miałem wrażenie jakby samochód lekko poszedł do góry. Mogę to jakoś zmierzyć? Ile powinno być przy 1BE? -
Zawieszenie 1BA vs 1BE vs 1BV w Audi A4 B8
turborzeznik odpowiedział(a) na jedrekx temat w Audi A4 B8
Czy jest różnica między wahaczami przedniej osi w zawieszeniu 1BA i 1BE? Czy przy wymianie wahaczy trzeba je jakoś specjalnie inaczej ustawiać? Bo po wymianie mam lekkie wątpliwości czy auto jest na swojej wysokości -
Dzięki, to lecę zapytać o numery w odpowiednim dziale (muszę mieć pewność że to będą właściwe części) Edit: Kończąc temat, wyleciały wszystkie chwasty - jak to okreslil @tass z przedniej osi, bo okazało się że wszędzie były popękane gumy, dodatkowo nowe zwrotnice, cala półośka, czujników ABS nie dało się wyjąć więc też nowe, to samo dolne sworznie wahaczy. Ogólnie wyszło bardzo drogo... (koło 1800 euro, nawet nie liczę dokładnie żeby się bardziej nie wkutwic) ogolnie nie polecam.