Skocz do zawartości

Marmaj3m

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Marmaj3m

Informacje

  • Imię
    Marcin
  • Miasto
    Gdańsk / Köln

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2014
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CGLC
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

300 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Marmaj3m

0

Reputacja

  1. Marmaj3m

    Czysczenie wtryskiwaczy

    OK, dzięki bardzo za informację i pomoc. Wolałbym bezpośrednio przez przewody zasilająco-powrotne, ale przy tych 3 przewodach paliwowych ... nie chciałbym niepotrzebnie narobić dodatkowych kosztów. Co prawda wszystko jest do ogarnięcia, ale trzeba mieć techniczne możliwości a nie na chodniku pod domem Dzisiaj 3-ci wtrysk przy włączonych paru urządzeniach obciążających silnik, jak np. klimie, światłach, ogrzewaniu tylnej szyby itp. , pokazywał +1.2, reszta nadrabiała na minus (bez obciążenia +0,7 do +0,9). Za to podczas jazdy jednostajnej (np. przy stałej prędkości obrotowej 2000 czy 3000) czy nawet przy przyspieszaniu - wszystkie wtryski pracują super w zakresie -0.3 do +0,3, więc wcale bym się nie zdziwił jak by ten 3-ci większość paliwa wyrzucał na przelew. Na biegu jałowym: IDE00021 Prędkość obrotowa silnika 878 /min IDE00025 Temperatura płynu chłodzącego 89 *C IDE00304 Poziom paliwa 9.00 l IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 -0.07 mg/stroke IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 -0.41 mg/stroke IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 0.92 mg/stroke IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.44 mg/stroke IDE00371 Zużycie paliwa 0.68 l/h Podczas jazdy: IDE00021 Prędkość obrotowa silnika 1558 /min IDE00025 Temperatura płynu chłodzącego 91 *C IDE00085 Unormowana wartość obciążenia 25.9 % IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.06 mg/stroke IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 -0.01 mg/stroke IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 0.06 mg/stroke IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.15 mg/stroke Podczas jazdy: IDE00021 Prędkość obrotowa silnika 2310 /min IDE00025 Temperatura płynu chłodzącego 92 *C IDE00085 Unormowana wartość obciążenia 58.0 % IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.36 mg/stroke IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 -0.02 mg/stroke IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.06 mg/stroke IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.27 mg/stroke Jest jakiś "domowy" sposób na zrobienie testu przelewowego czy tylko wchodzi w grę zakup zestawu z menzurkami ? A powiedz mi jeszcze, czy ty wymieniałeś u siebie wtryskiwacze czy jednak próbowałeś je przywrócić do "młodzieńczej świetności" właśnie takimi preparatami ? Jeśli tak, to czy dało to jakiś skutek (pozytywny/negatywny) ?, sprawdzałeś potem np. VCDS ? ps. mieszkam w niemczech, większość przy aucie robię sam, ale nie zawsze mam techniczne możliwości, a do tutejszych warsztatów mam odrazę (wymieniacze części a nie mechanicy, jak trzeba poszukać przyczyny to już nie mają czasu dzisiaj, w tym tygodniu, w tym miesiącu ...)
  2. Marmaj3m

    Czysczenie wtryskiwaczy

    Większym problemów z wtryskami nie mam bo raczej mieszczą się w zakresie tolerancji, ale 3-ci jest w zakresie +0,4 ÷ +0, 8 , reszta wiadomo wtedy na - (minusie) żeby wyrównać do 0 całość. Mógłbym tak jeździć, ale wolę "zapobiegać niż leczyć", więc traktuje to jak profilaktykę. Od 3 tygodni borykam się z innym tematem, i chcę również wykluczyć nieprawidłową pracę wtryskiwaczy. Około 5000km temu uszczelnienie pokrywy przedniej wału korbowego (musiała być również zdjęta miska), wiadomo także nowy uszczelniacz wału, przy okazji cały nowy rozrząd (chociaż zostało do wymiany jeszcze około 30 tys. km) + pasek wieloklinowy, napinacz, rolka i wymiana oleju z Millers Trident Pro 5w30 na Millers XF Premium 5w30. W tej chwili po odpaleniu zimnego silnika słychać cykliczne stuki metaliczne (coś jakby praca po uruchomieniu zimnego silnika w -15 st C, gdzie przez pierwsze sekundy klekocze, a jak już olej dojdzie tam gdzie trzeba to przestaje). Z tym że u mnie nasila się ten cykliczny stuk po około minucie po uruchomieniu i występuje do pełnego nagrzania silnika, potem jest OK. Jak uruchomię przy 40 - 70 st C płynu stuk metaliczny jest, przejadę się (podczas jazdy też słychać cykliczne stukanie) temperatura wzrośnie do optymalnej - jest OK. Ale się rozpisałem nikt tego w całości nie przeczyta Reasumując, czyszczenie wtrysków jako profilaktyka i wykluczenie ich z objawów stuków Z tego co przeanalizowałem to jeden przewód paliwowy jest zasilający a dwa powrotne (jeden z listwy, drugi łączy w sobie powrót z wtrysków i pompy wysokiego ciśnienia)
  3. Marmaj3m

    Czysczenie wtryskiwaczy

    Wiem że temat stary, ale nie ma co zakładać nowego. Udało Ci się może ogarnąć, którymi przewodami należy przeprowadzić czyszczenie wtryskiwaczy ?
  4. ma ktoś jeszcze może ten schemat do polifta i mógłby udostępnić ? (montaż sterownika i buzzera - do maską)
  5. Witam i pozdrawiam wszystkich użytkowników forum Jak pewnie większość z nas, zamierzam na początku zadbać o swój nowy nabytek. W tym liczę na waszą wiedzę, doświadczenie i życzliwość, a że staram się sam wszystko robić w aucie, to mam nadzieję, że i ja będę służył pomocą. Pozdrawiam Marcin
×
×
  • Dodaj nową pozycję...