Skocz do zawartości

PaQ

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O PaQ

Informacje

  • Imię
    Paweł
  • Miasto
    Lubelskie

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    BFB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia PaQ

0

Reputacja

  1. Witam Auto to a4 b6, dane jak w opisie. Ostatnia śnieżyca pozbawiła mnie dwóch osłon podłogi i dlatego potrzebuję wycenę następujących osłon podwozia: osłona prawa duża długa oraz dodatkowo ta mniejsza z którą łączy się od strony tylnego nadkola. Nie wiem czy to istotne ale dodam, że seryjnie auto wyszło bez osłony dolnej zespołu napędowego i do dzisiaj jej nie posiada, a ta większa osłona która się rozpadła była z podłużnymi otworami. Cena ori w ASO zabija. Może jakiś dobrej jakości zamiennik? Oprócz tego interesuje mnie również cena: filtra paliwa (dla porównania ori i np Mann) filtra oleju 4l oleju Castrol Edge 5w40 uszczelniacza wałka napędowego (nr simeringu 02D 409 399) Z góry dziękuję za info
  2. Przymierzam się do zamówienia klubowych ramek tablic rej. Chce ktoś się dołączyć? Im więcej tym lepiej (taniej).
  3. Jestem właśnie świeżo po wymianie oleju i diagnostyce u Bartka. Jeśli ktoś uważa, że to zbyt daleko to trudno. Ja mam do Wrześni niego ponad 450 km, ale nie żałuję wyprawy bo uspokojenie sumienia na kolejne 60 tys. jest bezcenne. Na miejscu mogłem się osobiście przekonać, że te wszystkie wcześniejsze wpisy nt. profesjonalizmu Bartka to sama prawda. W każdym warsztacie życzyłbym sobie takiego podejścia do tematu. Po wymianie oleju i adaptacji obowiązkowa jazda próbna i mini szkolenie z użytkowania multitronica. Tak więc jeśli multitronic to tylko Bart-S. Jeszcze raz dzięki i pozdrowienia od posiadacza niepowtarzalnego audi PS. Zapomniałem tylko przypomnieć Ci o poszukaniu dla mnie tego simmeringu co u mnie do wymiany... Będę musiał zamówić go we własnym zakresie. Pamiętasz jeszcze do czego dokładnie on był?
  4. Jeśli już wyciągniesz radio to nie ma z tym dużo roboty - odkręcasz śrubki mocujące górną pokrywę, ściągasz ją i masz już dostęp do lasera. Wystarczy przeczyścić patyczkiem do uszu nasączonym izopropanolem. Nie stosuj innych alkoholi bo mogą uszkodzić laser. Taki zabieg to koszt kilku złotych za izopropanol więc warto spróbować bo przynajmniej na jakiś czas powinno pomóc. Jeśli nie pomoże to znaczy, że napęd do wymiany... Przeczyścilem laser i navi działa (czyta płytę)?. Mam jednak problem z zasiegiem więc muszę teraz pogrzebać jeszcze przy przewodzie i antenie...
  5. Super, dzięki Mam nadzieję, że obędzie się bez komplikacji.
  6. Witam szanownych klubowiczów Wybieram się na najbliższego spota aby wywołać uśmiechy na Waszych twarzach oraz wprowadzić trochę żywszych barw na te srebrno-szaro-czarne zdjęcia ze spotów Przy okazji zapytam: wybiera się na spota ktoś, kto ogarniał już u siebie temat wyjmowania radia rns-e w celu przeczyszczenia lasera? Pytam bo nie wiem czy to moje (lewe) ręce są winne temu, że nie mogłem sam u siebie tego zrobić? Mam już izopropanol, natomiast ori klucze/wyjmaki zamówiłem w ASO więc na dniach będę je miał. Próbowałem wyjąć radio wcześniej za pomocą wyjmaków z Allegro ale kompletnie się nie sprawdziły (wyginają się i nie zatrzaskują). Czy ktoś mógłby mi z tym pomóć? Ewentualnie może ktoś zna kogoś w okolicy kto się zajmuje takimi rzeczami na co dzień? Pozdrawiam i do zobaczenia
  7. Spróbuj wyczyścić laser izopropanolem. Podobno (nie zawsze) to pomaga w przypadku problemów z odczytem płyty DVD z mapą. Warto spróbować na początek. Jeśli nie pomoże to niestety wymiana napędu, a to już większy wydatek. Ja mam już ten specyfik i czekam obecnie na klucze bo zamówiłem ori w ASO. A czy ten kolega jest może na forum?
  8. Witam Ja również polecam ori klucze/wyjmaki. Sam zamówiłem z Allegro ale to niestety szajs. Bardzo łatwo się wyginają i nie zatrzaskują odpowiednio w otworach. Dopiero jak zeszlifowałem je trochę to lepiej trzymały (jeden nawet zatrzaskiwał się tak jak trzeba) ale to i tak za mało aby wyjąc radio. Tak więc obecnie jestem zmuszony kupić ori. Wg mnie szkoda czasu i nerwów na zamienniki bo najwyraźniej nie są dobrze spasowane... Oryginalne pomogły - radio wyjęte
  9. Sorry za OT, ale czy kolega poradził sobie z tematem wymiany radia? Udało się znaleźć odpowiedniego fachowca? Ja tez szukam kogoś w Lublinie i okolicach kto pomógłby mi przy moim rns-e. Ja mam odwrotny problem bo potrzebuję wyciągnąć radio celem przeczyszczenia lasera (mam nadzieję) lub wymiany napędu. Wyjmaki z Allegro kompletnie się nie sprawdziły...
  10. Witam. Potwierdzam - akcja cały czas trwa, a silnik 1,8T BFB jak najbardziej się do niej kwalifikuje. W ASO w Lublinie dowiedziałem się jednak, że w moim aucie została już przeprowadzona wymiana (Szwajcar to zrobił). Posiadam teraz cewki o oznaczeniu 06A 905 115D więc to by się zgadzało z tym co wcześnie inni pisali, że takie cewki są ok.
  11. Witam Na co dzień jeżdżę moim audi a4 b6 po drogach woj. lubelskiego. Jeśli chodzi o szczegóły auta to: 1,8T (BFB) Avant z 2004r ze skrzynią multitronic. Mam nadzieję, że wspólnie rozwiążemy na tym forum wszystkie problemy trapiące posiadaczy a4 i nie tylko. Pozdrawiam
  12. Witam Od 2 lat jestem posiadaczem A4 ze skrzynią multitronic (oznaczenie HBD). Odkąd zainteresowałem się tematyką wymiany oleju w skrzyni, nieustannie zderzam się niestety ze zniechęcającym (delikatnie ujmując) podejściem serwisów. Może jest ktoś w stanie, z ręką na sercu, polecić jakiś rzetelny serwis w okolicach Lublina, który mógłby przeprowadzić diagnostykę i wymianę oleju w mojej skrzyni? Swoją drogą zdumiewające, że serwisy zajmujące się automatycznymi skrzyniami biegów po usłyszeniu słowa "multitronic", zalecają szybkie pozbycie się auta lub przekładkę na manuala. Jeszcze kilka takich rozmów i pewnie bym ich posłuchał, ale na szczęście trafiłem tutaj. Wracając do sedna: auto ze Szwajcarii więc nie mogę podpytać poprzedniego właściciela, przebieg to licznikowe 270 tys, książka serwisowa jak to książka (jakieś wpisy są, ale historia urywa się kilka lat temu). W związku z powyższym nie mam pojęcia kiedy była ostatnia wymiana oleju, ja sam przejeździłem już około 50 tys km. W tematyce samodzielnej diagnostyki poprzez odczyt logów i innych tego typu danych jestem kompletnie zielony. Nie posiadam programu diagnostycznego. Podczas wizyty w warsztacie poprosiłem mechaników o diagnostykę skrzyni/odczyt błędów. Po kilku próbach stwierdzili, że nie mogą się połączyć ze sterownikiem skrzyni... Nie miałem jak dotąd żadnych problemów z moim multi. Po puszczeniu pedału hamulca auto rusza na D i R, szarpania nie doświadczyłem. Jak wyczytałem na forum, skrzynie mogą posłużyć długo, ale pod warunkiem systematycznej wymiany oleju. Zamierzam więc to zrobić. Dopuszczam również podróż do Wrześni, bo to chyba najlepsze rozwiązanie aby uzyskać spokój duszy i dowiedzieć się więcej o stanie mojej skrzyni. Znalazłem się tutaj nieprzypadkowo - Bart-S i jego "Encyklopedia" to najlepsze kompendium wiedzy dot. tego typu skrzyń biegów. Aha, jest jedna sprawa, która mnie niepokoi. Od czasu do czasu zdarza się, że jadąc z górki auto nabiera rozpędu i zwiększają się obroty, ale sama skrzynia nie zmienia przełożenia na wyższe. Czy to powód do niepokoju?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...