
jarcoj
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
20 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O jarcoj

Informacje
-
Imię
Jarek
-
Miasto
Oświęcim
Auto
-
Model
A6 C7
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2013
-
Silnik
3.0 TDI V6
-
Kod silnika
CLAB
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Czy Ty nie masz może chipa? Do sprawdzenia oscyloskopem najlepiej kilka rzeczy. Lub komputerem chociaż czy są sygnały z czujnika wału, wałka i czy jest w ogóle iskra? Jakim komputerem jest to sprawdzane?
-
Co masz na myśli mówiąc wtyczka jest dołączona? Paluch w pompie jak najbardziej bo to główna usterka uszkodzeń w tym silniku. Mechanik dobrze mówi. Jeśli chcesz coś zrobić z egr to nie możesz go tak poprostu zaślepić bo wywali Ci błąd. Musisz go wyrzucić ze sterownika silnika. Lub poprostu wyczyścić i jeździć dalej z nim.
-
pierwsza rzecz: nie wyciągałeś przepływki na zapłonie czasem? lub nie odpalałeś go bez przepływki? te błędy raczej są od tego. Tak myśle. Druga sprawa: jeśli masz wysokie podciśnienie to odma do wyczyszczenia plus wszystkie wężyki i membrany do sprawdzenia. Troszkę roboty ale radziłbym to ogarnąć jak najszybciej. nie jeździć z takim podciśnieniem. Teraz po wymianie przepływki auto chodzi dużo lepiej? czy to samo? tu masz troszke ciekawostek na temat Twojego silnika. Może kiedyś Ci się przyda. http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_322.pdf
-
Prawda! masz racje
-
Albo diagnostyka kompem. Jeśli parametry będzie pokazywał odnośnie pdf'a to jest pewność że się tam znajduje. Jeśli nie pokaże, tzn że na 90% go tam nie ma 10% to ryzyko że ktoś grzebał i np źle go wyłączył albo wyłączył a nie wyciął. Już różne rzeczy widziałem.
-
trochę nie bardzo kumam pytania. Gdy odpali to chodzi na wysokich obrotach? oczywiście może to być spowodowane uszkodzeniem przepływki.
-
dziękuje serdecznie. Mam nadzieje że uda mi się trochę pomóc społeczności audi pozdrawiam
-
możliwe że sprzęgło hydrokinetyczne... miałem również auto które zachowywało się podobnie cały czas (nie tylko na postoju) przez uszczelniacze wtrysków. Warto sprawdzić
-
egr, przeplywka, n75, paliwo, owszem ale czujnik wału? niby człowiek całe życie się uczy ale coś w to nie wierze... Chociaż ostatnio walczyłem cały dzień z autem które raz paliło raz nie, i okazało się że czujniki z wału i położenia wałka rozrządu były zamienione. Sprawne lecz zamienione i żadnej logiki w tym nie było. jak odczytasz błędy to daj znać. Jak będziesz mieć vaga to zrobisz sam diagnostykę dużo lepiej niż nie jeden mechanik który używa sprzętu tylko do odczytania błędów.
-
Czujnik wału? a nie był to może stary błąd zapiany w sterowniku? Czujnik wału jeśli straci synchronizacje lub ulegnie uszkodzeniu, raczej nie zamuli auta, wręcz uziemi go na cacy. Ciekaw jestem dalszej historii Twojego problemu...
-
DPF to temat rzeka podobnie jak EGR i każdy ma swoje zdanie (jedni twierdzą że silnik się szybciej z egr'em nagrzewa, inni pozytywów nie potrafią dostrzec). głównie chodzi o konstrukcje danego modelu auta.przy wyrzuceniu DPF'a w silniku 2.0tdi norma spalin ulegnie niewielkiemu zwiększeniu, gorzej ze smrodem. Jeśli dorzucić do tego dobrego wirusa gdzie smoke limiter i inne mapy nie będą przesadzone to większych różnic nie będzie. Na terenie niemiec gdzie normy spalin bada się podczas przeglądu, nie wszystkie stacje potrafią wyłapać czy dpf rzeczywiście jest czy został wycięty. Wszystko zależy kto i jak to wyrzucił a co najważniejsze czy zrobił i jak zrobił moda. Co ciekawe przy silniku 3.0tdi nowych generacji w audi, po dobrym modzie stacja diagnostyczna nie widzi czy jest dpf czy nie. Norma spalin niemal zostaje na tym samym poziomie. Wiem bo zrobiłem juz kilkadziesiąt tych silników. (oczywiście zależy od stanu jednostki i podzespołów) A teraz z punktu widzenia silnika: Chyba same pozytywy. Nie wiem czy ktoś mógłby napisać negatywny wpływ na silnik wyrzucenie dpf'a. Przy egr jeszcze można na siłe doszukiwać się wolniejszego rozgrzewania silnika przy niskich temp (też nie w każdym modelu) ale dpf? On działa jak wsadzenie szmaty w wydech i przypchanie. Natomiast miło stać za autem który jednak go ma, bo auto bez niego potrafi śmierdzieć jak stary passat. Hmm może ktoś się oczywiście nie zgodzić z moją opinią i chętnie posłuchałbym drugiej strony Pozdrawiam
-
Każda rada jest cenna Wypnij wtyczki od lamp i włącz spryskiwacz. Sprawdź czy nadal będzie palić bezpiecznik
-
wypnij wtyczkę od egr'a i sprawdź czy dźwięk będzie taki sam i od podciśnienia. po diagnozie złóż wszystko i skasuj błędy. i oczywiście podaj wynik diagnozy
-
jeśli robią się różne cyrki, często świadczą o uszkodzeniu ECU, zależnie od temp czasem ecu wywala różne błędy sam od siebie. Zmieni się rezystancja na którymś pinie i procesor wariuje. ale nie ma co gdybać, trzeba komputerem sprawdzać błędy. Bez tego ani rusz. Ciężko odpala, bo podejrzewam że przepływka podaje błędne dane. Odepnij przepływkę i sprawdź czy odpala lepiej.
-
Te ceny są poprostu jedyne, jedz gdzieś i podmień najlepiej jeśli mechanik nie może sprawdzić inaczej. Najlepiej by było zrobić log dynamiczny VCDS'em i raczej wiedziałbyś wszystko. co do kupna jakiejkolwiek rzeczy to raczej szukałbym używki bo przy takich cenach to jakaś masakra. Koszt używanej przepływki to od 100 do 300zł i ewentualnie znajdz jakąś, podjedz, podlącz i powiedz że jak zadziała to bierzesz. Ale najpierw diagnostyka! Szkoda kasy by szukać na oślep. Masz miernik? Podstawowe parametry można zmierzyć nawet multimetrem.