Skocz do zawartości

lewmichal

Pasjonat
  • Postów

    43
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

16

O lewmichal

Informacje

  • Imię
    Michał
  • Miasto
    Świdnik

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    APU
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

918 wyświetleń profilu
  1. Powoli ruszyłem ze szlifowaniem miejsc z korozją. Do zdjęcia konserwacji używam szczotek drucianych na wiertarkę. Potem nalot z korozji usuwam szczotkami nylonowymi, a jeżeli są już wżery, w ruch idzie frez i usuwam to dogłębnie. Po odtłuszczeniu zmywaczem silikonowym daję jeszcze profilaktycznie Fertan na min. 48 godzin. Następnie zdejmuję jego pozostałości szczotkami nylonowymi i po ponownym odtłuszczeniu podaję z pędzla podkład epoksydowy z utwardzaczem. Przygotowane w ten sposób miejsca mogą już spokojnie czekać na całościowe położenie warstwy zabezpieczającej. Przy okazji wyprostowałem powyginane łączenia blach na progach.
  2. Sanki z B5 juz czekają gotowe. Wrzucałem fotki na poprzedniej podstronie.
  3. Będę wrzucał stan prac na bieżąco. Robię sam w dosyć ciasnym garażu i ograniczonym budżecie czasowym, więc prace zapewne będą się ciągnąć.
  4. Podwozie rozebrane i umyte. Nie ma tragedii, ale pracy będzie dużo.
  5. Wydaje mi się, że to nie zadziała, ale warto spróbować. Literki raczej muszą się zgadzać. Passat też z 4x4?
  6. Nie wiem, czy pasują od B4. Ja swoje zdobyłem z rozbitego B5 z malutkim przebiegiem. Były prawie idealne, a po moich pracach już są idealne. Pracy będzie dużo, bo planuję zrobić podwozie kompleksowo jak już rozbiorę.
  7. Szykuje się duża ingerencja w podwozie. Na razie przygotowuję elementy. Zdobyłem sanki przednie i tylne po przebiegu ok. 100000km. Poza drobnym nalotem, były jak nowe. Dodatkowo oszlifowałem do gołego, wytrawiłem Fertanem, zabezpieczyłem podkładem epoksydowym i masą poliuretanową, a w środek poszły duże ilości wosku. Kolejność zdjęć odwrotnie chronologicznie.
  8. To jest nowy wyświetlacz, ale nie chiński. Ma filtr i nie świeci na rózówo jak chinole. Barwa prawie jak oryginał.
  9. Odkąd posiadam A4, wyświetlacz licznika (pół FIS) zanika po nagrzaniu się i ciężko odczytać temperaturę zewnętrzną. Zbierałem się do tego długo, aż przyszła okazja i pojawił się fajny licznik z pełnym FISem i dodatkowymi wskaźnikami temperatury oleju oraz napięciem ładowania. Trzeba było tylko zdemontować stary licznik Zdemontować kierownicę i manetkę wycieraczek Dołożyć dodatkową wtyczkę do FISa i zrobić wiązkę do wtyczki w manetce wycieraczek, która miała tylko 2 przewody. Połączyć to wszystko Przełożyć obudowy manetek, bo troche się różniły Zamontować nowy licznik oraz manetkę i ustawić przebieg zgodny ze starym licznikiem Drobna zmiana, a cieszy
  10. Wreszcie pogoda dla quattro
  11. U mnie (A4 B5 '99, 1.8T Quattro, manual bez ESP) następujący przypadek. Wymieniłem sterownik ABSu (numery się zgadzają - końcówka A) na taki z (2.8 quattro, automat, bez ESP). Po włączeniu zapłonu kontrolka ABS zaświeca się na chwilę, gaśnie, a potem pali się już na stałe (ABS nie działa). VCDS pokazuje błąd: 00285 - ABS Wheel Speed Sensor Front Right (G45): Open or Short to Plus który po wykasowaniu wraca. Zapewne problem leży w kodowaniu sterownika. Niestety, żeby go zakodować, muszę najpierw się zalogować. Próbowałem login wygenerowany dla setupu z mojego Audi, jak również login dla setupu z Audi dawcy i żaden nie wchodzi. Potrzebuję wsparcia, co z tym zrobić dalej? Czy ktoś miałby jakieś sugestie?
  12. Tak, celowo. Taki sam szaro-beżowy też jest dostępny.
  13. Zgadza się. Stary był szaro-beżowy, obecnie mam beżowy. Materiał ma identyczną strukturę, tylko jaśniejszy odcień. Wybrałem taki, żeby uzyskać jeszcze jaśniejsze wnętrze i złapać kontrast z elementami podsufitki takimi jak lampki, daszki i uchwyty
  14. Temat nie jest trudny, ale wymaga czasu i dokładności. Potrzeba materiał dedykowany do tapicerek (na gąbce 3mm) oraz klej (najlepiej Bonaterm) i rozpuszczalnik Nitro. Koszta: materiał do avanta 3mb wychodzi 150zł + ewentualna przesyłka klej Bonaterm 2 puszki 0.8l to 70zł Nitro < 10zł Efekty tutaj: https://a4-klub.pl/topic/455057-a4-b5-avant-18t-quattro-lewego/page/4/#comment-5705038
  15. Wiedziałem, że kiedyś się to wydarzy i w końcu się wydarzyło. Podsufitka opadła. Tylko lampki i uchwyty trzymały w miarę materiał podsufitki. Po ich demontażu opadła całkowicie. Trzeba było zakasać rękawy i zabrać się do roboty. Nowy materiał, klej i rozpuszczalniki zakupione i zabawa w tapicera się zaczęła Efekt końcowy oceńcie sami.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...