Skocz do zawartości

zbikeen

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O zbikeen

Informacje

  • Imię
    Tomek
  • Miasto
    Poznań

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    AVJ
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia zbikeen

1

Reputacja

  1. Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy A4 Po przeczytaniu prawie całych internetów nie znalazłem satysfakcjonujących mnie odpowiedzi, nie znalazłem też opisu podobnej usterki, dlatego mam wielką nadzieję i gorącą prośbę o pomoc dla mojego multitronika. Moje Audi to A4 Avant z 2002 r. 1.8T AVJ 150KM Multitronic (skrzynia FSD bez trybu S), przebieg 212 tys. (niepotwierdzony). Autkiem tym jeżdżę od prawie 4 lat i do tej pory nie sprawiało żadnych problemów. Olej w skrzyni wymieniony od razu po zakupie ( przy 193 tys. auto sprowadzone z Niemiec). Jakość spuszczonego oleju była podobno bardzo dobra. W ostatnim czasie pojawiły się niepokojące objawy: najpierw przy zatrzymywaniu się czuć było wibracje (dokładnie wibracje pojawiały się tylko przed takim szybszym dohamowaniem), ale to już minęło a pojawiły się inne objawy. Przy zimnym silniku podczas przełączania trybów z P na D lub R występuje czasem delikatne szarpnięcie, a podczas ruszania z miejsca tak jakby chwilowe ślizgnięcie sprzęgła i to ślizganie występuje przez następne ok. 3 min. jazdy przy trochę mocniejszym wciśnięciu gazu. Po rozgrzaniu silnika objawy ślizgania przy ruszaniu ustępują, ale w trasie przy szybkim przyspieszaniu np. podczas wyprzedzania można wyczuć, że skrzynia pracuje tak jakby na delikatnym poślizgu. Na postoju w trybie D czuć delikatne wibracje i tak jakby auto chciało już pełzać do przodu. Kolejna rzecz to dobiegający ze skrzyni metaliczny ciągły dźwięk wzrastający z obrotami silnika, ale słyszalny jest tylko w przedziale obrotów 800-1500 szczególnie podczas postoju. Dźwięk ten słychać również w trybie P natomiast po przełączeniu na N od razu to metaliczne wycie ustaje. Dodam, że po podłączeniu Vaga nie zapisują się żadne błędy, a skrzynia pracuje w normalnym trybie (PRND wyświetlają się prawidłowo, bez żadnego pulsowania ani w negatywie). Odwiedziłem już 2 warsztaty zajmujące się automatycznymi skrzyniami ale nie uzyskałem żadnej konkretnej informacji co może być skrzyni, raczej odpowiedzi brzmiały "może to, może tamto" i ogólnie to trzeba skrzynie wyjąć, rozebrać i dopiero będzie wiadomo - koszt 4-6 tys. zł. czyli niedużo mniej niż to autko jest warte. Zatem zacne grono specjalistów proszę o jakąkolwiek pomoc, sugestie itp. co mogę jeszcze zrobić, bo chciałbym jeszcze trochę nacieszyć się jazdą tym autkiem w automacie ;-)
  2. Witam serdecznie wszystkich członków klubu oraz szczęśliwych posiadaczy Audi ;-) Posiadam A4 od 15 lat, poprzednio B5 prod. 96' 1.8 ADR przez 11 lat, obecnie od 4 lat A4 1.8T Avant Multitronic. P.s. za chwilę będę potrzebował drugiego auta i chyba nie trzeba długo się zastanawiać co przygarnę pod swój dach ;-) Pozdro! Tomek, Poznań
×
×
  • Dodaj nową pozycję...