Skocz do zawartości

stenek121

Pasjonat
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O stenek121

Informacje

  • Imię
    Waldemar
  • Miasto
    Polska

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    AWT
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia stenek121

0

Reputacja

  1. Podobny przypadek miałem u siebie. Raz odcinało turbo, raz nie. okazało się że po prostu turbo skończyło żywot (żeliwo po ciepłej stronie popękane, grucha na śmietnik, wirnik z luzami). Po regeneracji pobieranie oleju ustało. Ze starego setupu została praktycznie tylko obudowa zimnej strony. sprawdź też czy eżektor nie jest zaolejony. Pada czasami eżektor zawór odpowietrzania skrzyni korbowej jeżeli nie są OEM. No i sprawdź zaworki jednokierunkowe. Miesiąc temu u siebie 2 wymieniłem bo okazało się że puszczały w obie strony. Nie powodują może one wcinania oleju na takim poziomie, ale mogą być częścią problemu
  2. Cześć, Testował ktoś taki aluminiowy zawód DV z ali? cena 50PLN jest dość atrakcyjna, ale czy warto? Może dać dobie spokój i lepiej zakupić ori za 160? Chcę zmienić, bo obecny podnosi się baardzo ciężko i nie trzyma ciśnienia
  3. Dlaczego opaska puściła to spoko. Jak mówisz wiek auta. Interesuje mnie bardziej to, co ma do do wycieku płynu chłodniczego mały przewód podciśnieniowy. To podciśnienie jakoś steruje tym płynem?
  4. stenek121

    Co się mogło zadziać?

    Cześć, Mam takie pytanie (może i głupie), ale co tu się mogło zadziać. Dzisiaj jadąc w trasie po nieco nierównej nawierzchni zatrzymałem się na dziką toaletę i zauważyłem dym z pod maski. Zgasiłem auto, otwieram maskę i widzę odpięty w jednym miejscu zaworek obok eżektora: Jak się okazało to była para wodna która wyciekała... nie wiem skąd dokładnie bo za Boga nie było tego widać. ściekało to na skrzynię i wszystko parowało niemiłosiernie. To były okolice pokrywy zaworów obok napinacza łańcucha z tyłu: To że mam w bagażniku mały warsztat i nie było większego problemu z częściami, to wymieniłem na nową opaskę zaciskową na eżektorze (zdj. 1) , posprawdzałem wszystkie inne, dolałem płynu chłodniczego (około 2 litry! po odcinku 50km) i już jest ok. Problemu już nie mam, ale co tam mogło się zadziać, że tak płyn zaczął uciekać? Co ten przewód podciśnienia miał do powiedzenia?
  5. stenek121

    Nazwa części..

    oooo to to jest to. wizualnie już nawet jest podobne. Szczere podziękowania
  6. stenek121

    Nazwa części..

    dałem jako rozwiązanie, lecz ten wąż ciśnieniowy z tym numerem to pasuje do 2.0tdi a nie 1.8t. więc to nie to... czekam na dalsze podpowiedzi
  7. stenek121

    Nazwa części..

    Szukałem... W liście pisze - patrz rysunek. numer 15:
  8. stenek121

    Nazwa części..

    Cześć. Może jest to banalne pytanie, ale szukam szukam i nie mogę nigdzie znaleźć nazwy / numeru / linku do zakupu rury która idzie od intercoolera do przepustnicy. Google nie pomaga ( chat GPT też nie ). 1.8t awt
  9. Cześć. Czy ktoś stosował ten specyfik po wymianie oleju? Opinie są niby bardzo dobre, ale znajomy w 3 autach które robił, które miały zalany ceratec w misce olejowej bylo masło i w zasadzie nic dobrego nie przyniosło. Jakie macie własne odczucia czy opinie na ten temat?
  10. stenek121

    Zawór dv

    Tak się dzieje.
  11. stenek121

    Zawór dv

    Jest sprawny. Wymieniłem go jakiś tydzień temu. po wciśnięciu grzybka zasysa palucha przez mały przewód. (mam nadzieję że dobrze opisałem )
  12. stenek121

    Zawór dv

    Cześć, Mam zagwozdkę odnośnie umiejscowienia zawodu DV.. Znalazłem w internetach takie zdjęcie: U mnie jest to zamontowane tak, że DV jest podłączony bezpośrednio do TIP`a i to bocznym wyjściem, a nie dolnym. Czyli wszystko odwrotnie. Mam muła w dolnych partiach obrotów i może to jest jeden z powodów. Pytanie bonusowe. Cienki przewód od DV ma być podłączony pod N249 czy dolot? Wyczytałem różne opinie. Edit. Dodam tylko że mam 2 boczne intercoolery jeżeli to może w czymś pomóc.
  13. stenek121

    Duży ubytek oleju

    Uwalona kompresja była przez wypalone zawory wylotowe. Dlatego wszystkie (na wszelki wypadek wylotowe i dolotowe. Oczywiście z uszczelniaczami) zostały wymienione na nowe. Obiecany update: Po przejechaniu kilku set kilometrów po wymianie kolanka odmy, zawórka odpowietrzającego, kompletnego eżektora ze wszystkimi zaworami itp. sprawdzeniu separatora odmy stwierdzam, że ubytek oleju jaki był, taki jest... Zauważyłem też jedną rzecz. Jakby turbo trochę słabiej pompuje. Jeszcze przed remontem silnika rozkręcałem przewody do intercoolera (podkreślam że mam 2 boczne) od strony turbo i wyciekło może ze 100-150 ml oleju. Luzu praktycznie nie było. A i brud pochodzi z moich palców co oczywiście wyczyściłem. Może faktycznie turbo puszcza? Zdjęcie zimnej strony
  14. stenek121

    Duży ubytek oleju

    Próba olejowa ze zdjętą głowicą była robiona i podobno przeszła pozytywnie. Przed remontem nie brało oleju kompletnie. Jadąc do Albanii w upały, po górach i z powrotem nie dolałem ani mililitra, a naprawdę silnik miał co robić. Powtórzę tylko że przed remontem kompresja na 1 i 3 cylindrze wynosiła 5,5 i 6,5 bar. Teraz na wszystkich 13,5. Uszczelniacze zaworowe źle złożone? tak się je wogule źle założyć? Myślałem aż o takim wynalazku jak anticarbon Może na 1 i 3 cylindrze poprzez słabszą kompresję te pierścienie się zapiekły czy co (jeżeli jest to wogule możliwe).. Nie powiedziałem tylko na jakim oleju jeżdżę - GULF Formula GX 5W40 syntetyk. Ten sam i przed i po remoncie. Ps. Dzisiaj wymieniłem kolanko odmy, zawór odpowietrzający, kompletny eżektor ze wszystkimi zaworami itp. Zrobiłem to, ponieważ wcześniej słyszałem głośne syczenie z okolic eżektora którego teraz już nie ma, a PODOBNO to też może mieć negatywny wpływ na pobór oleju. Jeżeli coś to da, to na pewno o tym wspomnę.
  15. stenek121

    Falowanie obrotów

    Jeżeli chodzi o drgania na wolnych obrotach to u mnie przyczyną były cewki (albo któraś z cewek). Zrobiłem coś, co doradził mi znajomy który buduje S3 na 4xx koni, czyli zerwałem blaszki dolne z cewki które czasami powodowały przeskok iskry. Podobno one służą tylko do tego by nie było zakłóceń radiowych itp. czego i tak nie zauważyłem. Od tego momentu brak problemów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...