Skocz do zawartości

lukashb

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O lukashb

Informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Miasto
    Lublin

Auto

  • Model
    A6 C5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    2.4 V6
  • Kod silnika
    AFB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Cześć, mam problem ze swoim autem, jest to A6 C5 z slawnym silnikiem 2.5TDI v6 AFB, po zrobieniu już hydrauliki jednak pompa się odezwała. Walczę z tym jakiś czas już, podejrzewam uszkodzoną pompę. Problemem jest brak przestawiania tłoku kąta wtrysku. Sterownik oczywiście sprawny, podłączona żarówka zamiast zaworu - reaguje i ściemnia/rozjaśnia. Wyjęto sam elektrozawór - sprawny, zamyka otwiera, prąd max 1.2A, czysty. Rozebrałem część za tłoczkiem - czysto, tłoczek przesuwa się palcem, bez oporów, ścianki tulejki w której pracuje - gładkie, bez wyczuwalnych rys. Najprawdopodobniej występuje w pompie usterka pompy wstępnej, która wytwarza ciśnienie wewnętrzne pompy (max 20bar przy 2k obr) brak ciśnienia powoduje brak przestawiania tłoka. Pytanie jest takie, czy pompa z uszkodzoną tą sekcją pozwalała by zapalać auto bez trudu? obecnie auto odpala na widok klucza, do 2000 obr pracuje poprawnie (powyżej sterownik chce przestawiać kąt i zaczyna się dymienie i brak mocy). Wszystkie inne tematy wykluczone, wtrysk sterujący sprawny, oscyloskopem zbadałem, impulsy są w takt podania paliwa. Będę oddawał pompę w przyszłym tygodniu, jednak chcę zasięgnąć języka.
  2. Dodam dla potomnych, były ujemne temperatury, nawet -10, we wrześniu zaaplikowałem Cerateca od LM, przejechałem sporą ilość km, napinacz ucichł, ostatnio odpalałem po tygodniu (przerwa święta etc) nic nie zagrzechotało. Temat rozwiązany bez wymiany, obecnie jeździmy i obserwujemy.
  3. Robiłem ostatnio taką usterkę w A6 C6, wiem inne auto, ale objawy te same. Tam zalany miałem modul telefonu pod siedzeniem kierowcy, pod wykładziną. Pamiętaj, że brak przejścia w optyce da taki efekt. Na próbę pomijaj elementy łącząc światłowody np rurką od lizaka. Sprawdzone.
  4. Witamy OBY forum bylo pomocne, a i zarazem by auto jak najmniej wymagało konsultacji.
  5. To, to ja wiem. Kumpel mial ALF w A6, i tak samo bylo, co niezmienia faktu, ze jest to problem raczej, może nie jakiś poważny, ale jednak pierwsze sekundy zawsze się boję, że się coś urwie tam.
  6. O Którym napinaczu mówisz? od paska rozrządu? jeżeli tak, to wiem o tym. Zostało to naprawione, bo przy wykręcaniu śruba wyszła z gwintem. Obecnie jest zestaw naprawczy M8/10 i nagwintowane. Nie tu jest problem.
  7. Tak, pisalem o tym. Na blokadach. Dodaje film, w sumie audio, z odpalania po calym dniu postoju. Ewidentnie napinacz slychać.
  8. Witam, zmagam się z takim problemem mianowicie pomiary ustawienia rozrządu, po prawie roku już. Kolega mechanik, jeden i drugi jeździli autem, i twierdzą, że jak na 170 koni, to niema tego czegoś, jest mułem. Zatem shamowałem go. Wyszło 20Nm mniej i 10 koni mniej, na obu paliwach. Wymieniłem przepływkę, bo jak się okazało potem, zaniżała, podawała 3,6 g/s na wolnych, obecnie 4.39 g/s, auto niby idzie lepiej, zaczęło mniej palić (17 litrów lpg przy miejskiej jeździe). Wcześniej było 20 litrów, to bardzo dużo. Ciągle słychać po nocy napinacz z jednej ze stron. Tylko po odpaleniu przez sekundę, ale jednak. Pomiary 93 grupy statycznie wykazały Bank 1 -9 stopnia, Bank 2 -4 stopni. Grupa 91 obie wartości -1/0 stopni. Czy taki rozjazd w 93 oznacza: a) źle zlożony rozrząd (raczej nie, składany na blokady, zgadzało się wszystko) b) rozsypany napinacz (raczej też nie, grupa 91 o tym mówi) c) przeskoczony jeden z wałków o ząbek i stąd jest na -9 bank? Prosiłbym o podpowiedź. Nie daje mi to spokoju, chciałbym przywrócić oryginał. Zwłaszcza, że tej mocy jednak nie czuć, i chciałbym to naprawić. Na VCDS błędów brak zupełnie. Słyszałem jeszcze, że jest dopuszczalny rozjazd miedzy bank1 a 2 do -4 stopni, czyli jak mam na jednym -9, to mogę mieć -5 na drugim, i będzie ok, ale prosiłbym o potwierdzenie. Pozdrawiam!
  9. Jestem dziś po montażu w swoim 2.4V6 cewek "06A 905 115 D" czyli rzekomo tych co nie pasują. Kupiłem je po kilka złotych i w dodatku mogłem wybrać sobie, więc pomierzyłem rezystancje i wybrałem te zbliżone. Firma Eldor. I tak, podcięcie sugerowane tu, na filmach i innych stronach nie pasuje do tych cewek, są za krótkie jakby o centymetr. Trzeba zdjąć całkowicie tę gumę do gołego plastiku, i po zdjęciu zeszlifować dwie fazki które są w około. Po tym cewka siada bardzo ładnie, ciasno w otworze i nie wyskakuje, a i czuć, że opiera się na świecy. To jest jedyny powód nie pasowania. Więc gdyby ktoś chciał, niech śmiało bierze. Zalety po wymianie? brak minimalnych drgawek, takie jakby niepełne wypadnięcie zapłonu, ciężko to określić, nieokresowe drgawki na kierownicy na postoju, na oparciu fotela. Po wymianie wszystko ustało. Pomierzę moc niedługo, ponieważ na poprzednim zestawie cewka i kable na benzynie wyszło 160 koni i 40 niuta mniej ze 170 koni.
  10. Nie trzeba to moja praca. Na co dzień mam trudne przypadki i staram się je rozwiązać - robię w sklepie moto i trzeba nie raz się wykazać wiedzą z czego skorzystać i z VINU sobie pomóc Pozdrawiam!
  11. Jak najbardziej tak.
  12. ALT jest silnikiem 2.0 ale nie FSI. Tylko na starych gratach pokroju blok 1.8T itp.
  13. Wg Partslinka to jako oe idzie 06D 906 036 B i nieposiada zamiennika. Jednak, jeżeli tamte z końcówką D są także z "AWA" to niema się nad czym zastanawiać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...