
Adam Raś
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
11 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O Adam Raś

Informacje
-
Imię
Adam
-
Miasto
Wrocław
Auto
-
Model
A4 B9
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2016
-
Silnik
2.0 TFSI
-
Kod silnika
CYRC
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
S-Tronic
-
Paliwo
PB
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Zobacz moją odpowiedź, pod tym drugim postem. Też mam problem z kodowaniem. Jednak po wykonaniu kodowania - które mi podesłałeś - u mnie białe podświetlenie na kubku ruszyło. Prawdę powiedziawszy nawet nie wiem czy po kodowaniu czy działało już wcześniej. Ono uruchamia się jak jest ciemno więc mogło działać od początku - bo kodowalem w dzień. Z drugiej strony tam jest ciągnięty plus jako suma trzech pinów, może załapałem się na doświetlenie kubka po aktywacji ambient. Nie wiem.
-
Dzięki, ten wątek widziałem. W nim jest też informacja, że gościu nie wie jak zainicjować światła obrusowe. Ja mam w tej chwili taki problem, że po zrobieniu tego kodowania, pojawiło się sterowanie ambient w menu MMI, ale świeci mi tylko część LED. Mam podświetlone boczki z tyłu, ale nie schowki i klamki. Z przodu mam podświetloną linię (tą która służy za Side Assisted) tylko że w wybranym kolorze, ale nie ma ani klamek ani schowka. Na konsoli środkowej prawa strona świeci a lewa nie (ale to może być walnięty moduł). Jednak z tymi drzwiami to wydaje mi się za duża powtarzalność, więc pewnie coś jeszcze trzeba aktywować. Przez chwilę zaczęłam się zastanawiać, czy łączenie modułów kaskadowo, nie ma znaczenia. Chodzi o to, że np. dla konsoli środkowej, LIN przychodzi na pin2 do prawego LED i następnie z pin 3 (tego modułu) wychodzi na pin 2 modułu lewego. Myślałem przez chwilę. Że może ten prawy moduł coś robi z sygnałem. Jednak właśnie skończyłem oglądać kilka filmów instruktażowych na temat protokołu LIN i wychodzi na to że to jest bzdura. Bo tam inicjuje komunikacje tylko master. Odpowiedz slave jest tylko na wywołanie mastera i nie ma mowy o gadaniu dwóch slave'w że sobą. Jeśli by ktoś jeszcze miał jakiś pomysł odnośnie tego co trzeba aktywować to będę zobowiązany. Teraz myślę, że chodzi o background light, to co zostało aktywowane to ambient light.
-
Adam Raś obserwuje zawartość Nowicjusz - wątek powitalny , Oświetlenie Ambiente w Audi A4 B9 i Kodowania Audi A4 B9 8W 2016-2020
-
Nerwos - mam dużą prośbę. Napisałem poniższy post w wątku o kodowaniu - ale tam wygasł bez uzyskania odpowiedzi. Widzę w tym wątku, że udało Ci się zrobić to co ja zamierzam. U mnie kablologia jest wykonana, auto nadal rozebrane - bo nie wiem jak zakodować i sprawdzić czy działa przed złożeniem. Możesz podpowiedzieć jak zakodowałeś BCM - bo nie umiem znaleźć żadnych sensownych wiadomości na ten temat? Z góry dzięki za pomoc. Kupiłem audi a4 b9 (przed lift) z 2016 roku z zamiarem przełożenia wnętrza. Wczoraj (po miesiącu walki) udało się to skończyć. Przekładałem welurowe wnętrze z elektrycznymi lędźwiami na wersję w pełni elektryczną z alkantarą. Dorwałem schemat na stronie https://cardiagn.com/audi-a4-b9-8w-ewd-from-july-2015/ i zrobiłem całą elektrykę, której brakowało. 7 nowych punktów sygnałowych z Onboard supply control unit, kilka z CAN BUS UNIT i nowe zasilania z dołożonych bezpieczników z modułu bezpiecznikowego z przodu i z tyłu. Ogólnie myślałem, że będę walczył tylko ze śrubkami, a okazało się, że trzeba było zrobić doktorat z elektryki samochodowej CAN i LIN. No ale to już za mną. Ogólnie to co mnie zaskoczyło, to obecność ambient light w kupionym środku i konieczność jego obsłużenia (bo szkoda było zostawiać niepodłączone). Jak już podłączyłem drzwi i konsole środkową, to głupio było nie wymienić CUP Holder na podświetlony (co prawda na razie tylko biały - bo tylko taki znalazłem - ale kable pociągnąłem już do full color). No i to samo przy podświetleniu nóg kierowcy i pasażera. Zrobiło się z tego trochę wiązek i dlatego zamiast zabawy na kilka dni zrobiło się na kilka tygodni. Teraz już wszystko jest poskładane i mam problem z aktywacją następujących funkcji: - pamięć foteli kierowcy - ambient light + podświetlenie cup holder i nogi pasażera i kierowcy (u mnie te ostatnie są białe - ale schemat przewiduje takie rozwiązanie) - wentylacja fotela kierowcy i pasażera. Wiem, że trzeba to zrobić przez VCDS i długie kodowanie, i zapewne będzie to moduł 9 Central Electric - tyle, że mi wykrywa moduł o numerze 8W0907063 BG i do tego (nawet w najnowszej wersji VCDS nie ma helper'a). Nie mam więc pojęcia jak mogę aktywować te funkcje? Chyba, że źle myślę i powinienem to zrobić w innym miejscu lub w inny sposób. Możecie coś podpowiedzieć? Jeśli VCDS nie ma rozpiski tego modułu, to gdzie szukać informacji na temat long coding do tego modułu?
-
No właśnie dlatego piszę i pytam, czy ktoś wie co i jak.
-
Moduły ambient mają doprowadzone trzy sygnały PLUS, LIN i masę. Ten to albo wersja biała (pewnie występuje w pewnych wersjach wyposażenia) lub jakieś inne światełko w drzwiach ;).
-
-
Wielkie dzięki. Można jeszcze podpytać skąd to masz? Jest jakiś opis jak to ktoś robił? Bo ja nie mam żadnego helpera do mojego modułu, zmieniam wartości totalnie na ślepo...
-
Drzwi PIN 1 – PLUS – J519 – T73a/59 + 11 +36 PIN 2 – LIN – J519 - T73a/27 PIN 3 – MASA – na drzwiach Konsola centralna PIN 1 - PLUS – J519 – T73a/59 + 11 +36 PIN 2 – LIN – J519 - T73a/27 PIN 4 – MASA – na tunelu centralnym Cup holder PIN 1 - PLUS – J519 – T73a/59 + 11 +36 PIN 2 – LIN – J519 - T73a/28 !!!!!!!! PIN 4 – MASA – na tunelu centralnym Nogi lewe Wtyczka 4PIN PIN 1 - PLUS – J519 – T73a/59 + 11 +36 PIN 2 – LIN – J519 – T54c(mała)/53 MASA – ciągniemy od słupka A Wtyczka 2PIN PIN 1 – MASA – ciągniemy od słupka A PIN 2 – PLUS – J519 – T54c(mała)/3 Nogi prawe Wtyczka 4PIN PIN 1 - PLUS – J519 – T73a/59 + 11 +36 PIN 2 – LIN – J519 – T54c(mała)/53 MASA – ciągniemy od słupka A lub łączymy na miejscu Wtyczka 2PIN PIN 1 - MASA – ciągniemy od słupka A lub łączymy na miejscu PIN 2 – PLUS – J519 – T54c(mała)/2 Proszę bardzo.
-
Drzwi i tunel masz łączone z tego samego źródła. Drzwi PIN 1 – PLUS – J519 – T73a/59 + 11 +36 PIN 2 – LIN – J519 - T73a/27 PIN 3 – MASA – na drzwiach Konsola centralna PIN 1 - PLUS – J519 – T73a/59 + 11 +36 PIN 2 – LIN – J519 - T73a/27 PIN 4 – MASA – na tunelu centralnym Dla Cup holder zmienia się źródło LIN'a (on jest klastrowany - chyba - do 16 urządzeń i pewnie tak im wyszło). Cup holder PIN 1 - PLUS – J519 – T73a/59 + 11 +36 PIN 2 – LIN – J519 - T73a/28 !!!!!!!! PIN 4 – MASA – na tunelu centralnym
-
Cześć, no chyba nie do końca. Ze schematu wynika, że ambient jest łączony bezpośrednio do J519 (czyli Onboard supply control unit). Ze sterownika drzwi bierze jedynie masę. Reszta jest łączono osobną wtyczką. Drzwi PIN 1 – PLUS – J519 – T73a/59 + 11 +36 PIN 2 – LIN – J519 - T73a/27 PIN 3 – MASA – na drzwiach Przy robieniu instalacji wszystkie wymienione w schemacie punktu na J519 były obecne (wyprowadzone na gniazdo wtyczek). Trzeba było jedynie dołożyć piny do wtyczki i pociągnąć instalację do modułów LED. Teraz IMO pozostaje jedynie aktywacja tych funkcji w J519. Poniżej przykład dla drzwi kierowcy i oświetlenia schowka. Jak widać osobna wtyczka 4 PIN i jak widać nie idzie do J386 - czyli sterownika drzwi. Za to idzie bezpośrednio do wtyczki (łączącej drzwi z karoserią). I po przejściu przez wtyczkę bezpośrednio do J519 - poniżej na przykładzie sygnału LIN. Na innym rysunku jest PLUS do innego miejsca J519. Nie bardzo wierzę w to, że sterownik w drzwiach jest elementem wykonawczym dla J519 w tym zakresie - choć mogę się mylić.
-
Witam wszystkich serdecznie. Mam następujący problem. Kupiłem audi a4 b9 (przed lift) z 2016 roku z zamiarem przełożenia wnętrza. Wczoraj (po miesiącu walki) udało się to skończyć. Przekładałem welurowe wnętrze z elektrycznymi lędźwiami na wersję w pełni elektryczną z alkantarą. Dorwałem schemat na stronie https://cardiagn.com/audi-a4-b9-8w-ewd-from-july-2015/ i zrobiłem całą elektrykę, której brakowało. 7 nowych punktów sygnałowych z Onboard supply control unit, kilka z CAN BUS UNIT i nowe zasilania z dołożonych bezpieczników z modułu bezpiecznikowego z przodu i z tyłu. Ogólnie myślałem, że będę walczył tylko ze śrubkami, a okazało się, że trzeba było zrobić doktorat z elektryki samochodowej CAN i LIN. No ale to już za mną. Ogólnie to co mnie zaskoczyło, to obecność ambient light w kupionym środku i konieczność jego obsłużenia (bo szkoda było zostawiać niepodłączone). Jak już podłączyłem drzwi i konsole środkową, to głupio było nie wymienić CUP Holder na podświetlony (co prawda na razie tylko biały - bo tylko taki znalazłem - ale kable pociągnąłem już do full color). No i to samo przy podświetleniu nóg kierowcy i pasażera. Zrobiło się z tego trochę wiązek i dlatego zamiast zabawy na kilka dni zrobiło się na kilka tygodni. Teraz już wszystko jest poskładane i mam problem z aktywacją następujących funkcji: - pamięć foteli kierowcy - ambient light + podświetlenie cup holder i nogi pasażera i kierowcy (u mnie te ostatnie są białe - ale schemat przewiduje takie rozwiązanie) - wentylacja fotela kierowcy i pasażera. Wiem, że trzeba to zrobić przez VCDS i długie kodowanie, i zapewne będzie to moduł 9 Central Electric - tyle, że mi wykrywa moduł o numerze 8W0907063 BG i do tego (nawet w najnowszej wersji VCDS nie ma helper'a). Nie mam więc pojęcia jak mogę aktywować te funkcje? Chyba, że źle myślę i powinienem to zrobić w innym miejscu lub w inny sposób. Możecie coś podpowiedzieć? Jeśli VCDS nie ma rozpiski tego modułu, to gdzie szukać informacji na temat long coding do tego modułu?
-
Witam wszystkich serdecznie. Pozdrawiam.