Skocz do zawartości

mpjp8

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O mpjp8

Informacje

  • Imię
    Mario
  • Miasto
    Gliwice

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Cabriolet
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    3.0 V6
  • Kod silnika
    ASN
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam, w moim A5 F5 jest CP i AA, ale niestety kablowo. Mam nawigację i jednostkę z wejściem na 2 karty SD i SIM, a w podłokietniku 1xUSB i AUX. Czy ma ktoś wiedzę czy w przedliftowym A5 F5, (które pewnie jest analogiczne do A4 B9 przed liftem) jest możliwa aktywacja Carplay i Android Auto bezprzewodowo? A jakby jeszcze doposażyć go w ładowarkę bezprzewodową to już w ogóle bajka. Pytam o rozwiązanie bazujące na oryginalnych częściach.
  2. Cześć, jestem właśnie po wymianie olejów i filtrów w skrzyni S-Tronic model 0CK, czyli FWD w samochodzie Audi A5 F5. Do strony ATF kupiłem kompletny zestaw na Allegro, który kosztował 1410 PLN i zawierał: - 6 litrów oleju VW G 055 529 A2 (jak się okazało o 2 l za dużo) - filtr ciśnieniowy mały - 0CK 325 149 D - filtr ciśnieniowy duży - 0CK 325 121 D - filtr ssący 0CK 325 421 A - o-ringi do obudów filtrów ciśnieniowych, które nie pasowały - prawidłowe ich wymiary to 41x3 i 69x2,5 - uszczelka miski Elring 478.560 - komplet uszczelek gumowo aluminiowych pod mechatronikę: 0CK 325 444, 0CK 325 445, 0CK 325 443, 0CK 325 446 Prócz tego warto też się zaopatrzyć w zapasowy korek plastikowy 0CK 321 439 A miski części ATF na wypadek jego uszkodzenia - korek napełniający i spustowy są identyczne. Do strony trybowej wchodzi 3,8 litra oleju VW G 055 549 A2 - koszt 206 PLN / litr Całość amatorowi zajęła ok. 4 godziny, z czego najwięcej pracy to demontaż, a potem montaż sanek pod silnikiem i skrzynią. Bez ich demontażu nie da się wymontować mechatroniki, a tym samym wymienić filtrów w części ATF - przynajmniej w A5 F5. Drobna uwaga - żeby napełnić stronę ATF należy wkręcić specjalny adapter w miejsce korka napełniającego, który jest dość nietypowy. Ja sobie poradziłem przerabiając jeden z zapasowych korków na taki adapter właśnie. W misce olejowej ATF są zamontowane 4 magnesy, które warto wyczyścić przy tej okazji. Wszyscy piszą, że do strony ATF powinno wchodzić ponad 5 L - moim zdaniem taka ilość wchodzi tylko po naprawie skrzyni, gdy np. akumulator ciśnienia jest zupełnie pusty. Przy normalnym spuszczeniu z miski i wylaniu wszystkiego z mechatroniki wyleciało mi ok. 4 litrów i tyle samo weszło, aż do przelania się przy pracującym silniku. Jedno pewne - warto wymieniać te filtry, bo nie wyglądały zbyt świeżo po 60 tys. - były ciemno szare co oznacza, że wyłapały sporo ścieru metalowego ze skrzyni, podobnie jak magnesy. Kolejna wymiana wykaże, czy to tylko efekt docierania nowej skrzyni, czy zwykłe zużycie wynikające z kiepskiej jakości użytych materiałów.
  3. mpjp8

    Parktronik a4 b6

    To był jednak problem z zasilaniem modułu , po sprawdzeniu miernikiem okazało się, że stały + na pinie nr 3 gdzieś mi się zapodział. Problem rozwiązany. Dziękuję za wskazówki.
  4. mpjp8

    Parktronik a4 b6

    Witam, niestety poległem na dołożeniu oryginalnych czujników parkowania w Audi A4 B6 Cabrio z 2002 roku. W tym samochodzie nie było czujników wcale i chciałem dołożyć tylko tylne, oryginalne, współpracujące z modułem 8Z0919283A. Pomimo zastosowania się ściśle do instrukcji w manualu by Bart-S: pin1 - zasilanie po stacyjce (bezpiecznik S5 10A) pin2 - głośnik pin 2 pin3 - zasilanie stałe (bezpiecznik S17 - 10A) pin4 - x pin5 - x (odcięcie światła przeciwmgielnego w przypadku instalacji haka) u mnie pusty pin6 - aktywacja modułu po wstecznym (mostek z zasilaniem świateł biegu wstecznego) pin7 - CAN L (braz/poma) z modułu centralnego pin8 - masa do nadwozia pin9 - x pin10 - głośnik pin 1 pin11 - połączenie z zegarami - sygnał prędkości (zielona kostka 32-pin, pin 21) pin12 - linia diagnostyczna (pin 15 w złączu diagnostycznym) pin13 - x pin14 - CAN H (ziel/pomar) z modułu centralnego pin15 - x pin16 - x nie udało mi się połączyć z modułem przez VCDS - po prostu go nie widzę. Próbowałem już z dwoma modułami o identycznych numerach i co prawda oba były używane, ale raczej mało prawdopodobne, że oba uszkodzone. Czy coś przeoczyłem? Czy jest możliwe, że trzeba najpierw innym module (np. centralnej elektroniki) zmienić kodowanie na właściwe dla wyposażenia z PDC i dopiero wtedy moduł stanie się widoczny dla VCDS'a? Bedę wdzięczny za jakieś wskazówki.
  5. Witam wszystkich. Niestety poległem na dołożeniu oryginalnych czujników parkowania w Audi A4 B6 Cabrio z 2002 roku. W tym samochodzie nie było czujników wcale i chciałem dołożyć tylko tylne, oryginalne, współpracujące z modułem 8Z0919283A. Pomimo zastosowania się ściśle do instrukcji w manualu by Bart-S: pin1 - zasilanie po stacyjce (bezpiecznik S5 10A) pin2 - głośnik pin 2 pin3 - zasilanie stałe (bezpiecznik S17 - 10A) pin4 - x pin5 - x (odcięcie światła przeciwmgielnego w przypadku instalacji haka) u mnie pusty pin6 - aktywacja modułu po wstecznym (mostek z zasilaniem świateł biegu wstecznego) pin7 - CAN L (braz/poma) z modułu centralnego pin8 - masa do nadwozia pin9 - x pin10 - głośnik pin 1 pin11 - połączenie z zegarami - sygnał prędkości (zielona kostka 32-pin, pin 21) pin12 - linia diagnostyczna (pin 15 w złączu diagnostycznym) pin13 - x pin14 - CAN H (ziel/pomar) z modułu centralnego pin15 - x pin16 - x Nie udało mi się połączyć z modułem przez VCDS - po prostu go nie widzę. Próbowałem już z dwoma modułami o identycznych numerach i co prawda oba były używane, ale raczej mało prawdopodobne, że oba uszkodzone. Czy coś przeoczyłem? Moje pytanie: Czy jest możliwe, że trzeba najpierw innym module (np. centralnej elektroniki) zmienić kodowanie na właściwe dla wyposażenia z PDC i dopiero wtedy moduł stanie się widoczny dla VCDS'a? Bedę wdzięczny za jakieś wskazówki.
  6. Witam. Dzięki wielkie za wyjaśnienie zjawiska, które i mnie nurtowało w A5 F5. Zastanawia mnie tylko, jak to możliwe, że inne marki / modele obywają się bez tak spektakularnego testu ABS? Moim zdaniem coś tam jest zwalone, a serwis uznaje, że to normalne, bo dopóki powoduje jedynie irytację, to nie ma sensu uznawać tego za wadę i robić akcji naprawczej.
  7. Witam wszystkich!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...