Skocz do zawartości

BARTEK75121

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O BARTEK75121

Informacje

  • Imię
    Bartłomiej
  • Miasto
    Zielona Góra

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2005
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    BFB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia BARTEK75121

0

Reputacja

  1. 1.8T BFB 163KM 2005r sedan A4 B7 Benzyna + gaz STAG Witam, ostatnio miałem problem z odpaleniem samochodu na postoju. Okazało się, że do świec leje się trochę olej i są mokre. Zabrałem się za wymianę uszczelki pokrywy zaworów oraz napinacza. Ponieważ wyciek był również z pod napinacza, musiałem go zdemontować, żeby oczyścić i wymienić pod nim uszczelkę. Rozpiąłem jeden wałek i zdemontowałem napinacz. Wszystko dokładnie zaznaczyłem, tzn położenie łańcucha na kołach zębatych przed demontażem a następnie złożyłem wszystko z powrotem dokładnie tak samo jak było. Policzyłem ogniwa łańcucha - zgadzało się 16 oczek pomiędzy. Po odpaleniu auta i przejechaniu 15km, sprawdzałem pod maską czy nigdzie nie ma wycieków. Okazało się, że zapomniałem podpiąć wtyczkę do napinacza i przejechałem 15km z odpiętą. Podłączyłem z powrotem. Auto jeździło ok 15km droga powrotna. Następnie przy odpalaniu na zimnym silniku, praca była już nierówna. Czuć było, że autem trzęsie. Silnik pracował jakby na 3 gary. Po rozgrzaniu i przełączeniu na gaz, silnik pracuje już równo. Sprawdzałem po kolei cewki, padło na wadliwą na 2 cylindrze. Zamówiłem oryginał - wymieniłem. Nie pomogło. Zamówiłem komplet świeć NGK do tego silnika, wymieniłem - nie pomogło. Dalej auto na benzynie pracuje nie równo a check engine miga na desce. Podłączyłem dziś komputer, pokazuje błędy P0300 wykrycie losowego/wielokrotnego przerywania zapłonu cylindra P0302 wykrycie przerywania zapłonu cylindra 2 Co mogę sprawdzić dalej? Wymienić wiązkę cewek? Auto na benzynie pracuje nie równo, na gazie natomiast działa prawidłowo. Przed wymianą uszczelek pokrywy nie miałem problemu z wypadaniem zapłonów, tylko ten problem z odpaleniem dzień wcześniej, co skłoniło mnie do szybkiego zajęcia się sprawą.
  2. Ok fakt, taśma pójdzie przy 1 hamowaniu, klocek będzie się przesuwać. Pomysł do d*py. Muskel1 wrzucał filmik 1 stronę wcześniej, gdzie dokładnie widać ten luz i widać na nim, że nie jest to wina jarzma, a klocków które są ciut za małe i latają luźno w prowadnicach. Hamulce to kawał żeliwa, nie możliwe że wytarło się tam kilka mm materiału i powstał nagle luz. Zwłaszcza po wymianie klocków, dlatego szkoda wymieniać oba mocowania zacisków po kilkaset złotych /szt, jeśli wina nie leży w w nich samych. Kilka stron wcześniej inny użytkownik pisał, że przymierzali mu 4 różne klocki i każdy miał luzy. Wychodzi więc na to, że najrozsądniejszą opcją jest dodanie na górze/dole klocka 1/2mm materiału i problem powinien zniknąć. Spróbuję w przyszłym tygodniu i dam znać.
  3. Rozumiem. Jeden użytkownik napisał, że w miejsca na prowadnicach jarzma, gdzie klocki leżą wyciął i wkleił kilkucentymetrowe paski z tych podkładek i jest cisza. https://allegro.pl/oferta/trw-mcb100-podkladki-antywibracyjne-pod-klocki-10844620632?snapshot=MjAyMS0wNy0wN1QwOTo0MDowOC4xNDdaO2J1eWVyO2UxYmNiYzNkY2Y0ZDZkNDJhN2QzN2ZmZmNlOGRjYTU2YzBjY2JlZWE1MmIzM2EyMTczZjZhNjk3MTUzNGI5ZWM%3D Trochę się obawiam tego rozwiązania z racji tego, czy klocki nie będą się blokować jak przykleję tam takie paski. Na ten moment mam dwa pomysły: 1. czytałem że nowe klocki mają na jednej stronie taśmę samoprzylepną i przyklejają się do zacisku. Kupię najmocniejszą taśmę dwustronną, oczyszczę klocki i zaciski, odtłuszczę i przykleję taśmę w miejscach łączenia. Hamulec ściśnie wszystko porządnie, klocki przykleją się do zacisków i nie będą podskakiwać. Dodatkowo zniknie ten ruch, który sprawia, że są pisknięcia. 2. Okleję z dołu oraz góry miejsca na prowadnicach jarzma tymi podkładkami, oraz na tył też wrzucę taką podkładkę antywibracyjną. Luz na pewno się zmniejszy, piszczenie powinno być wytłumione, stukanie również, tylko tak jak pisałem wyżej, obawiam się, że klocki będą się blokować na tych kawałkach materiału antywibracyjnego. Czytałem jeszcze gdzieś na forum A6, że ktoś zrobił na klocku cienką spoinę, a następnie oszlifował odpowiednio, żeby klocek był większy i lepiej wypełniał ten luz, przez który są stuki. Na razie tego nie biorę pod uwagę, bo trochę się boje, że zepsuje klocki. Która z powyższych metod wydaje się lepsza?
  4. Pomiędzy klockiem a jarzmem (góra - dół) nie ma żadnych blaszek ani nic. Powinny być?
  5. To nie to - sprawdziłem. Kupiłem nowe gumy i prowadnice i niestety wymiana nie pomogła. Dodam, że moje wcale nie były zniszczone/wytarte itp. Klocek lata luźno tak jak na tym filmie poniżej i powoduje stuki na nierównościach + piski jak na filmiku wyżej. Trzeba jakoś usunąć ten luz, wymiana na inne klocki nie pomaga - czytałem opinie innych użytkowników. Moje klocki są prawie nowe firmy ATE.
  6. Witam, co odpowiada za taki ruch klocka? Co dziura, to slychac takie piskniecia, znalazlem winowacje chce to wyeliminowac. Jak sie pozbyc tego luzu? 20210703_195635.mp4
  7. Witam, może pomoże komus bo dluzszy czas sie męczyłem ze stukaniem na kocich lbach. Zawieszenie caly komplet wymienione na nowe LEM, amorki i sprezyny cale. Celowalem juz w maglownice, ale pojechalem do speca od zawieszeń w okolicy. Przejechał sie autem, posłuchał. Tłukło tak mocno i głośno jakby zaraz kola mialy odpaść. Powiedział jedno NA PEWNO TO NIE ZAWIECHA, sprawdź hamulce. Dziś odkrecilem kolo, chciałem wymienić prowadnice i gumy prowadnic zacisku. Okazalo się, że z prawej strony dolna prowadnica zacisku ma zerwany gwint i zacisk na nierównej drodze walił o tarcze. Zamawiam zestaw naprawczy gwintu i dokrecam po weekendzie. Zerwany gwint zacisk .mp4
  8. Nie, nie. Widać na 100%, że to świeży olej, bo przetarłem do sucha w tym miejscu. Na zimnym nie było nic, a później po jeździe na gorącym silniku, widać było olej w tym miejscu. Ubywa minimalnie co prawda, wyciek nie jest duży w aucie nie czuć palonego oleju. Od dołu widać trochę, że jest zapaćkane olejem tam z tyłu. Niby nic, ale wolałbym się tego pozbyć przy okazji innych rzeczy. :p
  9. Jeszcze tylko pytanie, koła muszą być w powietrzu, czy mogę to zrobić na kanale, kiedy auto stoi na ziemi?
  10. Też wymieniłem całą zawiechę przód na oryginał lemforder i podczas jazdy na "kocich łbach" przy prędkości ponad 40km/h słychać bardzo stukanie od podwozia z przodu jakby wszystko tam latało luźno, ale sprawdzałem, szarpałem za wahacze itd, wszystko sztywno siedzi. będzie to magiel? Gdzie ta śruba dokładnie się znajduje, po lewej/prawej stronie? Widać ją od podwozia po zdjęciu osłon silnika? I czy dokręcać śrubę na prostych/skręconych kołach?
  11. Witam, A4 B7 1.8T BFB, niedawno wymieniana uszczelka pod pokrywą zaworów. Niedługo po tym widać, że cieknie z tyłu po lewej stronie w okolicach napinacza. Czy to będzie uszczelka pod napinaczem? Dodam, że dookoła pokrywy wszędzie suchutko, tylko tam z tyłu pojawia się olej.
  12. Dzięki. Czekam jeszcze na odpowiedź do posta jakie sprężyny i przy okazji amory na tył. Proszę o numery części, które powinienem zakupić. Z góry dzięki. Zmierzyłem wysokość od ziemi do nadkoli i przód stoi równo 68cm, a tył 65cm.
  13. Witam, A4 B7 Sedan 1.8T (napęd przód) 2005R. Wrzucam zdjęcie wlepki z koła. mam strasznie nisko tył i podczas jazdy w 4 osoby, pełny bak PB + LPG + koło zapasowe, na nierównościach tarła opona w prawym tyle o nadkole. Teraz nawet jak jeżdżę sam, słychać stuki z prawej strony na progach zwalniających i dziurach. Chcę wymienić tylne sprężyny, dobrze odczytałem, że powinienem zakupić "8E0 511 115 DJ/FJ - 0YG" ? Jeśli nie, proszę o wskazanie jakie będą odpowiednie. Zależy mi na tym, żeby było jak najbliżej tego co wychodziło seryjnie. Co wymienić jeszcze przy okazji tych sprężyn za 1 razem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...