?uki1984 2 Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Przy wymianie rozrządu zleciłem mechanikowi wymienić uszczelkę pokrywy zaworów (była stara i zapocona), niestety spartaczył robotę bo nie wyczyścił dobrze oleju i zakładając nową uszczelkę podkleił ją jeszcze od góry i dołu czerwonym silikonem. Przez to w tylnym rogu silnika olej kapał na katalizator i spalając się na nim powodował okropny smród palącego się oleju wydobywający się z nawiewów w środku auta Postanowiłem sam wymienić tą uszczelkę jak należy Poniżej instrukcja i moje foto-story: Potrzebujemy: - Małą grzechotkę - przedłużkę do grzechotki - nasadkę 6-ciokątną 10mm, druga taka sama ale dłuższa (do dłuższych śrub) - Płaski śrubokręt - Klucz dynamometryczny mały 5-25Nm - środek do usuwania oleju, najlepszy jest aceton (zmywacz do paznokci) - szmatki z mikrofibry 1. Odpinamy Akumulator!!! 2. Zdejmujemy plastikową osłonę silnika i mamy przed sobą pokrywę 3. Wyciągamy cewki i odpinamy je z kabli 4. odkręcamy uziemienie kabli i odczepiamy kable od pokrywy. Umocowane są na plastikowych zatrzaskach. Lekko podważamy płaskim śrubokrętem i ciągniemy delikatnie do góry, tak żeby nie urwać (ja niestety jedną urwałem ) 5. Odkręcamy wszystkie inne mocowania rurek przymocowanych do pokrywy 6. Teraz pozostaje nam tyko odkręcenie 9ciu śrubek mocujących pokrywę (nasadka 6ciokątna 10mm), z jednej strony są dłuższe śruby, więc żeby odkręcić śrubki potrzebna nam długa nasadka lub zwykła z przedłużką i nasadzamy nasadkę do połowy wtedy dosięga do śrub 7. Ściągamy pokrywę. Jeśli uszczelka nigdy nie była wymieniana to pokrywa nie chce ruszyć. Wtedy łapiemy i szybkimi szarpnięciami próbujemy ją zruszyć. Potem powinna zejść łatwo. 8. Usuwamy stare uszczelki 9. Przed założeniem nowej uszczelki należy dobrze wyczyścić z oleju wszystkie miejsca gdzie będzie przylegać nowa uszczelka (na głowicy i to samo na pokrywie). Potem odtłuszczamy te miejsca za pomocą środka do czyszczenia silnika z oleju, rozpuszczalnikiem lub acetonem (zmywacz do paznokci - najskuteczniejszy, sprawdziłem wszystkie środki) 10. Oczyszczamy pokrywę w środku z nagaru i spalonego oleju. Ja użyłem najpierw szczotki drucianej. Potem spłukałem Karcherem. Następnie resztę wyczyściłem szmatką nasączoną acetonem. tak wygląda przed wyczyszczeniem Ta druga z TTetki jest taka sama 11. Po tych wszystkich operacjach nakładamy nowe uszczelki. 12 Zakładamy pokrywę przykręcamy śrubki najpierw na krzyż, potem środek i środki brzegów. UWAGA!!! Do przykręcenia pokrywy używamy klucza dynamometrycznego z siłą 10Nm 13. Potem skręcamy resztę i gotowe Fotostory uzupełnię w wolnym czasie 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
maverick215 0 Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 dodatkowo przydały by się nowe śruby oraz uszczelka tylko oryginał , w pasku 1,8T 2 razy założyłem podróbkę i po miesiącu znowu lała... Link to comment Share on other sites More sharing options...
?uki1984 2 Posted January 2, 2012 Author Share Posted January 2, 2012 A nowe śruby niby po co A uszczelka nie musi być z serwisu najważniejsze to dobrze wyczyścić i odtłuścić. No i klucz dynamometryczny to podstawa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onkel 9 Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Ja zakładałem uszczelkę goetze i są one bardzo dobre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
?uki1984 2 Posted January 7, 2012 Author Share Posted January 7, 2012 Ja założyłem Erling Link to comment Share on other sites More sharing options...
maverick215 0 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 ja właśnie z Erlingiem miałem same problemy w 1.8 T i w 1.9 Tdi Awx wytrzymywała bardzo krótko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafal-L 2 Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 ja zakladalem ori, maly koszt a bynajmniej jakosciowo jest duzo lepsza Link to comment Share on other sites More sharing options...
?uki1984 2 Posted January 14, 2012 Author Share Posted January 14, 2012 U mnie jest ok Rafal a tak z ciekawosci ile ori kosztuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigkaban 4 Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 82 zl ori dalem wczoraj.. zalozona ale dalej wzdluz krawedzi od pasazera sie poci- wymieniac pokrywe czy na silikon dawac?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
serfin 1 Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 nie wiem czy dobrze pamietam ale gdzies czytalem, że coś jest nie tak z uszczelkami wzgledem konstrukcji krawędzi pokrywy zaworów? i ktos w jednym miejscu spiłował krawędź pokrywy i wówczas uszczelka idealnie wypełniała przestrzeń, a tak to w jednym miejscu jest większa szczelina i uszczelki nie pomogą? mogę sie mylic wiec ktos kto ogarnia ten temat niech wypowie sie to i ja skorzystam bo i mi poci się z tyłu i gdy daje wyższe obroty to sika mi olejem na katalizator w silniku AVJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigkaban 4 Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 ja wsadzilem na silikon i trzyma... nie bede nic pilowal:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigkaban 4 Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 U mnie zaczal sie pocic wiec zmienilem uszczelke i nic to nie dalo. A pokrywa 600 wiec dalem silikon;-) Tapnięte z czwóreczki;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
michalak 0 Posted September 15, 2014 Share Posted September 15, 2014 Witam .Wymieniłem uszczelkę i dalej cieknie bok d strony pasażera .Lipa.Jutro jeszcze raz działam tym razem dam silikon , zobaczymy czy coś pomoże .Olej skapuje po rozruszniku gdzieś z góry .Turbina nie przepuszcza myślę że to uszczelka. Pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onkel 9 Posted September 15, 2014 Share Posted September 15, 2014 Zle cos poskladales Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
michalak 0 Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 Witam .Wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów i jak pisałem dalej leci olej na rozrusznik .Ta strona strona silnika jest cała w oleju .Cieknie na 100 % z góry. Prawdą jest ze nie dałem silikonu na uszczelkę .Miałem już dawno to zrobić ale sam nie wiem czy to pomoże . Nie jestem pewien czy nie leci z pod uszczelki napinacza łańcucha rozrządu .Zdejmują pokrywę zaworów chciał bym wymienić dla pewności uszczelkę napinacza , ale nie wiem czy dam radę bez rozbierania napinacz. .Numer oryginału tej uszczelki to 058198217 , jest to w komplecie pół księżyc uszczelka , oraz jeszcze jeden dodatkowy element i nie wiem co to jest dokładnie i gdzie to idzie . Z drugiej strony znajomy mechanik powiedział że według niego ulej cieknie z pod uszczelki głowicy i lipa jest po całości .Sam do końca nie wiem co robić .Może jest ktoś w stanie doradzić . Pozdrawianko . Link to comment Share on other sites More sharing options...
zioleks 1 Posted November 28, 2014 Share Posted November 28, 2014 Uszczelkę napinacza chyba warto wymienić przy okazji, bo rozgrzebywać temat dwa razy to trochę mało ambitnie... Ja nie zrobiłem i teraz pokazuje sie olej, co prawda minimalnie ale zawsze coś takiego wkurza Link to comment Share on other sites More sharing options...
michalak 0 Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Może ktoś napisać jak wymienić uszczelkę napinacza łańcucha ? Mam zdjętą pokrywę zaworów . I jak działać dalej by wymienić tą uszczelkę ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRESTA88 3 Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 Znalazłem taki filmik z wymianą uszczelki potrzeba przyrządu VAG 3366 CZY W BFB jest podobnie nie wiem sam mam zamiar się za to zabrać i zbieram dopiero informacje 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BEX4 6 Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Czy ktoś może podać kolejność przywracania zrób pokrywy zaworow oraz jak sprawdzić te księżyce napinacze itp Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlodziak22 8 Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 wg elsy do Twojego silnika nie ma kolejności dokręcania,ale do diesla już jest tylko tam masz więcej śrub. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now