Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Wymiana uszczelki pokrywy zaworów 1.8T


?uki1984

Rekomendowane odpowiedzi

Ok a jakiej firmy uszczelki wybrać febi, erling która lepsza oryginał w aso kosztuje 140 natomiast febi erling ok 50zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o uszczelnienie silnika to nie ma co ryzykowac z zamiennikiem, ori + dodatkowo silikon na w.temp. i wiesz ze bedzie szczelne oczywiscie jak wszystko bedzie wyczyszczone i odtluszczone przed montazem nowej oryg ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

dlaczego trzeba odłączać akumulator przy tej operacji, jeśli ktoś posiada manualną skrzynię biegów to tylko pewnie do radia będzie musiał wpisać kod, ale nie wiem czy ze mną się zgodzicie, jeśli ktoś posiada automatyczną skrzynię muli tronik po odłączeniu akumulatora starci adaptację skrzyni,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę napinacza chyba warto wymienić przy okazji, bo rozgrzebywać temat dwa razy to trochę mało ambitnie... Ja nie zrobiłem i teraz pokazuje sie olej, co prawda minimalnie ale zawsze coś takiego wkurza :)

Jeden magik mówi mi, że przy okazji wymieni jeszczę uszczelkę napinacza.

Drugi, że nie ma konieczności ruszać uszczelki napinacza, bo wtedy się to zrobi jak napinacz będziesz wymieniał.

Ile płaciliście za wymianę tych dwóch uszczelek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej kupić oryginalną uszczelkę i dajemy trochę silikonu w miejsca jakie podane są w książce .

Dokręcamy nakrętki kluczem dynamometrycznym z siłą 10 NM

d3d87fa907ac2a4f.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie ,jestem swiezy w silnikach benzynowych i mam takie pytanie , otoz mialem wczesniej audi b6 1,9 tdi avf 130 km a teraz przerzucilem sie na audi 1.8 bfb i mam pytanie czy trzeba sie normalnie odnosic jak przy dieslu czyli , pilowac silnika jak sie ruzszy od razu , aby w tylek nie dostał ,albo przed zgaszeniem poczekac chwile , jaki olej lac itp najlapiej , moja fura ma autentyk 299kkm i tak pytam z ciekawosci itp jak sie obchodzic z benzyna :P co ile wymiana filtrow, oleju , jaki olej brac , skad wziasc oryginal rozrzadu itp , sory ze nie w temacie ale kilka dni kupilem fure.

Edytowane przez Ponio1767
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko,jest ładnie opisane na forum,wystarczy poświęcić trochę czasu,i poczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega wyżej napisał , wszystko jest wystarczy poszukać .


Co do piłowania silnika od razu po uruchomieniu to nigdy się tak nie robi przy każdym silniku dopóki nie osiągnie odpowiedniej temperatury . Przy normalnej jeżdzie możesz gasić od razu , co innego jak trochę dajesz w palnik wtedy turbo trzeba trochę ostudzić .

Edytowane przez marcinch001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z silikonem przesadził w tym filmiku , uszczelkę się sylikonuje tylko w tych miejscach co wyżej podałem na rysunku 27 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej mieć swojego zaufanego mechanika, który zna się na rzeczy i dawać takie rzeczy w profesjonalne ręce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana uszczelki to żadna filozofia , można zrobić samemu tylko trzeba mieć klucz dynamometryczny żeby pózniej dokręcić pokrywę odpowiednią siłą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana uszczelki to żadna filozofia , można zrobić samemu tylko trzeba mieć klucz dynamometryczny żeby pózniej dokręcić pokrywę odpowiednią siłą .

Czesc a ja mam pytanie jak koledzy wczesniej. Troche mi cieknie z pod uszczelki napinacza. Sam napinacz i lancuch ok. Pytanie jak wymienic sama uszczelka napinacza? Czy olac temat i nie sobie tam lekko cieknie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było na forum.

Scisk specjalny do napinacza. Sciskasz go, odkrecasz i unosisz.. Wtedy wymiana uszczelki pod napinaczem i składasz z powrotem.

Uszczelkę napinacza chyba warto wymienić przy okazji, bo rozgrzebywać temat dwa razy to trochę mało ambitnie... Ja nie zrobiłem i teraz pokazuje sie olej, co prawda minimalnie ale zawsze coś takiego wkurza :)

Jeden magik mówi mi, że przy okazji wymieni jeszczę uszczelkę napinacza.

Drugi, że nie ma konieczności ruszać uszczelki napinacza, bo wtedy się to zrobi jak napinacz będziesz wymieniał.

Ile płaciliście za wymianę tych dwóch uszczelek?

Nie rusza się jej jak z niej nie leci ale dużo roboty nie ma a jest z głowy i wiadomo, że wytrzyma "drugie tyle".

Jej koszt też niewielki.

Ja u siebie dawałem uszczelke na początku bez silikonu (tylko tam gdzie każą)
Niestety po chwili zaczynało mi lecieć na nowo. Trochę poczytałem i od tamtego czasu daję DELIKATNIE silikon na całości i jest jak powinno być.

Może u mnie wynikało to z odkształcenia pokrywy nie wiem bo jej nie sprawdzałem

Edytowane przez kawowy19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój magik od 1.8T zawsze dokręca na 9,5Nm kluczem dynamometrycznym. To nie są nowe pokrywy. Miałem wymienianą na erlinga uszczelkę i bez silikonu. Trzyma już drugi rok ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet w w poradniku sam naprawiam jest żeby dać lekko silikonu na łączenie płaskiej powierzchni z tym rancikiem. Ja dawałem sylikon cieniutko na całości i już pół roku spokój. Oczywiście dokręcone odpowiednim momentem. Wcześniej jak założyłem samą nową uszczelkę bez silikonu to po paru dniach już się pociło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do płaskich powierzchni jest specjalny uszczelniacz - nie silikon - choć jak ktoś zastosuje z górnej półki może wystarczy i nie będzie przeciekał.

Szumnie nazwany specjalny ścisk do napinacza pomaga ale nie jest wymagany. Bez niego też się da to zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się ktoś może jakim momentem dokręcić wałek ssący w 1.8T BFB, czy jest jakaś kolejność w dokręcaniu śrub go trzymających. Przymierzam się do wymiany uszczelki pod napinaczem łańcucha rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A ja mam pytanko. Czy np za moco dokręcania pokrywa zaworow może mieć wpływ na głośna prace łańcucha napinacza? Szczególnie na zimnym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...