Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Wymiana uszczelki pokrywy zaworów 1.8T


?uki1984

Rekomendowane odpowiedzi

A gdzie dokladnie go dac macie moze jakis schemat? I schemat do dokrecania srub? Nigdzie nie moge znalezc... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz znaleźć tylko nie chcesz szukać...

Czytałeś temat w którym zadajesz pytanie czy tylko nabijasz posty?!!!

 

Edytowane przez JarekST202
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im więcej czytam tym obawiam sie tej wymiany... mam już w sumie wszystko i w następnym  tyg będę rozkręcać pokrywę, i tez mam pytanie bo niektórzy pod napinaczem wymieniają uszczelkę bez odkręcania walków, ale gdym nie dal rady i musiał je odkręcić to pod tym mostkiem od strony rozrządu są tylko uszczelniacze na walkach nie daje się tam żadnego sylikonu ? no i ta uszczelka co idzie po srodu jak swiece to dajemy na "sucho" sile i kolejność dokręcania juz znalazłem.

a co do odkręcania walka coś gdzieś kiedyś znalazłem w komentarzach na youtube ze szklanki mogą się przestawić i najlepiej rozgrzane auto zostawić na noc do ostudzenia i wtedy dopiero to rozkręcać tak jak by olej miał z nich wypłynąć i zmniejszyć naprężenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz wymienić tylko uszczelkę pokrywy to łatwizna. Jeżeli chcesz i pod napinaczem to luzujesz wałek ssący. Nie odkręcasz go do końca. Walki mają uszczelniacze. Nic tam nie smarujesz. Silikon dajesz tylko na rogi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy uszczelki pokrywy zaworów oraz napinacza łańcucha polecają teraz forumowicze, ASO czy jakiś zamiennik?

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pelonek1 napisał:

Jakiej firmy uszczelki pokrywy zaworów oraz napinacza łańcucha polecają teraz forumowicze, ASO czy jakiś zamiennik?

Nikt nie wymieniał ostatnio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, przem8 napisał:

Ale masz problem... Elring albo victor reinz. 

Może i nie taki wielki problem, tylko jakbyś zauważył to pytałem czy kupić ORI czy zamiennik wystarczy. Widzę, że wystarczy zamiennik. Obojętnie która firma z tych dwóch, nie ma różnicy w jakości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma różnicy. Podstawa to dobrze wyczyścić powierzchnię przed założeniem i poskręcać jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, przem8 napisał:

Nie ma różnicy. Podstawa to dobrze wyczyścić powierzchnię przed założeniem i poskręcać jak należy.

Muszę zajrzeć jeszcze czy z pod napinacza cieknie, bo może wystarczy tylko pod pokrywą wymienić ... . Czy lepiej wymienić komplet i mieć spokój? Wiem, że uszczelniacz powinienem dać na zgięciach pod uszczelkę pokrywy. Odnośnie uszczelek pod napinaczem to niestety nie mogę znaleźć tzn. czy i gdzie je smarować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, przem8 napisał:

Wymień od razu pod napinaczem jak nigdy tam nie było ruszane.

Smarować gdzieś te pod napinaczem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, pelonek1 napisał:

Smarować gdzieś te pod napinaczem?

 One mają już naniesiony uszczelniacz. Te niebieskie punkty

 

Screenshot_20210105-214616_Allegro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pila24 napisał:

 One mają już naniesiony uszczelniacz. Te niebieskie punkty

 

Screenshot_20210105-214616_Allegro.jpg

Wiem, że mają tylko jedni smarują, inni nie i już sam nie wiem co robić żeby dwa razy tego nie rozbierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pelonek1 napisał:

Wiem, że mają tylko jedni smarują, inni nie i już sam nie wiem co robić żeby dwa razy tego nie rozbierać.

Moje 2 sztuki nie były smarowane i od 30 tys km sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pila24 napisał:

Moje 2 sztuki nie były smarowane i od 30 tys km sucho.

Na początek umyję porządnie silnik przy napinaczu i zobaczę skąd cieknie, jak tylko spod pokrywy to te pod napinaczem zostawię, może kiedyś będę wymieniał napinacz czy łańcuch to wtedy to zrobię jak teraz jest tam sucho. Wszystko już wiem, nie zawracam więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, A4 B7 1.8T BFB, niedawno wymieniana uszczelka pod pokrywą zaworów. Niedługo po tym widać, że cieknie z tyłu po lewej stronie w okolicach napinacza. Czy to będzie uszczelka pod napinaczem? Dodam, że dookoła pokrywy wszędzie suchutko, tylko tam z tyłu pojawia się olej. 

20210603_181609.jpg

Edytowane przez BARTEK75121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BARTEK75121 napisał:

Witam, A4 B7 1.8T BFB, niedawno wymieniana uszczelka pod pokrywą zaworów. Niedługo po tym widać, że cieknie z tyłu po lewej stronie w okolicach napinacza. Czy to będzie uszczelka pod napinaczem? Dodam, że dookoła pokrywy wszędzie suchutko, tylko tam z tyłu pojawia się olej. 

 

Może być uszczelka pod napinaczem, może nie umyłeś silnika podczas wymiany uszczelki pod pokrywą i wydaje Ci się że jest tam wyciek a jest to tylko stary olej który przeciekał uszczelką pokrywy zaworów przed wymianą. Ja też z pół roku temu wymieniałem uszczelkę pod pokrywą, fakt przyznam się że nie umyłem silnika podczas tej naprawy (było zimno a w garażu nie chciałem bratu za bardzo bałaganić). 3 miesiące temu byłem na przeglądzie i diagnosta zwrócił mi uwagę że cieknie olej, czasem też olej kapał na katalizator jednak mniej niż przed wymianą, myślałem że uszczelka do d..y bo to zamiennik. Kilka dni temu miałem auto na podnośniku i nie widać żadnych kropli pod silnikiem oraz na osłonie, to co miało ścieknąć z silnika to ściekło i jest ok, na katalizator też nic nie kapie.

Edytowane przez pelonek1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie. Widać na 100%, że to świeży olej, bo przetarłem do sucha w tym miejscu. Na zimnym nie było nic, a później po jeździe na gorącym silniku, widać było olej w tym miejscu. Ubywa minimalnie co prawda, wyciek nie jest duży w aucie nie czuć palonego oleju. Od dołu widać trochę, że jest zapaćkane olejem tam z tyłu. Niby nic, ale wolałbym się tego pozbyć przy okazji innych rzeczy. :p 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...