Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Maglownica - nowa, używana czy regenerowana???


Cycu19911

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie, tak jak w temacie, postukuje mi magiel i niedługo czeka mnie wymiana…teraz nie wiem, kupić nową, używaną czy regenerować?? Może mi ktoś powiedzieć jak rozpoznać jaki mam magiel? Jak by ktoś miał numery katalogowe to już całkiem bajka ? 

F688631C-72FB-477E-A675-3AA7250349BC.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej nowe wiadomo. Jak masz w okolicy zakład o dobrej opinii, który da 24 miesiące gwarancji na swoją robotę to ja bym się kierował ku regeneracji. Używki sobie odpuść. Możesz też pokusić się i założyć servotronik.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneruj. Każda, z którą miałem problem była oddawana do regeneracji i lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy ma dobry zakład od regeneracji ? jak wydasz hajs na regenerację magla i ten zacznie ciec albo tłuc po 7-8 miesiącach to niby gwarancję masz ale znowu musisz się użerać z wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest koszt regeneracji? Bo widziałem różne kwoty od 400 do 1000 a nowe widziałem w granicach 1300-1500…zrobiłem cały zawias z przodu bo wszystkie tuleje siedziały, mniej stuka lecz jednak dalej się tłucze…jest możliwe ze to krzyżak w kolumnie? Bo dźwięk dochodzi tak jakby z przedniego lewego koła, wiec nie wiem czy krzyżak aż tak by przenosił dźwięk??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Langista napisał:

Najlepiej nowe wiadomo. Jak masz w okolicy zakład o dobrej opinii, który da 24 miesiące gwarancji na swoją robotę to ja bym się kierował ku regeneracji. Używki sobie odpuść. Możesz też pokusić się i założyć servotronik.

Możesz mi trochę objaśnić z tym serwotronikiem? Bo ja trochę blady jestem w kwestii układu kierowniczego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukać może amortyzator. Rzeczywiscie magiel ma luz? Mozesz spróbować delikatnie dokręcić śrubę regulacyjną na maglu i zobaczyć czy się poprawi. Długa przedluzka, nasadka 18 i minuta roboty z kanału. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Cycu19911 napisał:

A jaki jest koszt regeneracji? Bo widziałem różne kwoty od 400 do 1000 a nowe widziałem w granicach 1300-1500…

Ceny bywają różne jak przeglądałem niedawno oferty, choć jeszcze kwestia czy aktualne. Zakładów jest sporo, więc szukałem takiego, który przynajmniej miałby jakieś opinie (no i dobre rzecz jasna :P). Finalnie zapłaciłem 850zł (zwrot starej i otrzymanie zregenerowanej). 

To co zauważyłem, to że tańsze oferty nie były na nowej listwie zębatej, które podobno zwykle są tak zajechane, że nie nadają się do regeneracji i zostaje tylko wymiana na nową, co podnosi cenę. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, przem8 napisał:

Stukać może amortyzator. Rzeczywiscie magiel ma luz? Mozesz spróbować delikatnie dokręcić śrubę regulacyjną na maglu i zobaczyć czy się poprawi. Długa przedluzka, nasadka 18 i minuta roboty z kanału. 

Przetrzepalem całe zawieszenie z przodu, sanki, kołyskę, poduszki pod silnikiem i skrzynią, nawet zaciski bo czasami ponoć lubią postukiwać, wszystko jest w porządku, zawiecha kompletna nowa, wiec pozostaje magiel bądź krzyżak z tego co sie „oczytalem”. Mój mechanik mówi ze na 99% obstawia magiel. Właśnie czytałem o tej regulacji, ma ktoś może fotę gdzie ta śruba się znajduje? No i ile ją dokręcić…?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest doskonale widoczna po lewej stronie magla, nawet osłony nie trzeba zdejmowac. Wystarczy kilka mm, jak za mocno to kierownica ciężej chodzi i nie odbija. Metodą prób i błędów dojdziesz.  Tylko zaznacz sobie poczatkowe położenie. 

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok może uda się na weekend to spróbuje dokręcić, może coś da bo przed wymiana zawieszenia stukało na każdej dziurze, przy skręcie, przy hamowaniu i przyspieszaniu, teraz jak wymieniłem przód to stuka sporadycznie na dziurach i czasami przy skręcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, przem8 napisał:

Jest doskonale widoczna po lewej stronie magla, nawet osłony nie trzeba zdejmowac. Wystarczy kilka mm, jak za mocno to kierownica ciężej chodzi i nie odbija. Metodą prób i błędów dojdziesz.  Tylko zaznacz sobie poczatkowe położenie. 

Jutro też lekko dokręcę, bo też mam delikatne stuki na małych nierównościach które przy temp. 20 st słychać, przy 30 st. już nie słychać. Trzeba to tylko zrobić z głową, żeby magla nie zblokować przypadkiem np. na łuku drogi podczas jazdy.

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, pelonek1 napisał:

Trzeba to tylko zrobić z głową, żeby magla nie zblokować przypadkiem np. na łuku drogi podczas jazdy.

Nic nie zablokujesz. Kierownica ma tak samo płynnie się kręcić jak przed kasowaniem luzu, jak jest inaczej albo nie odbija do końca to trzeba poluzować. Wystarczy dosłownie dokręcić 2mm i już jest poprawa, przynajmniej u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze sprawdź krzyżak i kolumnę kierowniczą ,u mnie stukało i musiałem wymienić całą kolumnę,przy wymianie zawiechy drążki kierownicze też wymieniłeś czy tylko końcówki drążków 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.06.2021 o 15:29, przem8 napisał:

Nic nie zablokujesz. Kierownica ma tak samo płynnie się kręcić jak przed kasowaniem luzu, jak jest inaczej albo nie odbija do końca to trzeba poluzować. Wystarczy dosłownie dokręcić 2mm i już jest poprawa, przynajmniej u mnie.

U mnie w końcu bez tego delikatnego stukania na małych nierównościach :banan:

@Cycu19911 dokręciłem śrubę regulacyjną magla o tyle co na zdjęciu i nastała cisza, dodatkowo auto teraz bardziej pewnie się prowadzi bo wcześniej lubiło pływać przy większych prędkościach. Regulacja przebiegła pomyślnie za pierwszym razem, auto miałem na podnośniku, kluczyk w stacyjce i dokręcałem do tego stopnia żeby trzymając za koła można było je skręcać bez większego oporu niż przed regulacją. Jeździłem z tym rok i co miałem okazję to szukałem luzów w zawieszeniu :facepalm:

IMG_20210626_134548.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wymieniłem całą zawiechę przód na oryginał lemforder i podczas jazdy na "kocich łbach" przy prędkości ponad 40km/h słychać bardzo stukanie od podwozia z przodu jakby wszystko tam latało luźno, ale sprawdzałem, szarpałem za wahacze itd, wszystko sztywno siedzi. będzie to magiel? 
Gdzie ta śruba dokładnie się znajduje, po lewej/prawej stronie? Widać ją od podwozia po zdjęciu osłon silnika? I czy dokręcać śrubę na prostych/skręconych kołach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.06.2021 o 06:29, greg2505 napisał:

Dobrze sprawdź krzyżak i kolumnę kierowniczą ,u mnie stukało i musiałem wymienić całą kolumnę,przy wymianie zawiechy drążki kierownicze też wymieniłeś czy tylko końcówki drążków 

Wymieniłem tylko końcówki, drążki nie miały żadnych wyczuwalnych luzów…na weekend może się dopcham na kanał to spróbuje dokręcić magiel i postaram się  dostać do kolumny i sprawdzić krzyżak 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, BARTEK75121 napisał:

Też wymieniłem całą zawiechę przód na oryginał lemforder i podczas jazdy na "kocich łbach" przy prędkości ponad 40km/h słychać bardzo stukanie od podwozia z przodu jakby wszystko tam latało luźno, ale sprawdzałem, szarpałem za wahacze itd, wszystko sztywno siedzi. będzie to magiel? 
Gdzie ta śruba dokładnie się znajduje, po lewej/prawej stronie? Widać ją od podwozia po zdjęciu osłon silnika? I czy dokręcać śrubę na prostych/skręconych kołach? 

Przeczytaj cały wątek kolego to będziesz wszystko wiedział ?? podobno można się dostać bez ściągania osłony, ja jeszcze nie próbowałem, na weekend będę walczył 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, BARTEK75121 napisał:

Też wymieniłem całą zawiechę przód na oryginał lemforder i podczas jazdy na "kocich łbach" przy prędkości ponad 40km/h słychać bardzo stukanie od podwozia z przodu jakby wszystko tam latało luźno, ale sprawdzałem, szarpałem za wahacze itd, wszystko sztywno siedzi. będzie to magiel? 
Gdzie ta śruba dokładnie się znajduje, po lewej/prawej stronie? Widać ją od podwozia po zdjęciu osłon silnika? I czy dokręcać śrubę na prostych/skręconych kołach? 

Śruba jest po lewej stronie (tak jak kierunki auta czyli jak siedzisz na fotelu kierowcy). Jeśli masz tylko osłonę silnika to nie musisz jej odkręcać, jest tam dostęp od dołu. Śruba wygląda tak jak kilka postów wyżej wkleiłem zdjęcie. Obojętnie gdzie będziesz dokręcał, ważne jest żeby po dokręceniu kierownicą nie kręciło się ciężej niż przed w pełnym zakresie skrętu. Klucz 18 i długa przedłużka i nic tam więcej nie potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tylko pytanie, koła muszą być w powietrzu, czy mogę to zrobić na kanale, kiedy auto stoi na ziemi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...