Jump to content

Maglownica - nowa, używana czy regenerowana???


Cycu19911
 Share

Recommended Posts

Witam Panowie, tak jak w temacie, postukuje mi magiel i niedługo czeka mnie wymiana…teraz nie wiem, kupić nową, używaną czy regenerować?? Może mi ktoś powiedzieć jak rozpoznać jaki mam magiel? Jak by ktoś miał numery katalogowe to już całkiem bajka 😉 

F688631C-72FB-477E-A675-3AA7250349BC.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej nowe wiadomo. Jak masz w okolicy zakład o dobrej opinii, który da 24 miesiące gwarancji na swoją robotę to ja bym się kierował ku regeneracji. Używki sobie odpuść. Możesz też pokusić się i założyć servotronik.

Edited by Langista
Link to comment
Share on other sites

Regeneruj. Każda, z którą miałem problem była oddawana do regeneracji i lata.

Link to comment
Share on other sites

Nie każdy ma dobry zakład od regeneracji 😉 jak wydasz hajs na regenerację magla i ten zacznie ciec albo tłuc po 7-8 miesiącach to niby gwarancję masz ale znowu musisz się użerać z wymianą.

Link to comment
Share on other sites

A jaki jest koszt regeneracji? Bo widziałem różne kwoty od 400 do 1000 a nowe widziałem w granicach 1300-1500…zrobiłem cały zawias z przodu bo wszystkie tuleje siedziały, mniej stuka lecz jednak dalej się tłucze…jest możliwe ze to krzyżak w kolumnie? Bo dźwięk dochodzi tak jakby z przedniego lewego koła, wiec nie wiem czy krzyżak aż tak by przenosił dźwięk??

Link to comment
Share on other sites

53 minuty temu, Langista napisał:

Najlepiej nowe wiadomo. Jak masz w okolicy zakład o dobrej opinii, który da 24 miesiące gwarancji na swoją robotę to ja bym się kierował ku regeneracji. Używki sobie odpuść. Możesz też pokusić się i założyć servotronik.

Możesz mi trochę objaśnić z tym serwotronikiem? Bo ja trochę blady jestem w kwestii układu kierowniczego 

Link to comment
Share on other sites

Stukać może amortyzator. Rzeczywiscie magiel ma luz? Mozesz spróbować delikatnie dokręcić śrubę regulacyjną na maglu i zobaczyć czy się poprawi. Długa przedluzka, nasadka 18 i minuta roboty z kanału. 

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, Cycu19911 napisał:

A jaki jest koszt regeneracji? Bo widziałem różne kwoty od 400 do 1000 a nowe widziałem w granicach 1300-1500…

Ceny bywają różne jak przeglądałem niedawno oferty, choć jeszcze kwestia czy aktualne. Zakładów jest sporo, więc szukałem takiego, który przynajmniej miałby jakieś opinie (no i dobre rzecz jasna :P). Finalnie zapłaciłem 850zł (zwrot starej i otrzymanie zregenerowanej). 

To co zauważyłem, to że tańsze oferty nie były na nowej listwie zębatej, które podobno zwykle są tak zajechane, że nie nadają się do regeneracji i zostaje tylko wymiana na nową, co podnosi cenę. 

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, przem8 napisał:

Stukać może amortyzator. Rzeczywiscie magiel ma luz? Mozesz spróbować delikatnie dokręcić śrubę regulacyjną na maglu i zobaczyć czy się poprawi. Długa przedluzka, nasadka 18 i minuta roboty z kanału. 

Przetrzepalem całe zawieszenie z przodu, sanki, kołyskę, poduszki pod silnikiem i skrzynią, nawet zaciski bo czasami ponoć lubią postukiwać, wszystko jest w porządku, zawiecha kompletna nowa, wiec pozostaje magiel bądź krzyżak z tego co sie „oczytalem”. Mój mechanik mówi ze na 99% obstawia magiel. Właśnie czytałem o tej regulacji, ma ktoś może fotę gdzie ta śruba się znajduje? No i ile ją dokręcić…?

Link to comment
Share on other sites

Jest doskonale widoczna po lewej stronie magla, nawet osłony nie trzeba zdejmowac. Wystarczy kilka mm, jak za mocno to kierownica ciężej chodzi i nie odbija. Metodą prób i błędów dojdziesz.  Tylko zaznacz sobie poczatkowe położenie. 

Edited by przem8
Link to comment
Share on other sites

Ok może uda się na weekend to spróbuje dokręcić, może coś da bo przed wymiana zawieszenia stukało na każdej dziurze, przy skręcie, przy hamowaniu i przyspieszaniu, teraz jak wymieniłem przód to stuka sporadycznie na dziurach i czasami przy skręcie

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, przem8 napisał:

Jest doskonale widoczna po lewej stronie magla, nawet osłony nie trzeba zdejmowac. Wystarczy kilka mm, jak za mocno to kierownica ciężej chodzi i nie odbija. Metodą prób i błędów dojdziesz.  Tylko zaznacz sobie poczatkowe położenie. 

Jutro też lekko dokręcę, bo też mam delikatne stuki na małych nierównościach które przy temp. 20 st słychać, przy 30 st. już nie słychać. Trzeba to tylko zrobić z głową, żeby magla nie zblokować przypadkiem np. na łuku drogi podczas jazdy.

Edited by pelonek1
Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, pelonek1 napisał:

Trzeba to tylko zrobić z głową, żeby magla nie zblokować przypadkiem np. na łuku drogi podczas jazdy.

Nic nie zablokujesz. Kierownica ma tak samo płynnie się kręcić jak przed kasowaniem luzu, jak jest inaczej albo nie odbija do końca to trzeba poluzować. Wystarczy dosłownie dokręcić 2mm i już jest poprawa, przynajmniej u mnie.

Link to comment
Share on other sites

Dobrze sprawdź krzyżak i kolumnę kierowniczą ,u mnie stukało i musiałem wymienić całą kolumnę,przy wymianie zawiechy drążki kierownicze też wymieniłeś czy tylko końcówki drążków 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.06.2021 o 15:29, przem8 napisał:

Nic nie zablokujesz. Kierownica ma tak samo płynnie się kręcić jak przed kasowaniem luzu, jak jest inaczej albo nie odbija do końca to trzeba poluzować. Wystarczy dosłownie dokręcić 2mm i już jest poprawa, przynajmniej u mnie.

U mnie w końcu bez tego delikatnego stukania na małych nierównościach :banan:

@Cycu19911 dokręciłem śrubę regulacyjną magla o tyle co na zdjęciu i nastała cisza, dodatkowo auto teraz bardziej pewnie się prowadzi bo wcześniej lubiło pływać przy większych prędkościach. Regulacja przebiegła pomyślnie za pierwszym razem, auto miałem na podnośniku, kluczyk w stacyjce i dokręcałem do tego stopnia żeby trzymając za koła można było je skręcać bez większego oporu niż przed regulacją. Jeździłem z tym rok i co miałem okazję to szukałem luzów w zawieszeniu :facepalm:

IMG_20210626_134548.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Też wymieniłem całą zawiechę przód na oryginał lemforder i podczas jazdy na "kocich łbach" przy prędkości ponad 40km/h słychać bardzo stukanie od podwozia z przodu jakby wszystko tam latało luźno, ale sprawdzałem, szarpałem za wahacze itd, wszystko sztywno siedzi. będzie to magiel? 
Gdzie ta śruba dokładnie się znajduje, po lewej/prawej stronie? Widać ją od podwozia po zdjęciu osłon silnika? I czy dokręcać śrubę na prostych/skręconych kołach? 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 26.06.2021 o 06:29, greg2505 napisał:

Dobrze sprawdź krzyżak i kolumnę kierowniczą ,u mnie stukało i musiałem wymienić całą kolumnę,przy wymianie zawiechy drążki kierownicze też wymieniłeś czy tylko końcówki drążków 

Wymieniłem tylko końcówki, drążki nie miały żadnych wyczuwalnych luzów…na weekend może się dopcham na kanał to spróbuje dokręcić magiel i postaram się  dostać do kolumny i sprawdzić krzyżak 

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, BARTEK75121 napisał:

Też wymieniłem całą zawiechę przód na oryginał lemforder i podczas jazdy na "kocich łbach" przy prędkości ponad 40km/h słychać bardzo stukanie od podwozia z przodu jakby wszystko tam latało luźno, ale sprawdzałem, szarpałem za wahacze itd, wszystko sztywno siedzi. będzie to magiel? 
Gdzie ta śruba dokładnie się znajduje, po lewej/prawej stronie? Widać ją od podwozia po zdjęciu osłon silnika? I czy dokręcać śrubę na prostych/skręconych kołach? 

Przeczytaj cały wątek kolego to będziesz wszystko wiedział 👍👍 podobno można się dostać bez ściągania osłony, ja jeszcze nie próbowałem, na weekend będę walczył 

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, BARTEK75121 napisał:

Też wymieniłem całą zawiechę przód na oryginał lemforder i podczas jazdy na "kocich łbach" przy prędkości ponad 40km/h słychać bardzo stukanie od podwozia z przodu jakby wszystko tam latało luźno, ale sprawdzałem, szarpałem za wahacze itd, wszystko sztywno siedzi. będzie to magiel? 
Gdzie ta śruba dokładnie się znajduje, po lewej/prawej stronie? Widać ją od podwozia po zdjęciu osłon silnika? I czy dokręcać śrubę na prostych/skręconych kołach? 

Śruba jest po lewej stronie (tak jak kierunki auta czyli jak siedzisz na fotelu kierowcy). Jeśli masz tylko osłonę silnika to nie musisz jej odkręcać, jest tam dostęp od dołu. Śruba wygląda tak jak kilka postów wyżej wkleiłem zdjęcie. Obojętnie gdzie będziesz dokręcał, ważne jest żeby po dokręceniu kierownicą nie kręciło się ciężej niż przed w pełnym zakresie skrętu. Klucz 18 i długa przedłużka i nic tam więcej nie potrzeba.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze tylko pytanie, koła muszą być w powietrzu, czy mogę to zrobić na kanale, kiedy auto stoi na ziemi? 

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, BARTEK75121 napisał:

Jeszcze tylko pytanie, koła muszą być w powietrzu, czy mogę to zrobić na kanale, kiedy auto stoi na ziemi? 

Nie musisz podnosić auta, chociaż mi to ułatwiło regulację, miałem kluczyk w stacyjce i kręciłem bezpośrednio kołami i sprawdzałem czy nie jest ciężej niż przed regulacją. Na kołach tego nie zrobisz i być może będziesz musiał klika razy to poprawić po przejażdżkach, pamiętaj też że kierownica musi Ci sama wracać do jazdy na wprost po regulacji.

Link to comment
Share on other sites

42 minuty temu, BARTEK75121 napisał:

Jeszcze tylko pytanie, koła muszą być w powietrzu, czy mogę to zrobić na kanale, kiedy auto stoi na ziemi? 

Mają być w  powietrzu, wtedy kręcisz kierą i jednocześnie dokręcasz ,jakikolwiek najmiejszy opór to koniec regulacji 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Cycu19911 napisał:

Wymieniłem tylko końcówki, drążki nie miały żadnych wyczuwalnych luzów…na weekend może się dopcham na kanał to spróbuje dokręcić magiel i postaram się  dostać do kolumny i sprawdzić krzyżak 

Krzyżak masz od środka auta,zdejmij półkę z pod kierownicy i poruszaj nim ,u mnie latał w kolumnie ,co do drążków odkręcasz końcówkę od zwrotnicy i energicznie pociągasz do siebie jak byś chciał wyrwać ,u mnie był prawie niewyczuwalny luz ,a tłukło mocno

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, greg2505 napisał:

Krzyżak masz od środka auta,zdejmij półkę z pod kierownicy i poruszaj nim ,u mnie latał w kolumnie ,co do drążków odkręcasz końcówkę od zwrotnicy i energicznie pociągasz do siebie jak byś chciał wyrwać ,u mnie był prawie niewyczuwalny luz ,a tłukło mocno

Drążki były sprawdzane, nie ma żadnego luzu. Ten krzyżak sprawdzać góra-dół czy na boki? Czy w zadnej płaszczyźnie nie moze być luzu? Mam nadzieje ze nie połamie żadnych plastików 🤦‍♂️

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Cycu19911 napisał:

Drążki były sprawdzane, nie ma żadnego luzu. Ten krzyżak sprawdzać góra-dół czy na boki? Czy w zadnej płaszczyźnie nie moze być luzu? Mam nadzieje ze nie połamie żadnych plastików 🤦‍♂️

Taki luz był u mnie i to nie jest winny plastik na końcu krzyżaka tylko kolumna,wymieniłem na inną i tego luzu nie ma

Link to comment
Share on other sites

Całe zawieszenie wytrzepane, nic nie ma.., 0 luzów. Słyszę jakby głuchy stuk z lewej strony przodu np na torach. Wydaje mi się, ze to magiel..

Jaki koszt regeneracji magla? Zawias mam 1BV o ile ma to jakieś znaczenie.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Dokręć trochę śrubę regulacyjną od magla i się dowiesz czy to magiel. U mnie zawiecha była niby bez luzów, sprawdzone na wszelkie możliwe sposoby, a dalej coś pukało. Wymieniłem sam banany mimo zapewnień kilku speców, że to nic nie da i problem praktycznie rozwiązany. Na jednym tuleja była zerwana jak się okazało po demontażu i była dość miękka, a nowa twarda jak beton i całkiem inna jazda. Może stukać amor ale to jest nie do zbadania, przechodziłem też przez taki przypadek kiedyś w tym samym aucie :D.

Edited by przem8
Link to comment
Share on other sites

Witam, może pomoże komus bo dluzszy czas sie męczyłem ze stukaniem na kocich lbach. Zawieszenie caly komplet wymienione na nowe LEM, amorki i sprezyny cale. Celowalem juz w maglownice, ale pojechalem do speca od zawieszeń w okolicy. Przejechał sie autem, posłuchał. Tłukło tak mocno i głośno jakby zaraz kola mialy odpaść. Powiedział jedno NA PEWNO TO NIE ZAWIECHA, sprawdź hamulce. Dziś odkrecilem kolo, chciałem wymienić prowadnice i gumy prowadnic zacisku.

Okazalo się, że z prawej strony dolna prowadnica zacisku ma zerwany gwint i zacisk na nierównej drodze walił o tarcze. Zamawiam zestaw naprawczy gwintu i dokrecam po weekendzie. 

Link to comment
Share on other sites

Dla ułatwienia dodam że  do śruby regulacji luzu na  maglownicy w b6 avf    można się dostać od góry silnika jest bardzo dobry dostęp, 😜

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Bob 87 napisał:

Dla ułatwienia dodam że  do śruby regulacji luzu na  maglownicy w b6 avf    można się dostać od góry silnika jest bardzo dobry dostęp, 😜

Poratujesz fotką gdzie ona jest? Sprawdziłbym to u siebie

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...