Skocz do zawartości

muchacz6

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O muchacz6

Informacje

  • Imię
    Filip
  • Miasto
    Gdynia

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2007
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    BPJ
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. muchacz6

    Wymiana piast

    Panowie podepnę się Również przymierzam się do wymiany piasty z łożyskiem, powód: skrzywiona piasta powoduje drgania na kierownicy podczas hamowania. Drgania są wyraźne. Pomiar bicia na tarczy to 0,2 mm, na piaście 0,1mm. Zatem do wymiany jest na pewno piasta z łożyskiem, moje pytanie brzmi czy w tym wypadku należy wymienić również tarcze? Czy po założeniu tej tarczy na nowe łożysko bicie powinno ustać? Tarcze nowe, niecałe 10kkm,
  2. Dzień dobry, pozwólcie że podzielę się moją historią. Pacjent 2.0tfsi BPJ, 365kkm nalotu. Problem: ubytki oleju +-1l/1kkm i ubytki płynu chłodzącego. Brak masełka pod korkami, nie dymi na biało (ani na czarno) nie ma syfu w zbiorniczku wyrównawczym, test na CO2 w zb wyrównawczym negatywny. Olej syntetyczny 5w30 motul. Mechanik wycieków oleju nie widzi, znalazł miejsce w którym ubywa płynu chłodzącego, wymienił króciec głowicy i jeden z węży. To znacząco ograniczyło ubytki, ale nie wyeliminowało ich zupełnie. I tak pewnego razu sam zaobserwowałem sporo oleju na pokrywie pod SB, potem na SB i zauważyłem że przewody z tyłu silnika, tuż pod grodzią zaolejone. W tej okolicy znajduje się pompa vacum i z tego co czytałem to ona czasem olej puszcza. To by się zgadzało w moim przypadku. Przeglądając internet znalazłem również ten film: i jestem pełen nadziei że to jest właśnie mój problem. Pompę dziś odkręciłem, komplet uszczelek zamówiony, jutro chcę przyjrzeć się układowi chłodzenia, może być problem bo dojście słabe. Po odkręceniu pompy moje obawy zaczął budzić fakt że sama w sobie nie jest specjalnie zaolejona. W niektórych tylko miejscach widać olejowy syf. Czy takie uszkodzenia mogą skutkować takim poborem oleju? Jeśli nie skąd jeszcze w tej okolicy olej może ciec? Plama pod sb jest spora więc dużo go ubywa. Wiem że w tej okolicy znajduje się też łańcuch wałków rozrządu, czy spod jego osłony również może ciec? Będę Was informował o postępach i (mam nadzieję) progresie o ile nie rzucę tego, bo dostęp jest fatalny, dziś godzinka na odkręcenie pompy a węże są jeszcze niżej. Wrzucam film z pompą. Często opisywaną awarią są luzy na króćcu. U mnie rusza się tylko góra dół w obrębie luzu miedzy zaczepem i gniazdem, gdy silnik chodzi siedzi twardo, nie mam problemów z hamulcami (oprócz: bicie podczas hamowania z dużej prędkości, tarcze, klocki przód tył nowe - nie sądzę żeby to miało związek z pompą). Na filmach na YT które widziałem ten króciec hałasuje, lata w każdą stronę, u mnie tylko luz o którym wspomniałem. Czy jest możliwe aby przez ten luz uciekał olej? Jeśli ktoś ma jakieś przemyślenia na ten temat chętnie posłucham, może ktoś się z tym mierzył, chętnie posłucham wskazówek bo nie jestem mechanikiem i to moja pierwsza naprawa poważniejsza niż wymiana żarówki i regulacja ręcznego VID_20220701_175604743.mp4
  3. Dzięki, temat mi rozjaśniłeś. Pomyślałem że serwisy które dorabiają klucze mogą mieć wysoką marże... Chyba rzeczywiście zastanowię się nad ofertą za 450 dzięki
  4. Panowie chciałbym dorobić kluczyk do B7 i szukam kogoś kto zrobi to tanio. Obdzwoniłem kilka zakładów dorabiających klucze, koszt to ok 450 zł. Ktoś mierzył się z problemem i rozwiązał go nie wydając pół tysiąca? Może znacie jakiś serwis, niekoniecznie dorabiający klucze, który mógłby mi to zrobić? Np jak przywiozę kupiony klucz przeprogramuje immobiliser? Dajcie znać jak sobie z tym poradziliście.
  5. Panowie, podepnę się pod temat. Zasadnicze pytanie jest takie - czy ogarnę sam dopisanie kluczyka do samochodu? A4 B7 - Mam jeden kluczyk, chciałbym dokupić drugi i zrobić tak, żeby działał. Dodam, że nie miałem styczności z VAGiem, z VCDSem, nie znam pinów itp. Z dodaniem pilota do centralnego zamka sobie poradzę, ale co z immobiliserem? Na allegro sporo używanych kluczyków - co mi po nich? Czy nie jest tak, że do każdego samochodu jest inny grot? Czy taki kluczyk, używany w innym samochodzie da się przeprogramować pod mój? Jeśli tak - jak to zrobić? Kabel łączący OBD z laptopem pożyczę, oprogramowanie pobiorę. Tylko co dalej? Tutaj na forum widziałem instrukcje do B6, jednak czytałem też że w B7 może być trudniej. Nie widzi mi się płacić kilkaset złotych za drugi kluczyk i kodowanie, z drugiej strony obawiam się, czy taki laik jak ja poradzi sobie z tematem. Proszę o instrukcje.
  6. Dzień dobry! Stałem się posiadaczem A4 B7, forum przeglądam już od dłuższego czasu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...