Witam.
2 lata temu kupiłem a4b7 z multitronikiem. Auto zawsze miało taką przypadłość, że jak jechałem ze stałą prędkością i nacisnąłem lekko na pedał gazu to czasami czuć było lekkie szarpnięcie.
I tak się bujałem aż do momentu aż skrzynia biegów odmówiła posłuszeństwa, Przy normalnej jeździe przy 60km/h kontrolki od biegów na zegarach zaczęły migać i usłyszałem metaliczny dźwięk. Skrzynia reagowała na zmianę biegu przód/tył lecz wydawała przy tym dźwięk ocierających się trybów i nie było napędu. Nagrałem film żeby sprawdzić czy przeguby się zerwały, można usłyszeć na nim ten dźwięk.
VID_20240516_111315.mp4
Po wyciągnięciu i rozebraniu skrzyni okazało się, że zerwały się tryby kosza sprzęgłowego wałka wejścia
Mogłem w sumie przejść od razu do sedna, ale opisałem wszystko szczegółowo bo może ktoś będzie miał podobne symptomy i będzie wiedział na co zwrócić uwagę.
A teraz moje pytanie dla tych co przerabiali temat.
Czy da się wymienić sam kosz z trybami? Sama bieżnia wałka jest w bardzo fajnym stanie i żal mi kupował całą nową część. W internecie nie mogę znaleźć tego trybu. Może mógłbym kupić jakąś mega porysowaną bieżnię ale za to z dobrym koszem i dokonać transplantacji?
Aktualizacja:
Kupiłem cały wariator z koszem w bardzo fajnym stanie i wymieniłem tylko zębatki bo było inne przełożenie (musiałem kupić specjalny klucz z chin)
Natomiast nigdzie nie mogę znaleźć nowego łańcucha o numerach 01J331301AT(taki znalazłem u mnie w skrzyni), znalazłem natomiast zdawkowe informacje w internecie, że 01J331301BG też będzie pasował, więc go zamawiam. W przeciągu miesiąca pewnie złożę tego dziada, dam wtedy znać czy działa.
Pozdrawiam