Skocz do zawartości

46lukasz

Pasjonat
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O 46lukasz

Informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Miasto
    IRL

Auto

  • Model
    A5 8T
  • Nadwozie
    Sportback
  • Rok produkcji
    2016
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CNHA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. czy zaciski z S4/S5 pod tarcze 345mm to jest to samo co z Q5 pod tarcze tego samego rozmiaru? Wygląda na to ze zaciski identyczne tylko na tych z Q5 nie ma plakietki z logiem S numery części tez takie same tylko literka na końcu inna
  2. Dziękuje ponownie za informacje. Znalazłem gdzie się włącza procedure: moduł silnika > nastawy podstawowe > SCR metering quantity test Dobry wtrysk AdBlue tryska mgiełkę czy raczej mam widzieć strumienie? Znalazłem tez film na YouTube pokazujący ten proces. Gość tutaj robi jakaś adaptacje przed pomiarem, i u niego prawidłowy wynik to pomiędzy 25-30ml. Myślisz ze adaptacja zmienia zakres testu czy to po prostu inny silnik wiec inne parametry? Z filmu silnik wygląda niemal identycznie do mojego. Tutaj znalazłem ten wątek na forum Ross-tech, mowa tez o CNHA i ponownie w poście #3 mowa o adaptacji która rzekomo odblokowuje test wtryskiwacza, i ponownie ze na końcu powinno być 25-30ml. Pisza tam tez żeby podłączyć ładowanie akumulatora i zrobić to na włączonym zapłonie, a ty napisałeś ze na włączonym silniku? Nie podważam tego co mówisz, chce tylko się upewnić ze wszystko zrobię jak należy.
  3. Jesli drugi raz jest rezultat po czyszczeniu to zapewne przepływomierz. Pytanie teraz co się dzieje ze się zabrudza i czym. Moze jakaś cofka mgły olejowej z przed turbiny kiedy gwałtownie odejmujesz gazu, albo cos związanego z odma? Ja bym sprawdził jak wygląda filtr powietrza ale od środka przed przepływomierzem, może tam tez brudno jak na czujniku?
  4. ciekawa sprawa, mówisz ze 32hPa ciśnienie na luzie a pod obciążeniem przy 3 tyś obrotów ciśnienie w okolicach 100hPa, i wypalanie co 150 - 250km w moim przypadku na luzie ciśnienie to około 12hPa ale za to pod obciążeniem podchodzi pod 300hPa, czyli totalnie na odwrót niż u ciebie, wypalanie średnio co 600-650km. wypalanie co 1000km to faktycznie bardzo rzadko troche to mi się nie klei, jeśli filtr przypchany to nie powinno być wyższe ciśnienie w obu przypadkach (na luzie i pod obciążeniem)? oboje mamy przypchany filtr tylko na inny sposób? druga sprawa, myślę o tym oscylowaniu spalania chwilowego przy stałych warunkach drogowych. jeśli filtr DPF jest przypchany i to faktycznie on powoduje wyższe spalanie, to czy nie powinno być tak ze to spalanie będzie wyższe cały czas? a tutaj troche pokazuje ze spala więcej, chwile potem troche mniej, a droga, prędkość, obciążenie i jazda takie same. Troche mi to wygląda jakby cos się przycinało, jakiś zaworek albo cos podobnego, i chwile działało prawidłowo (niższe spalanie) a chwilowo nie (wyższe spalanie), i tak w kółko. totalnie się zgadzam ze powinny być komunikaty na ekranie podczas wypalania DPF
  5. Właśnie znalazłem ten temat, u mnie jest taka sama sytuacja tylko ze platforma B8.5 i silnik CNHA, ale myślę ze technologicznie podobny. Często jeżdżona ta sama trasą ok 165km i tez zauważyłem troche większe spalanie. Kiedyś było norma około 5.5L a teraz poniżej 6.5 lub czasami 7L nie schodzi. Do tego dokładnie tak samo jak u Ciebie: chwilowe spalanie tez skacze dziwnie pomiędzy wartościami, droga płaska i prędkość stała na tempomacie, a spalanie chwile pokaże 5.2L, chwile potem 6L, potem 7L na jakiś czas i tak w kółko. I tak samo przy jeździe z górki, czasem pokażę blisko 0.2L a czasem 3 lub 4L U ciebie to pojawiło się to od razu po serwisie, w którym jedyną rzeczą która odstawała od normy było zrobienie płukanki. Ja u siebie do tej pory zrobiłem płukankę 2 razy (z powodu małego poboru oleju, na co wygląda ze płukanka pomogła), ale większe spalanie pojawiło się długi czas po fakcie, wiec nie sądzę ze to od tego, ale każdy przypadek może być inny. Jak cos jeszcze się dowiesz to daj znać 👍
  6. Oklej wygląda na to ze razem z praniem filtra wymieniona tez zostanie chłodniczka EGR jako ze dojście będzie łatwe, to idealna okazja na wymianę. Sa jakieś zamienniki godne polecenia? Valeo? Jesli sama chłodniczka jest ok i nie przepuszcza płynu chłodniczego może warto ja wyczyścić a wymienić tylko zaworek z silniczkiem? czy lepiej się w to nie bawić i kupić nowa w komplecie? Tak teraz myślę o tym, może właśnie ten EGR się fizycznie nie domyka (pomimo ze parametry czujnika pozycji wyglądają OK) i dlatego spalanie większe. Moze jest jakaś adaptacja albo kalibracja żeby na to pomoc? Naprawdę nie sadze ze to wtryski. Dzisiaj po dojechaniu do pracy na rozgrzanym silniku korekty pokazywały ~ +- 0.05mg/suw na wszystkie 4 cylindry wiec jest naprawdę dobrze. Wiem ze te korekty to nie to samo co sprawdzanie wtrysków na stole ale silnik pracuje równiutko, nie trzęsie, nawet na zimnym przy 0'C, i odpala na dotyk za każdym razem. Czyli na razie plan wygląda tak: mycie DPF + chłodniczka EGR + nowy czujnik RC czy o te parametry chodzi ?wyglądają prawidłowo? (używam OBD11) moduł silnika > adaptacje > adaptation of ash mass - ustawić na 10 (z innych postów Muskela widzę ze 0 to tylko jak wymieniony DPF na nówkę) moduł silnika > nastawy podstawowe > adaptation of differential pressure sensor for particulate filter Chciałbym jeszcze sprawdzić wtrysk AdBlue, żeby nie było wtrysk leje w świeżo umyty DPF. Czy jeśli będzie wadliwy to po jego wyciagnięciu będzie to widać gołym okiem po skrystalizowanym AdBlue dookoła, czy jest inny sposób na jego sprawdzenie?
  7. Dziękuje za sprostowanie. Wymiana raczej nie wchodzi w grę bo to drogi biznes, jeśli już to mycie. Z tego co czytałem to jeśli firma się zna na tym co robi, to taki filtr po myciu wraca do stanu praktycznie jak nowy, i licznik "zużycia" cofa się praktycznie do zera. Jakie parametry powinienem zresetować / adaptacje wykonać, po takim zabiegu mycia/wymiany DPF? żeby komputer wiedział ze taki zabieg został przeprowadzony Co jeszcze warto wymienić lub sprawdzić, w tym samym czasie kiedy DPF jest wyciągnięty? Ten DPF działał przez ponad 200k km i prawie 10 lat wiec ma prawo się zapełnić, chociaż nie wiem jaka jest średnia żywotność takiego filtra i czy ja ją osiągnąłem. Ja patrze na to jako na element eksploatacyjny, np jak hamulce. Trzeba wymienić i tyle, a i tak długo służył wiec taki wydatek raz na 10 lat wydaje się fair. A i tak jeszcze nic się nie świeci, tylko po parametrach widać, inni pewnie by jeździli jeszcze długo długo zanim cokolwiek by zrobili w tym kierunku. Jedynie co mnie obawia to koszt robocizny, bo w tym silniku dojście do DPF jest bardzo słabe. To model z tym kolankiem 180 stopni zaraz za turbiną. Widziałem parę filmów na YT gdzie zrzucają cale przednie zawieszenie razem z silnikiem żeby się dostać do filtra 🤐
  8. czyli rozumiem że nie zważając na kwestię spalania, muszę szykować się na wymianę/mycie/wycinanie DPF. ogólnie czy to normalne że ciśnienie różnicowe zwiększa się wraz z zapełnianiem się filtra sadzą, i zbliżaniem do procedury wypalania? (cały czas tak myślałem) czy raczej powinno być w dopuszczalnym zakresie nawet przy zapełnieniu sadzą w stopniu wymagającym wypalania? A w kwestii wyższego spalania, macie jakieś pomysły jakie parametry jeszcze mogę sprawdzić?
  9. @Muskel1 widziałem Twoje inne post na tym forum i widzę że masz sporo wiedzy, miedzy innym na temat DPF. Byłbym wdzięczny jeśli udzieliłbyś się tutaj. (próbowałem wysłać wiadomość prywatną ale jesteś nie osiągalny, więc próbuje jak mogę się z Tobą skontaktować)
  10. Jutro jeszcze się przejadę, filtr się wypali i dam znać, ale myślę ze pod obciążeniem to raczej przekroczy 200hPa, bo już widziałem wyższe numery. Ja jak kupiłem ten samochód miał 120k km przebiegu i wtedy miał o wiele lepsze wyniki, jeśli chodzi o spalanie, tak jak w pierwszym poście. Mój rekord to trasa drogami nie autostradowymi gdzie można było utrzymać 110km/h, spalanie na komputerze wyszło 4.9L, teraz ta sama trasa to prawie 7L Dlatego to boli że czarno na białym widać że kiedyś mogło lepiej, więc teraz szukam przyczyny.
  11. Dobrze wiedzieć z doświadczenia kogoś innego, a więc opony na pewno nie. Dzisiaj wieczorem zweryfikowałem temperaturę płynu chłodniczego. Co prawda wskazówka na zegarach poruszała się troszkę szybciej niż faktyczny odczyt z czujnika, ale finalnie 90' stopni zostało bez problemu osiągnięte. Na postoju temperatura spadła do 86', ale to było po 10 minutach pracy na luzie pod domem, przy +5' na zewnątrz, więc chłodno. Po ponownym ruszeniu temperatura prawie od razu ponownie podniosła się do 90 stopni. Więc termostat i kwestia dogrzewania się też raczej nie. Trochę podejrzane z tymi wtryskami i ich korektami bo wyglądają naprawdę OK. Długoterminowych korekt nadal nie znalazłem No chyba ze wszystkie działają po równo nie poprawnie, to i korekty nie duże, ale to chyba mało prawdopodobne. Jeśli chodzi o przepływomierz, są jakieś parametry powietrza zadane i faktyczne jakie mógłbym sprawdzić w celu weryfikacji czy ten element dobrze działa? Sprawdziłem jeszcze raz parametry DPF po powrocie z pracy. Wychodzi na to że już sporo sadzy się nazbierało i przy następnej wycieczce będzie regeneracja filtra. Do tego ciśnienie na różnicówce przy tym zapełnieniu sadzą to 19hPa. Z tego co czytałem, to już świadczy o dość zapełnionym filtrze, ale zobaczę jeszcze jaka będzie ta wartość po regeneracji. Ale nadal obstawiam ze DPF jest już na ostatnich nogach Dobrze by było jakby ktoś kto się na tym zna bardziej niż ja się wypowiedział
  12. mówimy tutaj o odcinku długości 170km. nie robię go codziennie ale dosyć często i to właśnie z jazdy po nim zauważyłem ze spalanie wzrosło, i to już jakiś czas temu a nie tylko teraz, kiedy jest zimniej. temperature płynu chłodzącego jeszcze zweryfikuje ale myślę ze nie to jest problemem. auto nigdy nie miało problemu z dogrzewaniem się i nagrzewa się dość szybko. Ten silnik ma pompę wody z przesłoną, raz już rozrząd razem z pompą był wymieniany w ASO, wiec zakładam ze aktualnie założona pompa tez ma przesłonę, która do tej pory (odpukać) nie zacina się. Możesz pokierować gdzie znajdę długoterminowe korekty wtryskiwaczy? Próbowałem znaleźć w blokach pomiarowych żeby zweryfikować, ale się nie udało. staram się tankować cały czas na tej samej stacji, ale może cos oni zmienili, spróbuje następnym razem zatankować gdzieś indziej i zobaczę czy cos się zmienia. Jeszcze co przychodzi mi do głowy to opony. Aktualnie auto jest na drugim komplecie opon odkąd jestem właścicielem. Troche pojeździłem na pierwszym komplecie, potem najpierw zmieniłem opony na tylnej osi (nie zauważyłem zmiany w spalaniu), potem dobre pare miesięcy później zmieniłem tez te na przedniej osi (na ten sam model). Mniej więcej w tym samym okresie czasu zauważyłem różnicę w spalaniu, ale nie w taki sposób który wskazywał by bezpośrednio na opony. Sam nie sadze ze to opony, bo cos by się zmieniło już po zmianie opon na samej tylnej osi, (no chyba ze opony na osi napędzanej mają większy wpływ na spalanie). Druga sprawa to jak duży wpływ na spalanie faktycznie mają opony ? Wiadomo ze jakieś tam straty toczenia będą ale czy są naprawdę tak zauważalne różnice miedzy oponami? sam nie do końca w to wierze.
  13. Witam, ostatnio zauważyłem ze spalanie mojego samochodu wzrosło. Regularnie jeżdżę ta sama trasa, z ta sama prędkością używając tempomatu. Wcześniej średnia spalania na tej trasie wynosiła ~5.4L / 100km, ale aktualnie jest ~6.5L / 100km, a poprzedni wynik jest totalnie nie osiągalny. To jeszcze nie koniec świata ale myślę ze cos się dzieje i próbuje znaleźć co jest tego powodem. Żadnych błędów nie ma, skan totalnie czysty, auto zachowuje się poprawnie, nie szarpie itd. Odczucia dokładnie takie same jak zawsze, tylko spalanie lekko wyższe. Przebieg to 208k km, silnik 2.0 TDI 190KM CNHA Auto totalnie fabryczne, nie było nic modzone, cala ekologia na miejscu. Mam dostęp do aplikacji OBD11 więc mogę sprawdzać różne parametry w silniku. Jak na razie moje poszukiwania wyglądają tak: - Nastawnik geometrii turbiny - wartość zadana i wartość faktyczna zgadzają się - Obydwa zawory EGR - wartość zadana i wartość faktyczna zgadzają się - Korekcje wtrysków - największa odchyłka to +-0.30mg na suw, wiec to raczej żaden powód do obaw - sterownik silnika nie obcina mocy - limiter momentu obrotowego nie spada, pod pełnym obciążeniem i przez cały zakres obrotów silnika, cały czas pokazuje 470Nm, co jest maksymalna wartością z tego co się orientuje. - DPF wypala się poprawnie i zazwyczaj co 650km. Auto nie dymi i końcówki wydechów nie są okopcone. - Na biegu jałowym, zaraz po wypalaniu DPF, różnicówka pokazuje około 12 hPa, wraz z zapełnianiem się DPF sadzą, ta wartość oczywiście wzrasta, aż do ponownego wypalania - DPF ma w sobie 52g popiołu, parametr z wartością limitowa to 80g (zapełnienie w ml to 0.12L ale górnej granicy nie podają) - to jest moim głównym podejrzanym, być może DPF nie jest na tyle zapełniony żeby komputer obcinał moc, ale wystarczająco zapełniony aby trochę utrudniać pracę silnikowi, więc i spalanie wyższe. Co myślicie? Na co jeszcze mogę spojrzeć? co jeszcze warto sprawdzić?
  14. no i wszystko jasne, dzieki
  15. Witam, Audi B8.5 2016r, aktualnie przód 314mm, chciałbym zrobić swap na hamulce z S4 345mm. Zaciski ogarnąłem ale patrze na tarcze na AutoDocu i są dwa typy tarcz do wyboru, na przykładzie Brembo: produkcja auta do 06 / 2011 -------- 09.B039.1X (link) produkcja auta od 07 / 2011 -------- 09.B970.1X (link) odpowiednik aktualnej tarczy: 09.A820.1X (link) Zimmerman i inne marki podobnie rozdzielają tarcze na te lata produkcji oprócz tego ze grubość różni się o 0.5mm, co raczej nic nie zmienia, jest jeszcze jedna różnica: wewnętrzna średnica powierzchni styku z klockiem w 09.B970.1X to 214mm, a w przypadku 09.B039.1X jest to 218mm - czyli bierznia tarczy jest 2mm "chudsza" ma to jakieś znaczenie czy po prostu brać tą tarcze która tańsza? z tego co wiem to ani zaciski ani klocki się nie zmieniły w połowie 2011r, więc nie wiem skąd ta różnica
×
×
  • Dodaj nową pozycję...