Skocz do zawartości

46lukasz

Pasjonat
  • Postów

    38
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O 46lukasz

Informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Miasto
    IRL

Auto

  • Model
    A5 8T
  • Nadwozie
    Sportback
  • Rok produkcji
    2016
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CNHA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. okej, rozumiem. ten zakres 25-30ml widziałem z 2 innych źródeł więc może trochę prawdy w tym jest. A który czujnik ciśnienia wymienić? moja teoria jest taka ze jeden czujnik mierzy ciśnienie przed i jeden za DPF i oba maja wężyki na jednym króćcu które idą donikąd, czyli ciśnienie atmosferyczne. Potem komputer kalkuluje różnice Ten z przodu mierzy ciśnienie przed DPF, bo naocznie widać ze rurka z przed DPF do niego idzie a ten z tylu mierzy ciśnienie za DPF, czyli w reszcie wydechu czy to by się zgadzało? jeśli tak to należałoby wymienić ten od przodu, bliżej korka oleju z tego co rozumiem, chyba na wcześniejszych silnikach takich jak CGLC, ciśnienie przed i za DPF było doprowadzane do jednego czujnika, a króćce na czujniku były pod 2 rożne rozmiary rurek aby nie pomylić. tutaj może są dwa osobne, dlatego ze ciśnienie za DPF tez się zmienia zależnie od położenia klapki dalej w wydechu, która przekierowuje spaliny do EGR niskiego ciśnienia, ale to tylko kolejna moja teoria.
  2. wcześniej pytałem czy ta adaptacja zmienia zakres testu czy o co z tym chodzi ale nic nie powiedziałeś. Teraz będę wiedział Tak czy inaczej, czy to znaczy ze test nie był rzetelny i miarodajny? Czy patrząc na te 27ml można i tak uznać ze wtrysk działa prawidłowo? i który z tych dwóch czujników ciśnienia wymienić?
  3. Dzisiaj zrobiłem test wtryskiwacza adblue. Była mała ilość zaschniętego osadu ale szybko się zmyła ciepłą wodą. Trochę sadzy też było ale to normalne. W otworze nie było widać żeby zbierał się skrystalizowany adblue, ale zdjęcie środka ciężko zrobić Przed i po: Podczas testu wtryskiwacz wypuszczał dwa strumyki (a nie mgiełkę), tylko przez te 2 "oczka" z małymi dziurkami, mimo ze "oczek" jest 6. Ma to sens, taka tylko ciekawostka. Po 10 minutach w butelce była bardzo mała ilość adblue. Przelałem do buteleczki z gradacją i wyszło na oko jakieś 27ml . Jako że to nawet nie jest w okolicach wcześniej wspomnianego oczekiwanego wyniku 165g -178g, zakładam że powinienem oczekiwać wyniku wspomnianego w drugim źródle które zalinkowałem wcześniej, czyli pomiędzy 25-30ml. Jeśli to prawda, to test wyszedł książkowo. Żadnych błędów wcześniej nie było więc to czysto profilaktyczny test, ale dobrze mieć pewność ze wtrysk nie leje, zanim oddam DPF do umycia. Kolejna sprawa: Obok korka oleju są dwa czujniki ciśnienia o tym samym numerze, zamontowane plecami do siebie. Według dokumentacji jeden to ciśnienie spalin G450 a jeden to różnicówka G505 Ten od tyłu ma 2 rurki wiec myślałem że to będzie różnicówka (jeden pomiar ciśnienia przed i jeden za DPF). Ale okazuje się rurka z przed DPF idzie do tego czujnika z przodu (czerwona linia na zdjęciu) trochę gumowym przewodem i trochę metalowa rurka, natomiast drugi króciec tego czujnika nie jest podłączony do niczego, i idzie do atmosfery (żółta linia). Który to G505 a który to G450? Żebym na 100% wymienił ten co trzeba? Co do wyższego spalania okazało się to banalne, wszystkie 4 opony miały o wiele niższe ciśnienie niż powinne. Po poprawnym napompowaniu ponownie mam wyniki spalania rzędu 5L/100km, ale i tak dobrze ze ten wątek uświadomił mnie o zapchanym DPF
  4. Testu adblue jeszcze nie zrobiłem ale powoli kompletuje graty do zrobienia razem z DPF. czujnik RC już mam, nowy oryginalny. Chłodniczkę EGR i zawór EGR kupiłem w komplecie z VEMO, numer części to V10-63-0170. Ciekawostka: w tym filmiku gość montuje ten sam produkt, ale u niego rurki chłodniczki są gładkie w środku i jest pełny przelot (patrz 7:07min). U mnie w rurkach są wypuklenia, coś na kształt kolców. Podejrzewam że to daje więcej powierzchni na wymianę ciepła , ale na chłopski rozum, gładkie rurki raczej mniej się zapychają, więc te wypuklenia to chyba na minus. W tym komplecie chłodniczka ma nr V10-63-0189 a zaworek V10-63-0085, ale u mnie obie części kończą się na "_S" wiec może to jakaś inna wersja. Druga sprawa, zaworek EGR wygląda OK na pierwszy rzut oka ale kiedy sprawdzam pod światło, są prześwity dookoła klapki. Jest sens to w ogóle montować? To normalne czy szrot? Dużo się czyta że jakość części teraz niska. Z drugiej strony w tym obiegu EGR jest niskie ciśnienie, i spaliny są kierowane do recyrkulacji przez przymknięcie dodatkowej klapy w układzie wydechowym, więc może taki prześwit nie jest problemem. Dmuchając powietrze ustami, jest spory opór ale trochę powietrza się przedostaje. Znalazłem też przypadkiem taki PDF przedstawiający szczegółowo silnik EA288, sporo ciekawych rzeczy, może komuś się przydać. Jest tam na przykład taki wykres zapełnienia filtra DPF i jego regeneracji:
  5. okej dzięki za info, dobrze wiedzieć z doświadczenia kogoś innego ze wszystko dobrze działa.
  6. no zastanawiam się czy ten zacisk z Q5 to to samo co z S4/S5, tylko bez znaczka S, bo ten z Q5 jest dużo tańszy ale tak jak mówisz, Q5 ma tłoczek 60mm a S4/S5 ma tłoczek 57mm, jest numerek z tylu zacisku, mimo ze zestaw nazywa się 1LJ w obu przypadkach to teraz pytanie: lepiej swap na 345mm i większy tłoczek czy mniejszy, czy jest w ogóle duża różnica, czy zwiększając średnicę o te 3mm trzeba cos jeszcze zmienić?
  7. tutaj hamulce 345mm z S5 z plakietką z logiem S, kod hamulców 1LJ tutaj hamulce 345mm z A5 chociaż nie wiem w jakiej wersji występują takie, kod 1LD, wyglądają na takie same tylko bez loga S tutaj hamulce z Q5 o których mówię, 345mm, kod 1LJ jak w S5 przykładowe zdjęcie takiego zacisku z Q5
  8. czy zaciski z S4/S5 pod tarcze 345mm to jest to samo co z Q5 pod tarcze tego samego rozmiaru? Wygląda na to ze zaciski identyczne tylko na tych z Q5 nie ma plakietki z logiem S numery części tez takie same tylko literka na końcu inna
  9. Dziękuje ponownie za informacje. Znalazłem gdzie się włącza procedure: moduł silnika > nastawy podstawowe > SCR metering quantity test Dobry wtrysk AdBlue tryska mgiełkę czy raczej mam widzieć strumienie? Znalazłem tez film na YouTube pokazujący ten proces. Gość tutaj robi jakaś adaptacje przed pomiarem, i u niego prawidłowy wynik to pomiędzy 25-30ml. Myślisz ze adaptacja zmienia zakres testu czy to po prostu inny silnik wiec inne parametry? Z filmu silnik wygląda niemal identycznie do mojego. Tutaj znalazłem ten wątek na forum Ross-tech, mowa tez o CNHA i ponownie w poście #3 mowa o adaptacji która rzekomo odblokowuje test wtryskiwacza, i ponownie ze na końcu powinno być 25-30ml. Pisza tam tez żeby podłączyć ładowanie akumulatora i zrobić to na włączonym zapłonie, a ty napisałeś ze na włączonym silniku? Nie podważam tego co mówisz, chce tylko się upewnić ze wszystko zrobię jak należy.
  10. Jesli drugi raz jest rezultat po czyszczeniu to zapewne przepływomierz. Pytanie teraz co się dzieje ze się zabrudza i czym. Moze jakaś cofka mgły olejowej z przed turbiny kiedy gwałtownie odejmujesz gazu, albo cos związanego z odma? Ja bym sprawdził jak wygląda filtr powietrza ale od środka przed przepływomierzem, może tam tez brudno jak na czujniku?
  11. ciekawa sprawa, mówisz ze 32hPa ciśnienie na luzie a pod obciążeniem przy 3 tyś obrotów ciśnienie w okolicach 100hPa, i wypalanie co 150 - 250km w moim przypadku na luzie ciśnienie to około 12hPa ale za to pod obciążeniem podchodzi pod 300hPa, czyli totalnie na odwrót niż u ciebie, wypalanie średnio co 600-650km. wypalanie co 1000km to faktycznie bardzo rzadko troche to mi się nie klei, jeśli filtr przypchany to nie powinno być wyższe ciśnienie w obu przypadkach (na luzie i pod obciążeniem)? oboje mamy przypchany filtr tylko na inny sposób? druga sprawa, myślę o tym oscylowaniu spalania chwilowego przy stałych warunkach drogowych. jeśli filtr DPF jest przypchany i to faktycznie on powoduje wyższe spalanie, to czy nie powinno być tak ze to spalanie będzie wyższe cały czas? a tutaj troche pokazuje ze spala więcej, chwile potem troche mniej, a droga, prędkość, obciążenie i jazda takie same. Troche mi to wygląda jakby cos się przycinało, jakiś zaworek albo cos podobnego, i chwile działało prawidłowo (niższe spalanie) a chwilowo nie (wyższe spalanie), i tak w kółko. totalnie się zgadzam ze powinny być komunikaty na ekranie podczas wypalania DPF
  12. Właśnie znalazłem ten temat, u mnie jest taka sama sytuacja tylko ze platforma B8.5 i silnik CNHA, ale myślę ze technologicznie podobny. Często jeżdżona ta sama trasą ok 165km i tez zauważyłem troche większe spalanie. Kiedyś było norma około 5.5L a teraz poniżej 6.5 lub czasami 7L nie schodzi. Do tego dokładnie tak samo jak u Ciebie: chwilowe spalanie tez skacze dziwnie pomiędzy wartościami, droga płaska i prędkość stała na tempomacie, a spalanie chwile pokaże 5.2L, chwile potem 6L, potem 7L na jakiś czas i tak w kółko. I tak samo przy jeździe z górki, czasem pokażę blisko 0.2L a czasem 3 lub 4L U ciebie to pojawiło się to od razu po serwisie, w którym jedyną rzeczą która odstawała od normy było zrobienie płukanki. Ja u siebie do tej pory zrobiłem płukankę 2 razy (z powodu małego poboru oleju, na co wygląda ze płukanka pomogła), ale większe spalanie pojawiło się długi czas po fakcie, wiec nie sądzę ze to od tego, ale każdy przypadek może być inny. Jak cos jeszcze się dowiesz to daj znać 👍
  13. Oklej wygląda na to ze razem z praniem filtra wymieniona tez zostanie chłodniczka EGR jako ze dojście będzie łatwe, to idealna okazja na wymianę. Sa jakieś zamienniki godne polecenia? Valeo? Jesli sama chłodniczka jest ok i nie przepuszcza płynu chłodniczego może warto ja wyczyścić a wymienić tylko zaworek z silniczkiem? czy lepiej się w to nie bawić i kupić nowa w komplecie? Tak teraz myślę o tym, może właśnie ten EGR się fizycznie nie domyka (pomimo ze parametry czujnika pozycji wyglądają OK) i dlatego spalanie większe. Moze jest jakaś adaptacja albo kalibracja żeby na to pomoc? Naprawdę nie sadze ze to wtryski. Dzisiaj po dojechaniu do pracy na rozgrzanym silniku korekty pokazywały ~ +- 0.05mg/suw na wszystkie 4 cylindry wiec jest naprawdę dobrze. Wiem ze te korekty to nie to samo co sprawdzanie wtrysków na stole ale silnik pracuje równiutko, nie trzęsie, nawet na zimnym przy 0'C, i odpala na dotyk za każdym razem. Czyli na razie plan wygląda tak: mycie DPF + chłodniczka EGR + nowy czujnik RC czy o te parametry chodzi ?wyglądają prawidłowo? (używam OBD11) moduł silnika > adaptacje > adaptation of ash mass - ustawić na 10 (z innych postów Muskela widzę ze 0 to tylko jak wymieniony DPF na nówkę) moduł silnika > nastawy podstawowe > adaptation of differential pressure sensor for particulate filter Chciałbym jeszcze sprawdzić wtrysk AdBlue, żeby nie było wtrysk leje w świeżo umyty DPF. Czy jeśli będzie wadliwy to po jego wyciagnięciu będzie to widać gołym okiem po skrystalizowanym AdBlue dookoła, czy jest inny sposób na jego sprawdzenie?
  14. Dziękuje za sprostowanie. Wymiana raczej nie wchodzi w grę bo to drogi biznes, jeśli już to mycie. Z tego co czytałem to jeśli firma się zna na tym co robi, to taki filtr po myciu wraca do stanu praktycznie jak nowy, i licznik "zużycia" cofa się praktycznie do zera. Jakie parametry powinienem zresetować / adaptacje wykonać, po takim zabiegu mycia/wymiany DPF? żeby komputer wiedział ze taki zabieg został przeprowadzony Co jeszcze warto wymienić lub sprawdzić, w tym samym czasie kiedy DPF jest wyciągnięty? Ten DPF działał przez ponad 200k km i prawie 10 lat wiec ma prawo się zapełnić, chociaż nie wiem jaka jest średnia żywotność takiego filtra i czy ja ją osiągnąłem. Ja patrze na to jako na element eksploatacyjny, np jak hamulce. Trzeba wymienić i tyle, a i tak długo służył wiec taki wydatek raz na 10 lat wydaje się fair. A i tak jeszcze nic się nie świeci, tylko po parametrach widać, inni pewnie by jeździli jeszcze długo długo zanim cokolwiek by zrobili w tym kierunku. Jedynie co mnie obawia to koszt robocizny, bo w tym silniku dojście do DPF jest bardzo słabe. To model z tym kolankiem 180 stopni zaraz za turbiną. Widziałem parę filmów na YT gdzie zrzucają cale przednie zawieszenie razem z silnikiem żeby się dostać do filtra 🤐
  15. czyli rozumiem że nie zważając na kwestię spalania, muszę szykować się na wymianę/mycie/wycinanie DPF. ogólnie czy to normalne że ciśnienie różnicowe zwiększa się wraz z zapełnianiem się filtra sadzą, i zbliżaniem do procedury wypalania? (cały czas tak myślałem) czy raczej powinno być w dopuszczalnym zakresie nawet przy zapełnieniu sadzą w stopniu wymagającym wypalania? A w kwestii wyższego spalania, macie jakieś pomysły jakie parametry jeszcze mogę sprawdzić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...