Od dwóch lat jestem posiadaczem Audi A4 B7 2005 r. z nieszczęsnym silnikiem 2.0 TDI V16 oznaczenie BLB, skrzynia multitronic. Samochód ma przebieg około 289 tys. km (wątpię, że autentyczny). Od zakupu przejechałem nim około 35 tysięcy km, czyli niewiele. Oleje, filtry itd wymieniane na bieżąco. Od jakiegoś czasu mam problem z pracą silnika. Pierwszy raz ujawnił się podczas dłuższej trasy około 500 km. Wtedy można było odczuć mocne szarpanie całym samochodem, było tak mocne, że drgania było czuć na fotelach pasażerów. Odstawiłem samochód do mechanika, sprawdził korekcje wtryskiwaczy i te okazały się w normie. Po jakimś czasie problem nasilił się do takiego stopnia, że jazda samochodem stała się praktycznie niemożliwa. Samochód ponownie odstawiony do mechanika. Tym razem VCDS pokazał, że jeden z wtryskiwaczy pracuje mocno poza normą. Kupiłem komplet 4 sztuk regenerowanych i mechanik przeprowadził wymianę. Podczas wymiany okazało się, że jedno gniazdo jest wyszczerbione. Wyfrezował je i założył PD. Przy okazji poprosiłem go o sprawdzenie pompy w baku. Przy okazji ujawnił się kolejny problem - w zbiorniku znajdował się olej. Wymienił pompę w baku. Dodatkowo ze względu na problem z przepompowywaniem oleju do zbiornika paliwa, wymienił pompę vacum (na regenerowaną) Bosch. Dziś miałem odebrać samochód po tych wszystkich naprawach. Przejechałem około 15 km (mechanik wcześniej zrobił około 30 km). Jazda na zupełnie innym poziomie, nic nie szarpie, nie zrywa, bardzo płynnie. Niestety gdy tylko zmienię bieg z Drive na P lub N sytuacja odwraca się o 360 stopni. Zaczyna mocno telepać silnikiem na lewo i prawo, tak jakby miał zaraz wylecieć spod maski. Telepanie jest tak mocne, że czuć je w całej kabinie. Zmieniając bieg na D - jak ręką odjął nic się nie dzieje. Otwieram maskę i widzę, że wydobywa się delikatnie dym i śmierdzi paliwem. Mechanik sprawdza pompę vacum i okazuje się, że to z niej kapie. Po oględzinach okazało się, że było tam delikatne wgniecenie, którego wcześniej nie zauważył. Zareklamowałem pompę i w poniedziałek mają mi wysłać inną.
Przewertowałem wiele tematów na tym forum odnośnie tego silnika i jego usterek, więc wiem, że niestety jest to jednostka dość awaryjna. Jeśli macie jakieś pomysły jak rozwiązać ten problem to będę wdzięczny za każdą wskazówkę. Zaznaczam, że w temacie mechaniki samochodowej jestem początkujący.
Czynności serwisowe przeprowadzone w samochodzie przez okres eksploatacji:
- nowa przepustnica
- nowy EGR
- nowy rozrząd
- zregenerowano alternator
- wymieniono łożyskowanie silnika
- wymieniono koło dwumasowe
W załączniku zdjęcie pompy paliwa (tej ze zbiornika paliwa) oraz uszczerbienia w vacum.