Skocz do zawartości

vcu

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O vcu

Informacje

  • Imię
    Rafał
  • Miasto
    Śląskie

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2011
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CJCB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia vcu

  1. Problem rozwiązany. Winowajcą był EGR. Mimo że test EGR w VCDS przechodził poprawnie i wartości mierzone również były dobre okazało się, że jednak wcale taki sprawny nie był w rzeczywistości. Sam DPF ma się bardzo dobrze. Aktualnie interwał wypalania wynosi około 500km w zależności od jazdy trasą/miastem. Wartość zmierzona stoi praktycznie w miejscu i nie przekracza 4g a wypalanie rozpoczyna wartość obliczona. Pozdrawiam
  2. Zalałem ostatnio z ciekawości Liqui Moly 2650 na cały bak. Problemu to raczej nie rozwiązuje bo przecież nie będę go lał co tankowanie ale aktualnie parametry wyglądają tak jak na foto i do wypalania jeszcze trochę zostało. Poprawa znaczna: 381km od ostatniego wypalania, zmierzona masa sadzy rośnie znacznie wolniej (ale i tak szybciej niż obliczona :P) Zastanawia mnie jeden fakt bo wiem że w silnikach przed liftem zmierzona masa sadzy stoi praktycznie cały czas w miejscu. A czy ktoś z ciekawości może mi sprawdzić w silniku CJCB/CGLC? Jeśli komuś wypala się co 300km i twierdzi że wszystko jest ok, to czy w tych silnikach też zmierzona powinna stać w miejscu czy może w tych silnikach jest trochę inaczej? PS Bawiłem się trochę Oil Ash residue bo co mi szkodzi jak dpf i tak kapa (także nie patrzcie na ten parametr na zdjęciu) i nie ma to totalnie znaczenia dla wypalania czy oil ash ma 0l, 0.2l czy 0.6l) zawsze wypala się co taki sam interwał. Po każdym nowym wpisaniu wartości oil ash nie trzeba wymuszać wypalania vcdsem, zmierzona masa sadzy ustawia się na max i wystarczy się przejechać i wypalanie samo się rozpoczyna. To tak tylko eksperymentalnie testowałem
  3. Zdjęcie z internetu a po drugie nie o to pytałem 😃
  4. Zastanawia mnie jedno. Przeglądam sobie różne odczyty z vcds z internetu od różnych ludzi. Jak to jest, że DPF mając oil ash 0.26l wypala się co 700km i się nie zapycha tak szybko jak u mnie. Co poszło nie tak? Dalej gdzieś mi z tyłu głowy siedzi, że coś z osprzętu jest nie sprawne... Pierwsze co, to tak jak pisaliście wgranie ori softu a potem patrzeć dalej
  5. Z tym to mnie teraz zaciekawiłeś, myślałem że ta wartość oil ash w sterowniku nie jest brana pod uwagę obliczając zapełnienie filtra. Myślałem że ona jest tylko i wyłącznie do pokazania użytkownikowi jak bardzo jest zapełniony filtr.
  6. Tak jest 0.00l. Jak to? Czyli lepiej było tego nie zerować?
  7. Zamienniki nie wchodzą w grę? Jakie są opinie?
  8. Niestety większość użytkowników nie serwisuje na bieżąco samochodów, naprawiają dopiero jak coś się zepsuje. Zatem muszę się zainteresować wymianą filtra na nowy.
  9. Fizycznie uszkodzony nie był, firma czyszcząca sprawdzała kamerą. Przepływu jako tako nie blokuje bo nawet jak jest blisko wypalania to wartości ciśnienia różnicowego są w normie. Jak już kupiłem samochód to miał te 0.27l popiołu niestety
  10. 357kkm To już będzie ostateczność - jeśli nic innego się nie znajdzie to trzeba będzie go jeszcze raz wyciągnąć i zawieź tym razem do innej firmy.
  11. Hej zacząłem drążyć temat DPFu w swoim samochodzie, ponieważ nie wypala mi się tak rzadko jak bym chciał. Silnik CJCB 136KM po mapie na 174KM, soft w sterowniku przed DG. Problem jest taki, że za szybko rośnie wartość sadzy zmierzonej i to ona zawsze rozpoczyna wypalanie. Zazwyczaj jest tak, że jeśli zmierzona osiągnie 18g (obliczona masa sadzy ma wtedy w okolicach 10-12g) wypalanie się rozpoczyna. Dystans pomiędzy wypalaniami to jest około 180-220km. Niestety powinno być na odwrót – obliczona masa sadzy ma rosnąć szybciej i to ona ma zaczynać proces wypalania. Co zauważyłem to, że najszybciej wartość sadzy zmierzonej rośnie na zimnym silniku zanim się zagrzeje. Zaraz po odpaleniu przez dystans około 5km potrafi ona urosnąć o 2 do 3g. Natomiast jeśli silnik się już zagrzeje to wartość rośnie już powoli, w zależności od stylu jazdy – 10 do 50mg/km. Jeśli chodzi o czujnik różnicy ciśnień to wartości bym powiedział że są idealne. Od razu po wypaleniu: Bieg jałowy – 7hPa 2.5k obrotów na luzie – 30hPa Przeciągnięcie na 3biegu do 4k obrotów – 170hPa Natomiast wartości gdy zmierzona masa sadzy wynosi 18g są takie: Bieg jałowy – 13hPa 2.5k obrotów na luzie – 50hPa Przeciągnięcie na 3biegu do 4k obrotów – 300hPa Offset czujnika różnicy ciśnień – 1hPa Sam proces wypalania przebiega jak najbardziej pomyślnie, temperatury osiąga na obu czujnikach 650-680stopni. Wychodzi na to że coś bardzo szybko zapycha mi filtr. Co było już robione: 7tyś km temu czyszczenie DPF bo miał już 0.27l popiołu oraz przy okazji regeneracja turbo – zero poprawy Sprawdzenie zaworu EGR – sprawny Dolot – szczelny Teraz jestem świeżo po wymianie wtrysków na nowe – również zero poprawy. Zawsze lałem do baku Archoil AR6900D, teraz ostatnie 4tankowania nie lałem i również nie widzę różnicy. Oleju nie bierze od wymiany do wymiany (10tyś km) nic nie trzeba dolewać. Ani razu też nie zgasiłem auta podczas wypalania filtra. Błędów w sterowniku – BRAK. Jeśli chodzi o przewbiegi to jest procentowo 60/40 (trasa/miasto)% A więc co może powodować mi jeszcze szybkie zapychanie filtra? Jakie parametry mogę sprawdzić jeszcze w VCDS? Jaki komponent jeszcze można wziąć pod uwagę? Klapa gasząca? Czujnik(czego?) A może wina mapy podnoszącej moc? Pozdrawiam
  12. Hej, mam problem z montażem swojej kamerki cofania, pisałem już w wątku montażu kamerki ale postanowiłem założyć nowy temat. Kamerka kupiona z Aliexpress: LINK Podłączona według schematu: Piny 11 i 5 w niebieskiej kostce od modułu MMI. Zasilanie na początek wzięte z przycisku PDC(szaro-biały przewód, (mam czujniki przód-tył)). Później również brane z innego punktu 12V- bez zmian. Czarny kabel podpięty jest do punktu masowego w jednym z tylnych schowków. Bez żadnego kodowania zmienił się sposób wyświetlania na taki jak powinien być: Niestety czarny obraz, więc wziąłem się za kodowanie: oraz w module 5F (próbowałem również bez tego): Kodowanie nie pomogło. Obraz dalej jest czarny. Jak kręcę kierownicą, linie się poruszają. Natomiast wizualizacja graficzna czujników przestała działać. Czujniki tylko pikają jak dojeżdżam do przeszkody. Mam również zamontowany moduł do android auto LINK który ma możliwość podłączenia kamery, i na nim ta kamera działa. Czyli zepsutą kamerkę można wykluczyć. Poniższe zdjęcie z podłączonej kamery do tego modułu: Jednak wolałbym aby kamera była podpięta pod MMI z czujnikami cofania.. Poniżej jeszcze zdjęcie z podłączenia: Ktoś może mi powiedzieć dlaczego wizualizacja PDC przestała działać, a obraz jest czarny? Przypomnę, że na module android auto kamera działa. Problem chyba musi leżeć po stronie MMI.. Czytałem też, że przyciskami na około pokrętła od MMI powinno się dać zmienić widok - u mnie nie reaguje żaden przycisk. Numery modułów jakie mam w aucie: MMI 3G BASIC: 8T1 035 652G PDC: 8K0 919 475 AA BCM: 8K0 907 063 P Błędów w PDC nie ma żadnych, natomiast w MMI pojawił się taki błąd po zakodowaniu: Załączam jeszcze zdjęcie zielonego menu, RVC - Rear View Camera jest zaznaczone. Nic więcej tam nie zmieniałem. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam!
  13. Tak, zapomniałem o tym wspomnieć. Czarny kabel podpięty jest do punktu masowego w jednym ze schowków. Zasilanie również próbowałem brać nie tylko z przycisku od PDC. Przypomnę, że na module android auto kamera działa. Problem chyba musi leżeć po stronie MMI.. Czytałem też, że przyciskami na około pokrętła od MMI powinno się dać zmienić widok - u mnie nie reaguje żaden przycisk. Załączam jeszcze zdjęcie zielonego menu, RVC - Rear View Camera jest zaznaczone. Nic więcej tam nie zmieniałem.
  14. Hej, muszę zrobić trochę odkop tematu, ponieważ mam problem z montażem swojej kamerki cofania. Kamerka kupiona z Aliexpress: LINK Podłączona według schematu: Piny 11 i 5 w niebieskiej kostce od modułu MMI. Zasilanie na początek wzięte z przycisku parktronika (szaro-biały przewód, (mam czujniki przód-tył)). Bez żadnego kodowania zmienił się sposób wyświetlania na taki jak powinien być: Niestety czarny obraz, więc wziąłem się za kodowanie: oraz w module 5F (próbowałem również bez tego): Kodowanie nie pomogło. Obraz dalej jest czarny. Jak kręcę kierownicą, linie się poruszają. Natomiast wizualizacja graficzna czujników przestała działać. Czujniki tylko pikają jak dojeżdżam do przeszkody. Mam również zamontowany moduł do android auto LINK który ma możliwość podłączenia kamery, i na nim ta kamera działa. Czyli zepsutą kamerkę można wykluczyć. Poniższe zdjęcie z podłączonej kamery do tego modułu: Jednak wolałbym aby kamera była podpięta pod MMI z czujnikami cofania.. Poniżej jeszcze zdjęcie z podłączenia: Ktoś może mi powiedzieć dlaczego wizualizacja pdc przestała działać, a obraz jest czarny? Numery modułów jakie mam w aucie: MMI 3G BASIC: 8T1 035 652G PDC: 8K0 919 475 AA BCM: 8K0 907 063 P Błędów w pdc nie ma żadnych, natomiast w MMI pojawił się taki błąd po zakodowaniu: Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...